فریلنسینگ

نقش فریلنسینگ در عملی کردن ایده کسب و کار عالی

ایده عالی برای کسب و کار همانند دانه‌ای است که باید در خاک کاشته شود و مراقبت‌های لازم از آن برای پرورش و باروری انجام شود. متأسفانه بسیاری از ایده‌های عالی که در سر جوانان ایرانی جان می‌گیرد با بی‌برنامگی از بین می‌روند و در نهایت تبدیل به هیچ سودی برای آن‌ها نمی‌شود. تبدیل کردن یک ایده به عمل باید مرحله به مرحله پیش برود و در هر مرحله نیاز به یک حرفه‌ای به صورت فریلنسینگ یا تمام وقت در کنار صاحب ایده دارد.

قبل از شروع هر کاری برای عملی کردن ایده باید بازار فروش سنتی و نوین را ارزیابی کرد. اگر این دو بازار تحمل و طرفیت فروش را داشتند می‌بایست طرح کسب و کار ریخته شود و از این مرحله به بعد فروش و تبلیغات شروع شود. پس یک ایده از زمانی که شکل می‌گیرد تا هنگامی که جامه عمل پوشانده می‌شود راه طولانی و واسطه‌های زیادی لازم دارد.

با پیشرفت ارتباط و تکنولوژی گره بزرگی از کار ایده پردازان باز شده است. سابق بر این ایده پرداز می‌بایست سعی می‌کرد قبل از اجرایی کردن پروژه، تعداد زیادی نیروی کار استخدام کند و باعث می‌شد که صاحب ایده از همان روز اول با طعم تلخ کسب و کار آشنا شود. طعمی که همراه با خرج کردن پول بدون هیچ درآمدی است. پارس فریلنسر بستری امن و کاملاً مطمئن برای ایده پرداز و متخصص دورکار فراهم کرده تا هر دوی آن‌ها طی یک رابطه برد-برد با هم برای باروری یک ایده ی عالی همکاری کنند و هر دو سود کافی از آن داشته باشند.

مقاله‌ای که پیش روی شما است، مواردی از زمینه‌های کمک نیروهای آزادکار به یک ایده پرداز برای عملی کردن ایده عالی را معرفی می‌کند. اگر ایده‌ای در سر دارید، با دقت مواردی که در ادامه ذکر شده است را مطالعه کنید.

بازاریابی سنتی

بارها شاهد بودید که تجار زیادی با یک اشتباه هر آنچه که سال‌های زیادی با زحمت به دست آورده بودند را به باد دادند و مجبور شدند یا از صفر شروع کنند یا تجارت را فراموش کنند. این اتفاق برای کسانی که تازه‌کار هستند به مراتب بیشتر از حرفه‌ای‌های دنیای تجارت اتفاق می‌افتد. متأسفانه در مورد تازه‌کارها، ایده کسب و کار عالی با یک اشتباه می‌تواند به کل نابود شود و دوباره سرپا کردن ایده و راه‌اندازی آن زمان زیادی لازم داشته باشد.

تحقیق در وضعیت بازار به دست بازاریاب‌ها صورت می‌گیرد. این افراد می‌توانند نیازهای مخاطبان را تشخیص دهند و میزان تشنگی بازار به دریافت محصولات شما را تشخیص دهند. خوشبختانه در طول سال‌های اخیر بازاریاب‌های حرفه‌ای و تحصیل کرده وارد جامعه کار شده‌اند. سایت پارس فریلنسر نیز در این زمینه بیکار ننشسته است و به شما کمک می‌کند از جامعه فریلنسر بازاریاب به عنوان نیروی کمکی در شناسایی بازار استفاده کنید.

بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی

بر اساس نوع تجارت، روش عرضه و تقاضا و همچنین نوع محصولات می‌توانید بازاریابی تخصصی استخدام کنید. وظایفی که یک بازاریاب آزادکار بر عهده دارد، بررسی عمومی بازار فروش، ظرفیت بازار فروش، پویایی بازار در مقابل عرضه شما، تهیه اینفوگرافی بازاریابی، تحلیل دیاگرام‌های بازار، مقایسه آماری، تحقیق و جستجو میان عرضه‌کنندگان عمده محصولات شما و همچنین دیگر امکانات اینترنتی به مانند افیلیت مارکتینگ و در نهایت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. البته نمی‌توان همه این وظایف را به صورت تخصصی از کسی توقع داشت.

به همین منظور می‌توانید بخشی از بازاریابی اینترنتی را بر عهده بازاریاب اینترنتی دورکار بسپارید تا در انجام امورات شرکت دچار کمبود نیرو نباشید.

 

بازاریابی نوین

شما علاوه بر بازار عرضه و تقاضا که به صورت سنتی وجود دارد، زمینه دیگری هم برای فروش در اختیار دارید که می‌تواند نقش اساسی در پیشرفت شما ایفا کنید. بازاری که برای موفقیت در آن نیاز به افراد خبره در زمینه بازاریابی اینترنتی دارید. اینترنت زمینه وسیعی برای فروش محصولات است اما هر محصولی هر جایی نمی‌تواند فروش خوبی داشته باشد. وظیفه شما نیست که سایت‌های معتبر را پیدا کنید و برای آن‌ها پیشنهاد همکاری بدهید، بلکه وظیفه یک بازاریاب اینترنتی است که با استفاده از وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و همچنین استفاده از آن‌ها برای برگزاری کمپین‌های مختلف، بازار بالقوه جستجوگران اینترنتی را به بالفعل و مشتریان دائمی تبدیل کند.

