چگونه همکاری با فریلنسرها موجب ایجاد نیروی فروش قوی خواهد شد؟

ایجاد نیروی فروش متشکل از فریلنسرها می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا خدمات خود را گسترش و سرعت پیشبرد اهدافتان را افزایش دهید و از همه مهم‌تر اینکه تنها زمانی به نیروی خود دستمزد پرداخت کنید که فروش واقعی انجام شده باشد.

فروشنده‌ها راه‌های نجات و پیشرفت هر کسب و کاری هستند. مهم نیست که کارها در شرکت شما چقدر خوب پیش می‌روند. اگر نتوانید به موقع و به میزان کافی خدمات و یا محصولات خود را به فروش برسانید، مدت زیادی در حرفه‌تان دوام نخواهید آورد. اغلب مردم بر این باورند که اگر محصولشان به اندازۀ کافی خوب باشد، پس از شروع کسب و کارشان، فروش به طور طبیعی افزایش خواهد یافت. این اشتباه محاسباتی اغلب منجر به ناامیدی کسب و کارها و فرصت سوزی می‌شود. واقعیت این است که داشتن فروش خوب، نتیجۀ یک فرآیند برنامه ریزی شدۀ گسترده است. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کشف استراتژی مناسب فروش، پیدا کردن افراد مناسب برای این کار است. داشتن یک تیم خوب و حرفه‌ای می‌تواند یک عامل واقعاً تحول آفرین در افزایش فروش شما باشد.

در این مقاله بعد از بررسی اهمیت داشتن فروشنده‌های مناسب در کسب و کار، به ویژگی‌هایی که یک فروشندۀ حرفه‌ای باید داشته باشد اشاره می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید با فریلنسرهای حرفه‌ای برای ایجاد نیروی فروش برای کسب و کارتان همکاری کنید.

یک فروشندۀ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دورانی که در آن مسئولیت‌های فروشندگان صرفاً به ملاقات‌های حضوری و چانه زدن با افراد مختلف برای فروش محدود میشد، گذشته است. امروزه فروشندگان باید در زمینه‌های مختلف استعداد و توانایی و مهارت داشته باشند تا بتوانند به توضیح ارزش پیشنهادی برند شما و بستن معامله با مشتریان کمک کنند. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک فروشندۀ ماهر باید داشته باشد عبارت است از:

ایجاد نیروی فروش : مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری مهم‌ترین عنصر در یک فروش موفق است. یک فروشندۀ موفق نیاز به حفظ روابط معنادار با مشتریان کلیدی و اصلی دارد. رابطه‌ای که با مشتری به خوبی پرورش یافته باشد سود سهام خود را در قالب فروش در درازمدت به کسب و کار خواهد پرداخت. فروشندگان بزرگ وقت خود را برای ایجاد روابط قوی با مشتریان صرف می‌کنند تا بتوانند نسبت به رقبای خود برتری داشته باشند. یک رابطۀ عالی و صمیمانه با مشتری می‌تواند موجب تقویت فروش و بهبود فرایند پاسخ مشتری شود. این ارتباط طیف وسیعی دارد و می‌تواند شامل ارتباطات گاه به گاه تا اطلاع رسانی‌های رسمی و گسترده نیز بشود.

بیشتر بخوانید: 15 نکته برای ارتقای کیفیت خدمات مشتری برای کسب‌وکارها

ایجاد ارتباطات حرفه‌ای شرکتی

فروشندگان باید به طور گسترده‌ای ابزارها و تکنیک‌های ارتباطی را بشناسند تا فروش بالقوۀ شرکت را به حداکثر برسانند. آن‌ها باید ارتباط‌دهنده‌ای متخصص باشند که ارزش منحصر به ‌فرد شرکت شما را به درستی منتقل کنند.

دانش و شناخت کافی از محصول

یک فروشندۀ خوب باید محصول یا خدمات شما را کاملاً دقیق و با جزئیات بشناسد. قطعاً مشتریان شما دربارۀ نحوۀ استفاده از محصول یا خدمات شما و تفاوت آن با محصولات یا خدمات ارائه شده از سوی رقبایتان سؤالاتی خواهند داشت. این وظیفۀ یک فروشندۀ خوب است که پاسخ این سؤالات را بداند.

اکنون که از مسئولیت‌هایی که یک فروشنده دارد آگاه شده‌اید،می‌توانید برای ایجاد نیروی فروش اقدام کرده و افراد بهتر و شایسته‌تری را برای این کار استخدام کنید. اما استخدام فرد مناسب همیشه آسان نیست. برای یک استارتاپ نوپا سخت است که بتواند با یک فروشندۀ تمام وقت برای شرکت خود همکاری کند. استخدام‌های محلی و محدود به شهر یا منطقۀ خودتان نیز گزینه‌های و تعداد نامزدهای شما را محدودتر خواهند کرد. بنابراین ایدۀ همکاری با فروشنده‌های فریلنسر می‌تواند گزینۀ خوب و سودآوری برای شروع بازاریابی شما باشد. ما در ادامه به ویژگی‌هایی اشاره خواهیم کرد که یک فروشندۀ فریلنسر باید داشته باشد و همچنین به مزایای همکاری با فریلنسرها نیز خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: 9 تکنیک عالی برای بهبود زمان پاسخگویی در خدمات پشتیبانی مشتریان

مزایای همکاری با فروشندگان فریلنسر

فقط در ازای فروش، دستمزد می‌پردازید.

وقتی یک نمایندۀ فروش فریلنسر را به جای یک نماینده فروش داخلی استخدام می‌کنید، فقط برای فروش‌هایی که واقعاً انجام شده است، دستمزد پرداخت خواهید کرد. در واقع در این حالت شما هیچ حقوق و مزایایی به جز پورسانت هر فروش، به فروشنده پرداخت  نخواهید کرد.

اما چگونه می‌توانید این کار را با استفاده از یک پلتفرم فریلنسینگ، مثل پارس فریلنسر، انجام دهید؟ این کار بسیار ساده است. فقط کافی است در مورد نرخ کمیسیون برای هر فروش با فریلنسر مورد نظرتان توافق کنید. پرداخت امن پارس فریلنسر این امکان را برای شما فراهم کرده است که فقط زمانی دستمزد فریلنسر را پرداخت ‌کنید که پروژه به صورت کامل انجام شده باشد.

دسترسی‌های بیشتری خواهید داشت.

فروش را می‌توان به دو دستۀ اصلی تقسیم کرد: فروش داخلی و فروش خارجی. فروش داخلی فروش‌هایی است که از طریق تلفن یا ایمیل انجام می‌شود. فروش خارجی از سوی نمایندگان میدانی یا فروشنده‌هایی انجام می شود که جلسات حضوری برگزار می‌کنند. فروش داخلی قطعاً مؤثر است و ایجاد نیروی فروش در تیم‌های داخلی بسیار ارزان‌تر و ساده‌تر از تیم‌های فروش خارجی است. اما براساس آمار و تحقیقات، فروش خارجی با نرخی 30 درصد بیشتر از فروش داخلی بسته می‌شود و به طور متوسط ​​ معامله‌ای 130 درصد بزرگ‌تر در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه شانس خود را برای جذب مشتری افزایش دهیم؟

ایجاد یک تیم فروش از فریلنسرهای ماهر در این زمینه به شما امکان می‌دهد از فروش داخلی و خارجی نهایت استفاده را بکنید. می‌توانید با استخدام نمایندگی‌های فروش خارجی در مناطقی که مشتریان هدف شما حضور دارند، دامنۀ جغرافیایی خود را گسترش دهید و از فریلنسرها و نمایندگان فروش برای کار روی سرنخ‌ها از طریق تلفن و ایمیل استفاده کنید.

مدیریت و گسترش تیم فروش راحت‌تر خواهد بود.

همکاری با فریلنسرها به این معنی است که می‌توانید به سرعت به تقاضای بازار واکنش نشان داده و تیم فروش خود را برای انطباق با آن افزایش دهید. در این صورت شما مجبور نیستید فرایند چند ماهۀ مصاحبه، استخدام و پذیرش نمایندگان فروش را طی کنید. درواقع شما می‌توانید به همان سرعتی که به آنها نیاز دارید، نمایندگان فروش جدید را وارد کسب و کارتان کنید.

گزینه‌ای عالی برای بودجه‌های اندک است.

اگر کسب و کار شما کوچک‌تر بوده یا هنوز در مراحل اولیۀ خود است، ممکن است بودجۀ لازم برای استخدام یک تیم فروش داخلی بزرگ را نداشته باشید. اما در همکاری با فروشنده‌های فریلنسر فقط زمانی هزینه‌ای خواهید پرداخت که درآمدی از محل فروش محصولات یا خدمات برایتان ایجاد شده باشد.

اکنون که برخی از مزایای همکاری با تیم‌های فروش فریلنسری را ذکر کردیم، در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای مهمی اشاره خواهیم کرد که این فروشندگان باید داشته باشند.

چگونه می‌توان از ایجاد نیروی فروش فریلنس بهترین نتیجه را گرفت؟

استخدام یک یا چند فروشندۀ فریلنسر راهی عالی برای افزایش کارایی و فروش تیم شماست. اما آیا می‌دانید برای رسیدن به این نتیجه باید چه زمینه‌ها و امکاناتی را فراهم کنید؟ در ادامه به چند نکتۀ مهم اشاره شده است که به کمک آنها می‌توانید همکاری بهتر و موفق‌تری با فروشندگان فریلنسر داشته باشید.

مطمئن شوید که فروشندگان کاملاً محصول شما را می‌شناسند.

یکی از معایب ایجاد نیروی فروش فریلنسری این است که آن‌ها به اندازۀ اعضای اصلی و داخلی تیم شما، در معرض محصولات یا خدمات شما نیستند. این بدان معناست که شما باید به وضوح تمام جزئیات مربوط به محصول یا خدمات خود را برایشان بیان کنید تا شناخت کاملی حتی از جزئیات به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: چرا باید در کسب و کارتان از تکنیک لایو شاپینگ استفاده کنید؟ 5 دلیل مهم

نمایندگان فروش شما باید بدانند چه چیزهایی خدمت یا محصولتان را منحصر به فرد و آن را از رقبا متمایز می‌کند. آنها باید بدانند که محصول یا خدمت شما چگونه کار می‌کند، چگونه می‌توان از آن استفاده کرد و حتی اگر آن طور که انتظار می‌رود کار نکرد، چگونه باید برخی عیب یابی‌های اساسی را انجام دهند.

ارزش‌های شرکت خود را به آنها توضیح دهید.

فروشندۀ فریلنسر نیز باید برند شما را به خوبی بشناسد و درک کند. این به معنای شناخت و فهم ارزش‌ها و مأموریت شرکت و برند شماست. آنها باید بتوانند کاری بیشتر از فروش محصول شما انجام دهند و زمینه‌های برندسازی را برایتان فراهم کنند.

به آنها سرنخ های واجد شرایط بازاریابی ارائه دهید.

این یکی از با ارزش‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید در اختیار فروشندگان فریلنسر خود قرار دهید. سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی به این معنی است که شخصی با بازاریابی شما تعامل داشته و به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده است. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید سرنخ های واجد شرایط بازاریابی ایجاد کنید. شما می‌توانید این کار را با جمع آوری اطلاعات تماس در وب سایت خود به همراه ارائه محتوای قابل دانلود انجام دهید. یا می‌توانید در وب‌ سایت خود یک تماس برای اقدام ارائه کنید تا بازدیدکننده‌ای درخواست نسخه‌ی نمایشی محصول شما را بکند یا یکی از اعضای تیم فروش شما با او تماس بگیرد.

بنابراین از هر راهی که این نشانه‌ها را بسازید، سرنخ های واجد شرایط بازاریابی به این معنی است که فروشندگان فریلنسر شما فهرستی از مشتریان بالقوه خواهند داشت که از قبل شناخت نسبی از برند شما داشته و علاقۀ کافی برای تعامل با شما از خود نشان داده‌اند. این کار به میزان قابل توجهی اثربخشی تیم فروش شما را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: آیا فریلنسر به درد تیمتان می‌خورد؟ چهار نکته برای اینکه جستجوی شما به خوبی پیش برود.

مطمئن شوید که همه چیز را در CRM خود دنبال می‌کنید.

در زمان ایجاد نیروی فروش باید به این نکته توجه کنید که فروشندگان فریلنسر شما باید به پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تان دسترسی داشته باشند یا باید داده‌هایی را که می‌توانید به CRM خود متصل کنید با آنها به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا عملکرد آنها را پیگیری کنید و برای آنها نیز این امکان را فراهم می‌کند که تلاش‌های خود برای فروش را سازماندهی کنند. همچنین تضمین می‌کند که در صورت قطع همکاری شما و فروشنده، همچنان به تمام اطلاعات مشتری دسترسی خواهید داشت.

ایجاد نیروی فروش : جمع بندی و سخن پایانی

استخدام افراد مناسب به عنوان فروشندگان فریلنسر می‌تواند میزان فروش و کمپین‌های برندینگ شما را به طرز شگفت‌آوری متحول کند. با این حال، این تازه آغاز راه است. شما باید تیم فروش خود را با ابزار و منابع مناسب تجهیز کنید تا بیشترین تأثیر را در بازار داشته باشید و از رقبای خود متمایز شوید.

برای آغاز همکاری با فریلنسرهای پارس فریلنسر می‌توانید وارد منوی فهرست فریلنسرها شوید و با فریلنسرهای مورد نظر خود گفتگو و همکاری کنید.

 

خروج از نسخه موبایل