آموزش تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کارها/ بخش دوم
در بخش اول این مقاله با تکنیکهای کاربردی تبلیغ در اینستاگرام آشنا شدیم. در این بخش نیز با ادامۀ این تکنیکهای جادویی در خدمت شما هستیم.
نکات جادویی تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کارها
هزینۀ تبلیغات پولی
شما میتوانید کسب و کار خود را در اینستاگرام بهصورت رایگان تبلیغ کنید. هیچ هزینهای برای داشتن یک حساب تجاری وجود ندارد. اگر میخواهید پستها یا استوریهای خاصی را تقویت کرده و روی آنها تبلیغات پولی اجرا کنید، میتوانید مقدار بودجهای را که قصد هزینه کردنش را دارید انتخاب کنید. طبق گفتۀ اینستاگرام، نیمی از کاربران پس از دیدن یک برند در تبلیغات اینستاگرامی، علاقۀ بیشتری به برندی که آن را دیده بودند نشان دادند.
چه شما یک کسب و کار محصول محور باشید که به دنبال افزایش فروش هستید یا یک شرکت خدماتی به دنبال سرنخ (لید) میگردید، تبلیغ در اینستاگرام راهی عالی برای جذب مخاطبان هدف شماست. میتوانید محتوایی را که میخواهید تبلیغ کنید (تصویر، ویدئو یا استوری و…) و اینکه میخواهید چه کسانی آن را ببینند انتخاب کنید، مخاطبان خود را بهطور خودکار و براساس دنبال کنندگان و تعامل فعلی خود هدف قرار دهید و یا یک مخاطب سفارشی براساس جمعیت شناسی، علایق، مکانها و رفتارها تنظیم کنید.
نکتۀ تخصصی:
برای به حداکثر رساندن تعامل (اینگیجمنت)، پستها و استوریهای خود را با بهترین عملکرد تقویت کنید. شما میتوانید با دانستن اینکه محتوا از قبل در بین فالوئرهای شما محبوب شده است، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
فرمتهای محتوا در اینستاگرام
راههای مختلفی برای استفاده از گرافیک برای تبلیغ کسب و کار کوچک خود در اینستاگرام دارید. هر نوع از پستها اندازههای پیشنهادی متفاوتی دارند. این پیشنهادها برای این است که تصویر یا ویدئوی شما را بهینه کرده و به بهترین شکل نشان دهد.
پست
میتوانید یک عکس را پست کنید و تا 2200 کلمه در کپشن آن متن مورد نظرتان را بنویسید. اما توجه داشته باشید که متنهای طولانی ممکن است نرخ تعامل شما را کاهش دهند. کپشن باید در صورت نیاز توضیح مختصری دربارۀ تصویر بدهد و CTA واضح و مناسب داشته باشد. برخی از برندها فقط یک یا دو جمله را در کپشن پستهای خود مینویسند، در حالی که برخی دیگر یک پاراگراف توضیحی را در کپشن پستهایشان میآورند. طول کپشن همچنین میتواند از پستی به پست دیگر متفاوت باشد.
پستهای اسلایدی (کاروسل)
در این نوع پستها برای فعالیت یا تبلیغ در اینستاگرام شما میتوانید تا حداکثر 10 عکس و ویدئو را روی پلتفرم پست کنید و بینندگان میتوانند برای دیدن اسلاید بعدی انگشت خود را به سمت چپ بکشند و بهاصطلاح پستها را ورق بزنند. این نمایش اسلایدی از پستها و ویدئوها معمولاً مخاطبان را بیشتر درگیر میکنند و همین مسئله نرخ اینگیجمنت صفحۀ شما را افزایش خواهد داد.
استوریها
استوریهای اینستاگرام قطعاتی از محتوایی هستند که در بالای برنامه قرار دارند و فقط به مدت 24 ساعت قابل مشاهده هستند (مگر اینکه به هایلایت اضافه شوند). کاربر باید برای دیدن یک استوری روی تصویر نمایۀ شما ضربه بزند. زمان نمایش هر استوری نیز فقط 15 ثانیه است. میتوانید با استفاده از دوربین گوشی، استوریها را بهصورت لایو ضبط یا یک ویدئو یا عکس را از گالری خود آپلود کنید.
بیشتر بخوانید: استوری تلینگ چه تأثیری در رشد کسبوکارها دارد؟/ بخش اول |
استفاده از امکان ریلز برای تبلیغ در اینستاگرام
اینستاگرام اخیراً اعلام کرده است که در حال حاضر همۀ ویدئوها بهصورت ریلز پست میشوند و در حالت تمام صفحه قابل مشاهده خواهند بود. ریلزها درواقع ویدئوهایی هستند که زمانشان کمتر از ۹۰ ثانیه است و با استفاده از آنها اینستاگرام ویدئوهای شما را به افراد غیر دنبال کننده نیز توصیه خواهد کرد.
لایو
شما بهعنوان صاحب یک کسب و کار میتوانید در لایو اینستاگرام برای فالوئرهای خود بهصورت زنده صحبت کنید و حداکثر سه مهمان را هم به لایو خود دعوت کنید. Live برای برندهایی که میخواهند خودشان را بیشتر معرفی کنند یا یک سخنران مهمان داشته باشند، امکانی بسیار عالی است. میزبانی یک پرسش و پاسخ و نمایش زندۀ محصولات به دنبال کنندگان شما بینش و شناخت بیشتری دربارۀ تجارت شما خواهد داد. از آنجایی که لایوها بهصورت زنده و مستقیم پخش میشوند، اعتبار بیشتری دارند و سریعتر، بیشتر و بهتر اعتماد و علاقۀ فالوئرها و مخاطبان هدف را جلب و جذب خواهند کرد.
با فالوئرهای خود تعامل داشته باشید.
بیش از 80 درصد کاربران انتظار دارند که شرکتها با آنها در رسانههای اجتماعی تعامل داشته باشند. بنابراین وقتی کسی نظری را پست میکند، کسبوکار شما را جایی تگ میکند یا پیامی در دایرکت برایتان میفرستد، تا حد امکان باید به سرعت پاسخشان را بدهید. افرادی که در اینستاگرام با برندها تعامل دارند، این موضوع را به عنوان توجه برند به آنها میدانند و این امر وفاداری به برند را از سوی آنها افزایش خواهد داد.
برای تعامل با فالوئرها در اینستاگرام به این نکات توجه داشته باشید:
- در اسرع وقت به نظرات و پیام ها پاسخ دهید.
- پستهایی را که در آنها تگ شدهاید لایک کنید و نظر بدهید.
- در استوریها و کامنتها از آنها سؤال و نظر بپرسید.
- محتوای مربوط به کسب و کار خود را مجدداً ارسال کنید.
- از تگهای داستانی مانند نظرسنجی یا سؤال استفاده کنید و پاسخهای مورد علاقۀ خود را به اشتراک بگذارید.
بیشتر بخوانید: استوریتلینگ چه تأثیری در رشد کسبوکارها دارد؟/ بخش دوم |
یک کانال ارتباطی قوی بین تمام شبکههای اجتماعی خود بسازید.
با اینکه هر پلتفرم رسانۀ اجتماعی با دیگری متفاوت است، میتوانید از استراتژی بازاریابی و تبلیغ در اینستاگرام خود برای بهبود سایر کانالهای رسانه اجتماعیتان استفاده کنید. جمعیت شناسی و توزیع آن بین پلتفرمها به اندازۀ کافی متفاوت است. پس حتی اگر تصویر یکسانی را در اینستاگرام و لینکدین پست کنید، احتمالاً توسط افراد مختلف دیده میشود.
ممکن است تمام محتوایی که در اینستاگرام پست میکنید برای سایر کانالهای رسانههای اجتماعی شما مناسب نباشد، اما تبلیغات متقابل زمانی که منطقی باشد به شما کمک میکند از هر تصویر و ایده بیشترین بهره را ببرید. پیام کلی باید یکسان باشد، اما شرحها باید برای هر پلتفرم تغییر کنند، زیرا طول پستها در هر کدام از این پلتفرمها با دیگری متفاوت است.
نکتۀ تخصصی:
از یک ابزار مدیریت رسانههای اجتماعی استفاده کنید که فرایند پست کردن را خودکار میکند و به شما امکان میدهد محتوای خود را از قبل برای تبلیغ متقابل آسانتر بین اینستاگرام و سایر سیستم عاملهای رسانههای اجتماعی برنامه ریزی کنید.
برای تبلیغ در اینستاگرام از هشتگهای پرطرفدار استفاده کنید.
افزودن هشتگ به پستها بخش مهمی از تبلیغ کسب و کارتان در اینستاگرام است. کاربران میتوانند هشتگهای مورد علاقۀ خود را جستجو یا دنبال کنند. بنابراین انتخاب هشتگهای مناسب و مرتبط، به افزایش دامنۀ دسترسی پست کمک میکند و این امکان را برای کسانی که فالوئر شما نیستند فراهم میکند تا محتوای شما را ببینند. میتوانید تا 30 هشتگ به یک پست و 10 هشتگ به یک استوری اضافه کنید.
بیشتر بخوانید: از مدیریت اعتبار و شهرت آنلاین چقدر اطلاع دارید؟ |
تحقیق در مورد هشتگ
میتوانید یک هشتگ را جستجو کنید و ببینید که آن هشتگ و هشتگهای مرتبط چقدر محبوب هستند. همان طور که شروع به افزودن هشتگ میکنید، اینستاگرام با پر کردن خودکار هشتگها و پیشنهاد دادن آنها، به شما کمک خواهد کرد. این هشتگ ها معمولاً همان چیزی هستند که در حال حاضر ترند شدهاند. همچنین میتوانید پستهای محبوب اینفلوئنسرها یا سایر مشاغل در صنعت خود را بررسی کنید و ببینید آنها از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
ماندن در بالای هشتگهای پرطرفدار و دانستن آنچه در اینستاگرام محبوب است به شما کمک میکند تا ایدههای جدیدی را برای تقویم محتوای خود ایجاد و به دیده شدن محتوای خود کمک کنید. اگر به یک ترند یا چالش جدید بپیوندید -اعم از رقص، میم و…- و از هشتگهای پرطرفدار استفاده کنید، ویروسی شدن محتوایتان را سرعت بخشیده و شانس اینکه اینستاگرام محتوای شما را تبلیغ کند افزایش میدهید.
نکتۀ تخصصی:
اگر نمیخواهید هشتگهای خود را در کپشن قرار دهید، بلافاصله پس از ارسال، آنها را به عنوان اولین کامنت به پست خود اضافه کنید.
پیشرفت خود را پیگیری و آنالیز کنید.
Instagram Insights به کسب و کارها راه آسانی برای ردیابی پیشرفت خود و دیدن اینکه کدام استراتژی کار میکند و چه چیزهایی جواب نمیدهد. در نمای کلی Insights میتوانید ببینید که به چند حساب دسترسی پیدا کردهاید (چند نفر آن را دیدهاند)، درگیر شدهاید (چند نفر با آن تعامل داشتهاند)، و چند دنبالکنندۀ جدید در بازۀ زمانی مورد نظرتان به دست آوردهاید.
بیشتر بدانید: نقش فریلنسینگ در عملی کردن ایده کسب و کار عالی |
برای فعالیت و تبلیغ در اینستاگرام از یک متخصص شبکههای اجتماعی کمک بگیرید.
برای شروع تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کارتان آمادهاید؟ حتی اگر عاشق بررسی روزانه و لحظهای اینستاگرام هستید، ایجاد یک استراتژی برای کسب و کار در آنجا میتواند برایتان بسیار چالش برانگیز باشد. شما میتوانید در هر مرحله از فرایند برنامهریزی برای تبلیغ در اینستاگرام، از تدوین استراتژی بازاریابی گرفته تا اجرا و بررسی نتایج آن و یا پاسخ دادن به نظرات و سؤالات از یک متخصص اینستاگرام فریلنسر در وب سایت پارس فریلنسر کمک بگیرید.
متخصصانی در پارس فریلنسرحضور دارند که به برندهای بزرگ و کوچک کمک کردهاند تا دنبالکنندگان خود را در اینستاگرام افزایش دهند. این متخصصان آماده هستند تا پروژۀ شما را اجرا کنند و به نتیجه برسانند. میتوانید به کمک آنها یک استراتژی برای رسانههای اجتماعی خود و علی الخصوص اینستاگرام ایجاد و پیادهسازی و روند پیشرفت را با دقت و جزئیات بررسی و آنالیز کنید.