Adinvite friends
تولید محتوا

برترین ابزارهای سوشال مدیا برای مشاغل در سال 2022/ بخش اول

رسانه‌های اجتماعی ایجاد شده و رشد کرده‌اند تا تأثیر قدرتمندی بر جامعه و تجارت داشته باشند. یوتیوب و فیسبوک در حال حاضر پربازدیدترین وب سایت‌های جهان هستند. بسیاری از مردم اغلب در مورد برندهای جدید از طریق رسانه‌های اجتماعی و انواع ابزارهای سوشال مدیا اطلاعات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند. به دلیل این تأثیر قابل توجه بر زندگی مردم، برای کسب و کار شما مهم است که در رسانه‌های اجتماعی فعال باشد. خوشبختانه با وجود تعداد زیاد پلتفرم‌ها، ابزارهای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی زیادی برای انتخاب در اختیار دارید تا به شما کمک کنند در انجام وظایف خود فعال بمانید و نرخ‌های تبدیل را افزایش دهید.

ابزارهای سوشال مدیا چیست؟

ابزارهای رسانه‌های اجتماعی برای ساده‌سازی بخش‌های مختلف اجرای کمپین‌های سوشال مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، خواه بخواهید اطلاعاتی در مورد آخرین روندها جمع‌آوری کنید، محتوا را در بین پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید، یا معیارها را دنبال کنید تا ببینید کسب‌وکارتان چقدر مشتریان را درگیر می‌کند. این ابزراها اغلب مشاهده و پیگیری اقداماتی را که رقبای شما انجام می‌دهند آسان‌تر می‌کنند.

اما کدام ابزارهای سوشال مدیا را باید انتخاب کنید؟ معیار ثابتی برای این کار وجود ندارد و ابزار  مناسب برای کسب و کار شما تا حد زیادی به اهدافتان بستگی دارد. هنگام انتخاب مناسب‌ترین ابزار رسانه‌های اجتماعی برای نیازهای خاص خود، توجه به چند ویژگی کلیدی بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 10 ابزار فوق‌العاده برای وب اسکریپینگ

 

مهم‌ترین ویژگی‌های ابزارهای سوشال مدیا

ابزارهای رسانه‌های اجتماعی ممکن است به شما در اجرای یک استراتژی مؤثر در این شبکه‌ها کمک کنند. در حالی که این ابزارها برای کمک به جنبه‌های مختلف مدیریت رسانه‌های اجتماعی ساخته شده‌اند، همۀ آنها باید چندین ویژگی مشترک داشته باشند.

یک ابزار خوب سوشال مدیا شامل این قابلیت‌های اساسی است:

  • پشتیبانی از چندین شبکۀ اجتماعی
  • استفاده آسان و شهودی
  • کیفیت‌های صرفه جویی در زمان
  • اتوماسیون انتشارات
  • تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها

در ادامه هر یک از این ویژگی‌ها را دقیق‌تر مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد.

سوشال مدیا

پشتیبانی از چندین شبکۀ اجتماعی

اگر می‌خواهید کسب و کار خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید، احتمالاً باید خود و نام تجاری‌تان را در چندین شبکه اجتماعی تبلیغ کنید. یک ابزار رسانۀ اجتماعی خوب به شما کمک می‌کند تا پلتفرم‌های مختلف را همزمان مدیریت کنید و تنها یک داشبورد برای همۀ حساب‌های سوشال مدیای خود داشته باشید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در صدر روندها بمانید و از تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان بیشترین بهره را ببرید. این پشتیبانی همچنین می‌تواند اطمینان از سازگاری بین پلتفرم‌ها را آسان‌تر کند.

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات کسب و کارها چیست و چگونه انجام می‌شود؟/ بخش اول

 

استفادۀ آسان و شهودی

شما به این دلیل از ابزارهای سوشال مدیا را استفاده می‌کنید که فرایند مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود را ساده‌تر کنید. اگر نمی‌توانید به راحتی نحوۀ استفاده از ابزار را یاد بگیرید یا مزایایی را که می‌تواند به شما ارائه دهد به دست آورید، احتمالاً ابزار نمی‌تواند کمکی را که به آن نیاز دارید به شما ارائه کند.

یک ابزار رسانه اجتماعی خوب باید برای استفاده آسان و شهودی باشد. بنابراین هر کسی باید بتواند از آن بدون نیاز به گذراندن دوره‌ای برای درک عملکرد آن استفاده کند. رسانه های اجتماعی به سرعت پیشرفت می‌کنند و آپدیت می‌شوند؛ بنابراین مهم است که تیم شما بتواند نیازهای کمپین را بدون مراجعۀ مجدد به دستورالعمل‌های پیچیده یا یادگیری مجدد قوانین جدید به طور مکرر رعایت کند.

کیفیت‌های صرفه جویی در زمان

ابزارهای خوب سوشال مدیا همچنین باید در زمان شما صرفه جویی و در عین حال به شما کمک کنند تا به نتایج مشابه یا بهتری نسبت به زمانی که همۀ کارها را به صورت دستی انجام می‌دادید، برسید. ارزش این ابزارها در حذف یا فشرده کردن وظایفی است که برای اجرای یک کمپین رسانه اجتماعی قوی باید انجام دهید. این صرفه جویی در زمان ممکن است به شکل کمک به تولید سریع محتوا باشد و به شما امکان دهد محتوا را برای چندین پلتفرم در یک مکان زمان بندی کنید. برخی از ابزارهای سوشال مدیا حتی از اتوماسیون استفاده می کنند تا برنامه‌ریزی ها لازم برای محتوای شماانجام شود.

اتوماسیون انتشارات

زمان بندی اصولی در کمپین‌های موفق سوشال مدیا بسیار ضروری است. بنابراین حالت ایده آل این است که به محض آماده شدن محتوا و رسیدن تاریخ بازدید هدفمند، محتوا را در مقابل چشمان خوانندگان قرار دهید. شما نمی‌خواهید زمان خود را بر روی مکانیزم ارسال محتوا تلف کنید. همچنین هدف شما این نیست که در دام انتشار روزانۀ پست‌ها در یک زمان مشخص بیفتید. امتحان کردن زمان‌های مختلف ممکن است به شما کمک کند بخش‌های مختلف مخاطبان خود را جذب کنید. با این حال شما نمی‌خواهید پست‌های خود را خیلی هم پراکنده آپلود کنید. بهتر است از یک تقویم محتوای سه ماهۀ آینده‌نگر استفاده کنید تا مطمئن شوید که برای مدت طولانی چشم اندازی اصولی برای انتشار محتوا دارید.

 

بیشتر بخوانید: تبلیغات کسب‌وکارها چیست و چگونه انجام می‌شود؟/ بخش دوم

 

اتوماسیون انتشار برای کمک به یافتن تعادل خوب استفاده می‌شود و به شما امکان می‌دهد به روز رسانی‌ها و پست‌ها را بر اساس بهترین زمان برای برنامه های بازاریابی خود و الگوهای تعامل بینندگان خود برنامه ریزی کنید.

سوشال مدیا مارکتینگ

تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها

هم زمان با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، سؤالاتی دربارۀ این که چه استراتژی‌هایی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند برایتان ایجاد خواهد شد. رسانه‌های اجتماعی توانایی شما را برای شروع مکالمات اجتماعی با مشتریان بالقوه، پرورش رهبران و حتی ایجاد فروش مستقیم افزایش می‌دهند. اگر اثربخشی استراتژی‌های تولید محتوا و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی خود را اندازه نگیرید، در تخمین ارزشی که این اقدامات به شما ارائه می‌دهد با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین ممکن است هزینۀ زیادی برای منابع صرف کنید، زیرا نمی‌دانید کدام نوع محتوا بهترین نتایج را به شما ارائه می‌دهد.

یک ابزار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خوب باید به شما کمک کند تا موفقیت خود را در طول مسیر تجزیه و تحلیل و درک کنید.

ادامه دارد …

نمایش بیشتر
فریلنسر | کسب درآمد

fatemeh eskandari

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران نویسنده سئوکار در رایا مارکتینگ - ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۹ ویراستار فنی و محتوایی در دانشگاه زنجان - ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ نویسنده تولید محتوا در شرکت دیجیتال مارکتینگ مهتاب - ۱۳۹۹ تاکنون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا