website-worthless-part-1-diagnosing-problem

آیا وب سایت من ناکارامد است؟ چگونه مشکل را پیدا کنم؟

اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک و فریلنسرها می دانند که باید به منظور حفظ ارتباط با بازار امروزی در وب حضور داشته باشند. بدون داشتن نشانی اینترنتی نه تنها مشتریان نمی توانند شما را پیدا کنند بلکه ممکن است شک کنند که شما واقعا یک فرد حرفه ای و متخصص باشید.

اما اگر شما یک طراح گرافیک نباشید کار سختی است که بدانید وب سایت خود را چگونه باید طراحی کنید که به خوبی کار کند و بازدیدکنندگان را در نگاه اول جذب کند. هم چنین کار سختی است که بعد از اینکه سایتی را طراحی کردید یا شخص دیگری برایتان آن را طراحی کرد، بدانید که این وب سایت واقعا به کسب و کار شما کمک می کند یا به آن آسیب می زند.

به زبان دیگر اگر وب سایت شما ناکارامد باشد، چگونه متوجه این موضوع می شوید؟

قابلیت ها، اهداف و طراحی وب سایت شما تا حد زیادی به نوع کسب و کار شما و سطح حرفه ای بودن شما بستگی دارد. افراد مختلف نیازهای متفاوتی را برای وب سایت خود تعریف می کنند.

فرض کنید که شما یک فروشگاه مصالح ساختمانی و تعدادی مشتری وفادار دارید. حال به دنبال این هستید که محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید؛ این کار را باید از وسایل زیبا و کاربردی شروع کنید. همان طور که ممکن است خودتان نیز بدانید، یک طراح داخلی قبل از هر چیز نیازمند محلی برای نمایش مجموعه ی خود است. از طرف دیگر اگر شما کسب و کار جدیدی هستید و وب سایت شما اولین نقطه تماس برند شما با دنیای خارج است، باید تمرکز بیشتری بر SEO و رسانه های اجتماعی داشته باشید.

اما قبل از اینکه به همه ی این ها برسیم، بیاید آنچه را باید در وب سایت ما وجود داشته باشد بشناسیم. در اینجا گام هایی برای انجام این کار آمده است.

  • زیبایی سایت خود را نقد کنید

آیتم های طراحی وب سایت مدرن اغلب به همان سرعتی که مد لباس تغییر می کند، تغییر می کنند. به این معنی که وب سایتی که شما 5 سال پیش با تمام ویجت ها طراحی کرده اید ممکن است در سال 2018 مطابق سلیقه مشتریان شما نباشد و به روز و مدرن به نظر نرسد.

محبوبیت همواره تحت تاثیر طراحی وب سایت است. هر مولفه ی کوچکی باید همواره به روز رسانی شود.

به عنوان مثال وب سایت های طراحی شده در دهه ی 1990 امروزه آخرین روزهای حیات خود را پشت سر می گذارند. طی یکی دوسال آینده مهلت آن ها کاملا به سر می آید و خیلی کهنه و قدیمی به نظر خواهند رسید.

همین اتفاق برای رنگ ها و فونت ها نیز خواهد افتاد. فونت ها و طراحی ها به سرعت به روز رسانی می شوند. امروزه دیگر به کار بردن رنگ های مختلف و فونت های عجیب و غریب تمایز محسوب نمی شود.

  • وب سایت خود را به لحاظ فنی نقد کنید.

علاوه بر اینکه باید نگاه سخت گیرانه ای به زیبایی سایت خود داشته باشید، باید نگاه سخت گیرانه ای به کارکرد آن نیز داشته باشید. وب سایت شما باید قابلیت نمایش در صفحه ی موبایل را دارا باشد. نباید بر اساس نسخه های قدیمی HTML باشد که در آن ها تصاویر به کندی بارگذاری می شوند. هم چنین نباید تصاویر را به صورت پیکسل بندی شده نمایش دهد. تصاویر باید به راحتی در کنار متن قرار گیرند و چه متن وچه تصویر باید به عنوان بلوک های جداگانه و مستقل در جای خود نمایش داده شوند.

هم چنین مراقب باشید که وب سایت شما بیش از حد با متن پر نشده باشد. به عنوان مثال در پینترست و اینستاگرام به اندازه ای تصاویر زیاد هستند که اگر در وب سایت شما تصاویر کمی وجود داشته باشند نسبت به آن ها کم می آورید.

  • تقویم خود را بررسی کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که وب سایتتان بی ارزش است یا خیر، نگاهی به تقویمتان بندازید. آیا طی یکی دو سال اخیر وب سایتتان را به روز کرده اید؟ یا بیش از نیم قرن است که همان وب سایت قدیمی را دارید؟

بیشتر وب سایت ها هر پنج سال یکبار نیازمند به روز رسانی هستند. اما اگر کسب و کار شما ارزش اقتصادی خیلی زیادی ندارد می توانید این کار را حتی ده سال یک بار انجام دهید.

اگر ظاهر وب سایت شما قابل قبول به نظر می رسد، به ارتقا فنی بپردازید و مطمئن شوید مدام در حال پیشرفت هستید.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که مدام سایتتان را به روز می کنید دقت داشته باشید سازگاری را حفظ کنید. ممکن است یک ویژگی را حذف کنید، یک ویژگی را اضافه کنید یا چیزی را پاک کنید. در هر صورت مراقب باشید سازگاری را از دست ندهید.

چنانچه نیازمند معرفی کالا و خدمات کسب و کار خود هستید و در عین حال راه اندازی و پشتیانی از وب سایت برای شما دشوار است ، پلتفرم درخواست خدمات را به شما پیشنهاد میکنیم.

همچنین می توانید با کمک فریلنسرها وب سایت خود را در کمترین زمان راه اندازی نمایید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید