Social Proof و Fomo جایگزینی برای پوش نوتیفیکیشن های‌ آزار دهنده

شاید شما هم بارها با مشکلات « پوش نوتیفیکیشن » (Push Notification) در مرورگر کروم روبرو شده باشید، پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که می‌تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های ارسالی شما را دریافت می‌کند.

 اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کار یا رسانه‌ باشید، می‌دانید که ارتباط با مشتریان و کاربران بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان و کاربران وفادار، همیشه‌ با هزینه‌های مختلفی همراه است و گاهی راهکارهای سنتی و استفاده از هر پلتفرمی مناسب نیاز شما نیست. پوش نوتیفیکیشن، وب‌پوش و سرویس‌های ارسال نوتیفیکیشن برای همین هدف به‌وجود آمده‌اند.

 تفاوت پوش نوتیفیکیشن با سیستم‌های ارسال پیام دیگر

بزرگ‌ترین تفاوت سرویس پوش نوتیفیکیشن در هزینه است. هزینه‌ی ارسال پوش نوتیفیکیشن به‌مراتب پایین‌تر از ارسال ایمیل یا ارسال پیام کوتاه است؛ در‌حالی‌که میزان open rate یا نرخ باز شدن پیام بسیار بالاتر است. اگر بخواهید پیامی را به کاربران عضو سرویس خود ارسال کنید، این هزینه نزدیک به صفر است.

تفاوت دیگر پوش نوتیفیکیشن امکانات بیشتر آن در زمان نمایش پیام است. به‌طور مثال یک پیام می‌تواند همراه با یک عکس کوچک یا متوسط باشد و یا تیتر و متن اختصاصی خود را داشته باشد؛ در‌حالی‌که در پیام کوتاه یا ایمیل، نوتیفیکیشن تنها شامل متن است.

چرا گاهی دریافت نوتیفیکیشن‌ها آزاردهنده است؟

دریافت پوش نوتیفیکیشن

گاهی شرکت‌ها بیش از اندازه از این سرویس برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند که گاهی باعث آزار مخاطب می‌شود. در نسخه “Chrome V80” این نوتیفیکیشن‌ها برای تمام کسانی که نسخه مرورگر خود را ارتقا بدهند به صورت خودکار غیرفعال می‌شود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از دریافت نوتیفیکیشن‌های مختلف از وب‌سایت‌ها خسته شده است، این مقاله می‌تواند برای حل مشکل به شما کمک کند.

۱. از پوش نوتیفیکیشن استفاده نکنید.

دریافت نوتیفیکیشن‌ها، همیشه هم آزاردهنده نیست. گاهی این اعلان‌ها دوست داشتنی به شما یادآوری می‌کنند که قرار ملاقات مهمی دارید یا وقت کلاس یوگا است.

امروزه اکثر شرکت‌ها از روش ارسال بالای پوش نوتیفیکیشن باعث آزار دادن مخاطب می‌شوند. شرکت‌هایی که هیچ خدماتی برای ارائه ندارند و تنها با نوتیفیکیشن‌های بی‌فایده در مورد بلیط یا سفر و جایزه رایگان سعی در جذب مخاطب دارند، سبب می‌شوند که افراد علاقه‌ای به دریافت این اعلان‌ها نداشته باشند.

اولین راه اجتناب از دریافت پوش نوتیفیکیشن، عدم ثبت نام در سرویس دریافت آن است.

۲. از پوش نوتیفیکیشن گوگل کمتر استفاده کنید.

۲. از از پوش نوتیفیکیشن گوگل کمتر استفاده کنید.

گوگل در جدیدترین نسخه مرورگر «کروم» خود، سرویس پوش نوتیفیکیشن شرکت‌هایی که بلافاصله از مخاطب می‌خواهند که دیدن صفحه اول وب‌سایت آن‌ها در سرویس دریافت نوتیفیکیشن عضو شود را مسدود می‌کند.

به این ترتیب اگر مخاطبی بلافاصله بعد از ورود به صفحه وب‌سایتتان علاقه‌ای به دریافت نوتیفیکیشن نداشت و دکمه ضربدر کادر ثبت نام سرویس را بست باید بدانید که این مخاطب را از دست داده‌اید.

برای کاهش احتمال ترک سایت از طرف مخاطب در همان ابتدا از او درخواست عضویت در سرویس دریافت اعلان را نداشته باشید. اجازه دهید بعد از این که او زمانی را صرف مطالعه صفحات سایت شما کرد در صورت تمایل، خودش در این سرویس عضو شود. در این حالت گوگل سرویس پوش نوتیفیکیشن شما را مسدود نخواهد کرد.

۳. از Social Proof  استفاده کنید.

برای کنترل کلیه تجربیات کاربری روی وب‌سایت خود لازم است از سرویس و تکنولوژی استفاده کنید که توسط گوگل کنترل نمی‌شود. می‌توانید از HTML، CSS و JavaScript استفاده کنید. این‌ها ابزارهایی هستند که توسط گوگل کنترل نمی‌شوند بنابراین گزینه‌ای امن‌تر برای ارتباط با مشتری به حساب می‌آیند.

کاری که «Social Proof»، برای شما انجام می‌دهد، دقیقا مشابه سرویس پوش نوتیفیکیشن است. این سرویس به صاحب سایت اجازه می‌دهد تا ایده‌ها و اعلان‌های خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

این قبیل از اعلان‌ها، اعتماد و اعتبار شما را نزد مشتریان افزایش می‌دهد و در نتیجه فروشتان را بالا می‌برد . اما چطور این کار صورت می‌گیرد؟

بر خلاف سرویس پوش نوتیفیکیشن که در آن معمولا مخاطب ایمیل یا اعلانی با نام «مقاله جدید» دریافت می‌کرد، در Social Proof به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که سایر مشتریان و مخاطبان دیگر در سایت در حال انجام چه کاری هستند. این دسته از اعلان‌ها نه تنها توسط گوگل مسدود نمی‌شوند، بلکه باعث ارتباط بین ایده و جذب مشتری خواهند شد.

کلام آخر

در نهایت شما با استفاده هوشمندانه از تکنولوژی می‌توانید از فضای اینترنت به عنوان سکوی پرش خود استفاده کنید. ارسال تعداد زیاد نوتیفیکیشن یا اصرار به ثبت نام مخاطب در سرویس دریافت خبرنامه شما باعث می‌شود که او خیلی سریع سایت شما را ترک کرده و «بونس ریت» منفی برای شما به دنبال داشته باشد.

 دانلود Social Proof

parsfreelancer.ir/?p=10324

مطلب پیشنهادی :  ولنتاین امسال را با کمک فریلنسرها جشن بگیرید!
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.