دنبال نیروی متخصص برای استخدام یا انجام پروژه‌هات هستی؟

رایگان آگهی ثبت کن!
Ad استخدام فریلنسر
فریلنسینگتولید محتوا

چطور محتوای جذاب تولید کنیم؟ قسمت دوم

در قسمت اول از راهنمای تولید محتوای جذاب برای فریلنسرها، به نکاتی اشاره کردیم که می‌توانید به شما کمک کند. مسئله‌ای که بسیاری به آن توجهی ندارند، اهمیت کیفیت محتوای تولید شده است. گاهی تصور می‌شود هرچه تعداد محتوا بیشتر بوده یا مقاله کلمات طولانی‌تری داشته باشد، گوگل وب‌سایت آن‌ها را زودتر و سریع‌تر در نتایج جستجو نشان خواهد داد. باید گفت که اینطور نیست. با ما همراه باشید تا با فوت و فن‌ و ایده‌هایی برای تولید محتوای جذاب در قسمت دوم این مطلب آشنا شوید.

از کیفیت تا کمیت، به کجا چنین شتابان؟

در بسیاری از مطالب وبلاگ پارس فریلنسر، درباره اهمیت تعداد محتوای تولید شده صحبت کرده‌ایم اما مسئله‌ای که باید به آن دقت داشته باشید، کیفیت محتوا نیز هست. به این فکر کنید که محتوای تولید شده باید به افزایش شهرت شما کمک کند. مقالاتی که می‌نویسید، تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید باید معرف کسب و کار شما بوده و شما را فردی حرفه‌ای و آگاه نشان دهد. نوشتن محتوای ضعیف و بی کیفیت به مخاطب این پیام را می‌رساند که شما به او توجهی ندارید و فردی غیر قابل اعتماد بوده که توجهی به جزئیات ندارید. اگر محتوای شما بی ارزش و بی کیفیت باشد، مخاطب برای خواندن یا دیدن آن اهمیتی قائل نشده و برای بازدید از وب سایت یا صفحه اجتماعی شما دیگر باز نمی‌گردد و اگر این مسئله ادامه پیدا کند، وب سایت شما به دست فراموشی سپرده خواهد شد و به گورستان هزاران وب سایت دیگر در گوگل می‌پیوندد.

از طرف دیگر اگر به تولید محتوای جذاب و با کیفیت دقت داشته و نسبت به رقبای خود پیشتاز باشید، باعث می‌شود بین مخاطبان و طرفداران خود محبوب شده و فردی قابل اعتماد به نظر برسید که به دیگران احترام گذاشته و به مخاطبانش اهمیت می‌دهد. به سوالات مخاطبان پاسخ دهید، در عمق این سوالات راز موفقیت شما نهفته است. تخصص خود را در معرض نمایش قرار دهید و اجازه دهید بقیه شما را ببینند. کافی است خودتان را به جای یک مخاطب قرار دهید.

تصور کنید که قصد خرید اینترنتی از یک  صفحه در اینستاگرام را دارید. به اولین چیزی که دقت دارید تعداد فالوورا، نظرات مشتریان و نحوه پاسخگویی آن‌ها به مشتریان است. حتی شاید ترجیح دهید از صفحه‌ای خرید خود را انجام دهید که عکس‌های حرفه‌ای از محصولات خود قرار داده و نتیجه رضایت مشتریان را به اشتراک می‌گذارد.

به یاد داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال نمایش وب سایت‌هایی است که می‌توانند به سوالات مخاطب بهترین پاسخ را بدهند. اگر محتوای شما سئوی خوب، نگارش قوی، بدون غلط املایی و مطابق با پاسخ مخاطب و مشتریان باشد، به احتمال بسیار زیادی به صفحه اول نمایش نتایج جستجو راه پیدا خواهید کرد. در نهایت قبل از انتشار هر چیز یک بار دیگر آن را بررسی کرده و در صورت نیاز حتما از برنامه‌های ویرایشگر استفاده کنید. گاهی وقتی نویسنده یک مطلب غرق در نوشتن باشد خود متوجه تکرار یا غلط‌‌های املایی و جمله بندی‌های اشتباهش نمی‌شود، بهتر است از یک ویراستار در این زمینه کمک بگیرید.

