در ۵ گام ساده کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید!

در ۵ گام ساده کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید!

کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا همان مدیر بازاریابی آنلاین کسی است که مسئولیت معرفی و افزایش فروش و جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی و به صورت آنلاین را به عهده دارد. این روزها با رشد محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر رسانه‌ها بر تشویق افراد به استفاده از خدمات یا خرید کالا، دیجیتال مارکتینگ و توجه به بازاریابی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی بسیار اهمیت یافته است.

یکی از مشاغلی که به صورت فریلنسری امکان انجام آن وجود دارد مدیریت شبکه‌های اجتماعی  و  کار کردن به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. این مشاغل را می‌توان به صورت حضوری یا دورکاری انجام داد اما در هر دو صورت نیاز به انجام مصاحبه و تجربه کافی در زمینه مورد نظر است. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بداند که چطور از قدرت رسانه‌ها در تولید محتوای بازاریابی، استخدام اینفلوئنسرها یا تولید محتوای تصویری و صوتی برای جذب مشتری استفاده کند. انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتنیگ مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این فرد باید مهارت و استعداد لازم برای انجام دقیق کارها را داشته باشد و هدف کار شما را درک کند. اگر قصد استخدام یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود را دارید در این مطلب از وبلاگ پارس فریلنسر در ۵ گام ساده راهنمای انتخاب یک کارشناس دیجیتال مارکتنیگ مناسب را فراهم کرده‌ایم.

گام اول : از شبکه‌های اجتماعی چه می‌خواهید؟

گام اول : از شبکه‌های اجتماعی چه می‌خواهید؟

در مرحله اول و پیش از هر چیز فرد باید هدف شما از استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه اجتماعی بداند. این فرد باید به صورت دقیق هدف و منظور کار و نوع تجارت شما را بداند و اشراف کاملی بر انواع مختلف کالا و خدمات شما داشته باشد. در مرحله بعدی باید به صورت کامل مشخص کنید که چه چیزی از او انتظار دارید و محدوده اختیاراتش چیست. برای مثال در کدام شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تبلیغات شما را انجام دهد یا چه نوع بازاریابی مد نظر شما است؟ باید بداند که حساب کاربری را در کدام شبکه‌ها باید مدیریت کند و برای استخدام او نیاز است بر چه پلتفرم‌هایی تسلط داشته باشد؟ آیا از پیش یک برنامه مشخص برای بازاریابی آنلاین خود دارید یا از او می‌خواهید که مدیریت کامل شبکه‌ها، تولید محتوا، مدیریت وب سایت و طراحی کلی مراحل را برعهده بگیرد؟ دقت داشته باشید که هر چه مسئولیت های یک فرد بیشتر باشد به همان نسب میزان حقوق و مزایای او نیز بیشتر خواهد شد لذا دقیقا مشخص کنید که محدوده وظایف او چه چیزهایی هستند.

 پیش از هر چیز و اقدام به استخدام فرد باید مشخص کنید که از یک شبکه اجتماعی چه انتظاری دارید و مخاطبان شما چه کسانی هستند. باید به طور دقیق مشخص کنید که کارشناس دیجیتال مارکتینگ شما باید در شبکه های اجتماعی چه خصوصیتی داشته باشد که سفیر مناسبی برای معرفی کالا یا خدماتتان باشد.

مطلب پیشنهادی:  استارت آپ؛ از استاپ تا استارت!

مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه‌های اجتماعی لازم است به آن دقت کنید این است که در مرحله اول و پیش از برداشتن هر گامی باید فرد را نسبت به هدف کسب و کارتان آگاه کنید و به او بگویید می‌خواهید به چه هدفی برسید. زمانی که فرد دید روشن و وسیعی از کسب و کار و وظایف خود داشته باشد می‌توانید کار خود را شروع کرده و گام دوم را بردارید.

گام دوم : آگهی شغلی مناسب

اگر قصد استخدام و انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه‌های اجتماعی به صورت فریلنسری یا حتی حضوری دارید، باید آگهی شغلی مناسبی داشته باشید. یک آگهی شغلی که به صورت روشن و واضح مشخص کند که شما دقیقا به چه فردی نیاز دارید باعث می‌شود که افراد با مهارت‌های لازم به شما مراجعه کنند. برای شروع می‌توانید نمونه آگهی‌های شغلی و مشابه را ببینید تا ایده‌ لازم برای نوشتن متن پروژه و آگهی خود داشته باشید.

عمده مهارت‌هایی که برای انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید و در اغلب آگهی‌ها مشترک است عبارتند از :

  •  تسلط بر شبکه‌های اجتماعی و توانایی کار با شبکه‌هایی مانند توییرت، فیس بوک، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها
  •  توانایی تولید محتوای ویدیویی، متنی و تصویری
  •  توانایی و مهارت ارتباط و شناسایی و استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات بیشتر و دیده شدن
  •  توانایی کار با ابزار آنالیز وب سایت و تسلط به اصول سئو

با نگاه کردن به آگهی‌های مشابه‌ای که در وب سایت های مختلف مانند پارس فریلنسر در خصوص استخدام و انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه‌‌های اجتماعی وجود دارد تقریبا متوجه خواهید شد که باید در آگهی و عنوان پروژه خود به چه مهارت‌هایی اشاره کنید و به چه کسی نیاز خواهید داشت. کسب و کار خود را معرفی کنید و اصول نوشتن یک آگهی مناسب را بدانید. اهداف خود از استخدام، میزان حقوق، شرایط کاری و هر آنچه نیاز هست را در آگهی و عنوان پروژه‌ای که ایجاد می کنید بنویسید و به صورت مشخص و واضح استعدادهای فرد مقابل و حتی خصوصیات اخلاقی او را نیز ذکر کنید. وجود روحیه کار گروهی، خلاقیت، وظیفه شناسی، وقت شناسی و تعهد از جمله موارد اخلاقی است که باید به آن دقت کنید. اگر تجربه کاری مشخصی مد نظر دارید آن را در آگهی و متن پروژه قید کنید تا افرادی به شما درخواست بدهند که دقیقا مد نظرتان هستند. دقت داشته باشید که آگهی نویسی نیز اصولی دارد و نباید از زیاده گویی، برچسب های جنسیتی یا ویژگی هایی که شما را بد نشان می دهد استفاده کنید.

گام سوم : هزینه مورد نظر خود را مشخص کنید.

گام سوم : هزینه مورد نظر خود را مشخص کنید.

در مرحله بعد باید مشخص کنید که چه مقدار روی بازاریابی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود می‌خواهید هزینه صرف کنید و بودجه شما برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تان چقدر است، چند مورد اصولی در انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ و تعیین مدیر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که تعیین کننده هزینه مورد نظر شما برای استخدام فرد مورد نظر است.

مطلب پیشنهادی:  چرا خدمات آنلاین اجاره اتومبیل می تواند انتخاب مناسبی برای استارت آپ ها باشد؟

دامنه پروژه

منظور از دامنه پروژه این است که حجم کاری خود را مشخص کنید. آیا تنها به چند کمک ساده نیاز دارید یا باید از اساس برای بخش مارکتنیگ و محتوای خود برنامه ریزی کنید؟ مشخص کنید که فرد چه میزان کاری باید انجام دهد. هر چه وظایف او بیشتر باشد میزان هزینه شما نیز افزایش خواهد یافت. اگر در این زمینه تخصص ندارید می‌توانید از مشاوران پارس فریلنسر در زمینه استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. برای کاهش هزینه های خود می توانید با یک برنامه ریزی ساده و صرف وقت مناسب یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید و بر اساس آن از فرد بخواهید جلو برود. البته می توانید از افراد با تجربه نیز کمک بگیرید تا در زمینه مورد نظر خود موفق‌تر شوید. با مشخص شدن عنوانین اصلی پروژه و برنامه شما و تعداد افرادی که به آن نیاز دارید، تقریبا می‌توانید هزینه و بودجه مورد نظر خود را تخمین بزنید. مدت زمانی که شما نیاز به استخدام فرد هم دارید تاثیر بسیار زیادی در هزینه شما دارد. معمولا فواید استخدام فریلنسرها بیشتر از استخدام طولانی مدت افراد است.

مهارت‌های مورد نیاز

بسته به مهارت‌هایی که نیاز دارید هزینه پروژه شما ممکن است افزایش یابد. در صورتی که نیاز به تولید محتوای ویدیویی، تصویری و متنی یا حتی موارد دیگر داشته باشید باید بدانید که هزینه بیشتری باید صرف کنید. این هزینه در صورت نیاز به استخدام و استفاده از اینفلوئنسرها بیشتر نیز می‌شود. در صورتی که برایتان سوال است که اینفلوئنسر کیست؟ باید گفت به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیاد و محبوبیت چشم گیری دارند ( که نمونه این افراد و تبلیغات به وفور در اینستاگرام دیده می‌شود) و در ازای دریافت هزینه تبلیغات خدمات یا کالا به سبک خود را انجام می‌دهند اینفلوئنسر می‌گویند. انتخاب کارشناس دیجیتال مارکتینگ مناسب که بتواند از اینفلوئنسر خوبی برای تبلیغ برند و کسب و کار شما استفاده کنید اهمیت و تاثیر بسیار زیادی در افزایش مشتریان و خدمات شما خواهد داشت.

دقت داشته باشید که هرچه انتظار بالاتری از کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید به همان اندازه هم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید اصولا افراد حرفه‌ای به نسب تازه کارها برای استخدام حقوق و دستمزد بالاتری درخواست می‌دهند.

تعداد شبکه‌های اجتماعی

هر چه تعداد شبکه‌های اجتماعی که می‌خواهید کارشناس دیجیتال مارکتینگ شما آن‌ها را مدیریت کند بیشتر باشد، به همان میزان هم باید هزینه بالاتری صرف کنید. در صورتی که حجم بالایی از کار دارید پیشنهاد می‌شود از دو یا چند کارشناس و مدیر شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید و وظایف را بین آن‌ها تقسیم کنید.

گام چهارم : آگهی خود را منتشر کنید!

زمانی که موضوع کار و بودجه شما مشخص شد در نهایت آماده انتشار اگهی خود هستید. عنوان شغلی را که مورد نظر شما است در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مانند پارس فریلنسر که بستر مناسبی برای ارتباط بین کارفرما و فریلنسر ایجاد کرده‌اند و روزانه تعداد زیادی فریلنسر در آن ثبت نام می‌کنند، منتشر کنید. به عنوان یک کارفرما می‌توانید از امکانات بسیار زیادی که وب سایت پارس فریلنسر برای شما ایجاد کرده استفاده کنید و در صورتی که برای مطرح کردن آگهی خود هیچ ایده‌ای ندارید می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  اجرای ایده ، اختراع ، استارتاپ ، تِز و پروژه های خود را به ما بسپارید

گام پنجم :  فریلنسر مورد نظر را انتخاب کنید.

گام پنجم :  فریلنسر مورد نظر را انتخاب کنید.

بعد از انتشار آگهی، مطمئن باشید که روزانه افراد مورد نظر به شما درخواست همکاری خواهند داد که از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید. از میان افراد مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنید و با انجام مصاحبه حضوری یا غیر حضوری فرد مورد نظر را انتخاب کنید. می‌توانید لیستی از افراد مورد نظر تهیه  و آن‌ها را اولویت بندی کنید. در صورتی که برای استخدام فریلنسر دچار تردید هستید می‌توانید با انجام پروژه‌های کوچک شروع کنید و در صورتی که از کار فرد رضایت داشتید به سراغ استخدام بلند مدت و بستن قرارداد بروید. در صورت عدم رضایت یا مسائل و مشکلات دیگر  می‌توانید همیشه لیست ذخیره‌ای داشته باشید تا از نفر بعدی برای همکاری استفاده کنید.

در زمان مصاحبه از تجارب شخصی مشابه فرد بپرسید و سوالاتی مطرح کرده که برایتان مهارت‌های فرد را مشخص کند. بر حسب نتایج مصاحبه و مهارت‌ها یا حتی با توجه به نشان و گواهینامه‌ای که از طرف سایت پارس فریلنسر برای مشخص شدن مهارت فرد به او داده شده برای اولویت بندی استفاده کنید.

کلام آخر از کارشناس دیجیتال مارکتینگ

همانطور که به آن اشاره شد با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و همه گیر شدن آن، امروزه مشاغل جدید پا به عرصه گذاشتنه‌اند که شاید کمتر با آن‌ها آشنا باشیم. اگر نگاهی به صفحاتی که دنبال کننده‌های بسیار زیادی در اینستاگرام دارند متوجه خواهید شد که این صفحات فقط توسط یک نفر اداره نمی‌شوند. در واقع یکی از کارهای کارشناس دیجیتال مارکتینگ، همین مدیریت صفحات و تولید محتوای اصولی با استخدام افراد مورد نظر است البته باید بدانید که این در واقع یکی از وظایف بسیار ساده و ابتدایی این شخص محسوب می‌شود و برای هضم بهتر مطلب عنوان شده ‌است. همانطور که در این مطلب به تفضیل به آن اشاره شد و از گام‌های لازم برای استخدام فریلنسر مورد نظر صحبت کردیم می‌توانید به راحتی و دانستن اطلاعات اولیه فرد مورد نظر را از وب سایتی مانند پارس فریلنسر استخدام کنید و از مهارت او در انجام پروژه مطمئن باشید.

شما هم اگر سوال یا تجربه‌ای در این زمینه دارید می‌توانید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *