تولید محتوا

تولید محتوا ، دورکاری یا شرکتی مسئله این است؟

بر کسی پوشیده نیست که تولید محتوا یکی از ارزشمندترین بخش‌های تبلیغات و بازاریابی شرکت‌های بزرگ بوده است. بر اساس آخرین آماری که در سال ۲۰۱۷ از شرکت‌های پایه تجارتی بنگاه به بنگاه یا B2B به دست آمده است، ۹۱ درصد از آن‌ها از بازاریابی محتوایی برای فروش محصولات خود استفاده کرده‌اند. آمار مشابهی در مورد تجارت‌های پایه B2C نیز وجود دارد که ۸۶ درصد از آن‌ها، تولید محتوا را به عنوان استراتژی اصلی تبلیغاتی خود استفاده کرده‌اند. تولید محتوا اصلی‌ترین و اولین مهره در شروع بازی و تاکتیک بازاریابی محتوایی است که برای درست چیدن بقیه مهره‌های بازی به آن نیاز دارید.

تولید محتوا

این آمار و ارقام بر اساس نتایج گذارش شده از نهادهای رصد اطلاعات بازار چندان دور از انتظار نیست چرا که:

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، بازاریابی محتوایی توانسته سه برابر بیشتر از بازاریابی پولی برای افزایش آمار جستجو مشتری جذب کند.

۶۰ درصد از مردم زمانی که به دنبال یک محصول بوده‌اند با خواندن محتوا علاقه بیشتری به خرید آن پیدا کرده‌اند.

در تجارت B2B، ۷ نفر از ۱۰ مشتری، به آنچه که در مورد محصول به صورت محتوا می‌خوانند اعتماد فزاینده‌ای دارند.

محتوا پادشاه است

تولید محتوای قوی و کارآمد به شما اجاره می‌دهد که به کاربرانی که دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود در موتورهای جستجو هستند، خودتان را نشان دهید تا آن‌ها از شما به‌جای شرکت‌های رقیب استفاده کنند. این ایده زمانی اوج گرفت که بیل گیتس در سال ۱۹۹۶ از جمله «محتوا پادشاه است» استفاده کرد.

این روزها تولید محتوا در اکثر کشورهای دنیا رو به پیشرفت است و همه شرکت‌های بزرگ که در بازار رقابتی فعالیت دارند، گروه‌هایی برای بازاریابی اینترنتی و مارکتینگ استخدام می‌کنند. مسئله‌ای که در مورد این گروه‌ها وجود دارد، استفاده از فریلنسر و نیروی آزاد کار در آن است. هر شرکت باید بر اساس نیازهای خود، بتواند تشخیص دهد که بازاریابی رو تولید محتوا را می‌تواند به دست نیروهای دورکاری بدون حضور مستمر در شرکت بسپارد یا نه.

تبلیغات رایگان کسب و کار شما

  •  ایجاد یک صفحه اختصاصی در اینترنت برای معرفی خدمات و سرویس های شما به مشتریان. (برند سازی و تبلیغ) (Parsfl.ir/23)
  •  ثبت توضیحات درباره کسب و کار خود و امکان آپلود تصاویر و ویدئوی نمونه کارهای انجام شده, آدرس سایت و تلفن در صفحه سرویس و خدمات.

تولید محتوا

گاهی استعدادهای مناسبی برای تولید محتوا وجود دارد که علاقه زیادی به کار حضوری ندارند و غالباً به صورت دورکاری کار می‌کنند. شرکت‌های زیادی در ایران نیز وجود دارند که از نیروهای آزادکار خود برای تهیه محتوا و بازاریابی محتوایی کمک می‌گیرند. به همین دلیل است که پلتفرم پارس فریلَنسر می‌کوشد رابطی مناسب مابین شرکت و فریلنسر باشد.  استفاده از فریلنسر یا برون‌سپاری تولید محتوا می‌تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد که می‌بایست همه آن‌ها را در کنار یکدیگر چید و درنهایت تصمیم قطعی گرفت.

قدم اول، تشکیل گروه تولید محتوا

تا اینجا دانستیم که تولید محتوا، پادشاه است و می‌توانید با استفاده از آن فروش خود را افزایش دهید؛ اما همه‌چیز در کلمات خلاصه نمی‌شود. بر اساس آمار گرفته شده از مدیران و شرکت‌های آمریکایی که به دنبال پیاده‌سازی افزایش فروش از طریق بازاریابی محتوایی بودند انجام شد، تشکیل یک گروه تولید محتوا به عنوان نیرومحرکه بازاریابی محتوایی در ۴۵ درصد از ۴۰۰ شرکت موردبررسی سخت و دشوار بوده است.

بنابراین، توانایی شما به عنوان یک مدیر در ایجاد گروه تولید محتوا و شروع بازاریابی محتوایی می‌تواند، پاشنه آشیلی باشد که روی آن را با زره پوشانیده‌اید و آسیب نخواهید دید، در حالی که شرکت‌های رقیب یک به یک از پا در این عرصه شکست می‌خورند. اولین تصمیم و شاید مهم‌ترین تصمیمی که باید به عنوان یک مدیر در مورد گروه تولید محتوا بگیرید، انتخاب ما بین فریلنسر تولید محتوا یا کارمند تولید محتوا است!

کارمند یا فریلنسر مسئله این است

تولید محتوا

شرکت‌ها از کارمندان درون سازمانی استفاده می‌کنند چرا که آن‌ها:

  • تمام مدت می‌توانند در اختیار شرکت باشند
  • هر روزی که نیاز باشد در شرکت هستند و می‌توانند آن‌ها را به صورت حضوری ملاقات کنند.

اما از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها علاقه زیادی به برون‌سپاری کار تولید محتوا و استخدام فریلنسر تولید کننده محتوا هستند،

از جمله دلایل آن‌ها:

  • کار کردن با نیرو متخصص از سراسر دنیا بدون محدودیت مکانی و زمانی
  • پیدا کردن نیروهای مستعد کاری
  • پیش بردن اهداف جانبی و غیرمتمرکز در شرکت

همیشه وضعیت سیاه و سفید در شرکت‌ها وجود ندارد و گاهی تصمیم شرکت برای پیشبرد اهداف، ایجاد گروهی متشکل از کارمندان و فریلنسرهای دورکار است. در این صورت  از فریلنسر به عنوان بازوی کمکی خود استفاده می‌کند تا بتواند با انرژی بیشتر و در زمان کمتر اهداف و وظایفی که بر عهده دارند را انجام دهد.

راهنمای انتخاب بر سر دو راهی کارمند یا آزادکار

فرض کنید که دو شرکت الف و ب هر کدام در زمینه تولید نرم افزارهای سازمانی فعالیت دارند ولی اهداف آن‌ها از به کار گیری فردی برای تولید محتوا متفاوت است:

شرکت الف، برنامه جدید برای بازاریابی محتوایی آغاز کرده است و نیاز به یک باتجربه عرصه تولید محتوا که بتواند کمپین های تبلیغاتی را شروع و مدیریت کند نیاز دارد. این فرد اگر کارمند باشد نیاز به مزایای و حقوق ثابت دارد.

شرکت ب، به دنبال فردی به مانند شرکت الف است با این تفاوت که هدف آن‌ها تولید ۱۰ مقاله برای استفاده از کمپین های تبلیغاتی است. اگر تولید کننده محتوا در این شرکت به صورت دورکاری استفاده شود به مراتب هزینه کمتری نیاز خواهد داشت.

بدیهی است که شرکت ب برای پیش برد اهداف خود نیاز به یک تولید کننده محتوا فریلنسر دارد در حالی که شرکت الف دارای برنامه بلند مدت است و نیاز به یک کارمند در کنار عوامل اجرایی دیگر است. البته شرکت الف می‌تواند ترکیبی از کارمند و فریلنسر را داشته باشد و از فریلنسر ها به عنوان تولید کننده محتوا و بازوی کمکی شرکت استفاده کند.

 

تولید محتوا

اگر توانسته‌اید با راهنمایی هایی که ما در مورد چرایی انتخاب تولید کننده محتوا فریلنسر و نیاز یا عدم نیاز آن در شرکت و مجموعه شما تصمیم بگیرید و جواب شما استفاده از فریلنسر در برنامه تبلیغات محتوایی یا استفاده از کارمند در کنار فریلنسر است، می‌توانید از پلتفرم پارس فریلنسر، بهترین فریلنسرها را با رزومه‌هایی کارآمد و دقیق انتخاب و کمپین های تبلیغاتی خودتان را سازمان دهی کنید.

به یاد داشته باشید فریلنسر ناخدایی است که وقتی همه خواب باشند می‌تواند کشتی کمپین و تبلیغات شما را هدایت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید