9 تکنیک برای پیدا کردن مشتریهای طراحی سایت
9استراتژی ویژه برای پیدا کردن مشتریان بیشتر بهصورت مؤثر و در زمان کم
شما چه یک طراح سایت فریلنسر باشید و چه یک طراح سایت در یک شرکت معروف، حتماً دوست دارید که در حرفۀ خود رشد کنید و کسب و کارتان را ارتقا دهید. بنابراین جذب مشتریان جدید و خوب برای طراحان وب سایت اولویت اصلی همۀ آنهاست. اما واقعیت این است که بازاریابی برای خود و کسب و کارتان در زمینۀ طراحی سایت همیشه کاری ساده و لذتبخش نیست.
به همین دلیل هم هست که بیشتر طراحان وب ترجیح میدهند به جای پیدا کردن مشتریان جدید، وقت خود را صرف طراحی سایت کنند. اما نکته اینجاست که بدون مشتریان جدید، کسب و کار شما، به خصوص اگر فریلنسر باشید، متوقف خواهد شد. بنابراین صرف زمان و منابع برای تولید سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتری، سرمایه گذاری مهمی در کسب و کار شما خواهد بود.
در این مقاله ما 9 استراتژی ویژه برای پیدا کردن مشتریان جدید طراحی سایت را معرفی میکنیم که به شما کمک خواهد کرد یاد بگیرید چگونه مشتریان بیشتری را بهصورت مؤثر و در زمان کم به دست آورید.
تکنیکهای پیدا کردن مشتریهای جدید :
برند شخصی خود را در رسانههای اجتماعی بسازید
در شبکههای اجتماعی مختلف، طراحان وب حرفهای و خلاق زیادی حضور دارند. برند شخصی چیزی است که میتواند شما را از آنها متمایز کرده و حتی مشتریان طراحی سایت بیشتری را جذب کند. بنابراین سعی کنید از رسانههای اجتماعی برای تقویت برند خود استفاده کنید. وقتی بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، هم شما و هم کارتان برای مشتریان بالقوه طراحی سایت قابل تشخیص شده و منجر به یافتن موقعیتهای جدید شغلی خواهد شد.
اطمینان حاصل کنید که حضور شما در رسانههای مختلف اجتماعی با برندتان همخوانی کامل دارد؛ هم از نظر زمان بندی و هم از نظر محتوایی که در آنها پست میکنید.
بیشتر بخوانید: آموزش تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کارها/ بخش اول |
شبکهسازی با افراد قدرتمند و تأثیرگذار را جدی بگیرید
فرصتهای زیادی برای طراحان وب وجود دارد تا در زندگی واقعی خود با افراد مختلف شبکه سازی کرده و از این طریق با مشتریان بالقوه جدید ارتباط برقرار کنند. برای شروع به کسب و کارهای محلی و سازمانهای حرفهای توجه کنید. بسیاری از آنها رویدادهای شبکهای برگزار میکنند که با حضور در آنها میتوانید با صاحبان مشاغل و افراد دیگری که مسئول تصمیم گیری در مورد استخدام فریلنسرها هستند ملاقات کنید. حتی اگر نتوانید به صورت مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید، ممکن است افرادی را در این رویدادها ببینید که بعدها به صورت پروژهای یا دائمی با شما همکاری کرده و پروژههای زیادی را به شما ارجاع دهند.
از کارت ویزیت غافل نشوید
کارت ویزیت یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید طراحی سایت است. کارت ویزیتها میتوانند بهعنوان یک نمونه کار کوچک طراحی برای نشان دادن مهارتهای شما در کارتان باشند. آنها همچنین برند شخصی شما را تقویت میکنند و بسیار حرفهای تر از نوشتن اطلاعات تماستان بر روی یک کاغذ یا وارد کردن آن در تلفن مشتریان بالقوه خواهند بود.
بیشتر بخوانید: آموزش تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کارها/ بخش دوم |
همیشه چند کارت ویزیت در بیرون از منزل همراه خودتان داشته باشید؛ چرا که ممکن است با کسانی مواجه شوید که مشتریان بالقوۀ شما هستند و لازم است کارت ویزیت خود را به آنها بدهید. همچنین وقتی در رویدادهای اجتماعی شرکت میکنید و فرصتی برای ملاقات با مشتریان احتمالی خود دارید، نباید مستقیم و بدون هیچ پیش زمینهای کارت ویزیت خود را به آنها بدهید. در چنین مواقعی بهتر است از آنها بخواهید برای آشنا شدن بیشتر با کار و خدماتشان، کارت خود را به شما بدهند. وقتی آنها کارتشان را به شما دادند، شما هم میتوانید متقابلاً کارتتان را به آنها بدهید.
از دیگران درخواست کنید که شما را معرفی کنند
آیا تا به حال از دوستان، مخاطبان حرفهای و هر کس دیگری در شبکههای اجتماعی خود درخواست کردهاید شما را به دیگران معرفی کنند؟ شما باید تا جایی که امکان دارد به تعداد زیادی از مردم اطلاع دهید که مشتریان جدیدی را برای تجارت طراحی سایت خود میپذیرید و از ارجاعات قدردانی میکنید. این کار میتواند به یک استراتژی شگفت آور و بسیار مؤثر برای شما تبدیل شود.
همچنین میتوانید از مشتریان قبلی که از خدمات شما راضی بودهاند بخواهید شما را به دوستان و همکاران خود نیز معرفی کنند. ممکن است آنها شما را به رقبای خود معرفی نکنند، اما احتمالاً مخاطبان و شرکای تجاری دیگری (مانند فروشندگان یا تأمین کنندگان) دارند که میتوانند از خدمات شما استفاده کنند.
وبلاگ بنویسید
نوشتن پستهای وبلاگ در مورد جایگاه شما یک راه عالی برای جذب مشتریان طراحی سایت و دستیابی به بازار هدفتان است. برای شروع میتوانید در وبلاگ شخصی خود یا وبلاگ مهمان برای دیگران بنویسید (وبلاگهای محبوبتر برای این استراتژی موثرتر هستند). به این تکنیک، بازاریابی محتوایی میگویند.
فرض کنید شخصی در حال جستجوی نوع خاصی از طراح وب است؛ برای مثال شخصی که در سازمانهای غیرانتفاعی تخصص دارد. اگر مقالاتی در مورد بهترین صفحات فرود غیرانتفاعی یا طراحی وب بنویسید، آن مقالات ممکن است رتبۀ بالایی در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند. همین مسئله موجب میشود مشتریانی که به دنبال طراح وب هستند مستقیماً به شما مراجعه کنند و حتی قبل از اینکه با شما تماس بگیرند، کمی از تخصص شما ایده گرفته باشند.
بیشتر بخوانید: افزایش بازدید و سئوی سایت با انتخاب کلید واژه مناسب |
بدون اینکه از شما بخواهند، مجدداً طراحی کنید
طراحی مجدد ناخواسته میتواند راهی عالی برای جلب توجه به عنوان یک طراح سایت باشد. اگر این کار را به خوبی و به خصوص برای شرکتها یا وب سایتهای برجسته انجام دهید، حتی میتوانند پوششهای رسانهای را نیز به خود اختصاص دهد. نکته کلیدی در انجام این کار این است که مردم را از طریق فرایند خود برای طراحی مجدد راهنمایی کنید. سپس با خوانندگان آشنا شوید که چگونه به طرح نزدیک شدهاید و در نهایت به چه راه حلهایی رسیدهاید.
از لیست ایمیل استفاده کنید
ایجاد یک لیست ایمیل راهی عالی برای جذب مشتریان طراحی سایت است. یکی از بهترین راهها برای جذب مشتریان بالقوه در آن لیست ایمیل، ارائه یک خدمت رایگان است. به عنوان یک طراح وب، ایجاد چیزی شبیه مجموعه آیکونهای رایگان میتواند برای مخاطبان هدف وسوسه کننده باشد؛ اما این نوع تبلیغات برای مشتریان بالقوه جذاب نخواهد بود. در عوض شما باید چیزی مانند چک لیست طراحی مجدد وب سایت یا یک راهنما را در نظر بگیرید. اینها موارد رایگانی هستند که افرادی که به دنبال استخدام طراحان وب هستند به آنها علاقه مندند.
وقتی یک لیست ایمیل دارید، بهروزرسانیهای منظمی را ارسال کنید که برای مشتریان بالقوه شما مفید باشد. نیازی نیست آنها را با ایمیل بمباران کنید، اما ارسال نکات یا اخبار مفید به صورت دو هفتهای یا ماهانه، راه خوبی برای حفظ ارتباط و علاقهمند نگه داشتن آنها برای همکاری با شما خواهد بود.
بیشتر بخوانید: بازاریابی ویدئویی ؛ چگونه در Tiktok و Instagram وایرال شویم؟ |
نمونه کار فوق العاده بسازید
هیچ وقت اهمیت داشتن نمونه کار بزرگ و حرفهای را در یافتن مشتریان جدید طراحی سایت را نادیده نگیرید. افراد ممکن است شما را از راه های دیگری پیدا کنند، اما نمونه کار آنلاین شما میتواند آنها را از یک بازدیدکننده معمولی وب سایت شما به یک مشتری واقعی تبدیل کند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که تماس مستقیم مشتریان بالقوه از مجموعه شما با شما آسان است.
از وب سایتهای پروژه محور فریلنسینگ استفاده کنید
استفاده از وبسایتهای فریلنسری و بخش پروژههای آنها راهی عالی برای شروع سریع ارتباط با مشتریان جدید طراحی سایت هست. بیشتر این وب سایتها با استفاده از هوش مصنوعی اعلانهای ایمیل شخصیسازی شده با پستهای شغلی که مطابق با مهارتهای شما هستند را برایتان ارسال میکنند، بنابراین لازم نیست وقت خود را برای فیلتر کردن صدها پروژه تلف کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه همکاری با فریلنسرها موجب ایجاد نیروی فروش قوی خواهد شد؟ |
نتیجه:
پیدا کردن مشتریان طراحی سایت کار چندان دشواری نیست. اگر شما یک طراح سایت فریلنسر (فری لنسر) هستید، از تکنیکهای ذکر شده در این مقاله استفاده کنید تا شروع به ایجاد یک پایگاه مشتری ثابت کنید و شاهد رشد کسب و کار خود باشید. همچنین از امتحان ایدهها و استراتژیهای جدید نترسید. ببینید که دیگر طراحان وب فریلنس چگونه مشتریان خود را جذب می کنند و اگر راهکارهای آنها برای شما جذاب هستند، موارد مشابه را امتحان کنید.