آیا فریلنسرها نیاز به وبسایت شخصی دارند؟

شما به عنوان یک فریلنسر در یکی از این دو حالت به سر میبرید. مدتیست که در سایت پارس فریلنسر یا سایت های مشابه مشغول به کار هستید، رزومه قوی دارید و اعتبارتان کاملا مشخص است. و یا اینکه تازه به پارس فریلنسر آمده اید و هنوز اعتباری کسب نکرده اید. در هر دو صورت اینجا به نوعی محل کار شماست. و همانطور که طبق قوانین سایت مشخص است تمامی ارتباطات بین شما و مشتری در همینجا انجام میگردد. و هرنوع معامله ی مراجعه کنندگان در بیرون از پارس فریلنسر ممنوع است.

اما آیا هر فریلنسری به وبسایت شخصی نیاز دارد؟ داشتن یا نداشتن آن چه تأثیری می تواند در سابقه کاری شما ایجاد کند؟ در ادامه به این موضوع و چرایی آن میپردازیم.

جواب من بله است. شما علیرغم اینکه دورکاری انجام میدهید حتماً و صد در صد نیاز به یک وبسایت شخصی دارید. داشتن وبسایت شخصی همانند رزومه شماست. و شما تمام هنر واقعی تان را روی آن پیاده خواهید کرد. در هر صورت پارس فریلنسر یا سایت های رقیب، تنها منبع در آمد شما نخواهند بود. بلکه وبسایت شخصی تان هم در این راه معبر جدیدی را برای شما ایجاد کرده و درآمدزایی خواهد داشت.

مشتری چگونه به یک وبسایت شخصی اعتماد می کند؟

شاید این سوال در ذهن شما جرقه بزند که چرا مشتری باید به وبسایت شخصی کسی که نمی شناسد اعتماد کرده و به اون کاری را بسپارد. نکته مهم ماجرا همین جاست. شما می توانید با معرفی و هدایت مشتریان خود به پارس فریلنسر اعتماد او را دو چندان کنید. و او با مشاهده روش کاری این مجموعه درصد بسیار بالایی به شما اعتماد خواهد نمود. همانگونه  مشتریانی که مستقیماً به پارس فریلنسر مراجعه و کاری را به شما می سپارند با پر بار بودن سایت شما حتماً به شما مراجعه خواهند نمود.

مطلب پیشنهادی:  انجمن فریلنسرها

در یک وبسایت شخصی چه چیزی باید قرار گیرد؟

کارفرما دوست دارد بداند با چه شخصی قرار است کار کند. بنابراین ابتدا شناسنامه شما را خواهد دید. پس بهتر است یک عکس بسیار مناسب و با پرستیژ بالا انتخاب کنید و در کنار آن نام و سن سالتان را بنویسید.

از سابقه تان در تخصص هایی که دارید بنویسید و چند نمونه کار نیز ارائه دهید. همچنین لینک دادن به پروفایل تان در پارس فریلنسر نیز راه خوبی برای جذب اعتماد مشتری خواهد بود.

مشتری چگونه متوجه وجود سایت شخصی من خواهد شد؟

میدانیم که راه اندازی یک وبسایت جدید همانند افتتاح یک مغازه در وسط بیایان است. نه مسیری به آن جا وجود دارد و نه کسی می داند که چنین مغازه ای وجود دارد. چاره ی کار تولید محتوای مورد نیاز مشتریان است. فرض کنیم شما در خصوص طراحی قطعات صنعتی فعالیت دارید. بسیار خب کافیست کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و روزانه یک مطلب در سایت شخصیتان بنویسید. پس از مدت کوتاهی وقتی کسی به دنبال مطلب یا پیمانکار طراح قطعات صنعتی میگردد متوجه سایت شما خواهد شد و در این صورت با دیدن محتوای سایت و دیدن نمونه کار و پروفایل شما در دیگر سایت ها مشتاق به همکاری خواهد شد.

یک خاطره از راه اندازی سایت فروش سرویس هاست

من چندین سال پیش سایتی را برای فروش هاست راه اندازی کرده بودم و بعد از گذشت دو سال هنوز حتی یک هاست هم نفروخته بودم. تا اینکه روزی از خودم پرسیدم وبسایت من دقیقاً کجای این دنیا قرار دارد؟ چه کسی آن را میبیند؟ چکار کنم که دیده شوم؟ بنابراین دنبال جوابها گشتم و خودم را جای فردی قرار دادم که به سایتم مراجعه می کند.

مطلب پیشنهادی:  ۱۰ دلیل برای عشق ورزیدن به شغل فریلنسری!

و در نهایت تعجب متوجه شدم سایت هاستینگ من هیچ حرفی برای گفتن ندارد و من به عنوان یک مشتری نمیدانم به چه مناسبتی باید از این جا سرویسی را سفارش دهم. بنابراین اولین چیزی که به ذهنم رسید تولید محتوای آموزشی بود. محتوایی که بتواند جواب سوالات کاربران را بدهد. سوالاتی مانند چگونه سایت طراحی کنم؟ هاست چیست؟ دامنه چیست؟ از کجا هاست بگیرم؟ و از این قبیل سوالات. شاید بیش از 20 مقاله ننوشته باشم اما همان 20 مقاله باعث شد تا اولین فروشم را انجام دهم!

نتیجه گیری

داشتن وبسایت شخصی نه تنها توصیه می شود بلکه کاملاً ضروری است تا شما بتوانید روزی با اعتبارات کسب شده خود تبدیل به یک برند موفق شوید.

یک نمونه وب سایت شخصی: http://parsfreelancer.ir/freelancer-demo/

 با پرداخت ماهانه  3500 تومان وب سایت شخصی خود را راه اندازی کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *