استخدام فریلنسر سریع و کمتر از 2 دقیقه شد!

ثبت رایگان !
Ad استخدام فریلنسر
حسابداری و حسابرسیکارآفرینی

چگونه برای کسب و کار کوچک خود حسابدار استخدام کنیم؟

کسب و کارهای کوچکی که رو به رشد هستند در مسیر خود معمولاً به چند نکته کلیدی برخورد می کنند. این کار نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که بسیاری از کارفرمایان نمی توانند آن را نادیده بگیرند چرا که تراکنش های مالی، فروشندگان و هزینه ها بسیار پیچیده و پیچیده تر شده و اغلب نیاز به تخصص حسابداری دارد که صاحبان کار متوسط از این مهارت برخوردار نیستند.

یک حسابدار می تواند مهره ارزشمندی برای آینده کسب و کار باشد، بنابراین مهم است که فرد مورد اعتمادی را انتخاب کنیم تا بتوانیم حساب های مالی را به او بسپاریم. کسب و کار شما منحصر به فرد است – موضوع، محصولات، خدمات، مأموریت، بازار و مشتریان شما و همچنین نیازهای حسابداری شما نیز فقط به خودتان تعلق دارد. در این مقاله چارچوبی را برای به کارگیری حسابدار، کسی که می تواند به شما در ادامه رشد کسب و کارتان کمک کند، ارائه می دهیم.

نیازهای حسابداری کسب و کار خود را شناسایی کنید

برای اینکه بتوانید به کاندیداهای بالقوه خود تمام اطلاعات مورد نیاز را بدهید، اسنادی که خلاصه ای از کار و امور مالی شما را در بر دارد ایجاد کنید. بعدا می توان از این اسناد به عنوان پیش نویس این جایگاه شغلی استفاده کرد. حسابداری را مورد نظر قرار دهید که به طور کل مجرب باشد و خدمات حسابداری روزانه و مورد نیاز صنعت مخصوص شما را انجام دهد.

با تفکر در مورد ویژگی های خاص صنعت خودتان، ظرایف، مقررات و دیگر موارد مختص به آن، نسبت به بکارگیری یک حسابدار خبره اقدام کنید؛ حسابدار باید بیشترین درک و معنا را از امور مالی شما داشته باشد (می توانید برای فهم این موضوعات خودتان نیز از یک متخصص مشاوره بگیرید). الگوی کسب و کارتان، بزرگی عملیات (شامل هر متخصصی که با شما همکاری می کند)، هزینه ها، چالش ها و فرصت ها را برای او توضیح دهید.

برای مثال، حسابداری که در کمک به خرده فروشان محلی و کوچک تخصص دارد ممکن است برای گسترش فروشگاه محلی دوچرخه در یک محل جدید عالی باشد. اما احتمالا برای کسب و کار آنلاین خدمات نرم افزاری که توسعه دهندگان از راه دور در کشورهای مختلف در ارتباط هستند، با ارائه دهندگان خدمات ابری شراکت دارند و از مجموعه ای از رابط های برنامه نویسی نرم افزار کسب درآمد می کنند، مناسب نباشد.

همچنین نیازهای مالی خود را در طی زمان در نظر داشته باشید نه فقط نیازهایی که در حال حاضر با آن روبرو هستید. در مورد اهداف تجاری خود پیش بینی ها و اهداف بنویسید و اینکه نیازهای بالقوه شما در آینده چه مواردی می تواند باشد که حضور یک حسابدار آماده به راهنمایی و همکاری در این مسیر کمک کننده خواهد بود.

در قدم بعدی یک فهرست بازبینی از همه موارد حسابداری شرکت های صنعتی که درمورد آن ها نیاز به کمک دارید تهیه کنید. همه موارد حسابداری که تا به حال مدیریت کرده اید، چه با نرم افزار حسابداری یا ابزارهای دیگر، و از موارد دلخواهتان که مایل هستید برای انجامشان کمک بگیرید، را یادداشت کنید. این فهرست می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پرونده های مالیاتی ماهانه
  • اظهارنامه های سود و زیان
  • پرداخت های هزینه های روزانه
  • فرم های ثبت درآمد
  • بررسی سپرده ها و سایر معاملات
  • تعدیل حساب های بانکی
  • صورتحساب مشتریان مستقیم
  • مدیریت حساب های گذشته
  • آماده سازی اظهارنامه های ماهانه سود و زیان

در نهایت، همه تلاش خود را برای تخمین بودجه و زمان بندی آن انجام دهید. آیا نیاز به مشاوره یکساله دارید تا به شما در حفظ دفاتر حساب کمک کند و به امور فروشندگان و حقوق و دستمزد بپردازد؟ یا آیا این تعهد بر اساس چیزی بیش از یک پروژه استوار است؟ (مثلا دوره زمانی حسابداری مالیات). هر زمان که توانستید زمان بندی، اقلام قابل تحویل و برنامه ریزی را به دقت مورد بررسی قرار دهید، این مقاله را که چارچوب کلی برای کمک به تخمین بودجه برای حسابدار ارائه می دهد، وارسی کنید.

هزینه ها عمدتاً به میزان کار، فرصت های زمانی، تخصص با درجه های پیشرفته و پیچیدگی قوانین مالیاتی در صنعت و کشور بستگی دارد. گواهینامه های مختلف حسابداری در جهت درک پروفایل یا رزومه حسابدار بالقوه ارزش مطالعه دارند از جمله CPA، حسابرس، برنامه ریز مالی و غیره .

چگونه با حسابدار جدید همکاری کنیم؟

اگر در حال اصلاح و بهبود در همه زمینه های کسب و کار خود هستید، احتمالا در مسیر رشد نیاز به برقراری پروسه های جدید دارید. شیوه همکاری شما با حسابدارتان تفاوتی ندارد. چند معیار مهم برای گنجاندن در این جایگاه شغلی باید در نظر گرفته شود:

جریان کاری: به چه چیزی نیاز دارید؟ آیا پر تکرار هستند؟

ارتباطات: حسابدارتان چگونه با شما ارتباط برقرار می کند؟

فنی: پروسه جاری شما چیست؟ چه نرم افزاری استفاده می کنید؟ آیا آنها نیاز به دسترسی به پرتال یا سیستم های خاص دارند؟

اولویت: چه گواهینامه یا حوزه خاصی از تخصص را دوست دارید داشته باشید؟

مدت پروژه: چه مدت زمانی را برای نیاز به حسابدار پیش بینی می کنید؟

مهلت تحویل: آیا زمانبندی ضرب الاجل وجود دارد؟ چه زمانی طلب کمک می کنید؟

آیا کسب و کار من نیاز به حسابدار دارد؟

ممکن است با خود فکر کنید که کسب و کار کوچک یا نوپای شما به اندازه کافی نیاز به حسابدار را تضمین نمی کند اما این در صورتی درست است که خود شما تخصص مالی و مالیاتی داشته باشید (به عبارتی دیگر، خودتان حسابدار باشید)، اما موضوع به این سادگی نیست. جنبه های مالی یک تجارت به طور منظم تغییر می کند – از به روز کردن دفاتر حساب تا روند منابع بودجه و انجام تحلیل بازار – و حسابدار برای کسب و کارتان حمایت های ضروری و مورد نیاز و صرفه جویی در زمان ارائه می دهد. آنها همچنین در مورد جلوگیری از کلاهبرداری، زیان، جریمه و مقررات انطباق که باعث به وجود آمدن بدهی برای کسب و کارهای کوچک می شود کمک کننده هستند.

حسابداران خوب، شما را در این حوزه ها راهنمایی کرده و به شما در اجتناب از جریمه های سنگین مربوط به اصول بیمه، انطباق و غیره کمک می کنند. علاوه بر این حسابداران چشم انداز ارزشمندی برای حرفه شما ایجاد کرده و به شما در ادامه رشد و گسترش یاری می رسانند از جمله:

  • ارزیابی کسب و کار
  • مشاوره
  • مدیریت بحران
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • تحلیل مالی

آیا برای گسترش کسب و کار خود آماده ی جذب حسابدار هستید؟

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا