دنبال نیروی متخصص برای استخدام یا انجام پروژه‌هات هستی؟

رایگان آگهی ثبت کن!
Ad استخدام فریلنسر
اخبار
موضوعات داغ

واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک از دسترس خارج شد

دلیل اختلال و قطعی واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک

نکات برگزیده مطلب
  • گفتنی است برنامه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک- همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند.

از لحظاتی قبل پیام‌رسان واتساپ دچار اختلال شده و کاربران ایرانی امکان استفاده از آن را ندارند. همچنین بر اساس برخی از گزارش‌ها اینستاگرام هم دچار اختلال شده است. اما آیا این مشکل کاربران ایرانی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های رسیده کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک و پیام رسان واتساپ در استفاده از این اپلیکیشن‌ها دچار مشکل شدند. اما گفته می‌شود اختلال این سه اپلیکیشن مخصوص کاربران ایران نیست و این اختلال جهانی است.

امروز برخی از کاربران واتساپ اعلام کردند که واتساپ قطع شده و پیام‌های ارسال شده آنها به دست مخاطبان نمی‌رسد. برخی دیگر هم می‌گویند این برنامه فعال نیست و اصلا امکان ارسال پیام را ندارند.

این مشکل درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام هم وجود دارد. دسترسی به این شبکه هم ممکن نیست و کاربران امکان به اشتراک‌گذاری پست و دیدن پست‌های دیگران را ندارند.

اگرچه در ابتدا تصور می‌شد که دلیل اختلال و قطعی واتساپ و اینستاگرام داخلی است اما حالا مشخص شده دلیل این قطعی، جهانی است.

هنوز شرکت های پشتیبانی‌کننده به اختلال گسترده در instagram و whatsapp واکنش نشان نداده‌اند.

اما واتساپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در حال تلاش برای حل مشکل و به روزرسانی این پیام‌رسان است.

واتساپ اعلام کرده که ما می دانیم برخی از افراد در حال حاضر با واتس‌اپ مشکل دارند. در تلاش هستیم تا همه چیز به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت با به روز رسانی مشکل را برطرف می‌کنیم. از صبوری شما تشکر می کنیم!

گفتنی است برنامه‌های واتساپ، اینستاگرام و فیس بوک- همه متعلق به فیس بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند. احتمالا مشکل در این زیرساخت دلیل قطع واتساپ و اینستاگرام است.

فیسبوک در بیشتر موارد درباره علت مشکلات و قطعی‌ها اظهارنظر نمی‌کند و حتی پس از برطرف‌شدن مشکل هم تمایلی به دادن توضیح درباره آن‌ها ندارد. برای مثال، سال ۲۰۱۹، که بزرگ‌ترین قطعی این شبکه اجتماعی در چند سال گذشته اتفاق افتاده بود مسئولانش فقط گفتند که «مشکلی در عملیات معمول تعمیر و نگهداری» ایجاد شده است.

البته این‌بار شرکت فیسبوک در وبسایتش درباره قطعی امروز گفته است:

«متأسفیم، مشکلی پیش آمد. داریم روی آن کار می‌کنیم و در اسرع وقت آن را برطرف خواهیم کرد.»

حساب واتساپ در توئیتر هم درباره قطعی این پیام‌رسان نوشته است:

«می‌دانیم که در حال حاضر برخی کاربران در کار با WhatsApp مشکل دارند. ما تلاش می‌کنیم اوضاع به حالت عادی برگردد و در اسرع وقت همین‌جا توضیحات جدیدی ارائه می‌دهیم.
ممنون از صبوری شما».

جان گراهام کامینگ، مدیر ارشد فناوری Cloudflare (یک شرکت زیرساخت وب)، در یک رشته توییت گفته است که مشکل به احتمال زیاد از سرورهای فیسبوک است که به مردم اجازه نمی‌دهد به سایت‌های Instagram و WhatsApp متصل شوند.

بخش تجزیه و تحلیل اینترنت Cisco ThousandEyes در توییتر گفته است که آزمایشات آن‌ها نشان می‌دهد که قطعی به‌دلیل خرابی مداوم DNS یا «سامانه نام دامنه» است. DNS نام وب‌سایت‌ها را به آدرس‌های IP ترجمه می‌کند که توسط رایانه قابل خواندن باشد. اغلب به آن «دفترچه تلفن اینترنت» می‌گویند.

قطعی‌های فیسبوک به‌ ندرت اتفاق می‌افتد، اما تأثیرات و تبعات آن بسیار زیاد است، زیرا سه تا از بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک، سال ۲۰۱۹ گفته بود که چنین مشکلاتی تبعات زیادی برای این شرکت دارد. زیرا هر گونه مشکلی می‌تواند باعث شود مردم به جای محصولات فیسبوک از محصولات رقبا استفاده کنند. او در ادمه گفته بود که برای جلب اعتماد و بازگرداندن افراد به پلتفرم‌های فیس‌بوک، ماه‌ها طول می‌کشد.

اگر می‌خواهید به عمق نگرانی زاکربرگ پی ببرید بعد از اختلال امروز در اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک کاربران زیادی از مهاجرت به تلگرام گفته‌اند و تلگرام هم‌اکنون ترند اول توییتر شده است. همچنین طبق اطلاعات سرویس NetBlocks، قطعی یک‌ساعته فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ تا الان بیش از ۱۶۰ میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده است.

هم اکنون وب سایت و فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید

منبع
تجارت نیوز
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا