این روزها به مراتب از اهمیت سئو و لزوم استخدام کارشناس سئو به خصوص برای کسب و کارهای آنلاین و کسانی که به نوعی شغلی مرتبط با اینترنت دارند میشنویم. اما ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که منظور از سئو چیست و در واقع یک کارشناس سئو چه کاری را انجام میدهد.
کار تولید محتوا و سئو رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و به نوعی کسی میتواند در زمینه تولید محتوا موفق باشد که تا حدودی از اصول سئو نیز باخبر باشد. اما سئوال اصلی اینجاست که وقتی از سئو صحبت میکنیم منظورمان چیست.
کارشناس سئو استخدام کنید تا رستگار شوید!
همه ما تا حدودی با موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یوتیوب و آمازون آشنا هستیم و به نحوی روزمان بدون استفاده از این موتورها نمیگذرد. زمانی که شما موضوعی برای جستجو دارید و کلید واژه یا سوال مد نظر را در یکی از موتورهای جستجوی نام برده وارد میکنید با تعداد زیادی آدرس وب سایت روبه رو میشوید که در بر دارنده مطلبی هستند که به نوعی با کلید واژه جستجو شده شما ارتباط دارند، اما نکته اصلی این جا است که اغلب مخاطبان معمولا به ده سایت اولی که در نتیجه جستجو نمایش داده شده مراجعه میکنند و همین باعث افزایش بازدید این سایتها میشود.
در واقع سئو به معنای «بهینه سازی موتور جستجو» است. این عبارت یعنی انجام یک سری از اصول و اعمال روی هر محتوایی که در سایت بارگذاری میشود تا بتواند بر اساس قواعد استاندارد گوگل تبدیل به سایتهای شماره یک تا ده جستجو شده در موتور جستجو شود.
انجام این سری از کارها نیاز به تخصص و تجربه دارد و کسی میتواند از پس انجام آن بربیاد که هنر بهینه سازی محتوا را بداند. لذا توصیه میشود کسی به کار تولید محتوا مشغول است از اصول سئو برای بهینه سازی نوشته خود نیز سرشته داشته باشد.
هنر بهینهسازی سایت و محتوا که در نهایت باعث افزایش رتبه در موتور جستجو میشود چیزی است که این روزها محبوبیت بسیار زیادی دارد و اغلب کارفرمایان به دنبال استخدام کارشناس سئو برای افزایش بازدید وب سایتها هستند. حتی کوچکترین کسب و کارهای اینترنتی نیز برای دیده شدن باید محتوای قوی داشته باشند تا بتوانند در موتور جستجو به ده سایت برتر برسند.
اما موضوع مهمی که در اینجا مطرح میشود این است که چرا کارفرمایان به یک متخصص و کارشناس سئو احتیاج دارند و چطور میتوانند فرد مناسب برای این کار را استخدام کنند.
پیشنهاد ویژه: راهنمای استخدام کارشناس سئو و برون سپاری پروژه های سئو |
چرا استخدام کارشناس سئو ضروری است؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که کار یک کارشناس سئو دقیقا چیست. به بیان ساده کارشناس سئو با استفاده از مهارت و تجربهاش کاری میکنند که شما در نتایج جستجو به چشم بیایید. اگر به دنبال هدایت ترافیک و افزایش بازدید سایت و محتوای خود هستید یا میخواهید در بازار الکترونیک دیده شوید، نیاز به یک متخصص و کارشناس سئو دارید.
بر خلاف استفاده از تبلیغاتی که در اطراف سایتها دیده میشود و بیشتر شبیه به یک عملگر ثانیهای هستند، کار کارشناس سئو روندی طولانی مدت است که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر اثر خود را نشان میدهد. تجربه نشان داده که اکثر مخاطبان به مرور زمان علاقهای به دیدن تبلیغات اطراف سایت ندارند و آن را میبندند. حال این که یک متخصص سئو با استفاده از اصول سئو و هدایت ترافیک شما را در خط مقدم نگه میدارد.
کارشناس سئو اهداف بلند مدت شما را در نظر گرفته، بر اساس سلیقه مخاطبان شما، با استفاده از اصول سئو ترافیک را به سمت سایت هدایت میکند. به این ترتیب به مرور زمان بازدید سایت شما بالا رفته و تبدیل به سایتهای یک تا ده موتورهای جستجو خواهید شد.
چطور دامنه پروژه خود را پیدا کنید؟
سئو به کمک اعمال چندگانهای کمک میکند که ترافیک سایت و محتوای شما افزایش یابد.
عوامل تکنیکی
مواردی که به زیرساخت سایت شما مربوط هستند، مانند ساختار، رابط کاربری، UI و UX که باعث میشوند وب سایت شما از نظر کاربران زیبا بوده و دسترسی راحتی به همه موارد موجود در سایت داشته باشند.
عوامل محتوایی
نه تنها انتخاب کلید واژه مناسب بلکه موارد دیگری مانند لینک سازی داخلی و خارجی در محتوا، بهینه سازی عکسها و سبز شدن چراغهای یوست سئو در سایتهایی که با وردپرس ساخته شدهاند بر عهده کارشناس سئو است. اینها عواملی هستند که باعث میشود یک محتوای متنی تولید شده بتواند رتبه خوبی در گوگل کسب کرده و استاندارد باشد.
از آنجایی که بهینه سازی وب سایت باعث میشود که نمایی کلی از سایت خود داشته باشید، بعد از استخدام کارشناس سئو میتوانید از او بخواهید که یک بررسی جامع از عملکرد وب سایت شما داشته باشد. چنین کاری باعث میشود که اولویتها، اهداف بلند مدت، سلیقه مخاطبین و دانش کافی از کسب و کار شما به او داده شود. بعد از آن بر اساس میزان کاری که برای افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی آن لازم است مشخص خواهد شد.
اگر در حال حاضر چنین کاری را انجام دادهاید و میدانید که نقص وب سایت شما در کدام نقطه است و باید بر کدام قسمتها تمرکز داشته باشید، وقت استخدام کارشناس سئو است. وب سایت پارس فریلنسر مجموعهای از بهترین متخصصان سئو که در کار خود حرفهای هستند را به شما معرفی خواهد کرد و در صورتی که برای استخدام این فرد دچار مشکل هستید، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
مثالی از کارهای یک کارشناس سئو
برای درک بهتر از کاری که یک کارشناس سئو انجام میدهد، تصور کنید که شما سایتی بر پایه وردپرس یا جوملا(Joomla) دارید. کسی که درک خوبی از میزبانی وب سایت دارد میتواند سرعت وب سایت شما را افزایش دهد. علاوه بر این کارشناسی که به اصول اسکریپت سرور یا برنامه ریزی نیز آشنا باشد قادر خواهد بود از همه لحاظ سایت شما را بهینه سازی کند.
درمورد سئوی محتوا، کارشناس سئو باید بتواند کلید واژههای مناسبی به تولید کننده محتوا بدهد، کلمات کلیدی مترادف را وارد کرده، بتواند توضیحات متای مناسب بنویسید و عکسها را بهینه سازی کند.
در مرحله بعد و کار آخری که کارشناس سئو انجام میدهد این است که ترافیک سایت را بررسی کرده، کلید واژههای پر جستجو را پیدا کند و سئو سایت را آنالیز کند تا محتوا را بتواند هدایت کند.
بدون سئو، مرگ کسب و کار حتمی است!
به سادهترین صورت ممکن، میتواند گفت اگر سایت شما یک مغازه یا فروشگاه در دنیای گسترده اینترنت باشد، سئو بازاریاب شما خواهد بود و همین موضوع به راحتی اهمیت استخدام کارشناس سئو را به شما نشان خواهد داد.
سئو مخفف عبارت (Search Engine Optimization) است. این فناوری هر روز در حال تغییر بوده و موتورهای جستجو برای ارائه بهترین اطلاعات و دادهها مدام در حال به روزرسانی هستند. به همین دلیل کارشناس سئو باید اطلاعات خود را به روز رسانی کند. اما نکتهای که ممکن است تبدیل به دامی برای متخصصان سئوی تازه کار شود این است که شرکتهای فعال در زمینه سئو یا موتورهای جستجو اطلاعات خیلی کمی در رابطه با تغییران روزانه سئو در اختیار کارشناسان قرار میدهند به همین علت تازه کاران با داشتن اطلاعاتی محدود میتوانند راه را گم کرده و روی تکنیکهایی کار کنند که هیچ فایدهای ندارد. به همین دلیل توصیه میشود که اگر قصد بهینه سازی کل وب سایت خود را دارید، بهتر است اقدام به استخدام کارشناس سئو کنید. فردی که در این زمینه از مهارت و تجربه بالایی برخوردار بوده و باعث میشود که دیده شوید.