دنبال نیروی متخصص برای استخدام یا انجام پروژه‌هات هستی؟

رایگان آگهی ثبت کن!
Ad استخدام فریلنسر
بازاریابی و فروش

بازاریابی پورسانتی (افیلیت مارکتینگ) برای استارت‌ آپ‌ها مناسب است؟

بازاریابی پورسانتی ( affiliate marketing ) برای استارتآپ‌ها مناسب هست یا نه؟ این سؤالی است که اغلب مشتریهایم از من می پرسند. آن‌ها اغلب مردد به نظر می‌رسند اما پاسخ من به این سؤال همیشه «بله» است. اگر بخواهم معایب به‌کارگیری بازاریابی پورسانتی را در مراحل اولیه رشد کسب‌وکار فهرست کنم شاید به ندرت بتوانم به دو یا سه مورد اشاره‌کنم.

اجازه دهید ابتدا به مزایای آن اشاره‌کنم چون معایبش آن‌قدر کم است که می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

بازاریابی پورسانتی برای استارت آپ‌ها

مزایای به‌کارگیری بازاریابی پورسانتی

برای اینکه همه بفهمیم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم اجازه دهید تعریف ویکی‌پدیا از بازاریابی پورسانتی را بررسی کنیم:

«بازاریابی پورسانتی نوعی از بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک بنگاه اقتصادی به یک یا چند بازاریاب به ازای هر بازدیدکننده یا مشتری که برای آن بنگاه می‌آورند پورسانت می‌دهد. این شیوه از بازاریابی 4 مهره‌ی اصلی دارد: تاجر (به نام خرده‌فروش یا برند هم شناخته می‌شود)، شبکه (شامل پیشنهاد‌هایی است که به بازاریاب‌ها می‌شود و همچنین وظیفه‌ی پرداخت‌ها را بر عهده دارد)، منتشرکننده (به نام بازاریاب پورسانتی هم شناخته می‌شود) و مشتری».

مزایای بازاریابی پورسانتی (همکاری در فروش) برای استارت آپ‌ها

بر اساس گفته‌های شرکت (eMarketer)، چهل و شش درصد بازاریاب‌ها فکر می‌کنند بازاریابی پورسانتی مقرون‌به‌صرفه است چراکه روی جذب مشتری متمرکز است و تنها روشی است که از بازاریابی ایمیلی بهتر است.»

  1. فقط به ازای مشتری‌های جذب‌شده پول پرداخت می‌کنید

بازاریابی پورسانتی، برخلاف روش‌های تبلیغاتی سنتی، مقرون به‌صرفه‌ترین روش تبلیغاتی است. اگر بازاریاب شما عملکرد مناسبی در جذب مشتری را نداشته باشد  اصلاً لزومی ندارد به او کارمزد بدهید. این در صورتی است که مثلاً در خدمات گوگل یا یکتانت یا مدیااد و … اگر تبلیغات منجر به افزایش فروش شما نشود بازهم شما باید بابت این خدمات پول بپردازید.

  1. روی تبلیغات وقت نمی‌گذارید

اجازه دهید دیگران این کار را برای شما انجام دهند تا بتوانید به مسائل مهم‌تر بپردازید یا کارهایی را پیگیری کنید که در آن‌ها مهارت دارید. برای استفاده از بازاریابی پورسانتی نیازی نیست کارشناس بازاریابی باشید و مجبور نیستید روش‌های بازاریابی را یاد بگیرید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که برنامه بازاریابی پورسانتی خود را اجرا کنید و ماهی یک‌بار به بازاریاب‌هایتان پول بپردازید. فقط همین!

  1. بازدیدکنندگانتان به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و سئوی سایتتان بهتر می‌شود

وجود بازاریاب‌های زیاد درنهایت منجر به ایجاد بک لینک‌های زیادی هم می‌شود. به‌علاوه با نرم‌افزار پارس افیلیت، هیچ‌یک از لینک‌هایتان ازنظر سئو مشکلی نخواهند داشت.

  1. اگر بازاریاب‌های حرفه‌ای داشته باشید متمایز خواهید بود

لازم نیست صد بازاریاب معمولی داشته باشید تا بتوانید به موفقیت برسید. به‌طورکلی اغلب بنگاه‌های اقتصادی بین 3 تا 5 بازاریاب حرفه‌ای دارند که بیش از 50 درصد سودی را که از کل بازاریابی پورسانتی نصیبشان می‌شود برایشان به ارمغان می‌آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا