how-to-grow-your-freelance-business-with-the-right-rates

چگونه می توانید نرخ مناسبی برای کسب و کار دورکاری خود تعیین نمایید؟

موفقیت در دورکاری در گرو مهارت، توانایی برقراری ارتباط مناسب، وقت شناسی و عوامل بسیار دیگریست. به عبارتی می توان موفقیت را توانایی کسب درآمد تعریف نمود. اگر دستمزدهای بالایی تعیین کنید، مشتریان ممکن است شما را انتخاب نکنند و در صورتی که دستمزدهای خیلی پایینی تعیین کنید ممکن است به سختی بتوانید هزینه های خود را تا پایان زمان انجام پروژه مدیریت کنید.

در اینجا توصیه هایی آمده است که با استفاده از آن ها می توانید نرخ مناسبی برای دورکاری خود تعیین کنید و بدانید چه زمان باید این نرخ را افزایش دهید:

  • برای پروژه های تست دستمزد تعیین کنید.

مشتریان جدید ممکن است برای سنجش مهارتتان از شما بخواهند تا پروژه ی کوچکی را به عنوان تست انجام دهید. این می تواند فرصت بسیار مناسبی برای تصمیم گیری در مورد پروژه ی طولانی مدت هم برای فریلنسر و هم برای مشتری باشد. به هر حال شما باید این پروژه های تست کوچک را انجام دهید، ولی نه به صورت رایگان!

نرخ دستمزد معمول خود را برای چنین پروژه هایی دریافت کنید تا مطمئن شوید کارتان جبران می شود. در صورتی که نمی دانید نرخ کار خود را چگونه تعیین کنید، بر روی سایت های دورکاری به دنبال فریلنسرهایی با مهارت ها و توانایی های مشابه بگردید و ببینید نرخ ارائه ی خدمات آن ها چگونه است؟

  • زمانی که مهارت های خود را به روز رسانی می کنید، نرخ خود را نیز به روزسانی نمایید.

برای حفظ رقابت مهم است که مهارت های جدیدی بیاموزید و کار با جدیدترین  ابزارها و تکنولوژی ها را بیاموزید. نباید یادگیری مهارت های جدید را به زمان نیاز مشتری واگذار کرد، چراکه خسارت ناشی از این کار به هر دو طرف وارد می شود. هزینه ی یادگیری شما در بلندمدت جبران خواهد شد: یکی از دلایلی که باعث می شود مشتریان علاقمند به کار با فریلنسرها باشند این است که معمولا فریلنسرها افراد بسیار به روزی در زمینه مهارت ها و فناوری های جدید حوزه ی کاری خود هستند.

  • با مشتریان خود روابط مستحکم ایجاد نمایید.

به عنوان یک فریلنسر از مولفه های اصلی موفقیت شما، رضایتمندی مشتریان است. اگر شما در مشتریان خود حس ارزشمند اعتماد را ایجاد نمایید احتمال اینکه پروژه های بعدی خود را نیز به شما پیشنهاد کنند بسیار بالا خواهد رفت. علاوه بر آن زمانی که مشتریان به دنبال همکاری بلند مدت هستند، به دنبال فرد قابل اعتمادی می گردند که بهترین و سریع ترین خروجی را برای آنها فراهم آورد، بدین ترتیب درآمد شما افزایش خواهد یافت.

یکی از فریلنسرهای برتر استراتژیست می گوید: اینکه بتوانید کار را عالی انجام دهید یک اصل است و اینکه بتوانید یک رابطه ی پرمنفعت دوطرفه بسازید اصل مهم دیگریست. مشتریان می خواهند احساس کنند که کسب و کارشان برای شما اهمیت دارد. باید به آن ها نشان دهید نه تنها برای شما مهم هستن بلکه به دنبال الهام بخشیدن و پشتیبانی از آن ها هستید.

  • چشمانتان را باز نگه دارید تا نشانه های افزایش نرخ دورکاری را ببینید.

اولین پروژه دورکاری که انجام می دهید می تواند به ساختن پایه های کاری شما کمک کند. اما زمانی که چندین پروژه را انجام داده اید شاید زمان آن فرا رسیده است که نرخ خود را افزایش بدهید.

فکر می کنید چگونه می توانید بدانید که زمان ارزیابی مجدد نرخ شما فرا رسیده است؟ در اینجا به تعدادی از این نشانه ها اشاره شده است:

  • دریافت دعوت نامه از مشتریان مختلف برای ارائه پیشنهادیه شغل های خاص
  • پوشش دادن اکثر پروژه هایی که برای آن ها درخواست می دهید.
  • تمرکز کردن بر روی یک حوزه ی تخصصی برجسته
  • رهبری تیمی از فریلنسرها

نکته مهم: کاری که باید انجام دهید این است که افزایش های کوچک در نرخ خود ایجاد کنید. قرار نیست مشتریان فعلی خود را با افزایش ناگهانی قیمت بترسانید.

به خاطر داشته باشید نرخ شما یک عدد ثابت غیرقابل تغییر نیست؛ هر زمان که بخواهید می توانید آن را تغییر دهید. هم چنین می توانید برای پروژه های مختلف نرخ های مختلفی تعیین کنید. بنابراین کاملا آزاد هستید که تجربه کنید و روشی را که مناسب کار خودتان است بیابید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

پاسخ دهید