آینده­ ی شغلی شروع تجارتی مشابه Airbnb – بازار اجاره‌ ی مکان‌های اقامتی

همان‌طور که همه می‌دانیم، Airbnb تأثیر زیادی در صنعت هتل داری و مهمان­سرا­ها داشت. این کسب‌وکار، مفهوم پلتفرم­ های شخص با شخص را معرفی کرد. رشد کسب‌وکارهایی همچون Airbnb دو دلیل دارد. اولین دلیل نوآوری در تکنولوژی است و دلیل دوم انعطافی است که این نوع پلتفرم­ ها به خدمات­ دهندگان می­­دهند. به­ همین دلایل Airbnb جا­یگاه ویژه ­ای برای خود در صنعت هتل داری ایجاد کرده است و باعث شده کاربران بتوانند از خدمات مختلفی استفاده کنند.

جایگاه فعلی Airbnb در بازار و چگونگی دست­یابی به این موقعیت

Airbnb یکی از خدمات دهندگان اصلی اقامتگاه ­های اجاره ­ای در تعطیلات است. اصلی­ ترین سؤالی که در ذهن همگان وجود دارد این است که چگونه توانستند در این مدت کوتاه این‌قدر موفق شوند. جواب این است: توسط تسهیلات متمرکز بر مشتریان. این‌گونه توانستند قلب مشتریان خود را تصاحب کنند. به همین دلیل است که طی سه سال به یک‌میلیون رزرو رسیدند و مرز 5­ میلیون را تا یک­ سال بعد طی کردند.

در حقیقت آن‌ها آن‌قدر موفق هستند که رقبای انگشت‌شماری در دنیا دارند. Airbnb برای مقابله با Xiaozhu در چین از تاکتیک‌های بسیاری استفاده کرده است. درست است که Xiaozhu لیست‌های بیشتری دارد اما Airbnb سرعت بیشتری در پیشرفت دارد. این شرکت با اینکه دیر وارد بازار چین شد توانست فاصله‌ی خود را با Xiaozhu بسیار کم کند.

مطلب پیشنهادی :  تفاوت فریلنسینگ (آزادکاری) با مدیریت تیم یا شرکت

راهبرد موفقیت Airbnb

دلیل اصلی موفقیت Airbnb استفاده صحیح از علم اطلاعات است. متخصصان اطلاعات در این مجموعه، اطلاعاتی را که دریافت می‌کنند به‌عنوان صدای مشتری در نظر می‌گیرند. آن‌ها بازخوردهایی که از طرف مشتری دریافت می‌شود تحلیل و بررسی می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های بعدی را بر اساس همان انجام می‌دهند. تمام راهبردهایی که در Airbnb اجرا شدند پس از تحلیل کامل بازخوردهای مشتریان شکل گرفتند.

آن‌ها کریگزلیست را در وب‌سایتشان قراردادند. لیست مشتریانی که از طرف Airbnb در کریگزلیست قرار داده شد بسیار باکیفیت‌تر از لیست‌هایی بود که از طرف دیگران در این سایت قرار داده می‌شد. منظور از باکیفیت‌تر این است که این لیست‌ها بسیار توصیفی و شخصی‌تر بودند و به درک کامل‌تری از مشتری می‌انجامیدند.

فرصت‌های موجود برای کارآفرینان در آینده

اگرچه ایر بی ان بی یکی از برترین خدمات دهندگان مکان‌های اقامتی است اما این به این معنی نیست که تمام کنترل بازار را در دست دارند؛ بنابراین کارآفرینانی که می‌توانند تجارتی بر اساس مدل Airbnb شروع کنند قادر خواهند بود کنترل بخش تقریباً بزرگی از بازار را به دست بگیرند.

ازآنجایی‌که Airbnb جزئی از یک اقتصاد مشارکتی است، انتظار می‌رود ارزش این اقتصاد در سال 2025، 335 میلیارد دلار آمریکا شود. این پیش‌بینی بر اساس رشد مورد انتظار Airbnb و شرکت‌های دیگر است یعنی کارآفرینانی که الان وارد این تجارت می‌شوند می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

مطلب پیشنهادی :  برای ساخت اپلیکیشن تلفن همراه چه کسی مناسب تر است؟

پیش‌بینی‌شده است که هیچ شرکتی کنترل کامل اقتصاد مشارکتی را ندارد یعنی هر کس که به مشتریان خدمات بهتری ارائه کند می‌تواند حمایت و پشتیبانی آن‌ها را به دست آورد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که دیدید کارآفرینانی که بر اساس مدل Airbnb کسب‌وکاری را راه می‌اندازند به‌احتمال بسیار زیاد می‌توانند به موفقیت برسند. «اقتصاد مشارکتی» سبدی پُر از فرصت‌های مناسب برای کارآفرینان است. کارآفرینانی که دوست دارند بخشی از این اقتصاد در حال رشد باشند می‌توانند به  پارس فریلنسر رجوع کنند و با ایجاد پروژه ی جدید درخواست طراحی نرم افزار کاملاً مشابه Airbnb را به هزاران متخصص برنامه نویس و طراح وب ارسال کنند و با قیمت بسیار مناسب کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.