تولید محتوا

13 ایده برای افزایش درآمد تولید محتوا در سال 2021

تولید محتوای دیجیتال این روزها دیگر صرفاً یک سرگرمی نیست. پلتفرم‌ها و ابزارهای زیادی در اختیار تولید کنندگان محتوا هست که می‌توانند از آنها برای افزایش درآمد تولید محتوا استفاده کنند. جالب است بدانید که این روزها تولید محتوا به شغل دائمی و سودآور خیلی از افراد تبدیل شده است. از سوی دیگر تقاضا برای تولید محتوای آنلاین هم افزایش یافته است. در سال 201 حدود 6 درصد به تعداد کانال‌های 1 میلیون نفری یوتیوب اضافه شده است. جالب است بدانید که در یوتیوب روزانه بیش از یک میلیار ساعت محتوا مشاهده می‌شود! این آمار حیرت‌انگیز فقط دربارۀ محتوای ویدئویی و آن هم تنها در مورد پلتفرم یوتیوب است. سایت‌های دیگری مثل Spotify، iTunes و Medium هم وجود دارند که به همان اندازه محبوب هستند.

ما در این مقاله قصد داریم 13 راه برای افزایش درآمد تولید محتوا را برایتان بگوییم. چه وبلاگ نویس باشید، چه پادکستر یا یوتیوبر و یا حتی فریلنسر تولید محتوا، این مقاله برای شماست.

تولید کنندگان محتوا چه کسانی هستند؟

تولید کنندگان محتوا کسانی هستند که محتوای آموزشی و سرگرمی و… را تولید و در پلتفرم‌های مختلف منتشر کنند. ویژگی مهم همۀ محتواها این است که نیاز مخاطب را برطرف می‌کند و سؤالاتش راپاسخ می‌دهد. محتواها در قالب‌های متعددی تولید می‌شوند؛ از مقاله و بلاگ گرفته تا ویدئوها و پادکست‌ها و… . تولید کنندگان محتوا برای انتشار محتواهایشان انتخاب‌های زیادی دارند. کانال‌ها، پلتفرم‌ها، وب‌سایت‌های تخصصی محتوایی و سیستم عامل‌های زیادی برای به اشتراک‌گذاری محتواهای تولید شده وجود دارد. در ادامۀ این مقاله به 14 راه برای افزایش درآمد تولید محتوا برای فعالان این حوزه اشاره خواهیم کرد.

ایده تولید محتوا

13 ایده افزایش درآمد تولید محتوا در سال 2021

1. آموزش‌های آنلاین

براساس آماری که وب‌سایت Skillshare منتشر کرده است، معلمان پردرآمد آن سالانه حدود 100 هزار دلار دریافتی دارند. در وب‌ سایت‌هایی مثل Skillshare، Teachable و Udemy علاوه بر افزایش درآمد تولید محتوا، می‌توانید ازطریق تدریس آنلاین نام خودتان را به‌عنوان مدرسی معتبر و تأثیرگذار به گوش خیلی‌ها برسانید. علاوه براین حضور و فعالیت در این سایت‌ها یک راه عالی برای پیدا کردن شاگردان جدید است. (در ایران هم وب‌سایت‌هایی مثل مکتب خونه و ایسمینار فعالیتی مشابه این وب سایت‌ها انجام می‌دهند.)

اگر قصد ورود به حوزۀ آموزش‌های آنلاین را دارید، بهتر است موضوعاتی را که کاملاً در آنها مهارت دارید تدریس کنید. همچنین اگر کلاس‌هایتان کوتاه باشد، درک آن برای شرکت‌کنندگان ساده‌تر خواهد بود.

2. مشاوره

اگر دوست دارید تجربه‌ها و دانش خود را از راه دیگری به‌جز استفاده از پلتفرم‌های یادگیری آنلاین به اشتراک بگذارید، ارائۀ خدمات مشاوره‌ای می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این کار ممکن است زمان بیشتری نسبت به تدریس نیاز داشته باشد، اما معمولاً سودآورتر است. شما در این روش به‌صورت ساعتی دستمزد می‌گیرید. هزینۀ هر ساعت از مشاوره را هم خودتان تعیین خواهید کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید به سازندگان محتوا کمک کنید تا استراتژی‌های محتوایی‌شان را ایجاد کنند. حتی می‌توانید نظرتان را دربارۀ نمونه کارهایشان هم بگویید. می‌توانید راه‌هایی برای افزایش درآمد تولید محتوا در اختیارشان بگذارید. همان‌طور که می‌بینید تنوع کارهایی که می‌توانید در مشاوره انجام بدهید زیاد است.

3. فروش محتوای تخصصی

تولید محتوای انحصاری یکی از شیوه‌های عالی و تأثیرگذار بازاریابی است. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار این است که برای ثبت نام در دوره‌های پولی زمان مشخصی تعیین کنید. می‌توانید به مخاطبان ثابت خود برای خرید کد تخفیف هم بدهید. دسترسی داشتن به محتوایی انحصاری که در اختیار همۀ افراد نیست، حس بسیار خوبی به مخاطبان شما خواهد داد.

4. فروش اشتراک

یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمد تولید محتوا فروش به‌صورت اشتراکی بعضی محتواهاست. به‌عنوام مثال فرض کنیم شما یک پادکستر هستید و نمی‌خواهید برای کسب درآمد در بین حرف‌های خودتان تبلیغ کسی یا برندی را بکنید. در این صورت ممکن است از مخاطبانتان بخواهید که برای دسترسی به اپیزودهای پادکست شما حق اشتراک بپردازند.

5. فروش هنر

بیشتر آدم‌ها دوست دارند از هنرمندان و آثار هنری حمایت کنند. با ساختن یک فروشگاه آنلاین به مخاطبان خود فرصت حمایت از هنر و خلاقیت خودتان را می‌دهید. اگر فکر می‌کنید که هنر شما مورد علاقۀ مخاطبانتان نیست، اشتباه می‌کنید! آنها اگر علاقه‌ای به هنرتان نداشتند، شما را دنبال نمی‌کردند. بعد از ایجاد فروشگاه آنلاین، می‌توانید لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی‌تان هم به اشتراک بگذارید.

راه های افزایش درآمد تولید محتوا

6. فروش کالا

زمانی که تعداد فالوئرهایتان بیشتر شد، فکر کردن به افزایش درآمد تولید محتوا از طریق فروش کالا منطقی خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید با برند خودتان تیشرت، کلاه، لباس و… تولید کنید و بفروشید. برای تبلیغ کالاها هم می‌توانید در محتواهایی که تولید می‌کنید از محصولات خودتان هم استفاده کنید. مثلاً اگر محتوای ویدئویی تولید می‌کنید، می‌توانید تیشرت‌های برند خودتان را در زمان ضبط ویدئو بپوشید.

7. تبلیغ بگیرید.

زمانی که تعداد دنبال کننده‌هایتان زیاد شده باشد، معمولاً برندها برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود به سراغتان خواهند آمد. این کار نه تنها راهی برای افزایش درآمد تولید محتواست، بلکه معمولاً می‌توانید از بعضی محصولات و خدماتی که قرار است تبلیغشان کنید، به‌طور رایگان یا با تخفیف ویژه استفاده کنید. البته این کار هم سختی‌های خودش را دارد. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید محصولی را تبلیغ کنید که دوستش ندارید.

8. در مجامع عمومی حضور داشته باشید.

تعامل با دیگران همیشه ارزشمند است. امروزه تولیدکنندگان بزرگ محتوا معمولاً رویدادها و سخنرانی‌های مختلفی برگزار می‌کنند. آنها از طریق فروش بلیت و محصولاتشان در این جلسات به درآمدهای قابل توجهی می‌رسند. بهترین کار برای شما این است که در این جلسات حضور داشته باشید. ممکن است هنوز به شهرت چندانی نرسیده باشید، اما حضور در چنین محافلی فرصت دیده شدن و ابراز وجود را به شما خواهد داد.

9. محتوایتان را به کمپانی‌های تولید محتوا واگذار کنید.

شما می‌توانید در ازای دریافت یک مبلغ مشخص و یا حتی به‌طور رایگان حق انتشار محتوای خودتان را در به وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ تولید محتوا بدهید. حتی اگر هیچ دستمزدی در ازای این کار دریافت نکنید، اسمتان بیشتر دیده می‌شود و به مرور شناخته خواهید شد. این کار می‌تواند در دراز مدت و به‌طور غیر مستقیم برای شما سودآور باشد، زیرا این وب‌سایت‌ها در اغلب موارد محتوای شما را با یک لینک به وب سایتتان یا به همراه آدرس ایمیل شما منتشر خواهند کرد.

10. عضویت در سیستم‌های همکاری در فروش (بازاریابی وابسته)

شما با کمک پلتفرم‌هایی مثل تیک تاک، اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از بازاریابی وابسته هم درآمد داشته باشید. شما می‌توانید به‌ازای معرفی محصولات دیگران، در صورت فروش درصدی از مبلغ فروش را به‌عنوان کمیسیون دریافت کنید. اگر قصد دارید وارد حوزۀ بازاریابی وابسته بشوید، باید محصولاتی را معرفی کنید که می‌دانید مخاطبانتان به آنها علاقه دارند. بعضی افراد صرفاً محصولاتی را که خودشان استفاده م‌کنند یا به آنها علاقه دارند معرفی می‌کنند. این هم شکلی از بازاریابی وابسته است، اما سود کمی برایتان خواهد داشت.

ایده های افزایش درآمد تولید محتوا

11. کمک‌های مالی مخاطبان (Donations)

بسیاری از مخاطبان شما دوست دارند در ازای محتوای خوبی که برایشان تولید می‌کنید، از شما حمایت مالی کنند. این خیلی خوب است، اما نباید به عنوان یک راه قطعی افزایش درآمد تولید محتوا به آن نگاه کنید. شما باید راه‌هایی برای کسب درآمد واقعی و پیوسته پیدا کنید.

12. تبلیغات مستقیم

اولین منبع درآمدی بسیاری از تولید کنندگان محتوا تبلیغات مستقیم است. تبلیغات کلیکی وب‌سایت‌ها و قرار دادن بنرهای تبلیغی در سایت از نمونه‌های رایج تبلیغات مستقیم است. اگر محتوای ویدئویی تولید می‌کنید، می‌توانید در بین ویدئوهای یوتیوبتان هم تبلیغ کنید. به ازای هر تبلیغی که کاربری در بین محتوای شما ببیند، مبلغی به حساب شما واریز می‌شود.

13. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شما محتوایی تولید می‌کنید که مردم آن را می‌بینند و دوستش دارند. این کار بزرگی است! اما دلتان نمی‌خواهد افراد بیشتری شما را بشناسند؟ یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش درآمد تولید محتوا این است که مخاطبان زیادی داشته باشید. پس می‌توانید خودتان را تبلیغ کنید! برای این کار لازم است در ابتدا کمی هزینه کنید، اما مطمئن باشید اگر کارتان را درست انجام دهید، صدها برابر هزینه‌هایتان به شما باز خواهد گشت.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

سخن پایانی

همان طور که دیدی، چندین روش برای افزایش درآمد تولید محتوا وجود دارد. اما شرط اولیۀ تمام این راه‌ها یک چیز است: محتوای شما باید ارزشمند باشد تا بتوانید به کمک آن توجه مخاطب را جلب کنید. هر روز بر تعداد تولید کنندگان حرفه‌ای انواع مختلف محتواها افزوده می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید در بین این افراد دیده شوید باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید. محتوایی که تولید می‌کنید باید بسیار حرفه‌ای و بی‌نظیر باشد. همیشه پیش از تولید هر محتوایی به اندازۀ کافی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که محتوایتان ناب، جدید و کاربردی باشد.

نمایش بیشتر

fatemeh eskandari

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران نویسنده سئوکار در رایا مارکتینگ - ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۹ ویراستار فنی و محتوایی در دانشگاه زنجان - ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ نویسنده تولید محتوا در شرکت دیجیتال مارکتینگ مهتاب - ۱۳۹۹ تاکنون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
اینجا کلیک کنید
1
پشتیبان
وبلاگ پارس فریلنسر
سلام
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستم!