استخدام فریلنسر سریع و کمتر از 2 دقیقه شد!

ثبت رایگان !
Ad استخدام فریلنسر
سئوتولید محتوا

سئو محتوای سایت + راهنمای کامل نوشتن محتوا در سال 2023 / بخش پایانی

نحوۀ نوشتن سرفصل‌ها

در بخش سوم مقاله دربارۀ سئوی محلی و عناصر مهمی که در آن مؤثر هستند صحبت کردیم. در بخش چهارم قرار است نحوۀ نوشتن بخش‌های مختلف محتوای سایت بررسی شود.

تگ عنوان را چگونه بنویسیم؟

برای نوشتن تگ‌های عنوان باید به سه قانون مهم توجه داشته باشید:

  1. یک بار از کلمۀ کلیدی خود در آن استفاده کنید.
  2. کلمۀ کلیدی تا حد امکان بهتر است در ابتدای عنوان یا در بخش‌های نزدیک به آن ذکر شود.
  3. تگ عنوان را به گونه‌ای بنویسید که به طور دقیق محتوایی را که قرار است بازدید کنندگان بخوانند توصیف کرده باشد.

در هنگام نوشتن توضیحات متا و تگ H1 نیز می‌توان از این اصول پیروی کرد.

How to write the title tag?
تگ عنوان

کلمه کلیدی بیان کنندۀ هدف هر صفحه از وب‌سایت و موضوع اصلی آن است. کلمۀ کلیدی بهتر است در ابتدای عنوان‌ها استفاده شود. زیرا جستجوکنندگان معمولاً روی نتایجی کلیک می‌کنند که به‌طور واضح حاوی عبارتی باشد که جستجو کرده‌اند. اما چرا عنوان باید توصیفی دقیق از محتوای صفحه باشد؟ به دلیل اینکه اگر محتوای صفحۀ یک وب‌سایت با چیزی که جستجو کنندگان به دنبال آن بوده‌اند مطابقت نداشته باشد، به سرعت آن صفحه را ترک خواهند کرد. همچنین مطابق نبودن محتوای صفحات با عناوین، سیگنال‌های اشتباهی به گوگل برای شناخت محتوای آن صفحه ارسال خواهد کرد. در نتیجه موتورهای جستجو آن صفحه را اشتباه دسته‌بندی خواهند کرد. این مسئله نیز یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش رتبۀ وب‌سایت‌ها در گوگل است.

تعداد کاراکترهای تگ عنوان بهتر است بین 50 تا 60 کاراکتر باشد. بزرگ‌ترین حسن این تعداد کاراکتر این است که کل عنوان محتوای سایت در بخش نتایج جستجوی گوگل قابل مشاهده خواهد بود.

چند تکنیک کلی هم وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید عناوین جذاب و اصطلاحاً کلیک خور بنویسید. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • استفاده از اعداد در تگ عنوان : اعداد یکنواختی متن در صفحۀ نتایج جستجو را از بین می‌برند و عنوان را واقعاً برجسته خواهند کرد.
  • در عنوان نوشته یک سؤال مطرح کنید. : طرح سؤالات در عنوان می‌تواند بسیار جلب توجه کند؛ زیرا موجب می‌شود بینندگان ناخواسته به یک پاسخ فکر کنند.
  • از احساسات بهره بگیرید : بهترین احساساتی که می‌توانید از آنها کمک بگیرید، همدلی و شوخ طبعی هستند. اما ضروری است که پیش از استفاده از آنها، مطمئن شوید که صدای شما با نام تجاری‌تان هماهنگ است. محتوای سایت شما باید به گونه‌ای نوشته شود که برای انسان‌ها جذاب باشد نه ربات‌ها. احساسات نیز ویژگی‌هایی هستند که بین همۀ انسان‌ها مشترک‌اند.

تگ عنوان

نحوۀ نوشتن توضیحات متا (How to write meta description)

برای یادآوری باید بگوییم که توضیحات متا به بخشی گفته می‌شود که در تصویر زیر مشخص شده است:

توضیحات متا

اندازۀ استاندارد توضیحات متا 50 کاراکتر است. در این بخش شما توضیحات کوتاه و مختصری از محتوا خواهید داد. درواقع در بخش متا شما تگ عنوان و موضوع آن را کمی گسترش می‌دهید.

نحوۀ نوشتن تگ – How to write the H1 tag H1

اگر بخواهید می‌توانید از محتوای یکسانی برای تگ عنوان و تگ H1 استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید تگ H1 را متفاوت بنویسید، فقط کمی تگ عنوان راتغییر دهید. در غیر این صورت مخاطبان شما با کلیکی روی تگ عنوان و دیدن H1  متفاوت، ممکن است فکر کنند که روی نتیجۀ اشتباه و نامربوطی کلیک کرده‌اند!

نحوۀ نوشتن سرفصل‌ها (How to write headlines)

برای یادآوری باید بگوییم که سرفصل‌ها به بخش‌هایی از محتوای متن گفته می‌شود که در تصویر زیر مشخص شده‌اند:

How to write headlines
ویژگی‌های محتوای خوب

بهتر است قبل از شروع نوشتن محتوا، همۀ عناوین را نوشته باشید. در این صورت چارچوب کلی کار شما از ابتدا تعیین شده است. شما باید حداقل در یک و حداکثر در دو عنوان از محتوای خود از کلمات کلیدی اصلی که می‌خواهید صفحات شما براساس آنها رتبه‌بندی شوند استفاده کنید. عناوین دیگر می‌توانند شامل کلمات کلیدی فرعی شما باشند. سرفصل‌ها و عناوین شما از همان ابتدای نوشتن محتوای سایت باید یک سیر منطقی را طی کنند. خوانندگان شما باید محتوایی را ببینند که با هدف آنها از جستجو مطابقت کامل دارد و جواب سؤالاتشان را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل نوشتن محتوای سایت و سئو در سال2022/ بخش دوم

در بحث عناوین محتوا، توجه به دو نکته ضروری است:

1. ما نباید وقت خوانندگان را با مقدمه‌ های بیهوده تلف کنیم.

بازدیدکنندگان محتوا دوست دارند مستقیماً به اصل مطلب محتوای شما برسند. بنابراین سعی نکنید که اطلاعات ارزشمند و مهم را در بخش‌های انتهایی مطلب خود بگنجانید.

2. عناوین باید به طور پیوسته و منطقی اطلاعات مورد نیاز مخاطب را ارائه کنند.

هر عنوان محتوای سایت شما باید به عنوان بعدی منتهی شود. یادتان باشد هیچ وقت برای پر کردن حجم محتوا، اطلاعات اضافی و به دردنخور را ارائه نکنید. سعی نکنید به سؤالاتی که جواب آنها بدیهی است و همۀ مخاطبان شما می‌دانند، دوباره پاسخ دهید. فقط محتوایی را ارائه کنید که برای بازدیدکنندگان جدید و ارزشمند باشد.

چگونه یک بلاگ را در زمان نوشتن محتوای سایت برای سئو بهینه کنیم؟

از تمام دستورالعمل‌هایی که تا اینجای مقاله گفته شد، می‌توانید برای بهینه‌سازی پست‌های بلاگ خود برای سئو استفاده کنید. پست‌های وبلاگ معمولاً کلمات کلیدی طولانی‌تر را هدف قرار می‌دهند. زیرا هدف مخاطبان از جستجوی آنها اغلب یادگیری و آموزش بوده است نه خرید. بنابراین لیست کلمات کلیدی‌ای که برای پست‌های وبلاگ خود آماده می‌کنید، باید تعداد کاراکترهای بیشتری نسبت به کلمات کلیدی سایر صفحات وب‌سایتتان داشته باشند. زیرا پست‌های بلاگ معمولاً بسیار جامع‌تر هستند.

از آنجایی که پست‌های وبلاگ معمولاً طولانی و گسترده هستند، شما فرصتی خواهید داشت که در طول آنها از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید. بنابراین پیش از نوشتن هر بلاگ مطمئن شوید که هر محتوای سایت فهرست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط را پوشش خواهد داد.

How to optimize a blog for SEO when writing site content?
محتوای بلاگ

نکتۀ مهم:

توجه داشته باشید که مخاطبان همیشه به دنبال محتوای کامل و طولانی نمی‌گردند. بعضی از آنها فقط اطلاعات مختصر و کوتاه می‌خواهند. مثلاً فرض کنید افرادی عبارت «نحوۀ بستن بند کفش» را جستجو کنند. بدون شک این افراد به دنبال یک محتوای 2000 کلمه‌ای شامل تاریخچۀ کامل بند کفش، انواع مدل‌های کفش‌های بنددار و… نمی‌گردند. آنها فقط می‌خواهند به یک آموزش کوتاه و گام به گام از آموزش بستن بند کفش برسند.

در مقابل افرادی را در نظر بگیرید که عبارت «یادگیری ماشین برای مبتدیان» را جستجو کرده‌اند. واضح است که چنین مخاطبانی به دنبال یک آموزش جامع یادگیری ماشین برای افراد مبتدی می‌گردند. بنابراین در نوشتن محتوای سایت، به نوع موضوع و هدف مخاطب از جستجوی آن هم توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سئو محتوای سایت + راهنمای کامل نوشتن محتوا در سال 2023 / بخش اول

پست‌های وبلاگ خود را هر چند وقت یک بار منتشر کنیم؟

هر چه وب‌ سایت شما فعال‌تر باشد بهتر است. گوگل ترجیح می‌دهد محتوای جدید و تازه را به‌جای محتوای غیرفعال که سال‌هاست به‌روز نشده است به مخاطبانش معرفی کند. شما باید حداقل یک وبلاگ در هر هفته منتشر کنید. اما هرچقدر که بتوانید تعداد بیشتری از محتوای متنی را در طول هفته پست کنید بهتر است. سئو فرایند نسبتاً کندی است و معمولاً حدود 8 تا 12 ماه طول می‌کشد تا پیشرفت‌های قابل توجهی در رتبۀ گوگل وب‌سایت شما ایجاد شود. هرچقدر که بتوانید وبلاگ‌های بیشتری منتشر کنید، احتمال دیده شدن چندین محتوا از سایت شما در صفحات اول گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

How often should we publish our blog posts?
راهنمای نوشتن محتوای سایت

معرفی صفحات وب‌سایت به گوگل

همۀ صفحات منتشرشده در وب‌سایت شما باید به‌ طور طبیعی توسط الگوریتم گوگل در طول زمان انتخاب و مشاهده شوند. با این حال گاهی اوقات بعضی از صفحات از دید ربات‌های گوگل پنهان می‌مانند. برای اطمینان از اینکه این اتفاق برای صفحات سایت شما نخواهد افتاد، باید هر صفحه‌ای را که منتشر می‌کنید به‌صورت دستی به کنسول گوگل ارسال کنید.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که تولید محتوای باکیفیت برای وب‌سایت، می‌تواند بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری شما باشد. اگر بتوانید محتواهای خود را به‌صورت مداوم به‌روز کنید، ترافیک سایت شما نیز در طول زمان افزایش خواهد یافت. شما می‌توانید در وب‌سایت پارس فریلنسر بهترین و حرفه‌ای‌ترین فریلنسرها را برای انجام دادن پروژه‌های مختلف خود پیدا کنید.

آیا می خواهید ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید و کسب و کار خود را تقویت کنید؟

کارشناس سئو استخدام کنید
امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا