چگونه فریلنسرهای برنامه نویس می توانند پروفایل مناسبی برای ارتباط با کسب و کارهای کوچک ایجاد کنند؟
چه یک Freelancer تازه کار باشید و چه یک توسعه دهنده ی کارکشته، نباید اهمیت داشتن یک پروفایل حرفه ای را فراموش کنید. بسیاری از کارفرمایان که پروژه های خود را در سایت های دورکاری مانند پارس فریلنسر برون سپاری میکنند، به پروفایل فریلنسر به عنوان اولین و اصلی ترین فاکتور انتخاب فریلنسر نگاه می کنند. در صورتی که به انتظار پروژه نشسته اید ولی پروفایل مناسبی ندارید، باید بدانید که بسیاری از آن ها را از دست می دهید. در اینجا نکته هایی آمده است که به کمک آن ها می توانید پروفایلی ایجاد کنید که برای کسب و کارها از جذابیت کافی برخوردار باشد.
اصول اولیه ی ایجاد پروفایل کاربری
یک عکس حرفه ای، لینک هایی به نمونه کارهای شما، مشتریان قبلی و مقدمه ای جهت معرفی می تواند پروفایل شما را در مسیر موفقیت یاری رساند.
- تصویر پروفایل شما باید تصویری باکیفیت از چهره شما در حال لبخند زدن باشد. پس زمینه ی عکس باید تصویری خنثی و لباس شما لباسی رسمی و مناسب باشد.
- مقدمه ی شما باید کوتاه، مختصر و مفید باشد.
- نمای کلی باید به وضوح نشان دهد شما دقیقا چه خدمتی را به چه کسی ارائه می دهید.
- بخش مهارت های شما باید تمام زبان ها، چارچوب ها، کتابخانه ها، تکنولوژی ها و سایر مهارت های توسعه ای شما را پوشش دهد.
- لینکی به پروژه های قبلی، مطالعات موردی و نمونه کارهای خود ایجاد نمایید.
نکته مهم: یک فایل ویدئویی برای مقدمه ی کار خود تهیه کنید. همه ی افراد این کار را انجام نمی دهند و دقیقا به همین دلیل اگر می خواهید با بقیه فرق داشته باشید باید این کار را انجام دهید. یک ویدئوی کوتاه در مورد معرفی خودتان ساخته و آن را در پروفایلتان بارگذاری نمایید. برای کمک به شما در اینجا نکاتی کوتاه در مورد چگونگی تهیه یک ویدئوی معرفی با یک قالب اسکریپتی آمده است:
سطح کار خود را با نمونه کارهایتان معرفی کنید
هیچ چیز مانند یک نمونه کار حرفه ای نمی تواند قابلیت های شما را به مشتریان معرفی نماید. حتی فراتر از آن می توانید پروژه هایی که بیشتر تمایل به انجام آن ها دارید را در ویدئوی خود قرار دهید.
برای هر پروژه ای که به بخش نمونه کارهای پروفایل خود اضافه می کنید، می توانید تصاویر، شرح پروژه و جزئیات دیگری که می تواند به بهتر دیده شدن کارتان کمک می کند را قرار دهید. توجه ویژه ای به پروژه ی اصلی که می خواهید در پروفایلتان نمایش داده شود داشته باشید.
نمونه کارهای شما می تواند محل بسیار مناسبی نه تنها برای لینک به برنامه ها و سایت هایی باشد که قبلا طراحی کرده اید، بلکه می تواند با به کارگیری رنگ های مختلف برای پروژه ها تصویر جذابی ایجاد نماید که مشتریان را به صفحه ی شما علاقمند کند.
نکته مهم: برنامه های کاربردی و سایت های جذابی برای نمایش در پروفایل خود ندارید؟ یا شاید شما یک برنامه نویس بک اند هستید و نیاز دارید توانایی های خود را به روش فنی تری به مشتریان خود نشان دهید. توجه داشته باشید برای چنین مواردی می توانید فایل ارائه ای آماده کنید که نتایج مهم کار شما را نمایش دهد.
پروفایل خود را بر حسب کلمات کلیدی بهینه سازی نمایید
مشتریان پروفایل شما را همان گونه می یابند که صفحه اصلی یا وب سایت شما را در اینترنت پیدا می کنند: از طریق یک موتور جستجو. بنابراین اگر می خواهید کسب و کارهای کوچک بتوانند شما را پیدا کنند باید از سئوی کلمات کلیدی بهره ببرید و کلماتی را که فکر می کنید مشتریان شما ممکن است در موتور جستجو تایپ کنند پیدا کنید.
کسب و کارهای کوچک معمولا برای یافتن توانایی هایی که خودشان ندارند به دنبال فریلنسر می گردند. برای توسعه دهندگان برنامه های کاربردی به این معنی است که باید تخصص خود را نشان دهند. در صورتی که شما یک توسعه دهنده ی IOS هستید که در برنامه نویسی شی گرای C و Swift هم تخصص دارید، دقت کنید که حتما در عنوان و متن پروفایل خود آن را اضافه کنید.
خودتان را به جای مشتری بگذارید و کلمانی را که ممکن است جستجو کند در پروفایل خود قرار دهید. دقت داشته باشید که حتما در بخش مهارت های خود تمامی کلمات کلیدی مربوطه را جای دهید.
نکته مهم: همان طور که قدیمی ها می گویند: ” خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو”. پروفایل برنامه نویس های فریلنس معروف که مهارت های مشابه شما را دارند بررسی کنید و کلمات کلیدی که آن ها انتخاب کرده اند را به کار ببرید.
دنیای فریلنسر های برنامه نویس هم سودآور و هم رقابتی است. برای اینکه بتوانید متفاوت باشید و خودتان را نشان دهید پروفایل خود را به روز نگه دارید و کسب کار دورکاری خود را بهبود ببخشید.
http://parsfl.ir/4469