تبلیغات آنلاین کسب و کارها چگونه انجام می‌شود؟/ بخش اول

امروزه شبکۀ جهانی اینترنت در سراسر جهان بیش از 4.2 میلیارد کاربر دارد. در چنین شرایطی تبلیغات آنلاین کسب و کارها در چنین بازاری یک گام ضروری برای ارائۀ اطلاعات مهم به مخاطبان هدف، افزایش میزان تقاضا برای محصولات و خدمات و همچنین ایجاد راه‌هایی برای افزایش فروش و میزان سود بیزینس‌هاست. اما تبلیغات آنلاین کار ساده‌ای نیست و به اشتراک گذاری چند پست در رسانه‌های اجتماعی، نوشتن بلاگ پست‌ها و ارسال ایمیل به مشتریان محدود نمی‌شود. برای موفق شدن در تبلیغات آنلاین کسب و کارها باید شبکه سازی کنید و اجزای اصلی استراتژی‌های بازاریابی‌تان را بشناسید.

اگر پیش از این هم تبلیغات آنلاین را امتحان کرده و موفق نشده‌اید، تنها نیستید. تلاش‌های اولیۀ بیش از 66 درصد کسب و کارها در این زمینه با شکست مواجه شده است. اما ایراد کار کجاست؟ چه اشتباهی موجب شکست خوردن تبلیغات آنلاین کسب و کارها می‌شود؟  ما در این مقاله قصد داریم 15 روش عالی و کاربردی را برای تبلیغ آنلاین کسب و کارها به شما معرفی کنیم. با استفاده از این ایده‌ها و کمی تلاش و خلاقیت بیشتر، شما می‌توانید تحول بزرگی را در بیزینس خودتان ایجاد کنید. پس لطفاً نکات گفته شده در این مقاله را به دقت بخوانید و به آنها عمل کنید.

15 ایده برای موفقیت تبلیغات آنلاین کسب و کارها

1. ایجاد یک استراتژی برای موفقیت (تحلیل SWOT)

قبل از شروع بازاریابی آنلاین برای کسب و کارتان، باید یک استراتژی آنلاین برای آن داشته باشید. بهترین شیوه برای این کار، تجزیه و تحلیل SWOT است. این شیوه یک تکنیک بازاریابی پرکاربرد برای ارزیابی چهار جنبۀ مهم در کسب و کار شماست: نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها. نقاط قوت و ضعف به عوامل داخلی کسب‌وکارها ازجمله دارایی‌ها، فرایندها، افراد و هر چیز دیگری به سازمان مربوط باشد اشاره دارد. فرصت‌ها و تهدیدها نیز شامل عوامل خارجی مثل رقابت، بازار و وضعیت اقتصادی می‌شود.

برای تجزیه و تحلیل به شیوۀ SWOT باید در جلسات طوفان فکری‌تان در هر زمینه به این سؤالات پاسخ دهید:

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

 

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توانیم مناسب‌ترین فرد برای دورکاری را استخدام کنیم؟

 

فرصت‌ها:

تهدیدها:

2. اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید.

اولین قدم برای برگزاری هر کمپین تبلیغاتی موفق این است که هدف خود را بشناسید. شما می‌خواهید از طریق تبلیغات آنلاین کسب و کار خودتان به چه چیزهایی برسید؟ جواب این سؤال از ابتدای کار باید برایتان روشن باشد. دانستن هدف همچنین به شما کمک می‌کند که بدانید پیگیری کدام KPI ها (شاخص‌های کلیدی عملکرد) شما را به بهترین نتیجه خواهد رساند.

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی چقدر هزینه دارد؟

 

یک تکنیک خوب در هدف‌گذاری، شیوۀ هوشمند یا SMART است. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان‌بندی شده باشند. پیش از هدف گذاری سعی کنید به این سؤالات پاسخ دهید:

3. عملکرد رقبای برتر خود را بررسی کنید.

مطالعۀ رفتار و عملکرد رقبایتان قبل از آغاز کمپین تبلیغات آنلاین کسب و کارها به شما کمک می‌کند تا میانبرهایی عالی برای مسیر موفقیت خود پیدا کنید. شما با این کار از تجربیات آنها استفاده می‌کنید و احتمال شکست را برای خودتان به حداقل می‌رسانید. همچنین با این کار می‌توانید نقاط قوت و ضعف خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید.

در زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از رقبا این سؤالات را از خودتان بپرسید:

 

بیشتر بخوانید: بازاریابی وابسته (همکاری در فروش) چگونه باعث رشد کسب‌وکار ما می‌شود؟

 

4. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

آیا می‌دانید دقیقاً می‌خواهید کسب و کارتان را برای چه افرادی تبلیغ کنید؟ اگر جواب این سؤال را ندانید، تلاش‌های بازاریابی‌تان برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها نتیجه بخش نخواهند بود. همین مسئله نیز موجب ناامید شدن شما از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی ناموفق خواهد شد. مخاطبان هدف شما گروه خاصی از مردم که اغلب چند ویژگی مشترک (مثل سن، علایق و…) دارند هستند. هرچه مخاطبان هدف خود را شفاف‌تر مشخص کرده باشید، مشتریان وفادار و واقعی بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.

در زمان تعیین مخاطبان هدف، این سؤالات را از خودتان بپرسید:

 

ادامه دارد …

 

خروج از نسخه موبایل