پیام شما، اولین تاثیر را بر روی مشتری می گذارد. یک پیام خوب بنویسید! مطمئن شوید که به مسائل مورد نظر مشتری اشاره کردهاید و به نیازهای خاص آنها پاسخ دادهاید. یک قیمت رقابتی تعیین کنید و روشن کنید که قیمت شما شامل چه چیزی است و چه کاری میتوانید یا نمیتوانید انجام دهید.
به چیزهای کوچک توجه کنید: مشتری را با نامش خطاب کنید، مطمئن شوید که اشتباهات تایپی یا گرامری ندارید و در پایان نام خود را بنویسید.
برآورد قیمت
بیشتر احتمال دارد مشتریان، متخصصینی را انتخاب کنند که قیمت میدهند. پیشنهاد شما نباید عدد نهایی باشد. وقتی بیشتر درباره کار بدانید میتوانید آن را تغییر دهید. به مشتریان خود بگویید که پیشنهاد شما دقیقا شامل چه چیزی است. سپس به آنها اجازه دهید بدانند که قیمت چگونه ممکن است تغییر کند و متغیرها کدامند. اگر قیمت پیشنهادی شما بالاتر از حد متعارف است، توضیح دهید که چرا اینگونه میباشد.
یک پروفایل تسخیر کننده ایجاد کنید
مشتریان به دنبال متخصصین با تجربه هستند. پروفایل شما جایی است که به آنها نشان می دهد برای آن کار، مناسب هستید یا نه. با اضافه کردن یک عکس از خودتان، یک رابطه احساسی با مشتریان برقرار کنید . مطمئن شوید که چهره خندان خود را نشان دادهاید. با تصاویر و ویدئو از کار قبلی خود نشان دهید که چه کارهایی میتوانید انجام دهید. با کمک یک عکاس یا طراح گرافیک حرفهای، نمونهکارهای خود را در معرض نمایش بگذارید.
بیشتر بخوانید: امکانات پروفایل فریلنسر و راهنمای تکمیل آن …. |
گواهینامه مهارت خود را به نمایش بگذارید
گواهینامه ها و دست آوردهای خود را به پروفایلتان اضافه نمایید، با افزودن سابقه کار یا لینک وبسایت و رسانههای اجتماعی خود و افزودن صفحه خدمات، اعتماد مشتری را جلب کنید. فراموش نکنید با اضافه کردن نشان گواهینامه تخصص جلب اعتماد مشتری به پروفایل شما 50% بیشتر میشود .
درباره موضوعاتی که بر آن تسلط دارید مقاله منتشر کنید
آیا در کار خود خوب هستید ؟ اگر پاسختان مثبت است ، چرا دانش خود را با انجمنهای ما و سایر مردم جهان به اشتراک نگذارید ؟ این کار ضمن قرار دادن شما به عنوان یک منبع علمی نشان میدهد که واقعا تا چه حد درباره موضوعی اطلاعات دارید. به یاد داشته باشید که فقط فریلنسرها این مقاله را نمیخوانند ، بلکه کارفرماهای بالقوه نیز که به احتمال زیاد یک متخصص را برای کار خود نیاز دارند و این مقالات را میخوانند. چیزی برای به اشتراک گذاری دارید ؟ آن را در blog ما ثبت کنید.
بیشتر بخوانید:7نکته برای درخشش در میان میلیونها فریلنسر |
ازمشتریان بخواهید نظر دهند
متخصصین با 1 نظر، 66% بیشتر از سایر متخصصین که رتبه و نظری در پروفایل خود ندارند استخدام میشوند. متخصصین با 5 نظر یا بیشتر، 75 درصد بیشتر از سایر متخصصین بدون رتبه و نظر استخدام میشوند.
پس از تکمیل پروژه از مشتریان خود بخواهید تا رتبه و نظر بدهند، این کار به سایر مشتریان در انتخاب شما کمک شایانی خواهد کرد.
دست نکشید!
بسیاری از متخصصین و فریلنسرها، با پاسخ پیوسته به درخواستهای مشتریان، اندازه کسب و کار خود را دو یا سه برابر کردهاند. برای اکثر متخصصین در پارسفریلنسر، حدودا بعد از 10 مورد ثبت پیشنهاد، اولین استخدام آنها صورت میگیرد. با ایستادگی و تجربه مسائلی که موثر است میتوانید موفق شوید. انواع پیامها را بنویسید؛ درخواستهایی که مناسب نیستند را نادیده بگیرید، یاد بگیرید که چه چیزی برای شما موثر واقع میشود.