برترین ابزارهای سوشال مدیا برای مشاغل در سال 2023/ بخش سوم
در بخش دوم این مقاله به معرفی 8 مورد از 15 ابزار برتر سوشال مدیا پرداختیم. در این مقاله نیز 7 ابزار باقیمانده را معرفی و بررسی خواهیم کرد.
15 مورد از بهترین ابزارهای سوشال مدیا
Animoto
Animoto پلتفرمی است که برای ایجاد ویدئو برای پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی ساخته شده است. ایجاد و ویرایش ویدئوها در این پلتفرم ممکن است برای بسیاری از صاحبان مشاغل چالش برانگیز باشد، به ویژه برای تیمهای بازاریابی که ممکن است تجربۀ تولید یا ویرایش محتوا نداشته باشند. Animoto میتواند به ایجاد ویدئوهایی با ظاهر حرفهای و مرتبط نگه داشتن نام تجاری کمک کند.
لوله کشی را در نظر بگیرید که میخواهد چند فیلم کوتاه در مورد نحوۀ محافظت از لولهها در هوای سرد بسازد و آنها را در صفحه فیسبوک خود پست کند. آنها میتوانند بهراحتی عکسها و کلیپها را در قالبهای مخصوص آپلود و را با رنگها، فونتها، انتقالها و موارد دیگر سفارشی کنند. سپس لوله کش ممکن است موسیقی مجازی را از کتابخانۀ Animoto انتخاب کند و روی ویدئوی خود بگذارد. در حالت ایدهآل، این ویدئوها در حین ارائه ویدئوهای دعوتکننده و حرفهای، تخصص و تجربۀ اصلی خود را به اشتراک میگذارند. هنگامی که همۀ این کارها انجام شد، لوله کش میتواند به طور مستقیم ویدئوی خود را در فیسبوک به اشتراک بگذارد.
مهمترین ویژگیهای Animoto
- امکان ادغام ویدئوها را با HubSpot و دیگر پلتفرمها فراهم میکند.
- در صورتی که نخواهید از ابتدا استوریها و پستها را طراحی کنید، قابلیت استفاده از استوری بردهای از پیش ساخته شده را ارائه میدهد.
- امکان استفاده از ویدئوهایی که در پلتفرمهای مختلف ایجاد میکنید در آن وجود خواهد داشت؛ از جمله فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و توییتر.
Google Trends
Google Trends توسط Google ایجاد شد تا شناخت و اطلاعات جامعی را در مورد نحوۀ جستجوی آنلاین مشتریان و شناسایی انواع جستتجوهایی که انجام میدهند ارائه کند. Google پیشنهادات مربوط به موضوعاتی را که وارد میکنید، ارائه میکند، پرسشهای مرتبط و سطوح کمّی علاقه را براساس منطقه ارائه میکند. این اطلاعات برای یافتن موضوعات مرتبط با صنعت شما که در منطقۀ جغرافیایی انتخابیتان مورد توجه قرار گرفتهاند مفید خواهد بود.
بیشتر بخوانید: معرفی 10 ابزار فوقالعاده برای وب اسکریپینگ |
فرض کنید در منطقهای که در طول همهگیری کووید-۱۹ با تعطیلی طولانی مدارس مواجه شده بود، یک سرویس آموزشی راهاندازی میکنید. بسیاری از والدین ممکن است علاقهمند به تحقیق در مورد مربیان برای فرزندان خود در منطقۀ شما باشند. استفاده از Google Trends میتواند به شما کمک کند تولید محتوای خود را با موضوعات و سؤالاتی که مردم بیان کردهاند تنظیم کنید و همچنین به شما کمک میکند علاقه و توجه مشتریان بالقوه را جلب کنید.
مهمترین ویژگیهای Google Trends
- کلمات کلیدی به سرعت در حال افزایش را شناسایی میکند و روندهای در حال ظهور را میبیند.
- روند موضوعات و کلمات کلیدی را سال به سال و حتی ماه به ماه ردیابی میکند.
- کلمات مرتبط را با هم مقایسه میکند تا ببیند کدام یک علاقه و گفتگوی بیشتری را از سوی مشتریان بالقوه ایجاد کردهاند.
- به دنبال گرایشها بر اساس منطقه میگردد تا ببیند چه چیزی برای مشتریان خاص محبوب است.
MeetEdgar
MeetEdgar بر اتوماسیون پستها تمرکز دارد. این ابزار بهجای کمک به شما در زمانبندی، محتوایی را که میخواهید قابل مشاهده و پست کنید، در نظر میگیرد. این فرایند با اسکن بدنۀ یک پیوند مرتبط و ایجاد ایدههای خودکار برای پستهای دیگر براساس کلیپهای آن قطعه کار میکند. سپس موردی را که میخواهید انتخاب و برنامهریزی خواهد کرد.
صاحب یک کسب و کار کوچک را در نظر بگیرید که میخواهد در سوشال مدیا حضور داشته باشد، اما نمیتواند پستهای جذابی که افراد را تشویق به کلیک کردن کند بسازد. در این صورت، این ابزار ممکن است یک دارایی عظیم باشد که باعث صرفه جویی در ساعات زیادی از کار میشود. اکنون، پستها بهطور خودکار برای ایجاد تعامل ایجاد میشوند و این ابزار میتواند به آنها کمک کند تا موفقیت خود را به طور مداوم بهبود بخشند.
بیشتر بخوانید: بازاریابی ویدئویی ؛ چگونه در Tiktok و Instagram وایرال شویم؟ |
مهمترین ویژگیهای MeetEdgar
- توانایی ایجاد خودکار پست برای تبلیغ مقالات و سایر پستها، که شامل بخش عمدهای از کار بهینه سازی رسانههای اجتماعی میشود.
- دارای تست A/B برای کمک به شما در انتشار بهترین پستهای ممکن براساس واکنش و تعامل مخاطبان هدف
- قابلیت ایجاد خودکار پستهای جدید براساس پستهای بازیافتی با عملکرد بالا
- ایجاد دستهبندی برای موضوعات. به عنوان مثال میتوانید محتوا را براساس اینکه مستقیماً تبلیغاتی یا آموزنده است، دستهبندی کنید.
Sumo
Sumo مجموعهای از ابزارها ازجمله تست A/B در بخشهای خاصی از وبسایت شما، تجزیه و تحلیل آنچه مشتریان میخوانند (و چه مقدار از آن را میخوانند) و دقیقاً به کجا در صفحۀ شما نگاه میکنند، در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. وقتی صحبت از رسانههای اجتماعی میشود، بزرگترین مزیت از توانایی کمک به مشتریان برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما در جریانهای اجتماعی خودشان برای افزایش دید شما ناشی میشود.
فرض کنید وب سایتی دارید که در آن بهطور مرتب تصاویر باورنکردنی از محصولات خلاقانۀ خود را ارسال میکنید. Sumo میتواند ابزارهایی را در اختیار شما قرار دهد که به اشتراک گذاری تصاویر محصولاتی را که پست کردهاید برای مشتریان آسانتر میکند و توجه بیشتری را در رسانههای اجتماعی به خود جلب میکند. در نتیجه میتواند موجب پیشرفت کسب و کار شما بشود.
مهمترین ویژگیهای Sumo
- ابزارهای مختلفی را برای کمک به ایجاد لیست ایمیلها ادغام میکند.
- به مشتریان کمک میکند محتوای شما، ازجمله تصاویر را در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
- به مشتریان این امکان را میدهد تا قسمتهای خاصی از محتوای شما را برای اشتراکگذاری با فالوورهایتان برجسته کنند.
Design Wizard
Design Wizard به افرادی که تجربۀ طراحی محدودی دارند کمک میکند تا تصاویری با کیفیت بالا برای استفاده در محتوای سوشال مدیا های خود ایجاد کنند. میتوانید تصاویری مانند لوگوی خود را در پلتفرم آپلود و ویرایش کنید یا از میان کتابخانۀ هزاران تصویر آنها را انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید: معرفی 9 سایت فوقالعاده برای ساخت انیمیشن |
ارزش این نوع ابزار زمانی مشهود است که یک برقکار را در نظر بگیرید که تلاش میکند در رسانههای اجتماعی حضور داشته باشد. آنها ممکن است تصاویر زیادی به طور خاص برای محصولات داشته باشند، اما میدانند که میخواهند تنوع بیشتری از تصاویر را برای پستها استفاده کنند. این پلتفرم و کتابخانۀ وسیع تصاویر آن، به دست آوردن تصاویر مرتبط و ایجاد پستهای جذابتر را آسان میکند.
مهمترین ویژگیهای Design Wizard
- یک کتابخانۀ عظیم از تصاویری که قبلاً مجوز استفادۀ تجاری برای همراهی با پستهای سوشال مدیا برای آنها صادر شده را دارد.
- تعدادی الگو برای کمک به شما برای شروع کارهای خلاقانه خواهد داد.
- ارائه پیش نمایشهای قابل بارگیری از تصاویر شما برای اطمینان از اینکه قبل از آپلود پستها همه چیز مرتب است.
BuzzSumo
BuzzSumo یک معدن طلا از اطلاعات مربوط به تولید محتوا را برای شما فراهم میکند. این ابزار میتواند نقش مهمی در کمک به شما داشته باشد تا بدانید دربارۀ چه موضوعاتی باید بنویسید و چه زمانی این کار را انجام دهید. حتی میتوانید به نحوۀ عملکرد محتوایی که منتشر میکنید بین پلتفرمهای مختلف سوشال مدیا، مانند یک مقالۀ خاص که در توییتر تعامل بالایی دارد، اما در فیسبوک کمتر، کار میکند نگاه کنید.
صاحب یک کسب و کار کوچک را در نظر بگیرید که یک فروشگاه گل راه اندازی می کند و احساس میکند برای ایجاد محتوای با کیفیت برای رسیدن به ضرب الاجلهای کمپین تحت فشار است. آنها وقت ندارند ساعتها در پلتفرمهای مختلف بگردند تا در مورد محتوای مرتبط تحقیق کنند یا ببینند که کدام روند در حال حاضر توجهها را بیشتر به خود جلب میکند. این پلتفرم فرایند تحقیق را به شدت ساده میکند و به گلفروش اجازه میدهد با دانستن اینکه چه موضوعاتی را برای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و تعامل در رسانههای اجتماعی پوشش میدهد، بیشترین بهره را از زمان صرف شده برای بازاریابی محتوا داشته باشد.
مهمترین ویژگیهای BuzzSumo
- میتوانید به سرعت بفهمید که چه محتوایی در کانالهای مختلف سوشال مدیا عملکرد خوبی دارد.
- هشدارهایی را برای ردیابی کلمات کلیدی، نامهای تجاری برای کسب و کار خود و رقبای خود یا سایر موضوعات خاص تنظیم کنید. حتی میتوانید محتوا را براساس نویسندگان یا دامنههایی که محتوا در آنها منتشر شده است، ردیابی کنید.
- دربارۀ رقبا تحقیق کنید و در مورد محتوا و استراتژی آنها بیشتر بدانید.
Zapier
Zapier یک پلتفرم اتوماسیون است که هزاران برنامۀ مختلف را گرد هم میآورد و میتوان آنها را با یکدیگر لینک کرد. هنگامی که پلتفرمهای مربوطه خود را گرد هم میآورید، «zaps» یا اقدامات خودکاری را که در نتیجۀ یک رویداد رخ میدهند، ایجاد خواهید کرد. شما یک رویداد محرک را تعریف میکنید، مانند دریافت پیام از شخصی در فیس بوک، و سپس تعریف میکنید که پاسخ خودکار شما چه خواهد بود.
بیشتر بخوانید: با بهینه سازی محتوا ، ترافیک داده را به سمت خود هدایت کنید. |
فرض کنید شما یک شرکت امنیت سایبری کوچک را اداره میکنید. اگر میخواهید مطمئن شوید که همۀ پستهای وبلاگی را که منتشر میکنید تبلیغ کردهاید، ممکن است یک zap ایجاد کنید که در پاسخ به هر پستی که منتشر میکنید، یک توییت و یک پست فیسبوک ارسال میکند. این کار برخی از کارهای تکراری را از این فرایند حذف می کند و به شما کمک میکند هیچ یک از این مراحل مهم تبلیغاتی را از یاد نبرید.
سفارشی سازی مجاز است. برای مثال، میتوانید یک رویداد چند بخشی داشته باشید که چندین عمل را انجام دهد یا یک سیستم را راهاندازی کنید تا اگر یک رویداد خاص رخ داد، یک ایمیل ارسال کنید. اگر برعکس اتفاق افتاد، ممکن است به طور خودکار با یک پیام متنی آن را پیگیری کنید.
مهمترین ویژگیهای Zapier
- اقدامات شما را بهعنوان zaps سفارشی میکند تا براساس فعالیتهای خاصی مانند انتشار یک پست وبلاگ جدید، پستهای سوشال مدیا ی مربوط به آن را بهصورت خودکار ایجاد کند.
- پلتفرمهای متعددی ازجمله پلتفرمهای اجتماعی، پلتفرمهای مدیریت محتوا و حتی پلتفرمهای یادداشت برداری را گرد هم میآورد.
- مسیرهای سفارشی یا چند مرحلهای ایجاد میکند.
تعداد ابزارهای شبکههای اجتماعی را به حداکثر برسانید.
شما میخواهید تلاشهای بازاریابی شما سودمند باشد و موجب رشد کسب و کارتان بشود. بهترین ابزارهای مدیریت سوشال مدیا میتوانند کمک قابل توجهی برای رسیدن به اهداف شما ارائه دهند. یکی دیگر از راههای مفید برای تقویت رسانههای اجتماعی، مراجعه به متخصصان فریلنسر ماهر در پارس فریلنسر است. از طریق منوی فریلنسرها میتوانید بهراحتی متخصصان مجرب مستقلی را بیابید که میتوانند به شما در استفاده از ابزارهای سوشال مدیا کمک کنند.