ترافیک بالا اما فروش صفر، تاثیر اجتماعی چطور میتواند به شما کمک کند؟
شاید پیش از این افزایش فروش مشاغل آنلاین کار چندان آسانی نبود اما امروزه به کمک تاثیر اجتماعی یا چیزی که به نام “Social Proof” شناخته میشود میتوانید کار بازاریابی را راحتتر انجام دهید.
در مرحله اول بهتر است که تعریفی از اصطلاح تاثیر اجتماعی یا “Social Proof” داشته باشیم. قدرت رسانه یا تاثیر بازاریابی اجتماعی بر فروش، مفهومی است که برای اولین بار در کتاب «رابرت کالدینی» (Robert Cialdini) در سال ۱۹۸۴ به کار رفت.
پیش از هر چیز شما میتوانید با استفاده از گونههای مختلف تاثیر اجتماعی برای بازاریابی کمپینهای مختلف تبلیغاتی خود استفاده کنید. تاثیر اجتماعی انواع مختلفی از جمله تعداد ستارهها، نظرات سایر مشتریان و کاربران و تجربه خرید سایرین از شما و غیره دارد.
یکی دیگر از مواردی که در کمپینهای خود برای افزایش فروش با استفاده از تاثیر اجتماعی میتوانید انجام دهید، استفاده از قدرت «شمارش معکوس» است. برچسب شمارش معکوس روی هر چیزی، احساس هیجان در مخاطب ایجاد میکند زیرا میداند تا پایان وقت محدودی میتوانید از فروش فوق العاده یا سرویسهای شما استفاده کند. بهتر است در این مطلب از وبلاگ پارس فریلنسر با ما همراه باشید تا بیشتر از تاثیر و قدرت اجتماع بر فروش خود آگاه شوید.
چگونه میتوان از تاثیر قدرت اجتماعی برای افزایش فروش استفاده کرد؟
تصور کنید که شرکت شما به وسعت و گستردگی شرکت «آمازون» نباشد و نمیدانید چطور از برای افزایش فروش از طریق ترافیک استفاده کنید، علاوه بر این فکر میکنید که به دلیل فروش صفر از ترافیک، شانس بسیار کمی در موفقیت دارید، اما اینطور نیست.
اگر شما هنوز مشتری یا مخاطب دارید میتوانید از قدرت تاثیر اجتماعی برای افزایش فروش استفاده کنید.
برای توسعه برند و افزایش ترافیک شما ۴ راه دارید:
۱. دریافت گواهینامه
هیچ چیز به اندازه وجود گواهینامه اعتبار و تضمین کیفیت کسب و کارتان نمیتواند مشتری یا مخاطب را مطمئن کند. بهتر است چند گواهینامه در زمینه کسب و کار داشته باشید. بعد از گرفتن گواهینامه آنها را در وب سایت یا صفحه اجتماعی خود قرار دهید. اجازه دهید مخاطبان آن را دیده و به شما اعتماد کنند.
۲. اهمیت شریک شغلی
اگر تجارت کوچک و نوپایی دارید میتوانید از طریق شراکت با کسب و کاری مشابه اما بزرگتر شناخته شوید. میتوانید با افرادی که داوطلبانه از کسب و کارهای کوچک حمایت میکنند برای معرفی کسب و کار و جذب مخاطب کمک بخواهید البته انتظار نداشته باشید که همه چیز طبق برنامه پیش رفته و شما بهترین شریک را در همان لحظه اول پیدا کنید. برای صعود از نردبان موفقیت شغلی وجود یک شریک خوب بسیار اهمیت دارد.
۳. تبلیغات غیر مستقیم
وقتی کسب و کارتان را شروع کردید از هرگونه صحبت یا تبلیغات مستقیم درباره خودتان و کاری که انجام میدهید، خودداری کنید. اجازه دهید دیگران شما را ببینند. بهتر است از قدرت بازاریابی تاثیرگذار یا «اینفلوئنسر مارکتینگ» برای جذب مخاطب استفاده کنید. اجازه دهید افراد مصاحبه سایر مشتریان و مخاطبان سرشناس شما را بخوانند حتی میتوانید از اینفلوئنسرها بخواهید که تبلیغات کسب و کارتان را انجام دهند.
بهتر است به فکر راه اندازی وبلاگ بوده و اهمیت آن را دست کم نگیرید. برای راه اندازی وبلاگ حتما نیاز به متخصص سئو و تولید کننده محتوا خواهید داشت. این دو به افزایش ترافیک شما کمک خواهند کرد.
۴. نمایش ارقام و اعداد
یکی از بهترین راههای به اشتراک گذاشتن آمار فروش شرکت، استفاده از مشتریان بالقوه است. شما میتوانید به روشهای مختلف این کار را انجام دهید، برای مثال تعداد بارگیری یا بازدیدکنندگان سایت را نشان دهید یا صفحه پرسش و پاسخ داشته باشید.
چطور مشکل را حل کنیم؟
یکی از راههای به دست آوردن اعتبار آنلاین، درخواست کمک از مشتریان وفادار است. در قدم اول میتواید از مشتریان بخواهید که درباره محصولات یا خدمات شما نظر بدهند. برای این کار باید فرم ارزشیابی آنلاین طراحی کنید، در صورتی که نمیتوانید چنین کاری انجام دهید، در ایمیلی از آنها بخواهید که نظراتشان در رابطه با کسب و کار و خدمات شما چیست و مستقیما این نظر را با اجازه فرد در وب سایت یا صفحه خود در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
یکی دیگر از راههای کسب اعتبار آنلاین و استفاده از تاثیر اجتماعی، ترغیب مشتریان برای به اشتراک گذاری کالا و خدمات با دوستان و آشنایان خود است. برای درک بهتر این روش، نمونهها بسیار زیادی وجود دارد که در پستی از مخاطب درخواست شده با تگ کردن دوستان خود و معرفی کسب و کارشان به دیگران در قرعه کشی شرکت کنند.
رسانههای اجتماعی قدرت باورنکردنی دارند که بهتر است هرگز آن را دست کم نگیرید. اولین چیزی که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که «اعداد با رقم بالا، برگ برنده شما هستند.» با نشان دادن آمار فروش بالا و شمار زیاد مشتریان راضی، مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد. از همه مهمتر نمایش حجم بالای کالاهای خریداری شده تعداد مشتریان فعلی را نیز افزایش میدهد.
فراموش نکنید که بازخوردهای مثبت مشتریان را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار باعث ایجاد اعتماد در سایر افراد میشود.
انواع مختلف تاثیر اجتماعی
هر چه کسب و کار شما مشتریهای بیشتری داشته باشد؛ به عنوان یک مالک مسئولیت بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل بهتر است اشکال مختلف تاثیر اجتماعی را شناخته و از آن برای افزایش فروش استفاده کنید.
۱. تاثیر اجتماعی اینفلوئنسر
شما با استفاده از قدرت اجتماعی یک اینفلوئنسر که مرتبط با زمینه شغلی شما فعالیت دارد میتوانید، مخاطبین و مشتریان زیادی جذب کنید. در واقع این فرد سفیر کسب و کار شما بوده و از جانبتان محصولات شما را تبلیغ میکند. به خصوص اگر محدودیتی در زمینه بودجه بازاریابی ندارید میتوانید با پرداخت هزینه بالا از افراد مشهور و سرشناس خود برای افزایش فروش و تبلیغات کمک بگیرید. مطالب بیشتر در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ را میتوانید در اینجا بخوانید.
۲. تاثیر اجتماعی کاربر
نظرات و توضیحات سایر کاربران بر دیگران تاثیر میگذارد، این مورد را هرگز فراموش نکنید. به این موضوع دقت داشته باشید که افراد به صحبتها و تجربههای دیگران در خصوص خرید یا استفاده از خدمات یک شرکت اعتماد کرده و نظرات سایرین تاثیر بسیار زیادی در تشویق یا منصرف کردن آنها در خرید دارد.
اگر نظرات مثبت با بازخوردهای خوب مشتریان همراه باشد میتواند برای کسب و کار شما معجزه کند. قدرت تولید محتوا در فروش را فراموش نکنید، میتوانید از محتوای ویدیویی که حاوی نظرات یا تجربه همکاری افراد و استفاده از خدمات کسب و کارتان است در صفحه اجتماعی یا وبلاگ خود استفاده کنید.
۳. تاثیر اجتماعی دهان به دهان
شاید یکی از قدیمیترین شیوههای بازاریابی در جهان، صحبتهای دهان به دهانی باشد که بین مردم در صحبتهای روزمره میشنویم. همه ما تجربه داریم که با شنیدن صحبتهای یکی از دوستانمان و رضایت او از خدمات یک کسب و کار یا خرید مقرون به صرفهای که داشته، ترغیب شده و از او نام برند یا محلی که خرید را انجام داده، پرسیده باشیم. این دقیقا شیوه بازاریابی دهان به دهان است. در شبکههای اجتماعی پستهای بسیار زیادی روزانه به اشتراک گذاشته میشود، با این کار ترافیک بسیار زیادی به سمت صفحهای هدایت خواهد شد که پستهای جذابی دارد. به همین دلیل شما باید تاثیر اجتماعی صحبت دهان به دهان را جدی گرفته و هوشمندانه از آن برای افزایش فروش خود استفاده کنید.
کلام آخر از اهمیت تاثیر اجتماعی
با خواندن این مطلب کم و بیش در خصوص تاثیر اجتماعی اطلاعاتی کسب کردید. وقت آن رسیده که ایدههای خود را عملی کنید. از به اشتراک گذاری تجربه افراد از کار با شما شروع کنید. اگر هنوز وبلاگی ندارید بهتر است به فکر راه اندازی آن باشید.
منبع : nextsale