11 راهبرد برتر برای ایجاد بک لینک

تکنیک‌های ایجاد بک لینک برای افزایش رتبه‌ی وبلاگ

ایجاد بک لینک یکی از پیچیده‌ترین و چالش‌برانگیزترین مباحث سئو است؛ اگرچه تأثیر بک لینک سازی در افزایش رتبه‌ی وبلاگ قابل‌توجه است. یکی از جنبه‌های اساسی راهبردهای موفق در سئو، ایجاد بک لینک است. ازآنجایی‌که این روش مدت‌زمان زیادی است به محبوبیت رسیده فکر نمی‌کنیم به این زودی‌ها منسوخ شود.

در این مقاله به شما 11 راهبرد برتر لینک سازی برای وبلاگ را آموزش می‌دهیم.

1. از جستجوی سفارشی (Custom Search) برای ساخت کانال‌های لینکی استفاده کنید.

وب‌سایت‌هایی که طرفدار وبلاگ شما هستند و قبلاً در سایتتان پستی منتشر کرده‌اند یا به شما لینک داده‌اند به‌احتمال بسیار زیاد دوباره این کار را انجام خواهند داد. از جستجوی سفارشی استفاده کنید تا بتوانید به آن‌ها یادآوری کنید به وبلاگ شما لینک دهند و با این وب‌سایت‌ها کانال‌های لینکی بسازید.

  • سایت‌هایی را پیدا کنید که درگذشته به شما لینک داده‌اند.
  • این سایت‌ها را وارد موتور جستجویی مثل گوگل کاستوم سرچ (Google’s CSE) یا Ahrefs Site Explorer کنید.
  • از این موتور جستجو برای پیدا کردن وب‌سایت‌های دیگری استفاده کنید که ممکن است مایل باشند به شما وصل شوند.

وقتی همه این مراحل را انجام دادید از موتور جستجوی سفارشی استفاده کنید تا کسانی را پیدا کنید که به شما لینک داده‌اند یا در مورد موضوعاتی که قبلاً در مورد آن‌ها مطلب نوشته‌اید مقاله‌ای منتشر کرده باشند. این روش سفارشی‌سازی باعث می‌شود به پایگاه داده‌ای خاصی از وب‌سایت‌هایی دسترسی پیدا کنید که احتمالاً کانال لینکی بسیار مناسبی برای وبلاگ شما محسوب می‌شوند.

2. از فریم ورک Rlr استفاده کنید تا بتوانید بک لینک‌های رقبایتان را دریافت کنید.

تمام وبلاگ نویسان یا حداقل تمام وبلاگ نویسان موفق مثل شما روی راهبردهای ساخت بک لینک سرمایه‌گذاری می‌کنند. برخی از آن‌ها نسبت به شما موفق‌ترند یا خیلی قبل‌تر از شما اقدام به انجام این کارکرده‌اند؛ البته نیازی نیست از این بابت نگران باشید. در حقیقت این خبر خوبی است.

راهبردی که می‌خواهم معرفی کنم کاربردی است اما شاید به نظر کمی تنبلی باشد- لینک‌های رقبایتان را شبیه‌سازی کنید. آن‌ها کار را برای شما راحت کرده‌اند پس می‌توانید از تکنیک RLR استفاده کنید و لینک‌هایشان را برای وبلاگ خودتان بردارید.

  • بفهمید رقبایتان چگونه بک لینک ایجاد می‌کنند.
  • از تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنند برای وبلاگ خودتان بهره بگیرید.

نحوه‌ی انجام کار را در ادامه توضیح می‌دهم:

وارد گوگل شوید و راهبردهای ایجاد بک لینک  را وارد کنید. وقتی پیدا کردید، یوآر‌ال صفحه‌ای را که در فهرست نتایج، اولین رتبه را دارد کپی کنید. از Ahrefs Site Explorer استفاده کنید تا بتوانید گزارش «بک لینک» بگیرید و بفهمید چگونه آن لینک‌ها را به دست آورده‌اند.

3. برای جذب بک لینک، اینفوگرافیک (اطلاع‌نگاشت) بسازید

برخی وبلاگ نویسان ترجیح می‌دهند برای جذب بک لینک از راهنما استفاده کنند اما دیگران روی راهبرد تولید محتوا تمرکز می‌کنند. چیز دیگری که می‌توانید روی آن تمرکز کنید و این روزها هم خیلی سروصدا به پا کرده استفاده از اطلاع‌نگاشت است.

این کار را چطور انجام می‌دهید؟ اول اینکه لازم است بررسی کنید تا بفهمید کدام اینفوگرافیک‌های در دسترس از بقیه محبوب‌ترند. وارد گوگل شوید و عبارت «عوامل رتبه‌بندی سئو در اینفوگرافیک» را جستجو کنید. وقتی بفهمید کدام راهبرد تهیه اطلاع‌نگاشت می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد می‌توانید اطلاع‌نگاشت مفید و جذاب خود را خلق کنید.

11 راهبرد برتر ایجاد بک لینک

عوامل رتبه بندی سئو در اینفوگرافیک

به‌راحتی می‌توانید محتوایی را که می‌خواهید از آن برای اطلاع‌نگاشت استفاده کنید تهیه و ثبت کنید، یک طراحی خوب پیدا کنید و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید.

4. لینک‌های صفحه خانه وبلاگتان را به لینک‌های پست‌های وبلاگتان تبدیل کنید

در اغلب موارد در مورد لینک‌ها صفحه‌ی خانه‌ی وب‌سایت‌هایی که در بالاترین رتبه قرارگرفته‌اند ظاهر می‌شود. این خیلی رایج است- اغلب بک لینک‌هایِ بیشترِ وبلاگ‌ها به صفحه‌ی خانه داده می‌شوند- به این معنی که باید تمرکزتان را روی این صفحه بگذارید.

مطلب پیشنهادی :  چرا باید اهمیت کلمات کلیدی را جدی گرفت؟

درست است که همه‌ی ما می‌خواهیم بازدیدکنندگان، پست‌های مرتبط با وبلاگ یا محصولات بیشتری را ببینند اما صفحه‌ی خانه بهترین صفحه‌ی موجود در وبلاگ است که می‌توانید روی آن تمرکز کنید تا مخاطبین زیادی جذب کنید اما اگر هنوز فکر می‌کنید درصورتی‌که این لینک‌ها را به لینک‌هایی در پست‌های وبلاگتان تبدیل کنید بهتر است راهی برای انجام آن وجود دارد.

  • بفهمید چه کسی به صفحه‌ی خانه‌ی شما لینک می‌دهد (اگر به توصیه‌ی شماره‌ی 1 گوش‌داده باشید الآن پاسخ را می‌دانید.)
  • دنبال بک لینک‌های صفحه‌ی خانه‌تان بگردید.
  • ببینید کدام‌یک از آن‌ها را می‌توانید به پست وبلاگ یا «لینک عمیق-deep link» تبدیل کنید (آن‌هایی که معقول است تبدیل شوند یا به پست وبلاگ/صفحه‌ی محصولات مرتبط‌اند).
  • یک پیام به شخصی که این لینک را به شما داده ارسال کنید و از او بپرسید مایل است آن را به‌جای صفحه‌ی خانه به صفحه‌ای مرتبط‌تر لینک دهد یا نه.

البته تضمینی نمی‌دهیم که به تمام پیام‌هایتان پاسخ داده شود اما هستند افرادی که مایل‌اند آن‌ها را تغییر دهند و به شما کمک کنند.

5. لینک تمام تصاویری را که از وب‌سایتتان بدون اجازه گرفته‌شده بخواهید

اگر وقت کافی روی راهبردهای سئو صرف کرده باشید تصاویر باکیفیت، اطلاع‌نگاشت، اسکرین شات، ویدئو و دیگر دارایی‌های این‌چنینی زیادی روی سایتتان دارید. همین باعث می‌شود قربانی احتمالی دزدی تصاویر شوید که این روزها به‌طور گسترده انجام می‌شود.

این کار بدی است اما ضرورتاً خبر بدی برای شما محسوب نمی‌شود. ازآنجایی‌که دیگران به خودشان اجازه دادند تصاویر شما را بدون اجازه بردارند، شما نیز می‌توانید از این اقدام به نفع خود برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

  • وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که از اطلاع‌نگاشت، تصاویر، اسکرین شات و دیگر دارایی‌های باکیفیت وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. با یک جستجوی ساده در قسمت تصاویر گوگل می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • مطمئن شوید از شما اجازه نگرفته‌اند.
  • از آن‌ها بخواهید اعتبار این دارایی‌ها را به شما بدهند و لینکی را که به خود زحمت نداده‌اند به وب‌سایت شما بدهند ایجاد کنند.

حتماً از این وب‌سایت‌ها بخواهید شما را به‌عنوان منبع تصاویر معرفی کنند (اگر این کار را انجام ندادند به آن‌ها پیام دهید تا به سایت شما لینک دهند.)

البته برای انجام این کار باید حق کپی‌رایت تصاویر را داشته باشید. در غیر این صورت به این معنی است که در حقیقت این تصویر از شما دزدیده نشده است و درنتیجه کاری نمی‌توانید از پیش ببرید.

6. از شیوه‌ی وبلاگ نویسی مهمان به‌طور هوشمندانه استفاده کنید

امروزه خیلی‌ها مخالف وبلاگ نویسی مهمان هستند اما اگر راهبردی مناسب داشته باشید هنوز هم جواب می‌دهد. وبلاگ نویسی مهمان می‌تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگانی را به وبلاگ هدایت کنید، از وبلاگ‌هایی که در حوزه‌ی فعالیت مشابه شما کار می‌کنند بک لینک بگیرید، اعتبار خود را افزایش دهید و بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرید. به‌علاوه می‌توانید با دیگر وبلاگ نویسان فعال درزمینۀ کاری خود ارتباط برقرار کنید.

اگر از این روش در یک سایت تأثیرگذار و پرنفوذ به‌درستی استفاده کنید، افراد زیادی به وبلاگ و فهرست ایمیلی‌تان هدایت می‌کنید. همچنین اگر به‌اندازه کافی وقت بگذارید و محتواهای باکیفیتی برای یک وبلاگ عالی در جاویژه‌ی خود انتخاب کنید، می‌توانید با شیوه‌ی وبلاگ نویسی مهمان نرخ تبدیلتان را به شکل قابل‌توجهی بالا ببرید.

7. برای یک کلمه‌ی کلیدی رتبه بگیرید

روزانه میلیون‌ها پست وبلاگ مختلف منتشر می‌شود. بااین‌وجود باید بدانید که بسیاری از وبلاگ نویس‌ها مایل به رجوع به داده‌های موجود در پست‌های دیگر وبلاگ نویسان هستند. برای اینکه پست‌های وبلاگتان به‌عنوان یک مرجع معتبر رتبه‌ی بالایی بگیرند، فهرستی از موضوعات و کلمات کلیدی رایج تهیه کنید و برای آن‌ها رتبه بگیرید.

11 راهبرد برتر ایجاد بک لینک

گرفتن رتبه برای یک کلمه ی کلیدی

می‌توانید این کار را با تهیه‌ی محتوایی باکیفیت انجام دهید که در مورد یک یا دو کلمه‌ی کلیدی خاص است. این محتوا باید آموزنده باشد؛ خواننده با تعریف عبارات تخصصی موجود در آن آشنا شود و حاوی داده‌های آماری باشد.

مطلب پیشنهادی :  چطور محتوای جذاب تولید کنیم؟ قسمت دوم

8. نظر بدهید و به نظرات واقعی پاسخ دهید

روی کلمه‌ی «واقعی» تأکید می‌کنم! از نظرات جعلی استفاده نکنید چون عاقبت خوشی ندارد! اگرچه ممکن است فکر کنید شیوه‌ی استفاده از کامنت‌های واقعی کمی قدیمی شده اما اگر بدانید هنوز هم نتایج خوبی به همراه دارد شگفت‌زده می‌شوید.

روش‌های ساده‌ی زیادی برای ارسال نظرات انبوه در وبلاگ‌ها به‌منظور ساخت بک لینک وجود دارد اما هیچ تضمینی برای موفق بودن این روش‌ها وجود ندارد. باور کنید اگر نظرات واقعی در پست‌های وبلاگ‌های مرتبط و تأثیرگذار قرار دهید احتمال موفقیتتان در ایجاد بک لینک بیشتر است حتی اگر نسبت تعداد نظراتی که ارسال می‌کنید بسیار کم باشد.

این روش به‌طور برعکس هم نتیجه می‌دهد. نظرات واقعی را که از طرف دیگر وبلاگ نویسان فعال در جاویژه‌ای مرتبط زیر پست‌هایتان قرار می‌گیرد پیدا کنید؛ احتمالاً لینک وبلاگ خود را در قسمت نظرات قرار می‌دهند. وقتی این کار را انجام دادید برایشان پیام بفرستید و محترمانه از آن‌ها بخواهید لینک یکی از پست‌های وبلاگ شما را در چند پست از وبلاگ خودشان قرار دهند. کسی چه می‌داند، شاید این روش هم جواب داد!

9. از هشدارهای گوگل (Google Alerts) استفاده کنید

گوگل آلرتس (Google Alerts) ابزار قدرتمندی است اما اغلب قدرت آن را در ایجاد بک لینک دست‌کم می‌گیرند! به‌طور طبیعی می‌خواهید بدانید چه کسی به نام شما یا وبلاگتان در اینترنت اشاره‌کرده است.

از گوگل آلرتس استفاده کنید تا ببینید چه کسی بدون اینکه به شما یا وب‌سایتتان لینک داده باشد به نام شما اشاره‌کرده است. وقتی افرادی را پیدا کردید که هنوز این کار را انجام نداده‌اند می‌توانید برایشان پیام بفرستید و از آن‌ها بخواهید به وب‌سایتتان لینک دهند. اگر وبلاگتان مطالب مفیدی داشته باشد، وقتی می‌فهمید چند نفر نام شما یا وب‌سایتتان را برده‌اند اما یادشان رفته به شما لینک بدهند شاخ در می‌آورید!

وقتی این کار را انجام دادید به‌راحتی می‌توانید کاری کنید که هر وقت کسی از شما یا برندتان نام برد برای شما هشدار ارسال شود.

این کار باعث می‌شود نسبت به آنچه در اطرافتان می‌گذرد آگاه باشید، زمان کمتری صرف کنید و همچنین بدون صرف انرژی زیاد بک لینک جمع کنید.

10. ساخت بک لینک به کمک متخصصان

این روشی ساده اما بسیار موفق برای ساخت بک لینک‌های جدید برای وبلاگ است. برای به‌کارگیری این روش اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اگر روزی متخصصان موجود در جاویژه خود را ببینید چه سؤالاتی ممکن است از آن‌ها بپرسید؟ در مورد آن فکر کنید و همه را بنویسید.
  • فهرستی از این متخصصان را تهیه‌کرده و سؤالاتی که در مرحله‌ی قبل فهرست کرده‌اید از آن‌ها بپرسید.
  • پاسخ متخصصان را به‌صورت یک پست منسجم در آورید.
  • دوباره با متخصصان و تأثیرگذاران تماس بگیرید تا به آن‌ها در مورد این پست صحبت کنید.
  • از آن‌ها بخواهید تا به این پست در وبلاگ شما لینک دهند.

انسان‌ها دوست دارند تصدیق شوند و از اینکه این پست را تهیه می‌کنید احساس غرور می‌کنند و این برای شما خوب است. درخواست از تأثیرگذاران برای لینک دادن به وبلاگی که منعکس‌کننده‌ی دیدگاه آن‌ها است به‌احتمال‌زیاد نتایج مثبتی برای شما دارد.

مطلب پیشنهادی :  لینک داخلی و خارجی چه تاثیری بر سایت شما دارد؟

تأثیرگذاری که با او ارتباط برقرار می‌کنید- بسته به نوع شخصیتی که دارد- پست‌هایتان را در تمام کانال‌های شبکه‌های اجتماعی محبوبش به اشتراک می‌گذارد. این روشی بسیار عالی برای جذب مخاطبین و بک لینک‌های بیشتر به وبلاگتان است.

در ادامه یک نمونه درخواست برایتان ارائه داده‌ایم تا مدنظر قرار دهید:

با سلام و احترام

(نام مخاطب)

من رابی ریچاردز مالک وب‌سایت robbierichards.com هستم. پروفایل لینکداین شما را بررسی کردم و مایل هستم در مورد پستی که قصد دارم در آن از نظرات متخصصان مختلف استفاده کنم با شما همکاری کنم.

در صورت تمایل ممنون می‌شوم اگر به سؤالات زیر پاسخ دهید:

(سؤالاتتان را اینجا درج کنید)

لطفاً پاسختان را در این فرم درج نمایید: (URL)

من لینکی به وب‌سایتتان می‌دهم و مقاله را پس از تدوین برای مخاطبینم که بیش از 35000 نفر هستند تبلیغ می‌کنم.

لطفاً تا (تاریخ را درج کنید) اقدام به مشارکت در تدوین این پست نمایید.

پیشاپیش از همکاری شما تشکر می‌کنم

در ادامه لینک چند نمونه از مقاله‌های مشابهی را قرار داده‌ام که قبلاً به همین شیوه منتشرشده‌اند. (بیش از 10 هزار بار به اشتراک گذاشته‌شده‌اند)

www.robbierichards.com/seo/best-seo-tools/

منبع: http://www.clambr.com/link-building-tools/

11. تهیه‌ی محتوای نوشتاری از تأثیرگذاران موجود در حوزه‌ی کاری مرتبط

این راهبرد نیز مشابه شیوه‌ی قبلی است ازاین‌جهت که می‌توانید از قدرت تأثیرگذاران در ساخت بک لینک برای وبلاگتان استفاده کنید. تهیه‌ی محتوای نوشتاری از تأثیرگذاران موجود در حوزه‌ی کاری خود می‌تواند تأثیر به سزایی در ساخت بک لینک داشته باشد چراکه افراد مختلف جامعه به نظر متخصصان احترام می‌گذارند و به آن‌ها اعتماد دارند.

امروزه ویدئوها در فرمت‌های مختلفی مثل ویدئوهای تهیه‌شده در پاورپوینت، ویدئوهای آموزشی، وبینار، وبلاگ‌های ویدئویی، ویدئوهای هنگ اوت گوگل (Hangout)، ویدئوهای پرسش و پاسخ و غیره دیده می‌شوند. تهیه‌ی محتوای نوشتاری از ویدئوهای بهترین اینفلونسرها در حوزه‌ی کاری مربوطه و انتشار آن در وب‌سایت، مخاطبین بسیار خوبی را برایتان جذب می‌کند.

این فرآیند بسیار شبیه به روش قبلی است. وقتی محتوای نوشتاری را روی سایتتان قراردادید لازم است به صاحب ویدئو پیام دهید و از او بخواهید لینک آن را در وب‌سایت خود قرار دهد. این روشی بسیار مفید و سریع برای تولید محتوایی است که می‌تواند در ساخت بک لینک کمک کند و از بهترین متخصصان موجود در حوزه مرتبط کاری شما لینک بگیرد. به‌علاوه این کار باعث می‌شود تأثیرگذاران در حوزه‌های مرتبط با وبلاگتان آشنا شوند و درنتیجه روابط پایداری با متخصصان موجود در جاویژه‌ خود بسازید.

از این فرصت برای بهره‌گیری از مخاطبین زیادِ تأثیرگذاران در فضای اجتماعی استفاده کنید. اگر از ایده‌ی شما خوششان آمد و به شما لینک دادند (به‌احتمال‌زیاد همین‌طور خواهد شد)، قسمتی از فضای رسانه‌های اجتماعی آن‌ها به شما اختصاص داده خواهد شد که درنهایت منجر به افزایش بازدید از وبلاگ شما می‌شود.

روش انجام کار به این شکل است:

  • از یوتیوب بازدید کنید و تأثیرگذاران حوزه‌ی خود را بیابید. دنبال موضوعات جالب مرتبط با پست‌های وبلاگتان بروید.
  • ویدئویی را انتخاب کنید و آن را به‌صورت نوشتاری درآورید.
  • به صاحب ویدئو پیام بفرستید و بگویید چه کردید. از آن‌ها بخواهید به پست شما لینک دهند.

کلام آخر

تصمیم گرفتید از کدام راهبردها می‌خواهید برای لینک سازی استفاده کنید؟ تمام این روش‌ها مؤثر و محبوب‌اند؛ اگرچه شاید وقت کافی برای به کار بستن کل آن‌ها نداشته باشید اما حتی‌الامکان از آن‌ها استفاده کنید تا رتبه‌ی سایتتان را افزایش دهید. موفق باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.