9 روش تضمین شده برای افزایش فروش و ترافیک فروشگاه اینترنتی با کمک فریلنسرها
آیا میدانید که 1.66 میلیارد انسان روی کره زمین حداقل بک بار به صورت اینترنتی در سال 2017 خرید داشتهاند؟ در واقع فروش اینترنتی کالا و خدمات در سال گذشته به 2.3 تریلیون دلار رسیده است و انتظار میرود که این آمار تا سال 2021 به رقم 4.48 میلیارد دلار نزدیک شود. به همین دلیل است که رقابت شدید بین فروشگاهها و مارکت های اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت و توجه مشتریان بالقوه شکل میگیرد.
اگر شما هم یکی از این صاحبان همین فروشگاهها هستید، بهتر است امروز در مقاله افزایش ترافیک و بازدید سایت همراه ما در پارس فریلنسر باشید. در پایان این مقاله شما 9 روش کاربردی با کمک گرفتن از تعداد مناسبی فریلنسر برای افزایش ترافیک سایت خواهید داشت.
اینستاگرام را برای افزایش ترافیک سایت به کار بگیر
اینستاگرام در حال حاضر دارای یک میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه است. بنابراین چرا دوست ندارید از این پلتفرم برای افزایش بازدید آنلاین سایت فروش خودتان استفاده کنید. بدانید که رقیبان شما دست به کار شدهاند. ویدیوهایی با کیفیت بالا و عکسهای جذاب به همراه کپشن های ترغیب کننده به فروش و مراجعه به سایت فروش خودتان، که آن چنان هم جنبه تبلیغاتی نداشته باشد، بهترین روش است. دادن کدهای تخفیف به مخاطبان اینستاگرامی و همچنین ارائه یک نگاه کوتاه به محصولات آتی که در فروشگاه به فروش خواهند رفت، انگیزه کافی برای همراهی شما در اینستاگرام را به وجود خواهد آورد.
برای مثال اگر شما یک فروشگاه فروش دوربین دارید، میتوانید عکسهایی که مشتریان شما با دوربینهای خریداری شده از شما میگیرند را روی صفحه خودتان منتشر کنید و دیگر خریداران را ترغیب کنید که به سمت خرید دوربین بیایند. همچنین آخرین اخبار و تخفیفهای خودتان را در زیر پستها به نمایش بگذارید. اگر در این کار ناتوان هستید میتوانید از یک کارشناس شبکههای اجتماعی دورکاری استفاده کنید تا کارهای شبکه اجتماعی شما را سر و سامان دهد.
در مورد اینستاگرام بدانید که پست کردن صرفا نمیتواند برای شما مشتری کسب کند. اگر میخواهید حرفهای این کار را بکنید، نیاز دارید که آموزشهای لازم در مورد اینستاگرام و نحوه پست کردن محتوا مخصوص مشتریان خاص خود بر اساس پرسونای مخاطب را آموزش دیده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالههای پارس فریلنسر در مورد شبکههای اجتماعی مراجعه کنید.
نقش بازاریابی ارجاعی در افزایش ترافیک سایت
بازاریابی ارجاعی یکی از بهترین روشهای بازاریابی است که در آن مشتری دوم از نظرات مشتری اول به عنوان خریدار استفاده کرده و محصول مورد نظر را خریداری میکند. معمولاً برای بازاریابی ارجاعی صفحات مشخصی روی سایت ایجاد میشود که کاربر میتواند در آن دوست یا یکی از کاربران دیگر را توسط ایمیل به خرید محصول دعوت کند. تحقیقات نشان داده است که 14 درصد افراد در مواجهه با صفحه بازاریابی ارجاعی به آن پاسخ میدهند. لذا میتوانید با خلاقیت برای ارجاع دهنده و مشتری بعدی که از ارجاع او خرید انجام میدهد پاداش خوبی در نظر بگیرید.
به عنوان مثال یکی از بزرگترین برندهای لباس آمریکایی، روش ویژه و تأثیرگذاری راهاندازی کرده است. در بازاریابی ارجاعی او، فردی که دیگری را ارجاع میدهد، و خریداری که با ارجاع محصولی را میخرند، هر دو شامل ده درصد تخفیف در خرید بعدی خود میشوند. بر اساس ارزیابیهای انجام شده، این روش باعث افزایش فروش 20 هزار دلاری شرکت شد.
همانطور که متوجه شدید با دادن یک تخفیف جزئی، خریداران را ترغیب میکنید که دیگر خریداران بالقوه را وادار به خرید از سایت شما، کنند. اگر در این کار انگیزه چندانی ندارید میتوانید از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ فریلنسر استفاده کنید. چرا که نوشتن متن بالای هر یک از CTA ها نیاز به حرفه و مهارت نویسندگی در جهت ترغیب مشتری به درج ایمیل دوستان خود دارد.
از قدرت نفوذ پینترست استفاده کن
شبکه اجتماعی پینترست در ماه 200 میلیون کاربر فعال دارد. هر یک از این کاربران بر اساس حیطه کاری شما میتوانند گزینه خوبی به عنوان خریدار باشند. لذا نباید این بازار بالقوه را به راحتی فراموش کنید. 93 درصد از مردم در مورد پینترست نظر جالبی داشتند که از آن به عنوان یک روش برای راهنمایی در مورد خرید محصول مورد نظرشان استفاده میکنند و در حدود 78 درصد از مردم از پینترست به عنوان یک پلتفرم خرید استفاده میکنند.
از آنجایی که پینترست بر پایه عکس، علاقهمندی و هر چیز مربوط به هشتگ است، میبایست اطلاعات کافی در این موارد داشته باشید و با استفاده از آنها مشتریان بهتری برای کسب و کار خودتان جلب کنید. اگر حوصله و زمان کافی برای این کار ندارید از یک فریلنسر متخصص در زمینه کسب و کارهای اینترنتی کمک بگیرید.
برخی از کاربران پینترست گزارش کردهاند که استفاده از این پلتفرم باعث شده است، میزان درامد آنها نسبت به ماههای پیش 73 درصد افزایش داشته باشد.
مزایای خدمات و محصولات خودت را شفافسازی کن
چرا باید مشتری از شما خریداری کند؟ اگر نتوانید به این سؤال پاسخی قانع کننده پیدا کنید مسلماً نمیتوانید فروش خوبی داشته باشید. لذا از هر روشی که میتوانید مشتری را برای خرید کردن راضی کنید. مشتری زمانی دست به خرید خواهد زد که دلیل قانع کننده داشته باشد. دلیل قانع کننده فقط از طریق تولید محتوا امکان پذیر است.
محصولات خودتان را به خوبی توضیح دهید. ویژگی هر یک از آنها را برای مشتریان و مخاطبان بنویسید. به آنها بگویید که خرید کردن این خدمات یا محصولات چه دردی از آنها دوا میکند. به آنها در مورد مشکلاتی که خبر ندارید اطلاع دهید و بگویید که شما قبل از آنها به حل مشکلشان فکر کردهاید. این کارها همگی نیاز به کسب علم و دانش در زمینه بازاریابی دارد.
همانند دیگر روشهای قبلی اگر هیچ دانش و علمی در این زمینه ندارید میبایست از یک تولید کننده محتوا در کنار کارشناس بازاریابی اینترنتی استفاده کنید تا او برای شما زمینه لازم برای جلب مشتری بر اساس ترفندهای بازاریابی که در ذهن دارد، فراهم کند. این را هم در گوشه ذهن خود داشته باشید، تا زمانی که هدف مشتری را نزنید، او به شما توجه نمیکند. هدف مشتری، چیزی نیست جز نیاز و خواستههایش.
البته برای زدن هدف نیاز دارید که ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید. لذا از این روش در کنار سایر روشها استفاده کنید.
کاهش زمان بارگذاری صفحه فروش
تحقیقات نشان داده است که مشتریان عموماً اگر بارگذاری صفحه فروش شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را ترک میکنند. دقت داشته باشید که این سه ثانیه هیچ ربطی به سرعت اینترنت او ندارد. مخاطبان شما معمولاً انسانهای عجولی هستند و سریعاً صفحه فروش را ترک کرده و سراغ دیگری میروند. لذا در این مورد باید سعی کنید که بارگذاری صفحه اصلی خودتان را به حداقل برسانید. در این زمینه ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک میکند زمان بارگذاری صفحه خودتان را بررسی کنید از جمله دو ابزار Google PageSpeed Insights و GTmetrix. با استفاده از این ابزارها و داشتن آگاهی کامل در مورد سایت زمان بارگذاری را کاهش دهید.
اما اگر نمیتوانید دست به سایت طراحی شده بزنید، توصیه میکنیم دست گل به آب ندهید و از یک متخصص در این زمینه استفاده کنید. بهترین کسی که میتواند به شما کمک کند یک آنالیزور صفحات وب دورکاری است. تمام راهنماییهایی که او میکند را در جهت بهبود سرعت بارگذاری صفحه ابتدایی به کار بگیرید.
بهبود عملکرد صفحات فروش در پلتفرم موبایل
این روزها شاید باورتان نشود اما بیش از 51 درصد ترافیک سایتها از طریق بازدیدهای اینترنتی صورت میپذیرد. علاوه بر این مردم از موبایل به عنوان روشی در کنار مرورگرهای ویندوزی و لپتاپی برای خرید استفاده میکنند. بر اساس آمار به دست آمده از آنالیزهای انجام شده، 11 درصد از فروشهای هفتگی از طریق موبایلها انجام میشود. لذا شما باید صفحات خودتان را به شکلی که در موبایل نیز به مانند لپتاپ دیده شوند، بهینهسازی کنید. این کار از طریق طراحی و برنامهنویسی صفحات وب فروشگاه شما انجام میشود.
اگر فروشگاه شما بر اساس پلتفرم موبایل مناسب نباشد، در مدتی اندک درصدی از خریداران خودتان را از دست خواهید داد. برای اینکه صفحات فروشگاه شما، موبایل دوست باشد، نیاز به یک طراح وبسایت دورکاری دارید. همچنین برنامهنویس تحت وب فریلنسر دیگر حرفهای است که به آن نیاز دارید.
ساده انگاشتن اینگونه موارد ممکن است در مجموع بازار بالقوه فروش شما را به چندین درصد کمتر سوف دهد. پس راحت از کنار هر از موارد عبور نکنید. همچنین میتوانید با طراحی یک اپلیکیشن موبایلی مشکلات ناشی از عدم بارگذاری صفحات وب را در موبایل کاملاً حذف کنید و خدمات بهتری به مشتریان خود عرضه کنید.
روی SEO / سئو متمرکز شو
سئوی سایت یکی از مهمترین قسمتهایی است که باید به آن دقت داشته باشید. بدون سئو کافی و مناسب سایت شما دیده نخواهد شد. عدم دیده شدن سایت، به معنی فروش نرفتن و کاهش درصد سود شما است. ارزیابی شده که سئو برای 61 درصد از کسب و کارهای اینترنتی مهم است. لذا با بی توجهی به این قسمت خودتان را از 61 درصد فروشندگان که رقیبان شما هم هستند، عقب میاندازید.
بودن سئو برای هر سایت فروش لازم و ضروری است. سئو به قدری مهم است که متخصصان متعددی در این زمینه به وجود آمدهاند که شما را کمک کنند. رسیدن به سئو مناسب به این سادگیها نیست. اما به طور خلاصه اگر بتوانید روشهای آنالیز گوگل و همچنین تئوریهای جستجوی موتورهای گوگل را رعایت کنید، مسلماً سایت فروش شما بالاتر از دیگر سایتهای رقیب به مشتریان در هنگام جستجوی گوگل به نمایش در میآیند.
اگر خودتان هیچ علاقهای به سئو ندارید، میتوانید از متخصصان سئو دورکاری که در سایت پارس فریلنسر وجود دارند استفاده کنید. سئوکارها نه تنها رتبه سایت شما را بهبود میبخشند، بلکه برنامه استراتژی محتوا را نیز تدوین و برای تولیدکنندگان مختوا مسیر مشخصی برای نگارش محتوا تعیین میکنند.
بهبود ایمیل مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت
مطالعات نشان داده است که 61 درصد فروشندگان اینترنتی، بازاریابی ایمیلی را یکی از مهمترین و اصلیترین روشهای فروش خود میدانند. این مورد را شاید بتوانید با دیگر گزینهها ترکیب کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری به سمت سایت خود روانه کنید. برای ایمیل مارکتینگ قوی، میبایست شما دارای استراتژی محتوایی قوی، CTA قوی و همچنین لیست کاملی از ایمیلها داشته باشید.
نبود هر یک از موارد فوق میتواند، ایمیل مارکتینگ را دچار مشکل کند. ایمیل مارکتینگ فقط ارسال یک ایمیل ساده به مشتری و راضی کردن او به فروش نیست. شما باید با استفاده از روشهای مختلفی که در بازاریابی ایمیلی وجود دارد، در مشتری انرژی و علاقه برای خرید کردن را به وجود آورید.
اگر توان و همچنین دانش لازم برای اجرایی کردن ایمیل مارکتینگ را ندارید، بهتر است که کار را به کاردان و یکی از ایمیل مارکترهای فریلنسر بسپارید و خودتان عقب بایستید و افزایش فروش را نظاره کنید.
فرایند خرید را سادهتر کن
هیچ مشتری دوست ندارد که در هزارتوی حرید کردن گیر کند. برای مثال فکر کنید که مخاطب دوست دارد یک مداد از فروشگاه شما بخرد اما با هزاران صفحه مخصوص عضوگیری مواجه میشود. به او حق بدهید که صفحه شما را ترک کند و به سراغ وبسایت و فروشگاه اینترنتی برود که به نسبت روش سادهتری برای پیدا کردن محصولات و همچنین خرید دارد. علاوه بر این، به هنگام خرید کردن نباید خریدار مشکلی در هنگام پرداخت مشاهده کند، چرا که نه تنها از شما خرید نمیکند، بلکه اعتبارتان را در پیش دیگر مشتریان هم از بین میبرد.
از این طراح سایت دورکاری درخواست کنید که نقشه سایت شما را به شکل سادهترین حالت طراحی کند و بر اساس آن، المانهای خرید را وارد کنید. مسلماً برای دیدن قیمت و مشاهده محصولات نیازی به ثبتنام مخاطب نیست. این روشهای بازاریابی بسیار قدیمی است. لذا برای مخاطب امروزی روشهای نوین به کار ببرد.
جمعبندی
برای بهتر شدن فروش شما در دنیای آزاد اینترنت قدم برداشتن بیهوده و نوشتن چند پست وبلاگی هرچند دارای کلمات کلیدی نمیتواند مؤثر باشد. بدانید که رقیبان شما دارای گروههای حرفهای تولید محتوا در زمینههای کاری خودشان هستند. لذا هر ثانیهای که وقت تلف میکنید، آنها یکقدم به سمت فروش بیشتر برمیدارند. گروه پارس فریلنسر در کنار شما است تا راهنماییهای لازم را به صورت مقالات بازاریابی و همچنین ارائه نیروهای کاری معتبر کمک کند. امیدواریم که بتوانید بر اساس نیاز خود بهترینهای دنیای مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی دورکاری را در این مجموعه پیدا و روز به روز پیشرفت را بیشتر احساس کنید.
استخدام نیروی متخصص
درود بر شما مقاله بسیار ارزشمندی بود
البته در کنار این نکات از پکیج های سایت های modiresabz و memberco به خوبی می شه استفاده کرد
به نکات واقعا کلیدی اشاره شد ممنونم از نویسنده برای تهیه این پست ارزشمند
با سپاس از توجه شما