کمک به دیگران را فراموش نکنید!

محتوای جذاب

اگر به طور مرتب به تولید محتوای جذاب دقت دارید می‌توانید به عنوان راهنمای سایر وب سایت‌های شناخته شوید و از اخبار شما با ذکر منبع و حفظ قانون کپی رایت استفاده کنند. به این ترتیب لینک مطالب یا محتوای شما می‌تواند در سایر سایت‌ها استفاده شده و به عنوان رهبری در صنعت و کسب و کار خود یا مرجعی برای سایر مشاغل مشابه باشید. کافی است نگاهی به وب سایت دیجی کالا بیاندازید که چطور در هر زمینه‌ای برای خرید کالا به عنوان مرجع شناخته می‌شود. یا سایت دیوار که برای خرید و فروش وسایل دست دوم مرجع شده است.

بنابراین با تولید محتوای جذاب و با کیفیت می‌توانید به سایر وب سایت‌ها راه پیدا کرده و میانبری برای افزایش بازدید داشته باشید. استفاده از محتوای شما به عنوان لینک خارجی یا اکسترنال در واقع الماس‌های دنای سئو هستند، چون استفاده از لینک پشتیبان و مطرح کردن عنوان برای گفته‌ها و محتوای تولید شده برای سئو بسیار اهمیت دارد.

ایده‌هایی تازه برای تولید محتوای جذاب

مطمئنا با خواندن مطالب بالا باید به اهمیت اختصاص دادن وقت و هزینه برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت قانع شده باشید. اما اگر این سوال برایتان مطرح شده باشد که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید و اصلا نمی‌دانید از کجا شروع کنید، اصلا نترسید. در این قسمت ایده‌هایی برای تولید محتوای جذاب و خلاقانه به شما خواهیم گفت که می‌توانید آن را در تقویم محتوای خود نوشته و در استراتژی تولید محتوای تان جایی برایش در نظر بگیرید.

شروع وبلاگ نویسی

شروع وبلاگ نویسی

اهمیت وبلاگ نویسی چیزی نیست که بتوان در چند خط آن را کامل توضیح داد. اما برای آشنایی جزیی شما با اهمیت و مزایای ایجاد وبلاگ در این قسمت توضیح کوتاهی خواهیم داد. در یک جمله می‌توان گفت که وبلاگ نویسی و ایجاد یک وبلاگ با مطالب و محتوای با کیفیت بهترین راه برای تقویت سئو است. یادتان باشد که نیاز نیست همه پست‌های وبلاگ شما بسیار طولانی و کامل باشد. گاهی نوشتن یک خبر ۱۰۰ کلمه‌ای می‌تواند شما را به صدر صفحه نمایش نتایج جستجو برساند. از تصاویر جذاب و یک طراحی UI خوب و جذاب برای زیبا سازی وبلاگ خود استفاده کنید. وبلاگ می‌توانید حکم ویترین شما را داشته باشد. دقت داشته باشید که برای نوشتن مطالب زیاده نویسی و تکرار بیش از حد جملات، استفاده غلط از افعال یا اغراق در نوشتن می‌تواند نتیجه برعکسی برای تولید محتوای جذاب داشته باشد و در عوض محتوایی نوشته باشید که نه تنها مخاطب نتواند آن را درک کند بلکه از سایت شما فراری شود. در یک کلمه ساده و کاربردی بنویسید که هر کسی بتواند آن را درک کند. البته اگر وب سایت شما تخصصی است بهتر است متناسب با دانش مخاطبان خود بنویسید. بهرحال همه چیز به کسب و کار و نوع مخاطبان شما بستگی دارد.

نمایش جدیدترین مطالب و محصولات

اخبار روز و تازه‌ها را در صفحه‌ای از وب سایت خود قرار دهید به این ترتیب که صفحه‌ای به وب سایت خود اضافه کنید که در آن جدیدترین محصولات، اخرین تخفیفات، پرفروش‌ترین‌ها یا حتی پربازدیدترین مطالب خود را در آن بارگذاری کرده و مخاطب بتواند به راحتی به آن دسترس داشته باشد. اگر وب سایت فروشگاهی دارید، بهتر است با کمک یک برنامه نویس خوب و حرفه‌ای وب سایت خود را طراحی کرده و در قسمت بنر سایت، جایی که اولین چیز به چشم مشتری می‌آید، این تخفیفات و محصولات را نشان دهید. دقت داشته باشید این صفحه هر روز به روزرسانی شود.

تازه‌های خبر و رویداد نویسی

تصور کنید که وب سایت شما مربوط به فروش محصولات هوشمند است، علاوه بر وجود وبلاگی که در آن می‌توانید نحوه استفاده از این محصولات و کاربرد آن‌ها را بگویید، می‌توانید صفحه‌ای برای آخرین اخبار مربوط به تکنولوژی در نظر گرفته و جدیدترین محصولات و تاریخ ورود آن را به بازار معرفی کنید.

حتی می‌توانید صفحه‌‌ای برای اخبار اختصاصی خود و رویدادهای مربوط به کسب و کارتان یا نمایشگاه‌های در حال برگزاری طراحی کنید.

این تنها مثالی بود که می‌تواند راهنمای شما برای نشان دادن اهمیت و کاربرد ایجاد صفحه اخبار و رویدادها باشد. در این صفحه می‌توانید تقویم کاری خود را قرار داده و مخاطبان را در جریان رویدادها یا نشست‌هایی که برگزار می‌کنید قرار دهید.

داستان نویسی

مردم همیشه عاشق شنیدن و خواندن داستان هستند. می‌توانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید که تجربه استفاده از محصولات یا کار با شما را به صورت ویدیو ضبط کرده و برایتان به اشتراک بگذارند. در صفحه‌ای تجربه واقعی مشتریان و مخاطبان را با سایرین به اشتراک بگذارید. می‌توانید داستان کسب و کار خود را به مردم گفته و پشت صحنه‌ای از دفتر کار یا شرکت خود در این صفحه قرار دهید. داستان موفقیت خود را بدون اغراق تعریف کنید و اجازه دهید مردم شما را بشناسند.

برای درک بهتر اهمیت این موضوع کافی است نگاهی به اینستاگرام بیاندازید و ببینید مخاطبان چطور به سایت‌ها یا صفحاتی که فری مشهور یا یک سلبریتی قابل اعتماد آن را تبلیغ کرده و از تجربه کار با آن‌ها گفته است، هجوم می‌آورند.

در این صفحه می‌توانید هر هفته یا ماهانه داستان‌های جدید به اشتراک بگذارید.

پرسش و پاسخ

این صفحه مکان بسیار خوبی برای ارائه اطلاعات مورد نظر به مشتریان است. اگر یک سوال جدید از یک مشتری دریافت می‌کنید آن را در این صفحه قرار دهید، ممکن است این سوال بین مخاطبان مختلف مشترک باشد. در صورتی که وب سایت فروشگاهی دارید و محصولات شما متفاوت است، سوالات متداول مربوط به هر محصول را جدا در نظر بگیرید. می‌توانید برای طراحی وب سایت فروشگاهی خود به راحتی یکی از فریلنسرهای متخصص از پارس فریلنسر را استخدام کرده و مابقی کار را به حرفه‌ای‌ترین افراد این زمینه بسپارید.

آموزش ترفندها، خودت بساز و در خانه انجام بده (DIY)

آموزش ترفندها، خودت بساز و در خانه انجام بده (DIY)

اگر وب سایتی در زمینه زیبایی یا مد و فشن و نکات زندگی دارید؛ این دسته از محتواها به شدت پرطرفدار هستند. به عنوان یک نوآوری می‌توانید  صفحه‌ای در وب سایت خود داشته باشید که در آن نکات جدید، ترفندهای استفاده از یک کالا یا چیزهایی که بدون هزینه می‌توانید در خانه بسازید را در آن قرار دهید. البته دقت داشته باشید این صفحه برای هر کسب و کاری متفاوت است. برای مثال اگر وب سایت شما مربوط به عکاسی است می‌توانید در صفحه‌ای ترفندهای مربوط به ساخت یک آتلیه کوچک در خانه یا عکاسی بدون پرداخت هزینه را اضافه کنید.

در این صفحه برای مخاطبان خود حکم یک مشاور را داشته باشید و نکات استفاده بهینه از محصولات و خدمات خود را عنوان کنید. در صورتی که می‌توانید آنلاین به مخاطبان خود مشورت دهید.

اهمیت توصیفات مثلثی

اصلا نیازی نیست که به در نشان دادن جذابیت کسب و کار خود به مردم زیاده روی کنید. اجازه دهید مخاطبان این کار را برای شما انجام دهند. هر بار که یک مشتری از شما خرید کرده، با شما صحبت می‌کند یا از خدمات شما رضایت دارد، از او بخواهید وقتی برای برای صحبت در اختیارتان دهد و از تجربه کار با شما بگوید و سپس با رضایت او این صحبت‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این بازاریابی غیر مستقیم برای کسب و کار شما خواهد بود.

به روز رسانی شبکه‌‌های اجتماعی

به روز رسانی شبکه‌‌های اجتماعی

همانقدر که توجه به وب سایت‌های اجتماعی اهمیت دارد، باید برای به روز رسانی شبکه‌‌های اجتماعی خود نیز وقت بگذارید. این روزها مخاطبان بیشتر وقت خود را در شبکه‌های مانند اینستاگرام یا فیس بوک و توییتر می‌گذارنند. بنابراین می‌توانید کمی از مطلب خود را در شبکه‌ای مانند اینستاگرام که در ایران بسیار محبوب است قرار داده و لینک ادامه مطلب را برای دسترسی و خواندن بیشتر بگذارید. در واقع می‌توانید از اینستاگرام برای تشویق مخاطب به سر زدن و افزایش بازدید وب سایت خود استفاده کنید. اگر مطلب جدیدی در وب سایت قرار می‌دهید یا تخفیف و محصول جدیدی دارید حتما آن را در شبکه اجتماعی مربوط به کسب و کار خود به اطلاع مخاطب برسانید.

صحبت از ترندهای روز

مهم نیست که مدیر یک وب سایت فروشگاهی بزرگ هستید یا یک کسب و کار کوچک خانگی مربوط به آشپزی داشته باشید. اگر می‌خواهید در صدر قرار بگیرید و از کسب و کار خود درآمد خوبی داشته باشید باید رقیبان خود را بشناسید. گوگل ترندز (Google trends) را بررسی کرده و بدانید چه چیزهای مربوط به کسب و کار شما محبوب هستند و بعد از آن‌ها برای نوشتن مطلب، تولید محتوای ویدیویی یا نوشتن توییت الهام بگیرید.

برای تولید محتوای جذاب آماده شوید!

این یک حقیقت است که نوشتن مطالب زیاد اما بی کیفیت شما را به جایی نمی‌رساند. استفاده از مطالب خوب، جذاب و با کیفیت می‌تواند راه صعود شما به رتبه بندی باشد. اما برای بهبود رتبه خود باید استقامت و صبر داشته باشید. هرکاری برای رسیدن به موفقیت نیاز به تلاش و زمان دارد. اگر با رعایت اصول و داشتن استراتژی تولید محتوا کار کنید در نهایت خواهید دید که چرا می‌گویند :

چرا می گویند محتوا پادشاه است

یک برنامه تولید محتوا داشته باشید که واقع بینانه و مطابق با سلیقه مخاطب باشد. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید. محتوایی بنویسید که کاربران و مخاطبان واقعا به آن احتیاج دارند. محتوایی که جذاب، مفید و جالب است می‌تواند مانند سوخت فضاپیما شما را به اوج برساند. از نویسنده‌ها و تولیدکننده‌های محتوای حرفه‌ای که اصول سئو و نگارش محتوا را می‌دانند کمک بگیرید. اگر محتوایی که تولید می‌کنید کاربر پسند باشد به مرور زمان موتورهای جستجو نیز آن مطالب را شناسایی کرده و شما را به صورت خودکار به صفحه اول نتایج جستجو خواهند برد.

سفارش تولید محتوا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا