فریلنسینگ

آموزش شبکه‌سازی در فریلنسری به سبک حرفه‌ای‌ها

شما در هر صنعت و حرفه‌ای که فعالیت داشته باشید، هرچه افراد بیشتری را در حوزۀ خودتان بشناسید، شانس موفقیت شما نیز افزایش خواهد یافت. این مسئله دربارۀ کار به‌صورت فریلنسری هم صادق است. شما نمی‌دانید که فرصت‌ها در کجاها منتظر شما هستند. پس اگر مثل یک فریلنسر حرفه‌ای شروع به شبکه‌سازی کنید، کسب‌وکارتان رشد خواهد کرد و مشتریان بیشتری خواهید یافت.

عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، عصر کارهای مجازی و دورکاری و فریلنسری است. در چنین شرایطی شما باید برای ملاقات با افراد مهم حوزۀ خود و بیرون رفتن با آنها ابتکار عمل به خرج بدهید. یادتان باشد اگر مدام در خانه بنشینید و کار کنید، هرگز امکان ملاقات با افراد جدید را نخواهید داشت. پیدا کردن دوستان جدید به سلامتی روحی شما و همچنین ارتقای مهارت‌هایتان کمک خواهد کرد.

ما در این مقاله قصد داریم نکات ارزشمندی را با شما در میان بگذاریم. با به‌کارگیری این نکات می‌توانید شبکه‌سازی در فریلنسری را بیاموزید. هرچه ارتباطات شما بیشتر باشد، شانس موفقیت و پیشرفتتان هم بیشتر خواهد بود.

اشتباهات فریلنسری

5 مهارت مهم و ضروری برای شبکه سازی در فریلنسری

1. هدف خود از شبکه‌سازی را مشخص کنید.

هدف شما از شبکه‌سازی دقیقاً چیست؟ بسته به اینکه هدفتان چه باشد، اقدامات متفاوتی انجام خواهید داد. شما نباید به‌طور تصادفی با کسانی که در حوزۀ فریلنسری فعال هستند قرار بگذارید. هدف شما در انتخاب افراد حرفه‌ای این حوزه کمکتان خواهد کرد.

هدف شما می‌تواند یکی از این موارد باشد:

  • مشتری جدید پیدا کنید.

فریلنسرهایی که به دنبال مشتری‌های دائمی می‌گردند، می‌توانند با مدیران یا متخصصان منابع انسانی شرکت‌های مورد علاقۀ خود تماس بگیرند. همچنین می‌توانید در پلتفرم‌های فریلنسینگ مثل پارس فریلنسر عضو شوید. با این کار پروفایل و رزومۀ شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد.

  • روی مدیران تأثیر بگذارید.

کسانی که به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزۀ فریلنسری هستند می‌توانند با مدیران مختلف در ارتباط باشند. مدیران افراد سختکوش و علاقه‌مند را به یکدیگر معرفی خواهند کرد.

  • با منتورها در ارتباط باشید.

منتورها در حوزۀ کاری خودشان بسیار باتجربه و متخصص هستند. اگر بتوانید ازطریق شبکه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید، آگاهی‌ها و دانش جدیدی به دست خواهید آورد.

آموزش فریلنسری

یادتان باشد که هر فریلنسری دلایل خاص خودش را برای آغاز شبکه‌سازی دارد. بنابراین خودتان را محدود به این اهداف نکنید. به کاری که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید و شبکۀ خود را با توجه به اهدافتان بسازید.

2. در رویدادهای مختلف شرکت کنید.

یکی از بهترین راه‌های آشنا شدن با افراد جدید، شرکت در رویدادهای تخصصی است. بهتر است قبل از شرکت در رویداد، دربارۀ سخنرانان و سازمان میزبان تحقیق کنید. شما با معرفی خودتان به مدیران می‌توانید شانستان را برای پیدا کردن مشتریان جدید افزایش دهید.

3. در فضاهای کاری اشتراکی حضور داشته باشید.

فریلنسرها، دورکارها، کارآفرینان و شرکت‌های نوپا عاشق پاتوق‌ها و فضاهای کاری اشتراکی هستند. فریلنسری که می‌خواهد با افراد جدید آشنا شود و شبکه‌سازی کند، می‌تواند در این فضاها حضور داشته باشد.

فرقی نمی‌کند که شما یک طراح گرافیک باشید یا نویسندۀ تولیدکنندۀ محتوا. حتماً مهارتی خواهید داشت که بتوانید آنها را در این فضاها به استارتاپ‌ها و متخصصان ارائه کنید. زمان‌های استراحت یا نهار هم وقت مناسبی برای برقراری ارتباط است. تمام سعیتان را برای نشان دادن انگیزه و علاقۀ خود به پروژه‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

4. در شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر باشید.

در عصر اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، هر شرکتی که به نیرو نیاز داشته باشد، یک پست در شبکۀ اجتماعی‌اش منتشر می‌کند. شما با حضور در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید به‌راحتی از این فرصت‌ها باخبر شوید و با شرکت‌ها ارتباط برقرار کنید.

ویژگی های یک فریلنسر

5. تبلیغ کنید.

اگر اسم شما یا کسب‌وکارتان در وب‌سایت‌ها و پیج‌های مختلف شنیده شود، افراد بیشتری شما را می‌شناسند. شما با دادن نمونه کارهایتان به افراد جدید، می‌توانید تخصصتتان را به آنها ارائه کنید. پس برای تبلیغات اصولی هزینه کنید.

سخن پایانی

کار به‌صورت فریلنسری ممکن است موقعیت‌های کمی برای ارتباط برقرار کردن با افراد برایتان ایجاد کند. اما اگر بدانید که کجا باید به‌دنبال شبکه‌سازی و آشنایی با افراد باشید، کارتان راحت خواهد بود. با پیوستن به پارس فریلنسر نیز می‌توانید با مشتریان و همکاران بیشتری در حوزۀ خودتان آشنا شوید.

نمایش بیشتر

fatemeh eskandari

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران نویسنده سئوکار در رایا مارکتینگ - ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۹ ویراستار فنی و محتوایی در دانشگاه زنجان - ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ نویسنده تولید محتوا در شرکت دیجیتال مارکتینگ مهتاب - ۱۳۹۹ تاکنون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
اینجا کلیک کنید
1
پشتیبان
وبلاگ پارس فریلنسر
سلام
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستم!