کسب و کارمارکتینگ

تبلیغات آنلاین کسب‌وکار ها چگونه انجام می‌شود؟/ بخش دوم

در بخش اول این مقاله چهار ایدۀ کاربردی برای آغاز تبلیغات آنلاین کسب‌وکار را به شما معرفی کردیم. در این مقاله نیز به معرفی چند ایدۀ کاربردی و اصولی دیگر برای موفقیت بیزینس شما می‌پردازیم.

15 ایده برای موفقیت تبلیغات آنلاین کسب‌وکارها

5. با یک استراتژیست بازاریابی مشورت کنید.

زمانی که اهداف خود از بازاریابی آنلاین را مشخص کرده باشید، می‌توانید با یک متخصص بازاریابی دیجیتال مشورت کنید. این مشاوره شما را از زمان، مکان و نحوۀ دستیابی شما به اهدافتان آگاه خواهد کرد. استراتژیست بازاریابی در اصل بهترین استراتژی را برای کسب و کار شما تعریف می‌کند که جنبه‌های مختلف تبلیغات را پوشش دهد. برخی از این جنبه‌ها عبارتند از:

  • کانال‌های آنلاین
  • قیف فروش
  • استراتژی‌ها
  • KPI هایی که برای تعیین یک نتیجۀ موفقیت آمیز باید اندازه‌گیری شوند.

6. بودجۀ تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود را تعیین کنید.

همان‌طور که هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر متفاوت است، میزان بودجۀ تبلیغات برای هر بیزینسی نیز متغیر است. به همین دلیل هم هست که معمولاً تعیین بودجه سخت‌ترین بخش در آماده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی است. اگر شما اهداف مشخصی داشته باشید، استراتژیست‌های بازاریابی نیز بهتر می‌توانند دربارۀ بودجۀ تبلیغات شما به نتیجه برسند. آنها همچنین به شما خواهند گفت که چه میزان از بودجۀ خود را باید به هر کانال اختصاص دهید. براساس نتایج تحقیقات، مجموع بودجه‌های بازاریابی معمولاً بین 8 تا 16 درصد از کل درآمد یک بیزینس است.

چگونه آنلاین تبلیغ کنیم؟

یک استراتژیست بازاریابی با در نظر گرفتن عوامل زیر بودجۀ مناسبی را برای تبلیغات تعیین می‌کند:

پلتفرم پارس فریلنسر
  • هزینۀ تولید محتواهایی مثل مقالات وبلاگی، محتوای صفحات فرود و رسانه‌های اجتماعی
  • هزینه به ازای کسب رتبه‌ در کلمات کلیدی مورد نظر
  • هزینه‌های پنهان مثل برون سپاری بخش‌هایی از کار یا خرید ابزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز

استراتژیست‌های بازاریابی همچنین می‌توانند روش‌هایی را برای تبلیغات آنلاین کسب‌وکار به شما پیشنهاد کنند که هم مقرون به صرفه هستند، هم اهداف شما را برآورده می‌کنند و هم در کمترین زمان بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: 10 روش سودآور برای راه‌اندازی و پیشرفت بیزینس‌های فریلنس

7. برای کانال‌های مختلف تبلیغی خود KPI تعریف کنید.

KPI ها یا همان شاخص‌های کلیدی عملکرد، معیاری برای سنجش موفقیت کمپین‌های تبلیغی شما هستند. در ادامه رایج‌ترین KPI هایی که باید آنها را در کانال‌های تبلیغی مختلف خودتان بسنجید معرفی شده است:

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

  • تعداد کلیکی‌ها
  • تعداد لایک‌ها
  • میزان مشارکت‌ها و اینگیجمنت
  • تعداد کامنت‌ها
  • تعداد فالوئرهای فعال و فالوئرهای جدید

تبلیغات موبایل

  • CPA (هزینه هر خرید)
  • RR (نرخ حفظ)
  • درآمد فروش
  • بازگشت هزینۀ تبلیغات (ROAS)

تبلیغات آنلاین برای بیزینس‌ها

PPC/SEM

  • CPA (هزینۀ هر خرید)
  • CTR (نرخ کلیک)
  • نرخ تبدیل
  • CPC (هزینۀ هر کلیک)

سئو

  • تعداد بازدید از صفحه
  • رتبه‌بندی کلمات کلیدی (کاهش یا افزایش)
  • میانگین مدت جلسات
  • تعداد بک‌لینک‌های طبیعی
  • نرخ کلیک (CTR)

بازاریابی ایمیلی (هدف‌گذاری مجدد/ بازاریابی مجدد)

  • تعداد کل کلیک‌ها
  • نرخ کلیک برای تبدیل (CTC)
  • بازگشت هزینۀ تبلیغات (ROAS)
  • کل تبدیل‌ها

8. یک وبلاگ بسازید.

شما باید یک وب سایت خوب و طراحی شده برای هدایت مشتریان بالقوۀ خود به آدرس آن داشته باشید. ضروری است که وب سایت شما بخشی با عنوان وبلاگ برای منتشر کردن بلاگ پست‌ها و مقاله‌هایتان هم داشته باشد. کسب و کارهایی که بلاگ‌نویسی می‌کنند، 55 درصد ترافیک وب بیشتر و 67 درصد سرنخ بیشتری نسبت به بیزینس‌هایی که این کار را نمی‌کنند دارند.

تبلیغات آنلاین کسب‌وکار ها

وبلاگ‌ها محتوای مفید و قابل اشتراک را در اختیار مخاطبان می‌گذارند و کسب و کار شما را به‌عنوان یک مرجع مطّلع در حوزۀ خودتان به آنها معرفی می‌کنند. وبلاگ‌ها همچنین شانس سایت شما برای دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل را نیز افزایش می‌دهند. در نتیجۀ این کار شانس شما برای دسترسی به مشتریان احتمالی و بالقوۀ خود نیز افزایش می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید: چرا باید وبلاگ نویسی کرد؟

 

9. از قدرت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

55 درصد خریداران قبل از هر خریدی، در رسانه‌های اجتماعی مختلف تحقیق می‌کنند. بنابراین شما باید کار تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود را در رسانه‌هایی مثل فیسبوک، پینترست، اینستاگرام، توییتر و… نیز انجام دهید. شما در ابتدا باید بدانید که مخاطبان هدف شما بیشتر در کدام شبکۀ اجتماعی حضور دارند. بعد از آن می‌توانید کار تبلیغات و بازاریابی برای بیزینس خود را در آن پلتفرم آغاز کنید.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

10. کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برگزار کنید.

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یمی از مؤثرترین راه‌های تبلیغات آنلاین کسب‌وکار هاست. قدرت این شیوه به اندازه‌ای است که 91 درصد خریداران مایل‌اند از کسب‌وکارهایی که از این شیوه استفاده می‌کنند خرید کنند.

11. کسب‌وکارتان را به کمک ویدئوها تبلیغ کنید.

بازاریابی ویدئویی، اگر به‌درستی انجام شود، یک استراتژی عالی در تبلیغات آنلاین است. ویدئوها موضوعات خاصی را پوشش می‌دهند و مخاطبان را به‌خوبی درگیر خود می‌کنند. تأثیرگذاری روی مخاطبان نیز می‌تواند نام شما را در ذهن آنها برای همیشه ثبت و ماندگار کند.

 

بیشتر بخوانید: 5 نکته‌ای که هر ادیتور ویدئو باید بداند.

 

12. به سؤالات مخاطبان پاسخ دهید و برایشان راه‌حل ارائه کنید.

امروزه وب‌سایت‌های زیادی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تا به سؤالات دیگر کاربران سایت پاسخ دهند. شما می‌توانید با فعالیت در این سایت‌ها کامل‌ترین و باکیفیت‌ترین پاسخ را به افرادی که سؤال مرتبط با کسب و کار شما پرسیده‌اند بدهید. از این طریق افراد به شما اطمینان می‌کنند و برای دسترسی به اطلاعات و شناخت بیشتر، به لینک وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد.

تبلیغات آنلاین

13. وب‌سایت خود را با سئو بهینه‌سازی کنید.

سایت شما یک ویترین آنلاین برای مشتریان است که قبل از تصمیم به خرید آن را کاملاً بررسی خواهند کرد. بنابراین باید طراحی اصولی و جذابی داشته باشد و در نوشته‌های آن غلط‌های تایپی، نگارشی و گرامری دیده نشود. اگر می‌خواهید مخاطبان بیشتری در جستجوهای خود به سایت شما برسند، باید با اصول سئو آن را بهینه‌سازی کنید.

14. با بازاریابی فروم ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید کسب و کار خود را از طریق انجمن‌های مختلف و تالارهای گفتگو تبلیغ کنید. مخاطبان چنین جاهایی معمولاً بسیار فعال هستند. بنابراین اگر شما نیز بتوانید با یک استراتژی آنلاین در این مکان‌ها حاضر شوید و تبلیغ کنید، احتمال موفقیتتان افزایش می‌یابد.

15. KPI های خود را بررسی، تجزیه و تحلیل کنید.

در آخرین مرحله باید نتایج کمپین تبلیغات آنلاین کسب‌وکار خود را تحلیل کنید. این کار به شما خواهد بود که عملکردتان در زمینۀ بازاریابی اصولی و مؤثر بوده است یا نه و به اهداف و خواسته‌هایتان رسیده‌اید یا نتایج راضی‌کننده نیست. این تحلیل‌ها به شما کمک خواهند کرد که کمپین‌های آیندۀ خود را بهتر و حرفه‌ای‌تر برگزار کنید.

تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی

سخن پایانی

راه‌های زیادی برای بازاریابی و تبلیغات آنلاین کسب‌وکار ها وجود دارد. اما یک چیز در بین همۀ این راه‌ها مشترک است: بازاریابی آنلاین راهی بسیار مؤثر برای ارائۀ اطلاعات به مخاطبان هدف، افزایش میزان تقاضا برای محصولات و خدمات و ایجاد سرنخ‌هایی برای فروش بیشتر است.

ما در این مقاله به 15 کاری که شما باید در تبلیغات و بازاریابی‌های آنلاین به آنها توجه داشته باشید اشاره کنیم. انجام دادن این کارها احتمال موفقیت شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهند. در نتیجه شما بعد از مدتی می‌توانید به یکی از بهترین‌ها در حوزۀ کاری خودتان تبدیل شوید.

 

نمایش بیشتر
فریلنسر | کسب درآمد

fatemeh eskandari

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران نویسنده سئوکار در رایا مارکتینگ - ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۹ ویراستار فنی و محتوایی در دانشگاه زنجان - ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ نویسنده تولید محتوا در شرکت دیجیتال مارکتینگ مهتاب - ۱۳۹۹ تاکنون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا
اینجا کلیک کنید
1
پشتیبان
وبلاگ پارس فریلنسر
سلام
آماده پاسخگویی به سوالات شما هستم!