آیا فریلنسرها نیاز به وبسایت شخصی دارند؟
شما به عنوان یک فریلنسر در یکی از این دو حالت به سر میبرید. مدتیست که در پلتفرم پارسفریلنسر یا سایتهای مشابه مشغول به کار هستید، رزومه قوی دارید و اعتبارتان کاملا مشخص است. و یا اینکه تازه به پارسفریلنسر آمدهاید و هنوز اعتباری کسب نکردهاید. در هر دو صورت اینجا به نوعی محلکار شماست.
و همانطور که طبق قوانین پلتفرم مشخص است تمامی ارتباطات بین شما و مشتری در همینجا انجام میگیرد. و هرنوع معامله با مراجعه کنندگان در بیرون از پارسفریلنسر ممنوع است.
اما آیا هر فریلنسری به وبسایت شخصی نیاز دارد؟ داشتن یا نداشتن آن چه تأثیری میتواند در سابقه کاری شما ایجاد کند؟ در ادامه به این موضوع و چرایی آن میپردازیم.
جواب من بله است. شما علیرغم اینکه دورکاری انجام میدهید حتماً و صددرصد نیاز به یک وبسایت شخصی دارید. داشتن وبسایت شخصی همانند رزومه شماست. و شما تمام هنر واقعیتان را روی آن پیاده خواهید کرد. در هر صورت پارسفریلنسر یا سایت های رقیب، تنها منبع در آمد شما نخواهند بود. بلکه وبسایت شخصیتان هم در این راه معبر جدیدی را برای شما ایجاد کرده و درآمدزایی خواهد داشت.
مشتری چگونه به یک وبسایت شخصی اعتماد میکند؟
شاید این سوال در ذهن شما جرقه بزند که چرا مشتری باید به وبسایت شخصی کسی که نمیشناسد اعتماد کرده و به او کاری را بسپارد. نکته مهم ماجرا همین جاست. شما میتوانید با معرفی و هدایت مشتریان خود به پارسفریلنسر اعتماد آنها را دو چندان کنید. و مشتری با مشاهده روش کاری این مجموعه درصد بسیار بالایی به شما اعتماد خواهد نمود. همانگونه مشتریانی که مستقیماً به پارس فریلنسر مراجعه و کاری را به شما میسپارند. و البته با پر بار بودن سایت شما حتماً به شما مراجعه خواهند نمود.
در یک وبسایت شخصی چه چیزی باید قرار گیرد؟
کارفرما دوست دارد بداند با چه شخصی قرار است کار کند. بنابراین ابتدا شناسنامه شما را خواهد دید. پس بهتر است یک عکس بسیار مناسب و با پرستیژ بالا انتخاب کنید و در کنار آن نام و سن سالتان را بنویسید.
از سوابق کاریتان در تخصصهایی که دارید بنویسید و چند نمونهکار نیز ارائه دهید. همچنین لینک دادن به پروفایلتان در پارسفریلنسر نیز راه خوبی برای جذب اعتماد مشتری خواهد بود.
مشتری چگونه متوجه وجود سایت شخصی من خواهد شد؟
میدانیم که راه اندازی یک وبسایت جدید همانند افتتاح یک مغازه در وسط بیایان است. نه مسیری به آن جا وجود دارد و نه کسی میداند که چنین مغازهای وجود دارد. چارهی کار تولید محتوای مورد نیاز مشتریان است. فرض کنیم شما در خصوص طراحی قطعات صنعتی فعالیت دارید. بسیار خب کافیست کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و روزانه یک مطلب در سایت شخصیتان بنویسید. پس از مدت کوتاهی وقتی کسی به دنبال مطلب یا پیمانکار طراح قطعات صنعتی میگردد متوجه سایت شما خواهد شد و در این صورت با دیدن محتوای سایت و دیدن نمونهکارها مشتاق به همکاری خواهد شد.
یک خاطره از راه اندازی سایت فروش سرویس هاست
من چندین سال پیش سایتی را برای فروش هاست راه اندازی کرده بودم و بعد از گذشت دو سال هنوز حتی یک هاست هم نفروخته بودم. تا اینکه روزی از خودم پرسیدم وبسایت من دقیقاً کجای این دنیا قرار دارد؟ چه کسی آن را میبیند؟ چکار کنم که دیده شوم؟ بنابراین دنبال جوابها گشتم و خودم را جای فردی قرار دادم که به سایتم مراجعه می کند.
و در نهایت متوجه شدم سایت هاستینگ من هیچ حرفی برای گفتن ندارد و من به عنوان یک مشتری نمیدانم به چه مناسبتی باید از این جا سرویسی را سفارش دهم. بنابراین اولین چیزی که به ذهنم رسید تولید محتوای آموزشی بود. محتوایی که بتواند جواب سوالات کاربران را بدهد. سوالاتی مانند چگونه سایت طراحی کنم؟ هاست چیست؟ دامنه چیست؟ از کجا هاست بگیرم؟ و از این قبیل سوالات. شاید بیش از 20 مقاله ننوشته باشم اما همان 20 مقاله باعث شد تا اولین فروشم را انجام دهم!
نتیجه گیری
داشتن وبسایت شخصی نه تنها توصیه میشود بلکه کاملاً ضروری است تا شما بتوانید روزی با اعتبارات کسب شده خود تبدیل به یک برند موفق شوید.