روش کار پلتفرم پارسفریلنسر مشابه ۹۰% پلتفرمهای خارجی و داخلی هست، این مطلب آموزشی مناسب برای فریلنسرها جهت فعالیت در پلتفرم پارسفریلنسر میباشد.
ثبت نام در سایت
برای ثبت نام در سامانه جهت انجام پروژهها از راه دور، فروش خدمات و ایجاد پروفایل کاری باید به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید.
پس از ورود به سایت روی گزینه ثبت نام رایگان در منوی بالا کلیک نمایید تا فرم مربوطه برای شما نمایش داده شود.
A. امکان ثبت نام و ورود به کمک اکانت گوگل و لینکدین نیز در این قسمت برای شما در نظر گرفته شده است.
جهت ثبت نام ، بایستی گزینه های مربوطه را تکمیل نمایید.
B. آدرس ایمیل معتبر حتی الامکان جیمیل و یاهو وارد نمایید.
C. در این قسمت باید مشخص کنید کدام حساب کاربری را نیاز دارید، گزینه اول: کارفرما یا همان مشتری گزینه دوم: فریلنسر (پیمانکار،ارائه دهنده خدمات،فروشنده،کارجو) البته استفاده همزمان از یک پنل کاربری به عنوان فریلنسر و کارفرما امکان پذیر است.
پس از تکمیل فرم و ثبت نام ، لینک فعالسازی حساب با عنوان “ لینک تایید ایمیل در پارسفریلنسر “ به ایمیل شما ارسال می شود.
- توجه داشته باشید که ایمیل ارسالی ممکن است با توجه به سرویس دهندهی ایمیل شما، با کمی تاخیر به دست شما برسد.
- در صورت عدم دریافت ایمیل در صندوق پستی خود، حتما پوشههای Bulk ،Spam و Updates خود را چک کنید.
حال شما در پارس فریلنسر عضو شده اید و می توانید به وسیله نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور خود وارد پنل کاربری شوید.
چنانچه موفق به ثبت نام یا ورود به پنل کاربری نشدید با پشتیبان تماس بگیرید
تغییر نوع حساب کاربری
جهت فعالسازی اکانت کارفرما مطابق تصاویر زیر از طریق منوی حساب کاربری اقدام نمایید
ویرایش پروفایل
1- از منوی تنظیمات / ویرایش پروفایل من ، پروفایل خود را کامل نمایید.
با تکمیل پروفایل، به کارفرمایان بیشتری معرفی میشوید.
2- نام نمایشی، لینک پروفایل شما را تشکیل میدهد، و همچنین به عنوان نام برند شما در سایت ثبت میشود و بهتر است که انگلیسی باشد.
3- نام و نام خانوگی و شماره موبایل در پروفایل نمایش داده نمی شود.
4- عنوان حرفهای در سربرگ پروفایل شما و همچنین در فهرست فریلنسرها نمایش داده میشود، و اولین چیزی است که کارفرما از شما مشاهده میکند.
5-در قسمت بیوگرافی: توضیحات تأثیرگذاری در مورد خودتان بنویسید. (درج اطلاعات تماس، لینک و امثالالهم در بیوگرافی مجاز نیست)
6-عکس پروفایل: (انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل امکان استخدام شمارا تا ۳۰% افزایش میدهد) ابعاد: ۲۰۰*۲۰۰
7-تصویر بنر پروفایل: در سربرگ پروفایل نمایش داده میشود. ابعاد ارتفاع۴۵۰*عرض۱۹۰۰
8- مهارت های من: جهت دریافت اطلاع رسانی پروژههای جدید حتما باید مهارتهای خود را در پروفایلتان تنظیم نمایید.
راهنمای فروش خدمات
1- جهت ایجاد سرویس (فروش کالا و خدمات) وارد پنل فریلنسری شوید.
2- پس از ورود به حساب کاربری از منوی بالای وب سایت فروش سرویس را کلیک نمایید.
تکمیل فرم:
1_ عنوان مناسب برای معرفی محصول و خدمت وارد نمایید. “در جذب مشتری بسیار موثر است و در گوگل، شبکههای اجتماعی و سایر موتورهای جستجو نمایش داده میشود”
2_ زمان تحویل سرویس: مدت زمانی که انجام سرویس و تحویل آن به مشتری سپری میشود را از یک تا 7 روز انتخاب نمایید.
3_ قیمت سرویس: باید مشخص و به ازای خدمت خاصی که انجام میدهید تنظیم نمایید.
4_ افزودنیهای سرویس: این امکان را به شما میدهد که هزینهی جزئیات سرویس را تنظیم نمایید.
بطور مثال برای ترجمه 500 کلمه تخصصی قیمت پایه سرویس را 200.000 تومان تنظیم میکنید و به ازای ترجمه هر کلمه بیشتر، یا 500 کلمه بیشتر باید افزودنی ایجاد نمایید.
5_ زمان پاسخگویی: مدت زمانی است که تعهد میدهید پس از ثبت سفارش یا دریافت تماس، با مشتری ارتباط برقرار نمایید.
6_توضیحات سرویس: به طور واضح توضیح دهید که مشتری بعد از ثبت سفارش دقیقا چه مواردی تحویل میگیرد.
*توضیحات سرویس را خودتان تهیه نمایید و از کپی کردن محتوا از سایر سرویسها یا رسانهها خودداری نمایید. (از دستیار تولید محتوا کمک بگیرید)
7- تصویر: مرتبط و منحصر به سرویس شما باشد. سایز استاندارد تصویر را در نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ یا Paint بصورت زیر تنظیم نمایید.
پهنا1140 * ارتفاع400 پیکسل
توجه: در هر سرویس ارائه یک خدمت خاص قابل ارائه هست، بطور مثال در طراحی صفحات پاورپوینت امکان ارائه خدمت تایپ دیگر وجود ندارد و خدمت تایپ را در سرویس دیگری ارائه نمایید.
از طریق منوی “مدیریت سرویسها / پیشنهاد سرویس به مشتری” میتوانید قیمت و زمان تحویل سرویس را بصورت پیشنهادی به مشتریانی که با شما تماس گرفتهاند یا قبلا خرید کردهاند اعلام نمایید.
مشاهده یک نمونه سرویس ایجاد شده توسط فریلنسر
پیشنهاد قیمت سرویس
امکان ارسال پیشنهاد قیمت متفاوت از قیمت اصلی سرویس در پارسفریلنسر وجود دارد.
به اینصورت که فریلنسر قیمت پیشنهادی جدید را بر اساس شرایط کارفرما ارسال میکند.
1- پیشنهاد قیمت از طریق ایمیل و اعلان سایت به کارفرما(مشتری) اطلاعرسانی میشود.
2- جهت ارسال پیشنهاد برای کارفرما، از منوی مدیریت سرویسها وارد صفحه “پیشنهاد سرویس به مشتری” شوید.
* ارسال پیشنهاد فقط به مشتریانی که قبلا با شما در ارتباط بودهاند امکان پذیر است.
ثبت نمونه کارها
1- از طریق منوی مدیریت نمونه کارها می توانید نمونه کارهای خود را آپلود نمایید.
توجه: جهت ایجاد نمونه کار باید حساب کاربری فریلنسری داشته باشید.
2- از نمونه کارهای خود تصویر با کیفیت بالا تهیه نمایید. سایز استاندارد تصویر را در نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ یا Paint بصورت زیر تنظیم نمایید.
پهنا1100 * ارتفاع500 پیکسل
عنوان: عنوان مناسب برای نمونه کار قرار دهید.
توضیحات: دربارهی پروژه ای که انجام داده اید توضیح دهید.
مهارتها: مهارت هایی که شما برای انجام نمونه کار به کار برده اید را مشخص کنید.
در صورت عدم رعایت موارد فوق نمونه کار توسط مدیر حذف میشود
راهنمای ارسال پیشنهاد
اگر قادر به انجام پروژه هستید باید پیشنهاد ارسال نمایید.
۱. پس از ورود به صفحه پروژه مورد نظر روی دکمه ارسال پیشنهاد کلیک نمایید.
۲. مبلغ پیشنهادی جهت انجام پروژه را در فیلد اول وارد کنید، (پس از انتخاب شما توسط کارفرما این مبلغ در سایت سپردهگذاری میشود) سیستم پرداخت امن چیست؟
۳. ددلاین یا زمان تحویل پروژه را در فیلد دوم وارد نمایید.
۴. توضیحات یا پروپوزال را در فیلد سوم وارد نمایید. (فقط توسط کارفرمای پروژه قابل مشاهده است )
پس از ارسال پیشنهاد و تایید کارفرما امکان چت با کارفرما فعال میشود.
ویرایش پیشنهاد
1. قبل از پذیرفتن پیشنهاد از سوی کارفرما میتوانید پیشنهاد خود را تغییر دهید.
وارد صفحه مدیریت پیشنهادها شوید سپس از طریق کلید ویرایش پیشنهاد مربوط به هر پروژه میتوانید پیشنهاد را ویرایش نمایید.
میز کار پروژه
پس از انتخاب فریلنسر و سپردهگذاری هزینه انجام پروژه توسط کارفرما، میزکار برای فریلنسر و کارفرما فعال میشود.
جهت سهولت در انجام پروژه و پیگیریهای بعدی، تمام مکاتبات و تبادل فایل باید از طریق میزکار پروژه انجام شود.
A- مطابق تصویر زیر از منوی پروژههای در حال انجام وارد میزکار پروژه مورد نظر شوید.
تکمیل پروژه
پس از انجام موفقیت آمیز پروژه، کارفرما باید وضعیت پروژه را از طریق میزکار به تکمیل شده تغییر دهد.
1- امتیاز و نظر کارفرما در پروفایل فریلنسر ثبت میشود.
2- پرداختامن برای فریلنسر آزاد میشود.
3- میزکار پروژه بسته میشود.
برداشت از کیف پول
انتقال از کیف پول به حساب بانکی فریلنسر بصورت خودکار و در حال حاضر سهشنبهها انجام میشود و نیازی به ثبت درخواست برداشت توسط فریلنسر نیست. فقط کافیست اطلاعات حساب بانکی تنظیم شود.
لغو و حل اختلاف
در صورت بروز هرگونه اختلاف با کارفرما در فرآیند انجام پروژه یا سرویس، فریلنسر میتواند آنرا به تیم حل اختلاف ارجاء دهد.
1- از منوی کاربری وارد صفحه حل اختلاف شده و اختلاف جدید ایجاد نمایید.
2- در صفحه ایجاد اختلاف، سرویس یا پروژهی مورد نظر را انتخاب نموده و شرح اختلاف را به دقت وارد نمایید.
3- حل اختلاف مطابق با بند 12 قوانین سایت انجام میشود.