فریلنسینگ

بازاریابی نوین

بازاریابی اینترنتی کار آسانی نیست که خود شما بخواهید آن را مدیریت کنید و انواع گوناگونی دارد از جمله بازاریابی روی سایت، اپلیکیشن های موبایل، شبکه‌های مجازی، ایمیل و موارد دیگر که می‌تواند ترکیبی از این موارد باشد. برای مثال برای بازاریابی روی وبلاگ شرکت خودتان نیاز به سئوکار، تولید کننده محتوا و همچنین یک مدیر امور مالی دارید. همچنین می‌توان گفت برای تبلیغ و فروش ایمیلی یک حرفه‌ای در زمینه ایمیل مارکتینگ یا افیلیت مارکتینگ باید داشته باشید. برای این کار پروژه مورد نظر خودتان را روی پارس فریلنسر ثبت کنید تا حرفه‌ای‌ها به سراغ شما بیایند.

 

ارزیابی مخاطبان

ارزیابی مخاطبان در بازار روش‌های گوناگونی دارد و شما می‌توانید بر اساس توانایی‌های خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما ارزیابی چه سودی برای شما می‌تواند داشته باشد؟ فرض کنید ایده شما نزدیک به مرحله اجرا است، اگر بدون ارزیابی مخاطبان و آنچه که آن‌ها می‌خواهند از شما و انتظار دارند، اقدام به تولید محصول کنید، متوجه خواهید شد که هیچ استقبالی از ایده عالی شما نخواهد شد. اما اگر ایده عالی را قبل از اجرایی شدن با نیازهای مردم هماهنگ کنید مطمئناً پس از عرضه عده زیادی جلب آن خواهند شد.

ارزیابی بازار کار هر کسی نیست و می‌بایست از کارشناسان فروش استفاده کنید. کسانی که با بررسی عوامل و شرایط مختلف به شما میگویند وضعیت بازار چگونه است و شما می‌بایست مهره خودتان را چگونه روی صفحه شطرنج تکان دهید تا کیش و مات نشوید. یک پیشنهاد خوب از بازار در کنار ایده عالی همانند سوخت مناسب و موتور پرقدرت کسب و کار شما را رونق می‌بخشد.

فریلنسینگ

اجازه ندهید که با یک حرکت ساده هر آنچه که برای رسیدن به این نقطه داشته‌اید نابود شود. شما می‌توانید نیاز بازار را از بازاریابی اینترنتی نیز مشاهده و رصد کنید. غالب مردم هنگامی که از سایت‌های مشهور خرید اقدام به تهیه وسایل می‌کنند خواسته‌های خود و همچنین مشکلاتی که با وسایل و خدمات داشته‌اند را در زیر پست یا فروم یادداشت می‌کنند. در حوضه کاری خودتان یکی از پرطرفدارترین سایت‌های خرید و فروش کالا را پیدا کنید و کامنت ها را برای درک صحیح از نیاز مردم بررسی کنید.

 

طرح کسب و کار

طرح کسب‌وکار، نوشته‌ای توصیفی و جامع در مورد کسب و کار یک موسسه یا یک کارآفرین است. این طرح حاوی بررسی‌های دقیقی در خصوص تولیدات یا خدمات یک شرکت، بازار و مشتریان، رقبا، منابع انسانی، منابع تأمین مالی، تکنولوژی و ابعاد فنی محصول یا خدمات و … است. یکی از مهم‌ترین کارکردهای طرح تجاری این است که با تدوین آن، کارآفرین می‌تواند عوامل داخلی و خارجی درگیر در یک کسب‌وکار را شناسایی و اثر آن‌ها را بر روی فعالیت خود بررسی نماید. یکی دیگر از کارکردهای طرح کسب‌وکار این است که قضاوت در مورد سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری بر روی یک طرح را برای سرمایه‌گذاران یا وام‌دهندگان طرح تسهیل می‌کند.

نوشتن طرح کسب و کار اگر شما آگاهی کاملی به آن نداشته باشید کار آسانی نیست. تصور نکنید که اگر اسامی چند شرکت رقیب و جمع و تفریق درامد فرضی ایده خودتان را بدانید می‌توانید یک طرح کسب و کار بنویسید. این چنین نیست. سایت پارس فریلنسر به شما پیشنهاد می‌دهد که به جای صرف وقت و به خطر انداختن سرمایه خودتان از نویسندگان و طراحان طرح کسب و کاری که به صورت آنلاین و دورکاری با ما همکاری می‌کنند استفاده کنید.

فریلنسینگ

حرفه‌ای‌های بازار می‌دانند که در طرح کسب و کار باید چه مواردی ذکر شود تا شما بدانید آیا شروع و عملی کردن ایده مقرون‌به‌صرفه و مناسب هست یا نه. از جمله مواردی که یک نویسنده طرح کسب و کار آن را تعیین می‌کند، شرح فعالیت کارآفرینانه، طرح تولید، طرح بازاریابی، طرح سازمانی، ارزیابی ریسکی، طرح مالی و دیگر موارد لازم است. مزیت فریلنسر بودن نویسنده BP یا طرح کسب و کار هزینه‌ای به مراتب کمتر برای کارآفرین است.

 

طراحی و نام تجاری یا برندینگ

طراحی و نام تجاری در مراحل آخر عملی ساختن یک ایده عالی است. “نام تجاری از هویت و خصوصیات منحصربه‌فردی برخوردار است که مجزا از کمپانی و نام کالاست. نام تجاری چیزی فراتر از نام‌ها، نشانه‌ها، و شعارهاست.” هر نام تجاری یک اسم خاص است که این اسم می‌تواند برگرفته از نام اجتماع، شهر، گروه یا یک فرد باشد، حتی نام شما نیز می‌تواند یک نام تجاری باشد.

در واقع یک نام تجاری باید به اندازه‌ای در ذهن‌ها نقش ببندد که با شنیدن نام آن کالا یا سرویس، سریعاً برای ما تداعی شود، مانند کاری که کوکاکولا کرده است. امروزه مدیران شرکت‌ها درک کرده‌اند که مارک تجاری شرکت آن‌ها تنها یک مفهوم مطلق و خشک و خالی نیست بلکه یک دارایی و ثروت اندیشمند برای شرکت به شمار می‌رود.

فریلنسینگ

مارک تجاری جهانی عموماً هویت معیارها و جایگاه مشابهی در سراسر جهان دارند، حتی اگر راهبردهای تولید و ارتباطات با تفاوت‌های جزئی فرهنگ‌ها تطابق داده شود. مارک تجاری جهانی به مصرف‌کنندگان هویت و جایگاه مشابهی را در سراسر جهان ارائه می‌کند در حالی که مارک تجاری بین‌المللی موقعیت یا هویت مارک‌های تجاری خود را جهت متناسب شدن با مخاطبان مختلف تغییر می‌دهد. مانند مک‌دونالد که یک مارک تجاری بین‌المللی است، چون لیست غذایی آن با توجه به فرهنگ هر کشور تغییر می‌کند. اما کوکاکولا یک مارک تجاری جهانی است که در همه جا آن محصول را با همان کیفیت ارائه می‌دهد.

در کنار برندینگ نباید تأثیر طراحی را فراموش کنید. طراحی فقط معطوف به سربرگ و مهر شما نیست. طراحی، یک لباس یک فرم از شرکت شما به تن همه المان‌های شرکت که یک شکل و واحد برای رساندن مفهوم کلی که در برندینگ به آن اشاره شده، است. طراحی لوگو، سربرگ و بسیاری از موارد که لازمه اجرایی شدن ایده است را به طراحان دورکاری پارس فریلنسر بسپارید.

 

تأثیر جمعی یا Social proof

اینستاگرام خودتان را باز کنید، در دوران اوج عرضه محصولی از برندهای مشهور دنیا، بیشتر افراد شناخته شده برای تبلیغ و توصیه خرید آن بسیج می‌شوند. این بسیج شدن توسط شرکت و برند انجام می‌شود و اشخاص، فقط یک اینفلوئنسر هستند. اینفلوئنسر کسی است که می‌تواند بر روی عده‌ای دیگر که معمولاً تعداد بالای 10 هزار نفر هستند، تأثیر بگذارد. زمانی که اینفلوئنسر توسط برند به کار گرفته می‌شود تا برای او تبلیغات محصول در شبکه‌های اجتماعی کند، با یک تیر چند هدف را می‌زند:

  • پیدا کردن مخاطبان هدف را بر اساس انتخاب درست اینفلوئنسر
  • مجاب کردن مخاطبان هدف به خرید و استفاده از محصول
  • آشنایی خریداران با نحوه استفاده از محصول
  • ترغیب فروشندگان برای همکاری با برند
  • افزایش فروش با استفاده از پیشنهاد دیگر وسایل موردنیاز

اما چطور با یک اینفلوئنسر باید رابطه برقرار کرد؟ این کار با استفاده از بازاریابی اینترنتی صورت می‌گیرد یا کارشناسان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در انجام آن کوشا هستند. پس ‌کار را به آن‌ها بسپارید و برای استخدام یکی از آن‌ها وارد پارس فریلنسر شوید.

فریلنسینگ

همان‌طور که مطالعه کردید، داشتن یک ایده به صرف بی‌نظیر و عالی بودنش هیچ وقت نمی‌تواند پاسخگو باشد. تا زمانی که نتوانید بازار هدف را به خوبی شناسایی کنید و برای فردای روز معرفی محصول خودتان برنامه‌ریزی نداشته باشید، موفقیتی به دست نمی‌آورید. به یاد داشته باشید که متخصصان و نیروی فریلنسر می‌توانند همراهان خوبی برای شما در عملی کردن ایده عالی‌تان باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید