راهنمای استخدام فریلنسر برای پروژه های دیجیتال

راهنمای استخدام فریلنسر برای پروژه های دیجیتال

آیا به فکر استخدام فریلنسر برای پروژه‌های خود افتاده‌اید؟ چقدر از این شیوه کار یا نحوه استخدام و همکاری با یک فریلنسر آگاه هستید؟ آیا می‌دانید که دوره نشستن در دفاتر اداری و سپری کردن ساعات‌های بیهوده به پایان رسیده است؟

اگر تا به حال حتی به یکی از این موارد فکر کرده‌اید، این مقاله دقیقا راهنمای شما خواهد بود. بر اساس مطالعات تا سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از مردم جهان محل کار اداری خود را ترک کرده و ترجیح می‌دهند از خانه و به صورت فریلنسری کار کنند. امروزه نیمی از جمعیت شاغل در ایالات متحده امریکا از طریق فریلنسری کار محبوب خود را انجام می‌دهند. در ایران این سبک از کار کردن به تازگی رواج پیدا کرده اما به سرعت توانسته تبدیل به شیوه‌ای دوست داشتنی و محبوب برای انجام کار شود.

راهنمای استخدام فریلنسر برای پروژه های دیجیتال

تصور کنید در خانه‌ای که دوستش دارید، در سفر، در یک کافه یا حتی در قطار تنها به کمک یک لب تاب، تلفن همراه هوشمند و اینترنت پر سرعت می‌توانید شغل رویایی خود را داشته باشید. فریلنسری سبکی دوست داشتنی از کار کردن است که فارغ از زمان و مکان می‌توانید از استعدادی که دوستش دارید کسب درآمد کنید. هر چه بیشتر در شاخه مد نظر خود مهارت کسب کنید، موفقیت شما دو چندان خواهد شد.

برای مثال من یک نویسنده و مترجم هستم، حال اگر در کنار این‌ها بتوانم موشن گرافیک، کار با فتوشاب، طراحی سایت، سئو و وردپرس را یاد بگیرم می‌توانم فرصت‌های شغلی بسیار بیشتری برای خود بسازم.

درست است که یک سوی قضیه بسیار شیرین و دلچسب به نظر می‌رسد اما از طرف دیگر شما برای داشتن درآمد باید استخدام شوید پس نیاز به کارفرما دارید.

بهتر است ابتدا کمی با فریلنسرها صحبت کنیم و بعد به سراغ کارفرمایان برویم

به عنوان کسی که خودم هم فریلنسر هستم، باید بگویم که اولین قدم پیدا کردن چیزی است که دوستش داری، مثلا من عاشق نوشتن و صدای تق تق تایپ روی کیبورد لب تابم هستم. خیلی ساده هست. من عاشق گفتن حرف‌هایم به دیگرانم چون مهارت زیادی در صحبت کردن با دیگران ندارم و اغلب اوقات دچار لکنت زبان می‌شومف به همین دلیل من عاشق نوشتن هستم. بعد از مرحله‌ اول که پیدا کردن علاقه و مهارت است، مرحله دوم دیده شدن است، شما باید به چشم بیاید و یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای دیده و استخدام شدن، وب سایت پارس فریلنسر است، همانطوری که من برای این وب سایت کار تولید محتوا انجام می‌دهم.

توصیه من به شما این است که به یک کارفرما قناعت نکنید بلکه تا جایی که می‌توانید و از عهده‌اش بر میاید کار بگیرید، البته نه تا جایی که از پس هیچ کدام بر نیامده و حتی همان یک کار را هم از دست بدهید. مرحله اخر و مهمترین مسئله این که دفترچه برنامه ریزی داشته باشید، اصول فریلنسر موفق بودن را بخوانید و بدانید چه ابزاری نیاز دارید. برنامه ریزی، برنامه ریزی و خوش قولی در تحویل به موقع کارها باعث می‌شود که کارفرمایان تمایل بیشتری برای کار با شما داشته باشند. فریلنسری اصلا خوردن و خوابیدن و تفریح دائمی نیست. بلکه باید یاد بگیرید که خودتان یک اداره همه کاره شوید.حتما ساعات مشخصی از روز کار کنید و روزانه درآمد داشته باشید.

یک توصیه خوب از من به شما این که، یک حساب پس انداز جداگانه باز کنید و بخشی از درآمد خود را در آن سپرده گذاری کنید. فریلنسری کار دائمی نیست و درآمد هر ماه شما با دیگری متفاوت است پس برای روز مبادا آماده باشید.

استخدام فریلنسر مورد نظر

استخدام فریلنسر مورد نظر

در وب سایت پارس فریلنسر طیف گسترده‌ای از فریلنسرها در همه زمینه‌ها از تولید محتوا، عکاسی، طراحی یا حتی موسیقی هم وجود دارد و شما بسته به نیاز خود می‌توانید فرد مورد نظرتان را پیدا کنید. ما حتی روزانه در صفحه اینستاگرام پارس فریلنسر، فریلنسرهای برتر خود را معرفی می‌کنیم تا شما هم بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. اما در اولین مرحله باید مشخص کنید که پروژه شما چیست. حتما ضرب المثل معروف را شنیده‌اید که می‌گوید :

بدون مشخص بودن مقصد، سفری در کار نیست!

 در این مطلب از وبلاگ پارس فریلنسر راهنمای کاملی از استخدام فریلنسر برای انجام پروژه‌های‌تان در زمینه‌های مختلف به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 استخدام فریلنسر برای پروژه‌های طراحی وب

اگر قصد راه اندازی، اصلاح یا طراحی وب سایت را دارید ابتدا باید روی کاغذ نقشه ذهنی خود را پیاده کنید. برای طراحی قسمت‌های مختلف یک وب سایت شما نیاز به افراد مختلف دارید. از جمله مهارت‌هایی که این افراد باید داشته باشند می‌توان به تسلط به یکی از نرم افزار‌های گرافیکی مانند آدوبی فتوشاب یا ایلستریتور است.اگر به دنبال توسعه دهنده وب سایت هستید این فرد باید دانشی در زمینه CSS / CSS3 ، Javascript و HTML داشته باشد. اهداف خود را مشخص کرده و بدانید دقیقا به چه کسی نیاز دارید. زمانی که توانستید آگهی شغلی مورد نظر خود را بنویسید با فریلنسرهایی که با شما وارد مذاکره شده‌اند صحبت کنید. از سوال کردن و واضح و شفاف صحبت کردن نترسید و در مقابل به تک تک سوالات آن‌ها جواب دهید. شمایل سایتی که روی کاغذ کشیده‌اید به او نشان دهید و اجازه دهید ببیند چه انتظاری دارید. می‌توانید نمونه کارهای بیشتری از او خواسته یا سری به صفحه کاربری آن در وب سایت پارس فریلنسر بزنید.

 استخدام فریلنسر برای پروژه‌های طراحی وب

اگر طراحی سایت برای شما بسیار مهم است، دقت داشته باشید که دید فریلنسر و شما یکی باشد. فریلنسر باید علایق، سلیقه، اولویت و الزامات شما را درک کرده و جزئیات کار را بفهمد تا بتواند با سبک طراحی خود تاثیری که مد نظر دارید را روی مخاطب بگذارد.

همیشه از فریلنسر بخواهید که شما را در جریان آخرین تغییرات سایت قرار دهد، البته به این نکته هم توجه کنید که دائما بالای سر او نباشید که احساس خفگی کند. بهتر است اصول یک کارفرمای خوب بودن را در این قسمت بخوانید. می‌توانید در همان ابتدای کار از فریلنسر خواهید که هر دو روز یک بار به شما گزارش آخرین تغییرات را بدهد، تا از این که یکدیگر را درک کرده‌اید مطمئن شوید.

برای استخدام طراح وب به دنبال چه مهارت‌هایی باشیم :

مهارت‌های فنی : Adobe Photoshop، Illustrator، CSS / CSS3، Javascript ، HTML

مهارت گفتاری : توانایی درک، برقراری ارتباط گردش کار و فرآیند طراحی آن

مهارت دیداری : آشنایی با قالب‌های مختلف وب سایت و سبک‌های جدید و جذاب با کاربری ساده

استخدام فریلنسر تولید کننده محتوا

 تولید محتوا از آن دسته مشاغل پر طرفدار در فریلنسری است، اما تولید محتوا انواع مختلفی دارد. از تولید محتوای متنی، کپی رایتینگ یا نوشتن تبلیغاتی، تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی تا تولید محتوا تصویری و انیمیشن همه و همه جزو این دسته قرار دارند. اگر به دنبال استخدام یک فریلنسر مسلط بر تولید محتوای متنی هستید شخصی را پیدا کنید که دامنه لغات زیادی را بشناسد، انشای خوبی داشته و نوشته‌هایش به سبکی نباشد که گویی برای یک ماشین یا ربات در حال صحبت کردن است. این فرد باید توانایی تولید نوشته‌های مستقل را داشته و بتواند با دانش روز پیشرفت کند. حتما از فریلنسر مورد نظر خود نمونه کار بخواهید و اگر در زمینه مورد نظرتان کاری انجام نداده، از او بخواهید در حد یک پاراگراف برایتان بنویسد.

استخدام فریلنسر تولید کننده محتوا

نمونه نوشته شده را با کیفیت کارهای خود بررسی کنید تا بدانید استانداردهای مورد نظر شما را دارد یا خیر و مطمئن شوید که مقالات این فرد سئو شده است و از اصول سئو، مانند تکرار کلید واژه، توضیحات متا، ویژگی تصاویر و لینک سازی در نوشته‌ها آگاه است.

برای استخدام تولید کننده محتوا به دنبال چه مهارت‌هایی باشیم :

مهارت نوشتاری : قلم ساده و روان، آشنایی با اصول نگارش

مهارت فنی : آشنایی به سئو، توانایی کار با نرم افزار گرافیکی مانند فتوشاپ

سایر مهارت‌ها : توانایی ترجمه از یک زبان دیگر، توانایی بومی سازی متن‌ها، توانایی جستجو و تحقیق

استخدام فریلنسر برای پروژه طراحی گرافیک

استخدام فریلنسر برای پروژه طراحی گرافیک

استخدام فریلنسر برای پروژه طراحی گرافیکی یکی از داغ‌ترین شاخه‌های این نوع از کسب و کار است. گرافیست‌‌های حرفه‌ای که خلاقیت بالایی دارند با کمی پشت کار می‌توانند به سرعت در این شاخه پیشرفت کرده و حسابی پولدار شوند. طراحان گرافیک از آن دسته افرادی هستند که در همه زمینه‌ها به آن‌ها نیاز دارید. مهم نیست کسب و کار شما در چه زمینه‌ای است، جای یک گرافیست را حتما خالی بگذارید. این فرد می‌تواند به صورت فریلنسری تیم شما را تکمیل کند. ساده‌ترین کارها از طراحی کارت ویزیت تا طراحی بنر برای وب سایت‌ها، ساخت تیزرهای تبلیغات و ایده‌های جذاب گرافیکی را این فرد انجام می‌دهد. برای موفقیت کسب و کار خود طراحی را انتخاب کنید که سبک خاص خودش را داشته و با سلیقه شما همخوانی داشته باشد.

برای استخدام طراح گرافیست به دنبال چه مهارت‌هایی باشیم :

مهارت‌های فنی : تخصص در ابزار گرافیکی مانند Adobe Photoshop ، InDesign ، Illustrator یا سایر نرم افزارهای طراحی

مهارت فردی : روحیه خاص، خلاق و سبک منحصر به فرد

استخدام فریلنسر برای پروژه بازاریابی دیجیتال

به صورت خلاصه اگر نقشه موفقیت کسب و کار خود را می‌کشید، فقط به یک فریلنسر نیاز ندارید. اگر تولید کننده محتوا وظیفه نوشتن مطالب جذاب را داشته باشد و گرافیستی که دارید بنرهای شاد و فوق العاده جذاب بسازد، بازاریاب دیجیتال کاری می‌کند که در همه جا دیده شوید. این افراد کسانی هستند که به صورت مستقیم با مخاطب در ارتباط بوده و پل ارتباط بیرون از خانه با اعضای شرکت هستند. استخدام فریلنسر برای انجام پروژه شاید دردسرهای خاص خودش را داشته باشد اما لذت به موفقیت رسیدن کسب و کارتان چیزی است که تا سال‌های می‌توانید به آن افتخار کنید. بازاریابی دیجیتال یکی دیگر از مشاغلی است که به صورت فریلنسری می‌توان آن را انجام داد. این فرد مسئول هماهنگی، بررسی و شناسایی سلیقه مخاطبین شما است و بدون وجود او نوشتن محتوا یا ساخت پوستر جذابی که کسی آن را نبیند به درد نمیخورد. بازاریابی دیجیتال وظیفه افزایش کیفیت و اثر بخشی سایر اعضای گروه را دارد.

استخدام فریلنسر برای پروژه بازاریابی دیجیتال

برای استخدام بازاریاب دیجیتالی که به صورت فریلنسری با شما کار می‌کند باید سوالاتی پرسیده و اهداف و ارزش‌های خود را مشخص کنید. به او بگویید که انتظار چه خدماتی را دارید و برند شما چه معنایی دارد. بازاریابان دیجیتال با دانش خود، روش‌هاس منسوخ بازاریابی را حذف کرده و از روش‌های جدید مانند استخدام اینفلوئنسرها یا روش‌های این چنینی استفاده می‌کنند. اگر روش بازاریابی این فرد منسوخ بود و باب طبع شما نبود، بهتر است به سراغ کاندید بعدی بروید.

برای استخدام بازاریاب دیجیتال به دنبال چه مهارت‌هایی باشیم :

 مهارت فردی : توانایی برقراری ارتباط با دیگران، توانایی تغییر نگرش افراد به سمت و سوی مثبت، خوش رفتاری، چهره‌ای که بتوان به آن اعتماد کرد و مهارت سخن گفتن حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، خلاقیت در ارائه روش‌‌های جدید بازاریابی، توانایی ارائه بهترین روش برای بازاریابی که مورد پسند شما باشد.

استخدام فریلنسر در زمینه انیمیشن سازی

حافظه انسان یک حافظه تصویری است و تصویرهای متحرک را بیشتر و بهتر از متن‌ها در خود نگاه می‌دارد. این که شما بتوانید فردی را پیدا کنید که تصویر ذهنی شما را خلق کند، امتیاز بسیار بزرگی است. حال اگر فرد مورد نظر در نزدیکی شما نباشد می‌توانید او را به صورت فریلنسری استخدام کنید. در مورد سلیقه و تصویر ذهنی خود با فرد مورد نظر صحبت کنید. در این نوع از پروژه‌ها ارتباط داشتن با فرد مورد نظر بسیار مهم است. سعی کنید به صورت دائم به فریلنسر خود در ارتباط باشید.

استخدام فریلنسر در زمینه انیمیشن سازی

برای استخدام یک انیمیشن ساز به دنبال چه مهارت‌هایی باشیم :

مهارت فنی : تجربه، دانش کاری و تسلط بر نرم افزارهای مربوطه، توانایی کشیدن، شناختن رنگ‌ها و توجه به حرکات و مهارت برقراری ارتباطات

مهارت فردی: توانایی درک، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و درک نیاز کارفرما

نکاتی درباره استخدام یک فریلنسر :

۱. یک تکه کاغذ یا دفتر مخصوص داشته باشید، اهداف پروژه را نوشته و بدانید که به کدام سمت و سو می‌خواهید بروید.

۲. به دنبال نکته‌ای خاص و جذاب در پروژه خود باشید و بر اساس آن از فریلنسر موردنظر نمونه کار بخواهید.

۳. سئو و دانش عمومی خود از دنیای اینترنت را بالا ببرید.

 ۴. یک الگوریتم ارتباطی بسازید و نقش‌های مورد نیازی که برای انجام این پروژه لازم است استخدام کنید، برجسته‌تر قرار دهید.

پیدا کردن و استخدام فریلنسر برای پروژه

شما می‌توانید از طریق پلتفرمی مانند پارس فریلنسر، فریلنسر مورد نظر خود را پیدا کنید. هزاران فرد متخصص در زمینه‌های متخلف در این وب سایت عضو هستند که می‌توانید با جستجوی نام ان‌ها یا سر زدن به صفحه کاربریشان اطلاعات، نمونه کارها، مهارت‌‌ها و خلاصه‌ای از ویژگی‌هایشان را ببینید. حتی می‌توانید از فریلنسر خاصی برای کار کردن دعوت نموده و با او گفت و گو کنید.

پیدا کردن و استخدام فریلنسر برای پروژه

همیشه لیستی از افراد مورد نظر را آماده داشته باشید و هرگز فقط روی استخدام اولین نفر حساب نکنید. شاید بنا به دلایلی کاندید شماره یک، نتواند با شما همکاری داشته باشد. بهتر است یک جدول زمانی برای انجام رزومه‌های منتخب داشته باشید و خیلی حرفه‌ای با آن‌ها مذاکره کنید. حتی می‌توانید به صورت آنلاین با فریلنسر مورد نظر مصاحبه داشته باشید تا بدانید چقدر از نظر فکری به هم نزدیک هستید و می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

 همانطور که از فریلنسر انتظارات خاصی دارید، باید اصول یک کارفرمای خوب بودن را نیز بدانید. یک همکاری دو جانبه موفق می‌توانید تضمینی برای همکاری بلند مدت باشد. در این قسمت به شما چک لیستی می‌دهیم تا بر اساس آن بتوانید راحت‌تر فرد مورد نظر خود را پیدا کنید.

۱. اهداف پروژه خود را مشخص کنید. نکته به نکته کارهایتان را بنویسید تا بدانید در هر مرحله به چه کسی نیاز دارید. ممکن است به بیش از یک فریلنسر برای انجام کارهایتان نیاز داشته باشید.

۲. افراد مورد نظر خود را دسته بندی کنید. یعنی این که اگر قصد طراحی وب سایت دارید، مشخص کنید برای هر قسمت نیاز به استخدام چه فریلنسری دارید.

۳. آگهی شغلی مورد نظر را نوشته و در وب سایتی مانند پارس فریلنسر پست کنید و اجازه دهید فریلنسرهای مختلف وارد مزایده شده و پیشنهاد خود را بدهند.

۴. لیستی از افراد مورد نظر تهیه کنید.

۵. سری به پروفایل افراد برتری که به شما پیشنهاد انجام پروژه را داده‌اند بزنید و نمونه‌ کارهایشان را بررسی کنید. می‌توانید نظر سایر افرادی که با آن‌ها کار کرده‌اند را در صفحه کاربری فریلنسر بخوانید.

۶. بعد از بررسی کلیه موارد با فریلنسر وارد مذاکره شوید و نهایت انصاف را رعایت کنید. برخی از کارفرمایان تصور می‌کنند که چون فریلنسر در محل کار حضور ندارد می‌توانند نرخی بسیار پایین‌تر به او بگویند، اما چنین نیست و یک فریلنسر دقیقا مانند یک کارمند است.

 ۷. پس از این که به توافق رسیدید، فازبندی پروژه را انجام داده و شروع به کار کنید.

۸. بعد از اتمام همکاری حتما نظر و رتبه خود را هم به عنوان کارفرما و هم به عنوان فریلنسر در صفحه فرد مورد نظر ثبت کنید.

برای شروع آماده شوید!

برای شروع آماده شوید!

شاید تجربه استخدام فریلنسر آن هم برای اولین بار برای شما باعث شود کمی احساس سر در گمی داشته باشید اما نگران نباشید، دورکاری هم نوعی از کار کردن است که اگر فرد مورد نظر خود را پیدا کردید، تبدیل به تجربه شیرینی برایتان خواهد شد. بهتر است برای استخدام فریلنسر از پلتفرمی مانند پارس فریلنسر استفاده کنید زیرا در کنار تمام مزایای بیش شماری که استفاده از این وب سایت دارد، می‌توانید هزینه پروژه خود را به صورت اقساط هم پرداخت کنید. در ضمن می‌توانید با سر زدن به صفحه رسمی اینستاگرام پارس فریلنسر با فریلنسرهای ماهری در زمینه‌های مختلف آشنا شوید که ما هر روز به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار همه این‌ها کارشناسان ما ۲۴ ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته برای کمک و مشاوره به شما آماده هستند. پس نفس عمیقی بکشید و برای شروع آماده شوید.

 

مطلب پیشنهادی:  9 روش تضمین شده برای افزایش فروش و ترافیک فروشگاه اینترنتی با کمک فریلنسرها

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *