نماد سایت مجله آموزشی پارس فریلنسر

برترین ابزارهای شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل در سال 2023/ بخش دوم

ابزارهای سوشال مدیا

در بخش اول این مقاله با تعریف ابزارهای شبکه‌های اجتماعی و مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا شدیم. در این بخش قرار است 15 مورد از بهترین و کارآمدترین ابزارهای سوشال مدیا را به شما معرفی کنیم.

15 مورد از بهترین ابزارهای شبکه‌های اجتماعی

هنگام توسعۀ استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تعدادی از ابزارها، ویژگی‌ها و فرایندهایی را برای کمک به ساده سازی اجرای شما و به حداکثر رساندن کیفیت حضورتان در پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌دهند. موثرترین ابزارهای رسانه‌های اجتماعی که باید در تدوین استراتژی خود به یک یا چند مورد از آنها توجه داشته باشید عبارتند از:

Buffer

بافر به کسب و کارها کمک می‌کند تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و توییتر برنامه‌ریزی و مدیریت کنند. این ابزار اعضای تیم محتوا را به صف شما اضافه می‌کند و آن را برای پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان در زمان‌هایی که تعیین کرده باشید برنامه‌ریزی می‌کنند. Buffer همچنین می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل عملکرد رسانه‌های اجتماعی و تعامل مستقیم با مخاطبانتان کمک کند.

به عنوان مثال فرض کنید چندین نفر در تیم بازاریابی یا رسانۀ خود دارید که باید محتوا را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند. اعضای تیم قبل از زدن دکمۀ انتشار، پست‌ها را از نظر کیفیت بررسی می‌کنند. سپس Buffer به اشتراک گذاری پست‌های همه با استفاده از یک برنامه از پیش تعیین شده اجازه می‌دهد تا هیچ همپوشانی وجود نداشته باشد. با Buffer، می‌توانید با مشارکت هر یک از اعضا در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برندتان، استفاده از ابزارهای تحلیلی برای سنجش میزان موفقیت محتوای آن‌ها، و حس بهتر نسبت به نوع مطالب مورد علاقه دنبال‌کنندگانتان، همکاری تیمی را تقویت کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های Buffer

Hootsuite

Hootsuite یک پلتفرم همه کاره برای ارسال، نظارت و تعامل در رسانه‌های اجتماعی است. با داشتن یک حساب کاربری، کسب و کار شما نمایه‌های اجتماعی مختلف خود را از یک فضا مدیریت می‌کند و در عین حال داده‌هایی را در مورد تعامل جمع‌آوری می‌کند. این کار باعث می‌شود که مشاهدۀ انواع محتوایی که مشتریان با آن‌ها بیشتر درگیر هستند برای شما آسان‌تر شود. علاوه بر این داده‌های مربوط به زمان پاسخ و پشتیبانی مشتری که از سوی اعضای تیم ارائه می‌شود و همچنین تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی شما نیز جمع‌آوری خواهد شد.

به عنوان مثال، یک کسب‌وکار ممکن است از Hootsuite برای بهینه‌سازی زمان انتشار خود برای جلب توجه هرچه بیشتر به پست‌ها استفاده کند و سپس از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی Hootsuite استفاده کند تا ببیند مشتریان چگونه به آنها پاسخ می‌دهند، تیم خدمات مشتری‌اش تا چه اندازه به سؤالات مشتری پاسخ می‌دهد و اینکه چگونه کمپین‌های آنها بر تجارت کلی‌شان تأثیر می‌گذارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های Hootsuite

Sprout Social

Sprout Social نیز یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای سوشال مدیا است که به کسب و کارها یک پلتفرم اساسی برای ارسال پست در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی خود ارائه می دهد. یک داشبورد واحد به شما امکان می‌دهد پیام‌ها و نام تجاری خود را در چندین جریان مدیریت و در زمان و منابع خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در زمان استخدام کارمندان دورکار که باید از آنها اجتناب کنید./بخش اول

کسب‌وکاری را در نظر بگیرید که با فریلنسرها یا یک آژانس دیجیتال کار می‌کند تا از این طریق برخی از گردش کار رسانه‌های اجتماعی آنها را مدیریت کند. با Sprout، آن‌ها می‌توانند گردش‌های کاری را راه‌اندازی کنند که برای پست‌ها یا کمپین‌ها به تأیید نیاز دارند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حرف آخر را در آنچه در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شود بزنند و در عین حال جریان کلی را نیز به طور مؤثری حفظ کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های Sprout Social

Sendible

Sendible برای مشاغل بزرگ و کوچک دسترسی خوبی به یک پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی عالی را فراهم می‌کند. برای خدمات قابل مقایسه، طرح‌های ارائه‌شده توسط این بسته نیز نسبت به سایر ابزارها ارزان‌تر هستند و آن را به گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از مشاغل کوچک‌تر تبدیل می‌کنند. این سرویس به شما کمک می‌کند روند انتشار پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید، نظارت کاملی بر تعامل‌ها و واکنش‌ها داشته باشید و آگاهی از برند خود و دسترسی به پلتفرم‌های مختلف اجتماعی را نیز دنبال کنید.

برای کسب‌وکاری که می‌خواهد رسانه‌های اجتماعی خود را جلوتر ببرد، Sendible ممکن است بسیار خوب عمل کند. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی یک کمپین بازاریابی هستید، می‌توانید پست‌ها را به صورت انبوه به این پلتفرم اضافه کنید و سپس در مورد زمان‌بندی ارسال آنها تصمیم بگیرید. با یافتن سرنخ‌ها، از عملکرد CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه و ردیابی آنها استفاده خواهید کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های Sendible

Falcon

Falcon از دیگر ابزارهای سوشال مدیا است که به شما کمک می‌کند تمام حساب‌هایتان در رسانه‌های اجتماعی را از یک پلتفرم مدیریت کنید. شما از برنامه‌ریزی انبوه پست‌ها برای انتشار در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنید و به شما این امکان را می‌دهد که کمپین‌های رسانه‌ای خود را از قبل برنامه‌ریزی و ثبات را حفظ کنید. اعضای تیم ازطریق پلتفرم باهم همکاری و معیارها و تحلیل‌های مختلفی را برای کمک به نظارت بر کمپین‌ها بررسی می‌کنند. این سیستم همچنین با چندین گزینه CRM ادغام می‌شود و به شما کمک می‌کند مشتریان را در نقاط تماس ردیابی کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در زمان استخدام کارمندان دورکار که باید از آنها اجتناب کنید./ بخش دوم

کسب‌وکار کوچکی را در نظر بگیرید که می‌خواهد در سه پلتفرم اجتماعی حضور فعال داشته باشد. آنها ممکن است تنها یک نفر نیرو داشته باشند که کمپین های بازاریابی آنها را با کمک‌های گاه به گاه از بیرون مدیریت می‌کند. از طریق فالکون، آن‌ها پست‌ها را برای منتشر شدن در طول ماه برنامه‌ریزی می‌کنند، زمان‌های انتشار پست را بهینه می‌کنند و با دیگران هماهنگ می‌‌شوند تا مطمئن شوند که مطالب ارسال‌شده خوب هستند و برای یک استراتژی برند یکپارچه به خوبی با هم کار می‌کنند.

سپس تجزیه و تحلیل‌های آماری نیز بینش‌هایی را در مورد تعامل مشتری ارائه می‌دهند، در حالی که ادغام با یک CRM باعث می‌شود مشاهدۀ رفتار مشتریان در زمان خرید یا مشاهدۀ محتوا آسان‌تر باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌های Falcon

SocialPilot

SocialPilot یکی از درخشان‌ترین ابزارهای سوشال مدیا برای کمک به کسب و کارها برای گرد هم آوردن اعضای مختلف تیم و حساب‌های اجتماعی مختلف است. برای مثال یک آژانس دیجیتال که باید چندین حساب را برای مشتریان مختلف مدیریت کند، ممکن است این فرایندها را در SocialPilot راه‌اندازی کند.

به طور مشابه اگر می‌خواهید بخشی از کنترل رسانه‌های اجتماعی خود را به فردی خارج از سازمان بسپارید، می‌توانید از SocialPilot برای راه‌اندازی حسابی برای آن‌ها استفاده کنید که دسترسی آنها به بخش‌های مورد نظر شما را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، برخی از افراد ممکن است اجازۀ دسترسی به زمان‌بندی و انتشار پست‌ها را داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بتوانند محتوا ایجاد کنند اما قبل از انتشار آن نیاز به تأیید داشته باشند.

این پلتفرم برای مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی عالی عمل می‌کند و در عین حال به افراد خارج از سازمان نیز اجازه می‌دهد تا در انجام بعضی وظایف مشارکت کنند. با تعداد افرادی که شروع به دورکاری کرده‌اند، این سطح از کنترل برای کمک به محافظت از سازمانی که اعضای آن پراکنده هستند،بسیار ارزشمند خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی‌های SocialPilot

ابزارهای سوشال مدیا: Later

Later نیز جزو بهترین ابزارهای سوشال مدیا محسوب می‌شود و برای کمک به مردم در فرایند مدیریت پست‌های رسانه‌های اجتماعی متمرکز بصری توسعه یافت. به طور خاص این ابزار با اینستاگرام و پینترست کار می‌کند و همچنین ظرفیت محدودی برای کار در فیس بوک و توییتر دارد. این پلتفرم از یک سیستم کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) برای کمک به شما در تنظیم و زمان‌بندی سریع انتشار تصاویر و پست‌ها در این رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

قنادی را در نظر بگیرید که می‌خواهد در پینترست و اینستاگرام فالوور جذب کند تا مردم را به کیک‌های عروسی و تولد لوکس خود علاقه‌مند کند. آنها ممکن است از این ابزار برای ایجاد و برنامه‌ریزی پست‌ها و ویدئوهای کوتاه برای پخش زنده در زمان‌های مختلف استفاده کنند. با Later آن‌ها می‌توانند کتابخانه‌ای از تصاویر خود را بسازند، تصاویر سایر کاربران را ذخیره کنند، برای هر دو پلتفرم (اینستاگرام و پینترست) پست ایجاد کنند، یک تقویم محتوای بصری بسازند و بر تجزیه و تحلیل‌های خود نظارت کنند تا ببینند کدام نوع از پست‌ها محبوب‌تر هستند.

مهم‌ترین ویژگی‌های Later

ابزارهای سوشال مدیا: Canva

Canva یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای سوشال مدیا است که به شما امکان می‌دهد در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود از قدرت محتوای بصری استفاده کنید. این ویژگی بسیار ارزشمند است، زیرا پست‌هایی که با تصاویر و گرافیک ساخته می‌شوند، به طور قابل توجهی اینگیجمنت و توجه بیشتری نسبت به متن‌های ساده دریافت می‌کنند. این ابزار برای کمک به شما در ایجاد تصاویر در سطح حرفه‌ای طراحی شده است که پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما را تکمیل می‌کند و صفحات آنها را از طریق بنرها و سرفصل‌های دارای لوگو خواهد ساخت.

صاحب یک کسب و کار کوچک و محلی را در نظر بگیرید که مهارت‌های طراحی گرافیکی را ندارد، اما می‌خواهد صفحات رسانه‌های اجتماعی خود را ارتقا دهد و مطمئن شود که پست‌ها و صفحاتش گرافیک حرفه‌ای دارند. آنها ممکن است به Canva مراجعه کنند تا به آنها کمک کند قطعات تصویری مارک دار بسازند یا حتی از کتابخانۀ موجود خود برای استفاده از عناصر تصویری برای ارسال پست‌های روزانه در صفحات اجتماعی خود استفاده کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌ های Canva

ادامه در بخش سوم …

خروج از نسخه موبایل