همهی ما میدانیم که فقط 7 ثانیه وقت داریم تا اولین تأثیر مثبت را روی مخاطبانمان بگذاریم. معکوس کردن یا از بین بردن این تأثیر اولیه تقریباً غیرممکن است و میتواند منجر به دریافت پاداش یا نادیده گرفته شدن شود. اولین بار کارفرما از طریق پروفایل با شما ارتباط برقرار میکند. این شاید تنها وسیلهای باشد که میتوانید با استفاده از آن با کارفرما ارتباط برقرار کنید. حالا که پروفایل چنین قدرتی دارد چرا کاری نکنیم که بیشترین تأثیر ممکن را روی کارفرما داشته باشد؟
بسیاری از فریلنسرها از خود میپرسند چرا با اینکه در کار خود حرفهای و عالی هستند، پروژه دریافت نمیکنند. خب، باور کنید یا نکنید، پروفایل شما سهم بزرگی در پروژه هایی که میگیرید دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتهایم در این مقاله به شما چند توصیه کنیم که لازم است وقتی بهعنوان فریلنسر در سایت فعالیت میکنید بدانید.
بیشتر بخوانید: امکانات پروفایل فریلنسر و راهنمای تکمیل آن …. |
1. حتماً و قطعاً از تصویر پروفایل مناسب و تأثیرگذار استفاده کنید
اولین چیزی که هنگام باز کردن پروفایل میبینیم چیست؟ عکس. عکس پروفایل شما به کارفرما نشان میدهد چه کسی هستید و شیوهی کارتان چگونه است. لازم است از عکس حرفهای و باکیفیت مناسب استفاده کنید. اگر حساب شخصی دارید میتوانید از عکس خودتان استفاده کنید و اگر از طرف سازمان یا شرکت با کارفرما ارتباط برقرار میکنید یک لوگوی زیبا روی پروفایلتان قرار دهید.
2. توضیحات تأثیرگذاری در مورد خدمات خود بنویسید
وقتی کارفرماها به دنبال فریلنسر برای استخدام هستند میخواهند بدانند با چه کسی قرار است کار کنند؛ پس وقتی پروفایلتان توسط کارفرما تأیید شد، توضیحات مختصری که در مورد خدماتتان به او میدهید زیر ذرهبین قرار میگیرد. توصیهی من به شما این است: مختصر و مفید بنویسید. به گرامر و دیکتهی جملات توجه کنید و حواستان باشد توضیحاتتان دقیقاً بیانگر خود واقعیتان باشد. در مورد خودتان اغراق نکنید. میتوانید از این قسمت برای نشان دادن نقاط قوت خود استفاده کنید.
3. تجربه کاریتان را به اشتراک بگذارید
تجربه کاریتان مهم است. لازم است در توضیحات در مورد مهارتها و تجربه کاریتان نیز صحبت کنید؛ پس قسمت نمونهکارهایتان را خالی نگذارید و چند مورد از نمونه کارهایتان را در این قسمت قرار دهید. نمونهکارهایتان دقیقاً مثل عکس پروفایلتان تأثیر بصری دارد و باعث میشود کارفرما بداند کیفیت کارتان چطور است. راست است که میگویند تأثیری که یک عکس میگذارد از هزاران کلمه بیشتر است. حواستان باشد پیام درستی به کسی که عکسهای موجود در پروفایل و نمونه کارهایتان میبیند بدهید.
4. سخت کار کنید و بازخوردهای مثبتی بگیرید
کارفرماها قبل از بهکارگیری شما برای پروژه خود حتماً نگاهی به بازخورد کارفرماهای قبل میاندازند. اگر شما هم عضو فریلنسرهای برتر هستید، مطمئنم نظرات خوبی در موردتان در سایت درجشده است. به کارتان ادامه دهید و اجازه دهید کارفرماهایتان لذت خدمات حرفهای را که به آنها میدهید بچشند.
بیشتر بخوانید: 5 راه استفاده از نظرات مشتریان برای رشد کسب و کارها |
5. گواهی مهارت بگیرید
تمام گواهیهای مهارتی که میگیرید در پروفایلتان جلبتوجه میکند. این گواهیها باعث میشوند کارفرماها بفهمند چه مهارتهایی دارید. علاوه بر این، کارفرماها میتوانند مهارتهایی را که دارید در پروژههایی که برای آنها پیشنهاد ارسال میکنید ببینند.
6. ارائه خدمات
می توانید توسط سامانه درخواست خدمات درباره ی خدمات خود بیشتر توضیح دهید , و یک صفحه ی اختصاصی جدای از پروفایل خود در سایت ایجاد کنید که این صفحه کار برندسازی و تبلیغ کسب و کار شما و درنهایت جذب مشتریان بیشتر از سراسر دنیا را انجام می دهد.