دنبال نیروی متخصص برای استخدام یا انجام پروژه‌هات هستی؟

رایگان آگهی ثبت کن!
Ad استخدام فریلنسر
فریلنسینگانجمن

چگونه می توان از اضطراب اجتماعی یک فریلنسر جلوگیری کرد؟

ارتباط دیجیتالی و ترس از تعامل با دیگران

ممکن است آنقدر از مزایای کار کردن در منزل لذت ببرید که حتی فراموش کنید در بیرون از خانه هم زندگی وجود دارد. ممکن است تمرکز بیش از حد بر روی پروژه ها باعث شود استراحت کردن و ارتباط رو در رو با دیگران را به مرور زمان از یاد ببرید. بعبارتی آنقدر از طریق دنیای دیجیتال به افراد تیم یا دیگران متصل هستید که ممکن است در ارتباطات واقعی با خانواده و دوستان دچار نوعی اضطراب اجتماعی شوید. اما همانگونه که برای هر مسأله ای راهکاری وجود دارد، برای جلوگیری از آسیبها و اضطراب و نگرانی حضور در اجتماعات واقعی نیز راهکارهایی ارائه شده که در ادامه معرفی خواهیم نمود.

اضطراب اجتماعی ناشی از تنهایی

هر روز کار کردن در منزل باعث می شود گرایش بیشتری به تنها بودن داشته باشید، به مرور وسواس بیشتر در انجام کار و سخت کار کردن باعث می شود به مرور زمان از محافل اجتماعی مانند جمع دوستان و خانواده فاصله بگیرید. البته اینکه تنها باشید و با خود خلوت کنید مسأله نگران کننده ای نیست و بصورت کلی طبیعت دورکاری (فریلسنری) اینگونه است که بتوانید به تنهایی از پس مسائل خودتان بر بیایید.

تنها نکته حائز اهمیت این است که این تنهایی طولانی مدت شما را به انزوا بکشاند، و این منزوی شدن شما را مستعد ابتلا به یک نوع اضطراب اجتماعی نموده که به آن “ترس از تعامل با دیگران” هم می گویند.

افرادی که در معرض ابتلا به اضطراب اجتماعی قرار میگیرند، معمولا با قرار گرفتن در یک جمع احساس ناراحتی می کنند. از اینکه در حین صحبت و گفتگو مورد قضاوت قرار بگیرند هراس دارند. و اغلب اوقات که برای رفع مسأله ای نیاز به بودن در اجتماع دارند با آن مقابله می کنند.

اگر احساس میکنید کار در منزل و دورکاری کم کم بر روی ارتباطات اجتماعی شما اثرات سوء می گذارد بهترین راه این است که گاهی بیرون بروید و رو در رو با مردم ملاقات کنید و به گفتگو بنشینید.

چطور میتوان از اضطراب اجتماعی جلوگیری کرد؟

  • همدیگر را ملاقات کنید

تنها بودن در دورکاری یک واقعیت است. بنابراین قبل از اینکه آسیب جدی به شما وارد شود، با دیگر فریلنسرها و کسانی که مانند شما در منزل کار میکنند آشنا شوید و با آنها تبادل نظر نموده و از مشکلاتتان بگویید. این امر باعث می شود که متوجه شوید در تمام این مدت تنها نبوده اید. و حتی این آشنایی ممکن است شانس همکاری های بیشتر در پروژه های بزرگتر نیز برای شما و دوستان جدیدتان فراهم آورد.

میخواهید برای خرید به فروشگاه بروید یا حیوان خانگی تان را به گردش ببرید؟ بسیار خوب، یک روز در هفته را به این کار اختصاص دهید و ساعتی برای آن مشخص کنید. و اگر به برنامه تان پایبند بودید باید حتما آن را انجام دهید حتی اگر در آن روز درگیر یک پروژه باشید. بنابراین طبق ساعت مشخص شده بیرون بروید و نفسی تازه کنید.

  • برای صرف غذا بیرون بروید

هفته ای یک بار برای غذا خوردن به رستوران یا جایی غیر از میز کارتان بروید، یا حتی اگر وقت کافی ندارید بهتر است یکی از دوستان یا افراد خانواده را برای صرف غذا به منزل خود دعوت نمایید. هدف این است که تنها غذا نخورید و یک هم صحبت داشته باشید.

  • یک دفتر کار اجاره کنید

اگر احساس میکنید که در خانه کار کردن دیگر برایتان سخت شده، بهتر است در جایی که رفت و آمدی جریان دارد، مانند پاساژ ، ساختمان تجاری و.. یک دفتر کار اجاره کنید. حتی مکان هایی هست که میتوان در یک دفتر کار مشترک، گوشه ای را جهت قرار دادن میز کارتان اجاره نمایید. در این صورت به صورت ناخواسته با افراد بیشتری در تعامل خواهید بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا