راهنما

آموزش کامل استفاده از پنل کاربری پارس‌فریلنسر برای کارفرما

ثبت نام، ایجاد پروژه، استخدام فریلنسر، میزکار، آزادسازی پرداخت امن، حل اختلاف

ثبت نام در سایت

برای ثبت نام در سامانه جهت برون سپاری پروژه ها، خرید خدمات و استخدام متخصص باید به عنوان کارفرما ثبت نام کنید.

پس از ورود به سایت روی گزینه ثبت نام رایگان در منوی بالا کلیک نمایید تا فرم مربوطه برای شما نمایش داده شود.

A. امکان ثبت نام و ورود به کمک اکانت گوگل و لینکدین نیز در این قسمت برای شما در نظر گرفته شده است.

جهت ثبت نام ، بایستی گزینه های مربوطه را تکمیل نمایید.

B. آدرس ایمیل معتبر حتی الامکان جیمیل و یاهو وارد نمایید.

C. در این قسمت باید مشخص کنید کدام حساب کاربری را نیاز دارید، گزینه اول: کارفرما یا همان مشتری

گزینه دوم: فریلنسر (پیمانکار،ارائه دهنده خدمات،فروشنده،کارجو) البته استفاده همزمان از یک پنل کاربری به عنوان فریلنسر و کارفرما امکان پذیر است که جهت فعالسازی آن باید با پشتیبان تماس بگیرید.

پس از تکمیل فرم و ثبت نام ، لینک فعالسازی حساب با عنوان “ لینک تایید ایمیل در پارس‌فریلنسر “ به ایمیل شما ارسال می شود.

  • توجه داشته باشید که ایمیل ارسالی ممکن است با توجه به سرویس دهنده‌ی ایمیل شما، با کمی تاخیر به دست شما برسد.
  • در صورت عدم دریافت ایمیل در صندوق پستی خود، حتما پوشه‌های Bulk ،Spam و Updates خود را چک کنید.

چنانچه موفق به ثبت نام یا ورود به پنل کاربری نشدید با پشتیبان تماس بگیرید

تغییر نوع حساب کاربری

جهت فعالسازی اکانت فریلنسری مطابق تصاویر زیر از طریق منوی حساب کاربری سوئیچ حساب را کلیک نمایید.

 

ایجاد پروژه جدید

  1. برای ایجاد پروژه یا آگهی استخدام باید به عنوان کارفرما وارد پلتفرم شوید.
  2. از منوی هدر وب‌سایت یا سایدبار سمت راست حساب کاربری،  ایجاد پروژه جدید را کلیک نمایید.
  3. در فرم ایجاد پروژه توضیح دهید چه کاری باید انجام شود، بودجه مورد نظر خود را تنظیم و مهارت‌هایی که انجام پروژه شما نیاز دارد را انتخاب کنید. (مشاهده راهنمای نوشتن متن آگهی)
  4. پس از تایید و انتشار پروژه در سایت، پروژه شما به فریلنسرهای دارای مهارت مرتبط با آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

جهت مشاهده فرآیند برون‌سپاری پروژه و انتخاب فریلنسر اینجا کلیک نمایید.

دعوت به همکاری

پس از تایید پروژه می‌توانید از فهرست فریلَنسرها، فریلنسرهای مرتبط با مهارت پروژه خود را به انجام آن دعوت نمایید.

1_ برای اینکار کافیست در فهرست فریلَنسرها از منوی سمت راست مهارت‌های مرتبط به پروژه خود را انتخاب سپس فیلتر جستجو را انجام دهید.

2_ با ورود به پروفایل هر فریلنسر و از طریق دکمه دعوت به انجام پروژه می‌توانید برای فریلنسر دعوتنامه ارسال کنید.

توجه: برای دعوت از فریلنسرها حتما باید پروژه ایجاد کرده باشید، تا فریلنسر بتواند روی آن پیشنهاد ارسال نماید.

 

ویرایش پروژه

جهت ویرایش یا افزودن توضیحات بیشتر به پروژه از منوی مدیریت پروژه / پیشنهادها می توانید پروژه را انتخاب و ادیت نمایید.

راهنمای مشاهده پیشنهادها و شروع گفتگو با فریلنسر

پس از ایجاد پروژه، فریلنسرها روی پروژه شما پیشنهاد ثبت می‌کنند (از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی میشود)، جهت مشاهده جزئیات پیشنهاد هر فریلنسر و شروع گفتگو با فریلنسرها، از منوی “مدیریت پیشنهادها” اقدام کنید. (1در تصویر زیر)

1- چت خصوصی درون سایت با شروع چت توسط کارفرما فعال می‌شود و قبل از آن فریلنسرها هیچ راه ارتباطی با کارفرما ندارد.

2- از طریق صندوق پیام‌ها می‌توانید با فریلنسرها گفتگو را ادامه دهید. (9 سؤال برتر در جلسه مصاحبه با کارجو)

3- ارسال فایل‌های حجیم: جهت ارسال فایل می‌توانید از سرویس های آپلود سنتر مانند پیکو فایل یا یو آپلود استفاده نمایید (فایل را در سرویس منتخب آپلود نموده سپس لینک دانلود را از طریق صندوق پیام برای فریلنسر ارسال کنید) البته از طریق چت داخلی سایت امکان تبادل فایل، ارسال پیام صوتی و تصویری وجود دارد.

 

استخدام فریلنسر

پس از مذاکره و توافق با فریلنسر می‌توانید از صفحه مدیریت پیشنهادها فریلنسر را انتخاب (استخدام) کنید.

پس از انتخاب فریلنسر، جهت شروع پروژه، هزینه آن (حق الزحمه فریلنسر) را باید پرداخت کنید. (پس از پرداخت میزکارپروژه فعال می‌شود.)

(مبلغ پرداختی در سایت سپرده‌گذاری می‌شود و پس از اتمام پروژه و در صورت رضایت شما به فریلنسر پرداخت می‌شود)

  • چنانچه پرداخت آنلاین از طریق کارت‌های شتاب برای شما میسر نیست از روش کارت به کارت و یا از طریق پرداخت ارزهای دیجیتال امکان پذیر است.

چنانچه گزینه فازبندی را برای پروژه انتخاب کرده اید: راهنمای فازبندی پروژه را از اینجا مطالعه بفرمایید

 

میز کار  پروژه

پس از انتخاب فریلنسر و سپرده‌گذاری هزینه انجام پروژه (پرداخت‌امن) ، توسط کارفرما (شما) میزکار فعال می‌شود.

جهت سهولت در انجام پروژه و پیگیری‌های بعدی، تمام مکاتبات و تبادل فایل باید از طریق میزکار پروژه انجام شود.

A- مطابق تصویر زیر در صفحه داشبورد یا از منوی پروژه‌های در حال انجام می‌توانید وارد میزکار پروژه‌ها شوید.

 تکمیل پروژه

پس از اتمام پروژه و رضایت کامل از کارِ انجام شده توسط فریلَنسر، از طریق میزکار وضعیت پروژه را به تکمیل شده تغییر دهید.

پس از تغییر وضعیت:

1- امتیاز و نظر شما در پروفایل فریلنسر ثبت می‌شود.

2- پرداخت‌امن برای فریلنسر آزاد میشود.

3- میزکار پروژه بسته می‌شود.

سفارش و خرید سرویس

(1) جهت سفارش سرویس و خدمات باید به عنوان کارفرما وارد سایت شوید.

(2) از منوی هدر وب‌سایت وارد فهرست سرویس‌ها شوید.

  • پس از خرید سرویس مورد نظر میزکار سرویس فعال می‌شود. از طریق میزکار می توانید با فروشنده(فریلنسر) در ارتباط باشید.
  • هزینه سرویس تا زمانی که خدمت یا محصول را از فروشنده دریافت نمایید در سایت بصورت امانت نگهداری می‌شود.

سوالات پیش از خرید

(A) در صورت وجود ابهام درباره سرویس می‌توانید با فروشنده (فریلنسر) قبل از ثبت سفارش تماس بگیرید.

پیام شما از طریق ایمیل به فریلنسر اطلاع رسانی می‌شود.

پیشنهاد قیمت سرویس

امکان ارسال پیشنهاد قیمت متفاوت از قیمت اصلی سرویس در پارس فریلنسر وجود دارد.

به اینصورت که فریلنسر قیمت پیشنهادی جدید را بر اساس شرایط شما برایتان ارسال می کند.

1- پیشنهاد قیمت از طریق ایمیل و اعلان سایت به شما اطلاع رسانی می‌شود.

2- جهت مشاهده از منوی مدیریت سرویس‌ها وارد صفحه “پیشنهاد شده توسط فریلنسر” شوید.

3- پذیرفتن : به صفحه پرداخت هدایت می شوید. (هزینه سرویس تا زمان دریافت کالا یا خدمات، در سایت بصورت امانت نگهداری می‌شود و در صورت رضایت شما به فریلنسر پرداخت می شود.)

میز کار  سرویس

پس از خرید سرویس میزکار فعال میشود. (هزینه سرویس تا زمان دریافت کالا یا خدمات، در سایت بصورت امانت نگهداری می‌شود و در صورت رضایت شما به فریلنسر پرداخت می شود.)

جهت سهولت در مدیریت سرویس تمام مکاتبات و تبادل فایل باید از طریق میزکار انجام شود.

(B) از منوی مدیریت سرویس‌ها / خدمات در  حال انجام ، وارد میزکار سرویس شوید.

تکمیل  سرویس

پس از دریافت سرویس و رضایت کامل از کارِ انجام شده توسط فریلَنسر، از طریق میزکار وضعیت سرویس را به تکمیل شده تغییر دهید.

پس از تغییر وضعیت:

1- امتیاز و نظر شما در پروفایل فریلنسر ثبت می‌شود.

2- پرداخت‌امن برای فریلنسر آزاد میشود.

3- میزکار سرویس بسته می‌شود.

لغو و حل اختلاف

در صورت بروز هرگونه اختلاف با فریلنسر در فرآیند انجام پروژه یا سرویس، می‌توانید آن‌را لغو و مشکل را به تیم حل اختلاف ارجاء دهید.

1- ابتدا از میزکار وضعیت را به لغو شده تغییر دهید.

2- سپس از منوی کاربری وارد صفحه حل اختلاف شده و اختلاف جدید ایجاد نمایید.

3- در صفحه ایجاد اختلاف، سرویس یا پروژه‌ی لغو شده را انتخاب نموده و شرح اختلاف را به دقت وارد نمایید.

4- حل اختلاف مطابق با بند 12 قوانین سایت انجام می‌شود.

راهنمای استفاده برای فریلنسرها
نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا
فهرست محتوا