۳. بی برنامگی را کنار بگذارید!

پروژه های بیشتر با ارسال پیشنهادهای هوشمندانه تر

در سالهای اخیر یافتن کار به عنوان یک فریلنسر در سطح جهان از مقبولیت بسیاری برخوردار است. با این حال یافتن کار مناسب تبدیل به فرایند طاقت فرسایی شده است.

همچنین خوب می‌دانیم که ایستادگی در مقابل خیل عظیمی از فریلنسرها، همیشه آسان نیست. اما فنونی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها هر بار توجه کارفرمایان را به خود جلب کنید.

توانایی جستجو در سایت‌های فریلنسری

قبل از شروع به ارسال پیشنهاد باید توانایی جستجو و مرور دقیق پروژه های ارائه شده در سایتهای دورکاری را داشته باشید. بدین منظور ابتدا باید در این سایت ها ثبت‌نام کنید تا اجازه ارسال پیشنهاد داشته باشید.

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و فناوری‌های ارتباطی امکان ارتباطات برخط بین کارفرما و مجری پروژه افزایش یافته است.

مزایای سایت‌های دورکاری همانند صرفه‌جویی در هزینه و زمان انجام پروژه باعث شده بسیاری از کارفرمایان پروژه‌های خود را در سایت‌های فریلنسری منتشر کنند و متخصص‌ترین افراد را برای پروژه‌های خود انتخاب نمایند. به همین دلیل متخصصان زیادی در سایت‌های فریلنسری ثبت‌نام نموده و به جستجو در میان پروژه‌های مختلف می‌پردازند.

ارسال پیشنهاد برای پروژه

پس از یافتن پروژه متناسب با توانایی خود باید فنون ارسال پیشنهاد درست را فرابگیرید.
در ابتدا، باید بدانیم تفاوت بین پیشنهاد خوب و بد چیست؟ با یک مثال به بررسی این سوال خواهیم پرداخت.

فرض کنید پروژه ای با توضیحات زیر در سایت پارس فریلنسر منتشر شده است:

توضیحات پروژه: “من مجموعه‌ای از اسلایدها و یادداشت‌های مربوط به سخنرانی را برایتان ارسال خواهم کرد و لازم است شما آن‌ها را به صورت نکات مختصر خلاصه کنید”.

مطلب پیشنهادی :  هفت نکته برای درخشش در میان میلیون‌ها فریلنسر

دو پیشنهاد به شرح زیر برای این پروژه ارسال گردید:

پیشنهاد اول: سلام جان، من تمامی سخنرانی‌ها را برایتان خلاصه کرده و یادداشت‌های با کیفیت تهیه خواهم نمود. من یک نویسنده دارای مدرک دکتری هستم و در این زمینه پنج سال تجربه دارم. مطابق با سفارش شما کار با کیفیت تحویل خواهم داد. لطفا پروژه را به من بسپارید تا در مورد پروژه بیشتر بحث کنیم. متشکرم.
پیشنهاد دوم: من خدمات را به سرعت انجام می‌دهم. مهارت‌های مرتبط و تجربه دارم. لطفا من را در نظر بگیرید و به من فرصت بدهید تا شما را با خدمات با کیفیتم تحت تأثیر قرار دهم.

آیا می‌توانید مشخص کنید کدام پیشنهاد بهتر است؟

فردی که اولین پیشنهاد را ارائه داده، توضیحات پروژه را خوانده و به وظایف مربوطه پرداخته است. بسیار مهم است که علاوه بر بیان اینکه بگویید پروژه را خوانده‌اید، این امر را نشان دهید. در این مورد، پیشنهاد به وظایف اصلی-خلاصه سازی یادداشت‌های سخنرانی- اشاره می‌کند. آن‌ها پروژه را با تجربه کاری مرتبط خود و در سطحی بالاتر با ذکر نام کوچک کارفرما گره زده‌اند (می‌‌دانیم که دسترسی به نام کوچک کارفرما همیشه ممکن نیست، اما در صورت وجود، از آن استفاده کنید).
در این میان، واضح است که پیشنهاد دوم، یک نسخه کپی از پیشنهادی است که به تمامی پروژه‌ها ارسال می‌شود. در این پیشنهاد به موارد خاص مرتبط با پروژه اشاره‌ای نشده است.

نکات ارسال پیشنهاد برای پروژه‌ها

در اینجا مواردی که هنگام نوشتن پیشنهاد باید به آن‌ها توجه کنید، ارائه می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  چطور یک کسب و کار دورکاری با پرینتر سه بعدی راه اندازی کنیم؟

گام اول: خودتان را به مشتری معرفی نمایید

همیشه در ابتدای پیشنهادتان خودتان را به مختصر معرفی کنید، نام، عنوان شغلی و موقعیت مکانی خود را بیان کنید. در این صورت مشتری می‌تواند مهمترین جزئیات را در مورد شما به دست آورد.

به‌عنوان مثال می‌توانید بیان دارید: «من یک توسعه دهنده وب از ایران هستم که در وردپرس و پی.اچ.چی. تخصص دارم».

گام دوم: به ملزومات پروژه اشاره کنید

در پیشنهادات خود به مهارت‌های مورد نیاز پروژه اشاره کنید. بسیار مهم است که به مشتری نشان دهید شما پروژه را به دقت خوانده‌اید و مطلب تکراری را برای همه پروژه‌ها ارسال نمی‌کنید. اطلاعات و جزئیات دقیقی در مورد پروژه بیان کنید.

گام سوم: مشتری را با مهارت‌ها و توانایی‌های خود متقاعد کنید

معمولا برای مشتریان بسیار مهم است فریلنسری که قرار است کار را انجام دهد، تمام مهارت‌های مورد نیاز پروژه را داشته باشد. بنابراین مهارت‌های خود را نام ببرید با این حال توجه نمایید کوتاه و ساده سخن بگویید.

گام چهارم: به مشتری دلایل روشنی برای انتخاب شما ارائه دهید

سعی کنید دلایل انتخاب شما به عنوان مجری را به صورت شفاف و دقیق برای مشتری بیان کنید. حداقل دو سه دلیل برای متقاعد کردن کارفرما لازم است. همچنین می‌توانید یک یا دو پیوند به کارهای قبلی که مرتبط با نیاز مشتری است، ارجاع دهید. در صورتی که در سایت دورکاری امکان ذکر نمونه کار فعال باشد، حتما به این بخش توجه کنید و نمونه کارهای خود را بارگذاری کنید.

مثال: من 23 صفحه وب برای صنایع مختلف طراحی کرده‌ام. در صورت نیاز میتوانم نمونه کار ارائه دهم.

مطلب پیشنهادی :  ایده‌ها را با کمک متخصصین پارس فریلنسر اجرایی کنید!

گام پنجم : سوالاتی در مورد پروژه بپرسید

سعی کنید یک یا دو سوال در مورد پروژه از کارفرما بپرسید. این کار از دو جهت مفید است. اول اینکه به کارفرما نشان می‌دهد شما پروژه را به دقت خوانده‌اید و دوم اینکه شانس شما را برای دریافت پاسخ افزایش می‌دهد. سعی کنید براساس سوال خود گفتگویی با کارفرما آغاز کنید.

گام ششم: زمان و هزینه پروژه را به طور دقیق تخمین بزنید

حتما پروژه را به دقت بررسی کنید تا بتوانید پروژه را در زمان معین تحویل دهید. در توضیحات پیشنهادتان شفاف بیان کنید که پروژه چقدر زمان‌بر است و بودجه درنظر گرفته شده چقدر است.

جمع‌بندی

در انتها پیشنهاد می‌کنیم توجه کنید که لزومی ندارد شما در هر زمینه‌ای متخصص باشید؛ بلکه باید توانایی‌های خود را به درستی بشناسید و در صدد پرورش مهارت‌های خودتان برآیید. به همین دلیل لازم است پیشنهاداتی ارسال ‌کنید که همسو با مهارت‌های فعلی شما باشد. مهارت جستجو در سایت‌های دورکاری به شما امکان خواهد داد پروژه‌های مرتبط با مهارت‌های خود را به راحتی بیابید. پس از شناسایی پروژه مرتبط حتما توضیحات پروژه را به دقت بخوانید. سپس گام‌های ارائه شده در این مطلب را در پیشنهاداتان به کار گیرد.
البته می‌دانیم نوشتن بهترین پیشنهاد کار چندان آسانی نیست. زیرا برخی از پروژه‌ها کیفیت پایینی دارند. با این حال از نباید از جستجوی پروژه مناسب مأیوس شوید. باید درنظر داشته باشید فریلنسرهایی که پیشنهادهای با کیفیت می‌نویسند، به‌طور چشمگیر شانس بیشتری برای برنده شدن در پروژه و کسب درآمد دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.