راهنمای فریلنسر : بهینه سازی سرعت وب سایت - قسمت دوم

بهینه سازی سرعت وب سایت – قسمت دوم

در قسمت قبل با تاثیر سرعت وب سایت بر کسب و کار شما و ۴ مورد از ترفندهایی که می‌توانید این کار را انجام دهید آشنا شدیم. در این قسمت با سایر ترفندهای افزایش سرعت وب سایت آشنا خواهیم شد.

۵. از رابطه بین متن و تصویر آگاه باشید!

۵. از رابطه بین متن و تصویر آگاه باشید!

استفاده از متن و تصویر در کنار هم مانند نگهداری از دو حیوان خانگی در یک خانه است. گاهی این دو بهترین دوست هم هستند و گاهی بدترین دشمن هم خواهند بود. بنابراین بهتر است برای هر کدام قلمرو و فضای مخصوص در نظر بگیرید تا با هماهنگی بیشتری با هم کار کنند.برای درک این موضوع تصور کنید:

رنگ پس زمینه سایت و فونت شما سفید است و قرار بوده نوشته‌ها روی تصویر نمایش داده شوند. اگر متن سریع‌تر از تصویر بارگذاری شود، تا نمایش تصویر متن‌ها به صورت نامرئی نشان داده می‌‌شوند و این یعنی بدترین چیز برای شما. بهتر است از انتخاب رنگ‌های خنثی برای فونت خودداری کنید.

قانون طلایی : برای افزایش سرعت وب سایت ، از قرار دادن متن در تصویر جدا خودداری کنید. تنها زمانی می‌توانید چیزی روی تصویر قرار دهید که برایتان خیلی مهم باشد، مثل آرم شرکت. قرار دادن متن روی تصویر به صورت انیمیشن متحرک باعث تاخیر در بارگذاری خواهد شد و به دنبال آن اطلاعات خود را از دست داده و مخاطبان را با یک بوم خالی رو به رو خواهید کرد که باید تا بارگذاری این تصویر صبر کنند. به جای انجام چنین کاری بهتر است یا متن را در برنامه فتوشاپ روی عکس قرار دهید یا فقط از متن ساده استفاده کنید. می‌توانید کادری طراحی کرده و در بالا یا پایین آن تصویر مورد نظر خود را قرار دهید.

۶. کلمات، کلید موفقیت شما هستند!

۶. کلمات، کلید موفقیت شما هستند!

همانطور که گفتیم متن‌ها نستب به تصاویر سریع‌تر بارگیری می‌‌شوند. اما این تنها دلیلی نیست که باید به کیفیت و نوع کلماتی که انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید. یک عنوان جذاب، استفاده از شعار یا کلمات زیبا در صفحه اصلی و به خصوص روی بنر اصلی سایت می‌تواند بلافاصله پیام شما را به مخاطب منتقل کند بنابراین باعث افزایش تجربه بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل خواهد شد.
دلیل دیگری که باید به نوع نوشته‌های خود داشته باشید این است که بهینه سازی موتور جستجو یا همان SEO که باعث افزایش رتبه شما در گوگل می‌شود بر اساس کلمات کلیدیی خواهد بود که شما در متن‌های خود استفاده کرده‌اید. متن دقیق و با کیفیت به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کند که وب سایت شما را بهتر بشناسند و در نتیجه بتوانید شانس خود را برای افزایش رتبه گوگل افزایش دهید. پس اگر می‌خواهید تعداد بیشتری مخاطب جذب کنید مانور اصلی خود را روی متن‌هایتان داشته باشید. چند نویسنده خوب و آشنا به اصول سئو استخدام کرده و متن‌های با کیفیت و منحصر به فرد در وب سایت خود قرار دهید. حتی اگر وب سایت شما یک فروشگاه آنلاین باشد بازهم نیاز به نوشتن متن‌های خوب برای محصولات خواهید داشت. بخش وبلاگ برای یک فروشگاه به منزله داشتن یک مجله اختصاصی است که می‌توانید با تبلیغات اصولی مخاطب را از طریق متنی که می‌خواند به خرید محصولات ترغیب کنید. پس قدرت کلمات را دست کم نگیرید.

مطلب پیشنهادی :  چگونه  پروژه هایمان را به صورت آنلاین برون سپاری کنیم؟

۷. تعداد و نوع فونت‌های خود را کاهش دهید.

برای افزایش سرعت وب سایت خود، بهتر است زیاد از فونت‌های عجیب و غریب استفاده نکنید. استفاده از دو یا سه فونت اصلی برای نشان دادن منظورتان کفایت می‌کند. از این گذشته با استفاده از دو یا سه نوع قلم نشان می‌دهید که حرفه‌ای هستید و نوعی ثبات در کار خود دارید. هرچه همه چیز را ساده‌تر نگه دارید بهتر است. شاید تصور کنید استفاده از فونت‌های مختلف باعث جذابیت خواهد شد اما چنین نیست. اگر از فونت‌های متفاوت استفاده کردید ناخودآگاه یک آشفتگی به مخاطب القا خواهد شد که دیگر راه بازگشتی نخواهد داشت.
نوع فونتی که برای نوشتن انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد. اگر قصد استفاده از فونت‌های سفارشی و خاص را دارید باید بدانید که این عناصر مانند مدیا روی سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر خواهند گذاشت.

۸. سرعت وب سایت و کاهش انیمیشن‌ها

۸. استفاده از انیمیشن‌ها را کم کنید!

آیا تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند در همه چیز اعتدال را رعایت کن، حتی غذا خوردن؟ خب در دنیای مجازی و اینترنت این ضرب المثل را می‌توان برای استفاده از انیمیشن استفاده کرد. استفاده از انیمیشن‌ها مثل خوردن شیرینی اعتیادآور است و هرچه بیشتر با ویژگی آن‌ها آشنا می‌شوید بیشتر دوست دارید که از انیمیشن در سایت خود استفاده کنید و استفاده بیش از حد از انیمیشن یعنی مرگ وب سایت شما که باعث می‌شود وب سایتتان با تاخیر بسیار زیادی بارگذاری شود.
می‌دانیم که نمی‌شود به طور کامل استفاده از انیمیشن را کنار گذاشت زیرا باعث جذابیت سایت و افزایش تعداد بازدید مخاطب می‌شوند اما بهتر است بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید. انیمیشن دقیقا هم جنبه خوب و هم بد دارد پس باید در استفاده از آن‌ها کاملا اعتدال داشته باشید. بهتر است از GIF ها استفاده نکنید. شاید به نظر تصاویر ساده و متحرک بیایند اما بیش از حد سنگین هستند و باعث تاخیر در بارگذاری سایت می‌شوند.
بهترین کار درباره انیمیشن‌ها این است که آن‌ها را در پایین صفحه یا وسط آن قرار دهید و در ابتدای متن یا بنر اولیه خود به مخاطب اطلاع دهید که چیزی برای نمایش دارید. بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که مخاطب برای بازدید از سایت شما کنجکاو شده و تا مطالب ابتدایی را بخواند، انیمیشن نیز بارگذاری خواهد شد.
بهتر است از فرمت MP4 به جای GIF استفاده و انیمیشن‌ها را به فیلم تبدیل کنید. فیلم‌ها سریع‌تر بارگذاری شده و همان تجربه بصری مشابه انیمیشن را به مخاطب القا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی :  وب‌سایت موبایل در مقابل برنامه کاربردی موبایل: بهترین انتخاب کدام است؟

۹. نسخه تلفن همراه را فراموش نکنید!

این که بین برنامه تلفن همراه یا بهینه سازی سایت برای نمایش در صفحه تلفن همراه کدام یک را انتخاب می‌کنید بستی به شما دارد اما بهتر است بدانید استفاده از یک وب سایت خیلی راحت‌تر از استفاده از اپلیکیشن است.

هر روز تعداد کاربران تلفن همراه افزایش می‌یابد و به دنبال آن بیشتر افراد از طریق تلفن هوشمند خود در حال گشت و گذار در وب سایت‌ها یا خرید‌های اینترنتی هستند. تصور کنید که همه جزئیات یک وب سایت با ظرافت تمام روی کف دست شما جا شود و بتوانید در هرجایی که هستید کار خود را انجام دهید و نیاز به روشن کردن لب تاب و غیره نداشته باشید . اگر میزبان شما وب سایت wix باشد به صورت خودکار نسخه وب سایت مخصوص تلفن همراه را خواهید داشت. اما اگر این طور نیست حتما باید فکری برای ساخت نسخه تلفن همراه سایت خود داشته باشید. می‌توانید نسخه طراحی شده توسط wix را به دلخواه خود تغییر دهید اما چیزی که باید مدنظر داشته باشید این است که فضای نمایش در تلفن همراه نسبت به نسخه دسکتاپ بسیار محدودتر است و باید در انتخاب موارد مورد نظر دقت بیشتری داشته باشید. معمولا بهتر است پیش از هر چیز نام شرکت، آرم و شعار خود را بنویسید.

علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر اضافی که باعث تاخیر در سرعت بارگذاری شما می‌شوند را از بین برده‌اید زیرا در نسخه تلفن همراه ممکن است باز هم با تاخیر بیشتری رو به رو شوید. برای استفاده از فضای نمایشگر کوچک تلفن همراه می‌توانید تا بارگذاری کامل سایت یک صفحه خوش آمدگویی طراحی کرده یا آرم و عکس چشمک زن قرار دهید تا مخاطب چند ثانیه سرگرم شده و شما وقت بیشتری برای بارگذاری داشته باشید. اما به هر حال باید سریع‌تر این مشکل را رفع کنید. زیرا مخاطب در بازدید اول برای شما صبر خواهد کرد اما در بازدیدهای بعدی صبور نیست و به سایت رقیب می‌رود.

آزمایش سرعت بارگذاری سایت

بعد از انجام همه موارد گفته شده برای بهبود سرعت بارگذاری سایت وقت آزمایش و بررسی نتایج می‌رسد. اگر میزبان شما یکی از برنامه‌های سایت ساز است می‌توانید با تست سرعت همین سایت، عملکرد خود را ارزیابی کنید. اما کاربرانی که از میزبانی دیگر استفاده می‌‌کنند می‌توانند از PageSpeed Insights که توسط گوگل ساخته شده و Pingdom Tools استفاده کنند. هر دو این ابزارها اجازه می‌دهند که سرعت صفحات وب سایت خود را بررسی کنید و مسائل و مشکلات بارگذاری را به شما خواهند گفت تا آن‌ها را رفع کنید.

مطلب پیشنهادی :  ساخت وب سایت شخصی در عرض چند ساعت

دست به کار شوید!

دست به کار شوید!

توجه دائمی به سرعت وب سایت یک اصل مهم در موفقیت کسب و کار است. تاخیر در بارگذاری سایت گاهی نتیجه کاهش سرعت اینترنت است اما اگر وب سایت شما همیشه دچار تاخیر است وقت دست به کار شدن و رفع این مشکل شده است. در کنار سرعت وب سایت موضوع دیگری که به آن باید دقت کنید، عملکرد ادراکی یا دریافتی است. همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، عملکرد دریافتی یعنی بازدیدکنندگان سایت، سریعا عملکرد سایت شما را در همان اولین نگاه دریافت کرده و می‌توانند به راحتی با آن کار کنند. به عنوان مثال اگر محتوای صفحه اصلی شما به گونه‌ای باشد که زیر بنر اول سایت مخفی شده باشد، بازدیدکنندگان در هنگام ورود به سایت با یک صفحه خالی مواجه خواهند شد. به همین دلیل است که همزمان باید عملکرد دریافتی و سرعت بارگذاری وب سایت را مدنظر داشته باشید. نوع محتوا و نحوه قرار دادن آن اهمیت بسیار زیادی دارد که نباید آن را نادیده بگیرید.

هر مطلبی که در سایت خود قرار می‌دهید یک هزینه عملکردی که بر سرعت وب سایت شما تاثیر دارد. وقتی می‌خواهید یک محتوا مانند متن، فیلم، تصویر یا انیمیشن و پادکست قرار دهید، از خودتان بپرسید آیا ارزش آن را دارد؟ قرار دادن این محتوا چقدر به اهداف من نزدیک است؟ یا از خودتان بپرسید چه تاثیری در افزایش مخاطب خواهد داشت؟ این نمونه سوال‌ها و سوالات دیگری را برای خودتان مطرح کنید و اگر پاسخ به یکی از آن‌ها منفی بود بهتر است از فکر آن بیرون بیاید یا حداقل آن را در بالای صفحه و صفحه اصلی خود قرار ندهید.
شلوغ کاری و پر کردن بیش از حد صفحه اصلی را نیز مد نظر داشته باشید. این صفحه ویترین مغازه شما خواهد بود، پس بهتر است همیشه آن را تمیز و مرتب قرار دهید و از یک طراح حرفه‌ای وب سایت که با UI و UX آشنا است کمک بخواهید. هر چه موارد کمتری در این صفحه داشته باشید و فیلم و انیمیشن سنگین در آن قرار ندهید صفحه شما سریع‌تر بارگیری خواهد شد و مخاطبان بیشتری جذب آن می‌شوند.
موارد دیگری مانند عدم نصب بیش از حد پلاگین‌ها یا پخش کردن مطالب طولانی در چند پست را نیز باید مدنظر داشته باشید. مانند کاری که ما در همین مطلب سرعت وب سایت انجام داده و آن را به دو بخش تقسیم کردیم. حتی گاهی یک متن طولانی هم باعث تاخیر در سرعت بارگذاری سایت می‌شود. بنابراین از یک یا چند نویسنده و تولید کننده محتوا بخواهید که به شما کمک کنند.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دادن به تیم پشتیبانی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.