دنبال نیروی متخصص برای استخدام یا انجام پروژه‌هات هستی؟

رایگان آگهی ثبت کن!
Ad استخدام فریلنسر
کسب و کار

ارزیابی ایده کسب و کار قبل از شروع آن

روشی هوشمندانه برای تشخیص بد بودن یا خوب بودن ایده کسب و کار قبل از آغاز آن

چند هفته پیش با یک همکار قدیمی جلسه داشتم. او در مورد یک فرصت تجاری که پیدا کرده بود به من گفت و از من می خواست که بخشی از آن باشم زیرا من تجربه کار با استارتاپ ها و کسب و کارهای جانبی را دارم.

او می خواست یک سالن زیبایی ناخن و مژه در یک نقطه خوب بسازد و سند چشم انداز، اکسل با هزینه های اولیه و سود احتمالی و تجزیه و تحلیل او و پدرش برای موفقیت آن را به من نشان داد.

این تجارت امیدوار کننده به نظر می رسید و در حال حاضر تقاضای بالایی دارد. در اعداد، ما از ابتدا قرار بود ماهیانه حدود 7000 دلار درآمد داشته باشیم، با پتانسیل استخدام کارمندان بیشتر در زمانی که شرایط پایدارتر بود.

با این حال، با وجود اینکه پول لازم برای شروع آن را داشتم و به نظر یک فرصت تجاری خوب بود، تصمیم گرفتم بخشی از آن نباشم.

بعد از این سه سال که چندین کسب و کار را اداره می کنم، خیلی شکست خورده ام. تنها چیزی که از آن متاسفم این است که تلاش و ارزش زیادی برای چیزهایی گذاشته ام که از ابتدا قرار بود شکست بخورند، زیرا من به سادگی آنچه را که برای اداره انواع خاصی از مشاغل لازم است ندارم. اما میل من برای رشد به من اجازه نداد که بفهمم دارم اشتباه می کنم.
به همین دلیل، در اینجا به شما نشان خواهم داد که چگونه بدانید که یک کسب و کار فرصت خوبی برای شماست حتی قبل از شروع آن. که ربطی به پول و زمان ندارد.

کسب و کار نیاز به پیشنیازهای زیادی برای شروع به کار دارد

هر کسب و کاری نشان دهنده یک ریسک است. اما ریسک برخی از آنها آنقدر پایین هستند که ارزش تلاش برای دستاوردهای بالقوه آنها را دارد. به عنوان مثال، در هر زمینه ای از تولید محتوا، شرکت هایی که بر خدمات، دراپ شیپینگ، کوچینگ و دوره ها تمرکز می کنند، برای شروع نیاز به حداقل سرمایه گذاری دارند، اما امکانات زیادی برای رشد دارند.

با این حال، برخی از مشاغل مانند فروشگاه ها، رستوران ها، داروخانه ها، فروش محصولات و تجارت نیاز به سرمایه کلان، مجوزها و حداقل نیازها برای شروع کار دارند.

مشکل این است که پس از آن سرمایه گذاری‌ها، آنها موفقیت را تضمین نخواهند کرد. بنابراین، خوب است قبل از شروع آن، گزینه‌های خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا مخاطب هدف دارد یا خیر.

سالن زیبایی برای شروع کار به حداقل نیازهای قابل توجهی نیاز دارد. ما به یک محلی خوب مجهز نیاز داشتیم (زنان دوست ندارند به مکان‌هایی بروند که به اندازه کافی شیک به نظر نمی‌رسند)، همه محصولاتی که برای انجام خدمات استفاده خواهیم کرد، و یک تیم بازاریابی خوب برای شروع جذب مشتری.

به‌عنوان فردی که قبلاً چندین کسب‌وکار با سرمایه‌گذاری اولیه صفر و یک تولیدکننده محتوای خوب ایجاد کرده‌ام، فکر نمی‌کردم این کسب‌وکار خوبی برای من باشد زیرا می‌توانم از زمان و دلار صفرم برای شروع کاری آنلاین و موفق استفاده کنم. و حتی اگر تصمیم می گرفتم آن را شروع کنم، می ترسم زمان و تلاشم را از دست بدهم، زمانی که بتوانم کارهای دیگری را انجام دهم که می دانم می تواند به من سود بیشتری بدهد.

شما نمی توانید راهی برای آنالیز آن کار بدون نیاز به افراد دیگر پیدا کنید

برخی از کسب‌وکارها می‌توانند به تنهایی یا با زمان کم کار کنند، مانند فروش کتاب‌ها یا محصولات دیجیتال، راه‌اندازی خبرنامه یا وبلاگ زمانی که از قبل مخاطب دارید، حساب توییتر، املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری.

مقیاس‌پذیری این مشاغل آسان‌تر است، زیرا شما فقط باید تولید را افزایش دهید، دارایی‌های بیشتری بخرید یا قیمت را بدون به خطر انداختن زمان خود افزایش دهید، و این می‌تواند در طول زمان رشد کند.

با این حال، کسب‌وکارهایی که برای انجام کاری به حضور شما نیاز دارند، به سختی رشد می‌کنند، به‌خصوص زمانی که رقابتی دارید که قیمت‌های ثابتی دارد.

شما نمی توانید قیمت های خود را افزایش دهید زیرا فروشگاه های دیگر همان خدمات را با قیمت کمتر ارائه می دهند و نمی توانید تولید خود را افزایش دهید زیرا در حال حاضر از تمام زمان در دسترس خود برای کار روی آن استفاده می کنید.
بنابراین تنها راه برای ادامه افزایش، استخدام افراد بیشتر است.

مشکل این است که منابع انسانی پیچیده ترین کسب و کاری است که می توانید انجام دهید زیرا مدیریت افراد به عوامل روانشناختی زیادی نیاز دارد که برای هر فرد متفاوت است. اگر آنها ناراضی باشند، کسب و کار شما کیفیت خدمات خوبی نخواهد داشت.

شما نمی توانید برندی بر اساس آن بسازید

برند چیزی است که کسب و کار شما را از دیگران متمایز می کند. هنگامی که شما یک برند معتبر دارید، مردم محصول شما را بر هر گزینه دیگری انتخاب می کنند زیرا می دانند که شما هستید که کیفیت را ارائه می دهید.

علاوه بر این، با یک نام تجاری، می‌توانید کسب‌وکار متفاوتی را راه‌اندازی کنید، و از قبل مخاطبی خواهید داشت، زیرا مردم از قبل شما را برای نحوه کارتان، بالاتر از هر محصولی، می‌شناسند.

وقتی نمی‌توانید با یک کسب‌وکار برندی ایجاد کنید، مقدر شده‌اید که آنچه را که محصول می‌تواند به آن برسد را ارائه دهید، که مقیاس‌گذاری یا بازاریابی آن را دشوار می‌کند.

اگر نتوانید راهی برای رشد کسب و کار خود پیدا کنید، در نهایت ورشکست می شود. دنیا دائماً در حال تغییر است، بنابراین آنچه در حال حاضر کار می کند ممکن است بعداً کار نکند، و اگر نتوانید راهی برای شناسایی خود پیدا کنید، تا زمانی که دیگر مرتبط نباشید در همان مکان خواهید ماند.

ساختن یک نام تجاری با مشاغل عمومی مانند فناوری (جایی که از گوشی گرفته تا حتی یخچال با سامسونگ دارید)، یک محصول جدید در هر زمینه ای (مانند شروع با لباس های بدنسازی و سپس رفتن به سمت کفش و تجهیزات)، یا یک خالق اجتماعی (و حرکت کردن) به پلتفرم های مختلف) آسان است زیرا شاخه ها و راه های جدیدی برای رشد وجود دارد.

اما ساختن یک برند زیبایی سخت است، به خصوص از آنجایی که برای ساخت محصولات جدید مختلف، سرمایه زیادی لازم است، و در حال حاضر رقابت زیادی وجود دارد.

بنابراین تا زمانی که مژه‌ها و ناخن‌ها مرتبط هستند، احتمالاً در تجارت خواهیم بود، و اینکه چگونه یک برند بسازیم به این بستگی دارد که کدام لاک با روش جدیدی برای رنگ‌آمیزی ناخن‌ها ارائه می‌شود، نه ایده‌های ما.

تحویل محصول به زمان زیادی نیاز دارد

در کتاب میلیونر فست‌لین، نوشته از ام جی دیمارکو، او درباره داستان دختری صحبت می‌کند که شغلش را رها کرد تا کسب‌وکار خودش را ایجاد کند، اما زمانی که برای آن صرف کرد ارزشش را نداشت.

بنابراین او به کارش بازگشت: “رویای جیلیان این بود که رئیس خودش باشد. پس از 13 سال کار در وال استریت، او شغل مشاور مالی خود را رها می کند و یک فرنچایز معروف اغذیه فروشی می خرد. با این حال، او باید هفت روز در هفته کار می کرد، ساعت های طولانی کار می کرد و در عرض 2 سال دچار سوختگی شد. اگرچه او 90000 دلار درآمد داشت، اما وقت آزاد برای لذت بردن از چیزی ندارد. او می‌توانست به یک کارمند دستمزد بدهد، اما با سبک زندگی‌اش نمی‌توانست آن را بپردازد، بنابراین به شغل راحت 8 ساعته خود بازگشت.”

وقتی مجبور هستید زمان بیشتری را صرف کار کردن در یک کار فرعی نسبت به یک کار معمولی کنید تا به همان اندازه دستمزد به دست آورید، در این صورت واقعاً آزاد نیستید. و اگر مجبورید کارمندی را استخدام کنید و سود باقیمانده به شما اجازه نمی دهد از زندگی لذت ببرید، احتمالاً باید منبع درآمد بهتری را ارزیابی کنید.

سالن از من می‌خواست حداقل در ماه‌های اول آنجا باشم، و با وجود اینکه وقت آزاد برای حضور در آنجا داشتم، از ایده استفاده از آن برای درآمدی که شرکت به دست می‌آورد خوشم نمی‌آمد.

کسب و کار شما سعی می کند عادات خرید را تغییر دهد

مردم نحوه انجام برخی کارها به شکل مرسوم را دوست دارند، بنابراین اگر تجارت شما زندگی آنها را آسان تر، ارزان تر یا بهتر نمی‌کند، احتمالاً نتیجه نخواهید گرفت.

ما هیچ ایده خارق‌العاده‌ای نداشتیم یا چیزی که تفاوتی با رقبا ایجاد کند، فقط یک سالن زیبایی دیگر که خدمات مشابه دیگری را ارائه می‌کرد. هیچ ایده‌ای برای ایجاد تغییر در این کسب و کار به ذهن من نرسید، همچنین دیگر نشانه‌ها من را متوجه این کرد که راهی برای خلاقیت به خرج دادن در این کار وجود ندارد.

کلام اخر

فقط به این دلیل که چیزی در حال حاضر برای بسیاری از کارآفرینان کار می کند، مخاطبان زیادی دارد و تقاضای زیادی در منطقه شما دارد، به این معنی نیست که می تواند برای شما موفق باشد.

شخصاً، این تجارت برای من مناسب نبود، زیرا از قبل می دانم که چگونه بدون نیاز به سرمایه کلان، کارمندان یا استفاده از وقتم پول در بیاورم. و حتی اگر می‌دانستم که در طول زمان می‌تواند سود خوبی به من بدهد، این تجارت آنقدر به حضور من نیاز داشت که می‌دانستم برای من نیست.

در نظر گرفتن اینکه چگونه یک تجارت می تواند بر سبک زندگی و شخصیت فعلی شما قبل از شروع آن تأثیر بگذارد، ضروری است زیرا تعیین می کند که آیا بهترین کار خود را در آن به کار خواهید برد یا خیر. اکثر مردم در رشد یک کسب و کار شکست می خورند زیرا به اندازه کافی مشتاق ایده نیستند و فقط به پولی که می توانند به دست آورند فکر می کنند.

اما مهم نیست که چقدر در ایجاد یک منبع درامد منفعل مهارت دارید و می‌توانید در طول زمان با استخدام کارمندان یا مدیر یک کسب‌وکار این کار را انجام دهید، باید در نهایت برای رشد آن کار در آنجا حضور داشته باشید و اگر کاری را که انجام می‌دهید دوست نداشته باشید، حداکثر تلاش خود را انجام نخواهید داد.

منبع
منبع
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا