بازاریابی وابسته چگونه باعث رشد کسبوکار ما میشود؟

آیا تا به حال اصطلاح «بازاریابی وابسته» یا سیستم همکاری در فروش را شنیدهاید؟
اگر شما هم کسبوکار آنلاین خودتان را بهتازگی شروع کرده باشید، بازاریابی برایتان چالش بزرگی است. شما میدانید که برای پیشرفت به بازاریابی نیازمندید، اما رشد در فضای رقابتی دشوار است. خبر خوب این که روشهایی وجود دارد که میتوانید برای جلب توجه مشتریانتان از آنها استفاده کنید. شما میتوانید با اینفلوئنسرهای صنعت و حوزۀ خودتان همکاری کنید. مشتریان همیشه بیش از تبلیغات، به توصیههای دیگران اعتماد میکنند. با کمک گرفتن از بازاریابهای وابسته نیز شانس فروش و شهرت شما افزایش خواهد یافت.
در این مقاله با مفهوم بازاریابی وابسته و مزایای آن آشنا خواهیم شد. در ادامه نیز به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک میکنند با استفاده از بازاریابی وابسته کارتان را شروع کنید.
بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) چیست؟
بازاریابی وابسته، مشارکتی بین شما بهعنوان فروشنده و یک بازاریاب (مارکتر) است. این بازاریاب قرار است کمک کند که مردم محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند.
فرض کنید شما صاحب یک کسبوکار الکترونیک هستید که محصولات سفارشی سفالی میفروشد. در ابتدای کار شما یک وبلاگنویس پیدا میکنید که بلاگهایی در حوزۀ دکوراسیون داخلی منزل تولید و به اشتراک میگذارد. شما و نویسندۀ مزبور مخاطبان هدف مشابهی دارید که برای به اشتراک گذاشتن بسیار مناسب هستند. شما میتوانید از این فرد بخواهید در ازای لینک دادن به هرکدام از محصولات شما در نوشتههایش، از هر فروش که وابسته به او بوده درصدی دریافت کند.
بنابراین زمانی که کسی روی لینک او کلیک و خرید کند، کمیسونی دریافت میکند. اگر این وبلاگ روزانه هزاران بازدید داشته باشد، میتواند صدها نفر را به سمت محصولات شما روانه کند. معمولاً میتوانید در این شیوه بهصورت همزمان با چند فرد یا شرکت وابسته کار کنید. این همکاریهای مداوم درآمد خوبی برای شما خواهد داشت، بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه برای تبلیغات!
علت موفقیت بازاریابی وابسته چیست؟
15 درصد کل درآمد رسانههای دیجیتال و 16 درصد کل فروش تجارت الکترونیک در آمریکای شمالی از بازاریابی وابسته حاصل شده است. بنابراین نباید تعجب کنید که ارزش این صنعت رو به رشد 12 میلیارد دلار باشد!
علت مؤثر بودن بازاریابی وابسته یک چیز است: مردم به اینفلوئنسرها اعتماد میکنند. شما با استفاده از یک برنامۀ خوب برای بازاریابی وابسته، میتوانید درآمد خودتان را حدود 30 درصد افزایش دهید. رقم قابل توجهی است، نه؟
بازاریابی وابسته چه مزایایی دارد؟
شما در بازاریابی وابسته…
- میتوانید شرکای تجاریتان را خودتان انتخاب کنید. (ارتقای روند برندسازی)
- ترافیکهای بسیار هدفمند دریافت خواهید کرد.
- فقط هزینۀ عملکرد و فروش را میپردازید، نه هزینۀ کلیک روی تبلیغات.
- کمخطرتر از شیوههای دیگر بازاریابی است.
- هزینههای اجرای آن کمتر است.
- آگاهی از برندتان (awareness brand) افزایش خواهد یافت. اولین بازدیدکنندگان معمولاً به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل میشوند.
- مردم به سفیران برند اعتماد دارند.
- میتوانید وارد بازارهای بینالمللی شوید.
- درصد بازگشت سرمایه در آن بسیار بالاست.
- تعداد شرکتهای وابسته برای همکاری زیاد است.
نکتۀ مهم:
برای ارتقای کارایی استراتژیهای بازاریابی وابسته، میتوانید عملکرد شرکتهای وابسته را ردیابی کنید.
چگونه یک شبکۀ بازاریابی وابسته ایجاد کنیم؟
بازاریابی وابسته نوعی از استراتژی بازاریابی است که صاحبان همۀ مشاغل آنلاین باید از آن استفاده کنند. ممکن است شروع کار برایتان کمی سخت و گیج کننده باشد. احتمالاً نمیدانید که چطور باید شرکتهای وابسته را پیدا و استراتژی بازاریابیتان را تدوین کنید.
برای شروع میتوانید به وب سایتهای کاریابی فریلنسری مثل پارس فریلنسر مراجعه کنید. در این سایتها مجموعۀ بزرگی از فریلنسرهای متخصص در رشتههای مختلف حضور دارند. این افراد میتوانند در روند تدوین استراتژی به شما کمک کنند و در نتیجه شما سریعتر شرکتهای وابسته را برای همکاری پیدا خواهید کرد.
مطمئن نیستید که با چه کسانی میتوانید شراکت کنید یا آنها معمولاً کجا هستند؟ در اینجا هم پارس فریلنسر به کمک شما میآید. کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد که بهترین شریک را برای ارتقای خدمات و محصولات خود پیدا کنید.
بعد از تدوین استراتژی و یافتن شرکا، میتوانید با گسترش قیفهای بازاریابی، میزان فروشتان را افزایش دهید. ما متخصصانی داریم که در این زمینه هم میتوانند به شما کمک کنند.
وقتی شرکتهای وابسته تولید محتوا و لینک دادن به محصولاتتان را شروع کردند، میتوانید از خدمات رپورتاژ آگهی و تبلیغات پارس فریلنسر نیز برای جذب ترافیک بیشتر کمک بگیرید.