نماد سایت مجله آموزشی پارس فریلنسر

در رقابت فریلنسر و شرکت ها ، فریلنسر برنده باشید!

در رقابت فریلنسر و شرکت ها ، فریلنسر برنده باشید!

زمانی که به عنوان یک فریلنسر شروع به کار می‌کنید؛ مسائل و مشکلات بسیار زیادی ممکن است بر سر راه شما وجود داشته باشد. مسائلی مانند این که از کجا مشتری و پروژه پیدا کنید یا به ازای ارائه خدمات خود چه هزینه‌ای باید دریافت کرد و از همه مهم تر چطور می توانید به عنوان یک فریلنسر با رقبای تجاری و شرکت‌هایی که کاری شبیه شما انجام می‌دهند، رقابت کنید.

رقابت فریلنسر و شرکت ها بسیار تنگاتنگ است و گاهی شرکت‌ها برای کسب پروژه بیشتر هزینه خدمات خود را بسیار کاهش می‌دهند. به عنوان فردی که برای خودش کار می‌کند ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که از خود بپرسید من به عنوان یک فریلنسر و یک فرد تنها چطور می‌توانم با شرکت‌های بزرگی که سالیان سال است در زمینه‌ای مشابه با من فعالیت دارند، رقابت کنم؟

شاید در شرایطی قرار بگیرید که باعث یاس و ناامیدی شما شود و به توانایی‌های خود شک کنید. اما رقابت فریلنسر و شرکت‌ ها موضوع غیر قابل حلی نیست و به راحتی و با دانستن چند نکته مفید می‌توانید مشتری‌های خاص خود را پیدا کرده و از پس این رقابت تنگاتنگ بربیاید.

فریلنسرهایی که به تنهایی مشغول به انجام پروژه‌های مختلف هستند، ویژگی‌هایی دارند که حتی برخی کمپانی‌های بزرگ فاقد آن هستند. به عنوان فردی خویش کارفرما باید چند استراتژی ساده و کوچک که در رقابت فریلنسر و شرکت ها موثر است را بدانید. در این مطلب سعی شده به این استراتژی‌ها اشاره شده و کمکی برای فریلنسرها باشد که بتوانند در کار خود موفق شوند.

۱.به سبک خودتان کار کنید.

اغلب شرکت‌های بزرگ بیشتر به فکر این هستند که فعالیت در کدام زمینه می‌تواند برایشان سودآوری بیشتری داشته باشد، اما به عنوان یک فریلنسر شما می‌توانید در زمینه‌های متفاوتی که در عین سودآوری، متنوع هم هستند، فعالیت کنید. شما می‌توانید شیوه کار خود را « خاص سازی» کنید. به این ترتیب که هر کار را به شیوه خود و با نهایت دقت تمام کنید. شخصی سازی نحوه انجام کار باعث می‌شود که کار بیشتری داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب شما شوند. مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفت نشان داده است که ۹۰ درصد فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف زمانی که مهارت خود را در یک زمینه گسترش داده و در آن بسیار حرفه‌ای می‌شوند، موفقیت بسیار بیشتری دارند. رقابت فریلنسر و شرکت ها می‌تواند در این زمینه متفاوت باشد و باعث شود فریلنسر از شرکت‌های بزرگ پیشی بگیرد. برای این که بهتر متوجه این شوید که چطور می‌توانید کارهای خود را شخصی و خاص سازی کرده، تصور کنید برای مثال شما یک نویسنده فنی تولید محتوا هستید، اگر در کنار شغل نویسندگی، مهارت ترجمه و طراحی و تنظیم اسناد را یاد بگیرید باعث می‌شود در کار خود حرفه‌ای شده و مشتری‌های بیشتری بگیرید و به تدریج نه تنها یک نویسنده بلکه یک مترجم و یک کپی رایتر حرفه‌ای باشید.

به عنوان یک فریلنسر برای رقابت با شرکت‌های بزرگ به این فکر کنید که مشتری‌های شما به چه چیز نیاز دارند و چه چیز باعث خواهد شد که آن‌ها جذب کار شما شوند. هرچه کار شما خاص و کامل‌تر باشد باعث خواهد شد که در رقابت فریلنسر و شرکت ها ، این فریلنسر باشد که برنده است. فریلنسرها به نسبت یک شرکت و کمپانی بزرگ آزادی عمل بیشتری دارند و می‌توانند در زمینه‌های بیشتری فعالیت کنند در حالی که شرکت‌ها اغلب کمتر ریسک پذیرند و بیشتر به فکر منافع کلی هستند.

۲. تک نفره بودن فریلنسر یک امتیاز است!

برای اغلب کارفرمایان و مشتریان استخدام یک فریلنسر بسیار ساده‌تر از برون سپاری کارها به یک شرکت یا کمپانی است. اغلب کمپانی‌های بزرگ با اتکا بر منابع و قدرت‌هایشان سعی در گرفتن پروژه دارند در حالی که فریلنسر با تکیه بر توانایی و قابلیت‌های خود می‌تواند یک  مشتری را جذب کند. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ روی بازار  تجارت الکترونیک انجام شد، نشان داد که فریلنسرها به راحتی می‌توانند با کمپانی‌های کوچک و کسب و کارهای مشابه در حال رشد به رقابت پرداخته و در بسیاری از زمینه‌ها از آن‌ها پیشی بگیرند. به عنوان یک فریلنسر برای پیروزی د رقبات فریلنسر و شرکت ها شما می‌توانید با کارفرمای خود قرارداد بلند مدت ببندید و حسن نیت و اعتماد خود را در همان اوایل کار نشان دهید و به مرور زمان با کار بیشتر برای آن کارفرما نشان دهید که فردی قابل اعتماد هستید. کارهای خود را کاملا مشخص و واضح برای کارفرما توضیح دهید و در همان ابتدا با زبانی نرم و سیاست تجاری سعی در برقرای ارتباط و جذب اعتماد او داشته باشید. یکی از راه‌های ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط با کارفرما زمانی که فریلنسر هستید این است که طی یک جلسه با اهداف و برنامه‌های کارفرما آشنا شوید و برنامه‌های خود را طی یک پروپوزال کاری به او ارائه دهید و بگویید چه کمکی می‌توانید در پیشبرد اهدافتان به کارفرما کنید و در نهایت در صورت ایجاد توافق باهم قرارداد ببندید.

این در حالی است که شرکت‌ها یک پروژه را به چند نفر از کارمندانشان واگذار می‌کنند و زمانی که شما فریلنسر هستید از امتیاز تگ نفره بودن برخوردار هستید. زمانی که کارها به یک نفر سپرده می‌شود رسیدگی به برخی امور بسیار راحت‌تر خواهد بود درحالی که اگر پروژه به چند نفر سپرده شود امکان تفاوت سلیقه وجود دارد. بنابراین یکی از امتیازها و شانس‌هایی که می‌تواند شانس رقابت فریلنسر و شرکت ها را به نفع شخص افزایش دهید توجه به این نکته است که کار با یک فرد بسیار احت‌تر از کار با یک شرکت است. می‌توایند بر این نقطه مثبت تکیه کرده و با بیان مناسب توانایی‌های خود نظر کارفرما را جلب کنید.

۳. انعطاف پذیری بالای کار با فریلنسرها

یکی از بهترین مزیت‌هایی که فریلنسرها در مقایسه با سیار شرکت‌های مشابه  دارند، انعطاف پذیری بسیار بالای کار با آن‌ها است. حتی شرکت‌هایی که به مشاغلی شبیه فریلنسرها در زمینه‌های مشابه فعالیت دارند نیز به این عقیده دارند که کار با فریلنسرها بسیار قابل انعطاف است. در سال ۲۰۱۷ از طرف مرکز تحقیقات دانشگاه آکسفورد  مطالعه‌ای روی ۹ شرکت موفق که در زمینه‌ای مشابه با اکثر مشاغل فریلنسری فعالیت داشتند با هدف مشخص شدن دلیل محبوبیت استخدام فریلنسرها انجام شد. نتیاج این تحقیق را می‌توان به صورت چهار دلیل عمده بیان کرد :

این تحقیقات موارد بسیار بیشتری از دلایل موفقیت فریلنسرها در رقابت بین شرکت‌ها و این افراد را مشخص کرد که باعث شد فریلنسرها در هر زمینه‌ای که کار می‌کنند اعتماد بنفس بیشتری داشته باشند و تصور نکنند که نمی‌توانند با شرکت های بزرگ در زمینه‌های کاری مشابه خودشان، رقابت کنند.

۴. به ارتباطات خود تکیه کنید!

یکی از قدرتمندترین ابزار فروش و جذب مشتری به خصوص برای یک فریلنسر دانستن فن بیان و توصیه‌های کلامی در زمینه فروش است. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط فریلنسرها وجود دارد که طی آن فریلنسرهایی که در زمینه‌ای مشابه همکار هستند و فعالیت می‌کنند می‌توانند یکدگیر را پیدا کرده و باهم در ارتباط باشند. ارتباط با سیار فریلنسرها نکته بسیار مثبتی است که می‌تواند برای موفقیت هرچه بیشتر شما مفید باشد. توصیه‌هایی که فریلنسرها به یکدیگر می‌کنند، دانستن موقعیت‌های جدید شغلی و پیشنهادات جدیدی که در یک زمینه وجود دارد و در گروه‌ها و شبکه‌های احتماعی مانند توییتر یا فیس بوک و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود همه به جذب مشتری بیشتر کمک می‌کند. بنابراین از ارتباط با سایر فریلنسرها غافل نشوید.

رقابت نهایی 

در کلام آخر از رقابت فریلنسر و شرکت ها باید به این نکته اشاره کرد که رقابت سازنده همیشه زمینه ساز موفقیت بیشتر است. رقابتی که منجر به رشد و یادگیری شما شود همیشه باعث خواهد شد که به فردی موفق و کوشا تبدیل شوید. درست است که شما به عنوان یک فریلنسر فردی تنها هستید اما پیشنهادات بسیار زیادی در انتاظر شما هستند. به توانایی‌های خود اعتماد داشته باشید و برای رقابت فریلنسر و شرکت ها نهایت تلاش خود را کنید که به عنوان فریلنسر شما برنده باشید. برنده شدن در چنین رقابتی نیازمند تلاش بسیار زیادی است و باید همیشه آگاه و هوشیار باشید. مزیت‌ها و نقاط قوت خود را شناخته و از آن‌ها برای جذب مشتری استفاده کنید. شما یک فریلنسر هستید و موفقیت یا شسکت شما فقط به خودتان بستگی دارد. هرگز نا امید نشده و دست از تلاش نکشید. شما هم اگر یک فریلنسر هستید، تجربیات خود از موفقیت در رقابت فریلنسر و شرکت ها را با ما در میان بگذارید و اجازه دهید تجربیات یا مشکلات شما کلیدی برای حل سوالات دیگران باشد.

خروج از نسخه موبایل