تولید محتوا برای بازاریابی پورسانتی کار سادهای نیست اما آن قدرها هم سخت نیست. بازاریابی محتوا، تبلیغاتی خوب برای هر برند است. این نوع بازاریابی کاربردهای بسیار زیادی دارد که فقط به بازاریابی مرتبط نیست اما موجب افزایش نرخ تبدیل و فروش میشود.
اگر میخواهید از تولید محتوا برای بازاریابی پورسانتی سود ببرید باید به یاد داشته باشید که محتوا باید در وبسایتها و منابع مرتبط قرار گیرد. این بنای بازاریابی پورسانتی را تشکیل میدهد و به شما کمک میکند جاویژه و مخاطبین مناسب خود را پیدا کنید.
بازاریابی پورسانتی از بستر محتوایی متفاوتی استفاده میکند و توجه مخاطبین را به سایت، خدمات یا محصولات شما جلب میکند.
فرض کنید از یک وبسایت بازدید میکنید تا چند مقاله مطالعه کنید. به عناوین جذابی برخورد میکنید و شروع به مطالعه متن مینمایید. چند لینک را میبینید، روی آنها کلیک میکنید و از دیگر وبسایتها بازدید میکنید چون محتوایی عالی را مطالعه کردهاید و انتظار دارید در وبسایتهای دیگر نیز مطالب جذابی پیدا کنید.
اگر میخواهید در تولید محتوا برای بازاریابی پورسانتی موفق باشید محتوای شما همیشه باید دارای راهحل مشکلات یا پاسخگوی سؤالاتی باشد که کاربران بتوانند آنها را در موتورهای جستجوی مختلف جستجو کنند. باید زیاد در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بتوانید آنهایی را پیدا کنید که بسیار بلند یا غیر مرتبط نباشند.
در تولید محتوا برای بازاریابی پورسانتی همیشه باید حواستان به سئو (بهینهسازی برای موتورهای جستجو) باشد. پس نیاز دارید مباحث مقدماتی سئو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بدانید.
البته نباید از یاد ببرید که این محتوا باید با خوانندگان معمولی تعامل ایجاد کند. اگر سایتی ایجاد کنید که باعث افزایش مشترکینتان شود، شانستان در جذب درآمد از طریق بازاریابهای پورسانتی افزایش مییابد. در مرحلهی اول از خوانندگان مطالب خودتان منفعت میبرید چراکه به شما اعتماد دارند و بعداً بهتدریج از طریق قرار دادن هوشمندانه لینکهای تودرتو (cross-links) و بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به وبسایتتان هدایت میشوند درآمد کسب میکنید.
حالا بیایید مواردی را بررسی کنیم که به شما در تولید محتوا برای بازاریابی پورسانتی کمک میکنند و میتوانند منافع پایدارتری برای برایتان به ارمغان بیاورند.
تعیین ساختار مقاله
ساختار مقالههای شما برای خوانندگان اهمیت بسیاری دارد. تردیدی نیست که خوانندگان دوست دارند مقالهای را بخوانند که ساختاربندی شده و مقدمه، بدنهی اصلی و نتیجهگیری دارد.
برای ایجاد ساختاری ایدئال برای مقالهتان و افزایش خوانایی آن بهتر است از علائم ویژه، فهرست و علائم مناسب فهرست بندی استفاده کنید.
تمام جملات و پاراگرافها باید مختصر و مفید باشند. همیشه به یاد داشته باشید که هر پاراگراف باید یک ایدهی کلی را بیان کند. میتوانید بدنهی اصلی متن را هرقدر که مایل باشید گسترش داده و قسمتبندی کنید اما حواستان باشد بین پاراگرافها ارتباطی منطقی وجود داشته باشد.
تولید محتوای ارزشمند برای خواننده
وقتی وبسایتهایی را برای انتشار مقالهتان انتخاب میکنید باید به یاد داشته باشید که مخاطبین وبسایتی که قصد همکاری با شما در فروش را دارد ممکن است به آنچه پیشنهاد میدهید علاقهای نداشته باشند.
سادهترین روش برای جلب علاقهی مخاطب و تشویق او به کلیک روی مقاله این است که در مورد موضوعی محتوا تولید کنید که به مخاطب ارتباط داشته باشد. مقالهای که نوشتهاید حتماً باید دارای ارزش عملی برای خوانندگان باشد. باید ایده و بینشی به آنها بدهید که در حل مشکلاتشان مفید باشد یا کیفیت زندگیشان را افزایش دهد.
وجود دادههای آماری در مقاله
مقالهای که مینویسید باید شامل دادههای آماری مفید و کافی باشد. البته حواستان باشد دادههایی که انتخاب میکنید باید مرتبط به مخاطبین باشد و آنها نیز به این آمار علاقهمند باشند.
دادههای موجود در مقاله میتوانند توجه اشخاص را جلب کنند و نهایتاً باعث شوند مخاطب کل مقاله را مطالعه کند.
اگر به مقالهتان کمی آمار و ارقام اضافه کنید میتوانید به کمک بازاریابی پورسانتی توجه مخاطب را به وبسایتتان جلب کنید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
اینکه فقط در وبسایتهایی که قصد همکاری با شما بهصورت پورسانتی دارند مقاله منتشر کنید کافی نیست بلکه باید روی سئو نیز کارکنید و کلمات کلیدی مناسب اضافه نمایید.
کلمات کلیدی همیشه باید با موضوع مقاله شما مرتبط باشند. فقط از یک گزینه استفاده نکنید بلکه از چند کلمهی کلیدی استفاده کنید اما حواستان باشد کیفیت محتوا را با استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی پایین نیاورید.
همیشه باید کلمات کلیدی را در عنوان و توضیحات قرار دهید چون توجه بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایتتان جلب میکند. برای سئوی داخلی در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار به شما کمک میکند به کمک موتورهای جستجو محتوایتان را تبلیغ کنید.
وقتی کلمات کلیدی را برای بهینهسازی متنتان انتخاب میکنید حواستان باشد عباراتی را انتخاب کنید که با عنوان شما مرتبط باشند. حتماً از کلماتی استفاده کنید که بازدیدکنندگان در موتورهای جستجو آنها را جستجو میکنند.
استفاده از عبارات انکِر (لنگر)
به یاد داشته باشید که نباید از کلمات جداگانه برای انکرها استفاده کنید. در عوض عباراتی جذاب انتخاب کنید که توجه خوانندگان را جلب میکند.
کلماتی مثل «اینجا را کلیک کنید» یا «بیشتر بخوانید» انتخاب خوبی برای انکر نیستند و موجب بهبود حداکثری سئو نمیشوند. برای گرفتن بهترین نتایج همیشه روی جذاب و مرتبط نمودن انکر تکست (متن لنگر) تمرکز کنید.
یادتان نرود متنهای لینک دار با محتوای لینکها مرتبط باشند و با بقیه متن نیز هماهنگی داشته باشند.
ارائه محتوای باکیفیت
کلید افزایش بازدیدکنندگان وبسایت، تولید محتوایی است که برای خوانندگان جذاب باشد. هدف، کشاندن افراد به سایت شما و بعد به سایت همکارانتان است. بدون تولید محتوای باکیفیت، لینکهای همکاری در فروش و همچنین لینکهای تبلیغاتیتان بهاندازهی کافی سودآور نخواهند بود.
اگر وقت تولید محتوا برای سایت را ندارید، آن را به یک نویسنده فریلنسر بسپارید. یک نویسندهی حرفهای به شما در خلق محتوای باکیفیت کمک میکند و مطمئناً بازدیدکنندگانی را به وبسایتتان میکشاند.
تعیین تعداد دفعات انتشار پستها
برای ساخت یک سایت قدرتمند برای بازاریابی پورسانتی، تعداد دفعاتی که محتوا پست میشود اهمیت دارد. اگر میخواهید خوانندگان در وبسایتتان ثبتنام کنند تا بهروزرسانیهای محتواهای جدید را دریافت نمایند لازم است پستها را در فاصلههای زمانی معین منتشر کنید. این به خوانندگان شما کمک میکند بفهمند اطلاعات جدید چه زمانی منتشر میشوند تا در همان زمان به سایتتان مراجعه کنند.
یک وبسایت خوب دارای صفحات زیادی با محتوای باکیفیت است. البته چنین محتوایی را نمیتوان در چند روز نوشت اما اگر پستها را بهطور منظم تهیه و منتشر کنید، بهتدریج میتوانید تعداد محتواهای موجود در آن را افزایش دهید. به همین دلیل میتوان انتظار داشت که تعداد خوانندگانتان نیز افزایش یابد.
پیدا کردن وبسایتهای مناسب برای همکاری در فروش
همیشه میتوانید فهرستی از وبسایتهای مناسب همکاری در فروش را پیدا کنید که دارای جایگاه ویژهای با مخاطبین مشابه شما هستند. بهاینترتیب میتوانید بهترینها را انتخاب کنید که دارای مخاطبینی با علاقهمندیهای مرتبط با فعالیت شما هستند. بهعلاوه میتوانید خودتان تحقیق کنید و با ویراستارهای وبسایتهایی که پیدا میکنید ارتباط برقرار کنید و ببینید مایل به دریافت مقالههایی بهمنظور بازاریابی پورسانتی هستند یا نه.
اینکه بخواهید در مورد بازاریابی پورسانتی مقاله بنویسید کار سادهای نیست اما در این مقاله به چند نکته اشارهکردهایم که میتواند به شما در انجام هر چهبهتر آن کمک کند. این توصیهها را به کار بگیرید تا بتوانید محتوای باکیفیت بنویسید، ترافیک بیشتری به سایتتان هدایت کنید و درنتیجه مشتریهای زیادتری را به سمت کسبوکارتان سوق دهید.
برای بهبود محتوای بازاریابی پورسانتی خود نیاز به صبر و سختکوشی دارید. به یاد داشته باشید که اینجا بحث در مورد سئو است یعنی باید اجازه دهید همهچیز آهسته و پیوسته پیش رود تا نتایجی ماندگار بگیرید.
اگر به موضوع «تولید محتوا برای بازاریابی پورسانتی» علاقه دارید، میتوانید دیدگاهتان را در قسمت نظرات اعلام کنید.