سال جدید فریلنسینگ را اینگونه استارت بزنید!


فریلنسینگ یا آزاد کاری پدیده خیلی جدیدی نیست، با این تفاوت که امروزه به جای یک کار فنی و فیزیکی تخصص خود را در عرصه اینترنت و با توانایی های نوین به کار می برید. از آنجایی که در شُرف سال جدید شمسی هستیم و سال نو میلادی را پشت سر گذاشته ایم، بر آن شدیم تا برای فریلنسر هایی که به دنبال بروز بودن هستند و افرادی که می خواهند این حرفه جذاب را آغاز کنند، یک متن انگیزشی بنویسیم.

امیدواریم که بتواند در گام های بعدی شما را راهنمایی کند.

حوزه فریلنسینگ در تمام دنیا در حال پیشرفت است و چون کار های این چنینی افزایش می یابند، گرایش به سمت ارائه دادن پروژه ها به این افراد نیز پررنگ تر دیده می شود. گزارش ها نشان می دهد که در سال 2017 حدود 57.3 میلیون فریلنسر در ایالات متحده مشغول به کار بوده و تا سال 2020، حدود 40% از کل نیروی کار این کشور پهناور را فریلنسر ها تشکیل خواهند داد.
البته این چیزی نیست که تنها مختص یک کشور خاص باشد، کشور های آسیایی از جمله کشور خودمان ایران، پاکستان، فیلیپین، هندوستان و …  به دلیل وجود نیروی کار جوان و گسترش توانایی های هایـتِک به این سمت و سو روی می آورند.

اما این تنها یک روی سکه است؛ دقیقا به علت افزایش نیروی کار، درآمد و پرداختی آن ها به علت بازار رقابت به شدت افت کرده و حدود 62% از این افراد اعلام کرده اند که از درآمد ناکافی و عدم توازن مالی و زمانی رنج می برند.
به علاوه، به علت استخدام رسمی نشدن فرد کارجو، بیمه و شرایط اجتماعی نیز از مفاد قرارداد (فیزیکی، معنوی) خارج می شود و عملا به ضرر فریلنسر تمام می شود.

مطلب پیشنهادی:  هفت نکته برای درخشش در میان میلیون‌ها فریلنسر

اما از جایی که هر چیزی راهی دارد، در ادامه راه حل هایی را می خوانیم.

درآمد ناکافی

مهم نیست که چه میزان محبوبیت دارید، جریان کار خودش شما را با خود می برد، اما ممکن است در جایی، اشباع شدن  نیروی کار به شما زیان شدیدی وارد نماید. برای پیشگیری کافی است به جای عوض کردن دائمی مسئول پروژه، به یک یا چند کارفرمای همیشگی بپردازید. این یک استراتژی قابل پیش بینی و قابل انجام است. همچنین سابقه نشان داده، درست مانند استخدام، کار کردن با یک فرد موجب خلاقیت و بروز ایده های نو شده و علاوه بر داشتن کار همیشگی،، ممکن است در افزایش درآمد نیز کارآمد باشد.

ضمنا بهتر است این سوال ها را نیز از خود بپرسید؛

– بیشترین حجمه کاری شما در چه زمان، ماه یا فصلی است؟
– آیا  رویداد خاصی هست که در آن برای کار شما کساد یا رونق ایجاد شود؟
– مشتریان شما بیشتر در چه صنف یا صنعتی فعالیت می کنند؟
– چه نوع مشتری / کارفرما برای شما بیشترین سودآوری را دارد؟
– چه توانایی / ابزاری از شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؟

مرور کردن و پاسخ به این سوال ها به شما در پیشرفت چشمگیر فریلنسینگ، کمک ویژه ای خواهد کرد. پس بهتر است از هم اکنون برنامه جدید خود را نوشته و بازارهای هدف خود را شناسایی نمایید.

تعادل زندگی کاری / شخصی

یکی از نامناسب ترین تفریحات ما فریلنسرها اینست که برای این که یک موقع فرصت از دست نرود، به خودمان بسیار فشار می آوریم و پروژه پشت پروژه می گیریم. با این که رسیدن به نقطه آرامش خاطر کاملا منطقی است، اما باید حواسمان به ساعات کاری، سلامتی و روابط شخصی مان باشد.

مطلب پیشنهادی:  راهنمای کسب درآمد در ParsFreelancer.com

در سال آینده این اهداف را دنبال می کنیم؛

– مرز بین کار و زمان شخصی را تعیین می کنم.هیچ گاه در ساعات پس از کار، مخصوصا در اواخر شب به هیچ تلفن کاری پاسخ نمی دهم. اگر هم وقت اضافه ای آمد، با دوستان و خانواده می گذرانم یا کتاب می خوانم.
– سعی می کنم از “نه” بیشتر استفاده کنم. شاید بعضی اوقات برای راضی نگه داشتن و حفظ رابطه کاری با مشتریان مجبور باشم نه را کنار بگذارم، اما فقط در مواقع ضروری.
– هنگام عقد قرارداد و یا صحبت برای انجام کاری، زمان های در دسترس بودن و تایم های کاری را بیان می کنم.

مدیریت کارفرما

حتما تا کنون واژه مردم داری را شنیده اید. باید برای مدیریت و ارتباط با کارفرما ها و بهبود روابط هم معنی آن را انجام دهید. اگر ضمن انجام پروژه به نحو احسن، بسیار اجتماعی برخورد کنید، هیچ گاه آن فرد را از دست نخواهید داد. اگر گاهی بدون پروژه می مانید، می تواند به همین علت بوده که شاید در برخی نقاط کمی تلاش بیشتر نیاز باشد. موارد ذیل شما را یاری می کند؛
– هنگام گفتگو برای یک قرارداد، راجع به مهارت هایتان صادق باشید و هیچ محدودیت یا مشکلی را پنهان نکنید. این، میزان انتظار آن ها را منطقی می کند.

– اگر فکر می کنید در کار هزینه های پنهانی وجود دارد، حتما از ابتدا با کارفرما در میان بگذارید.
– حتما یک ضرب الاجل منعطف و قابل مدیریت تعیین کنید. به قول انگلیسی ها (شاید فقط) ضرب الاجل بر هم زننده معامله است. در برخی موارد می تواند نیاز به نوشتن موارد پیشرفته احساس شود..
– اگر پروژه خوب نیست یا شما را به اندازه کافی رضایت مند نمی کند، خیلی راحت به آن “نه” بگویید. یک کارفرمای خوب از شنیدن نه ناراحت نمی شود. زیرا بسیار بهتر از کیفیت پایین یا نارضایتی طرفین است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه به یک نویسنده برتر تبدیل شویم؟

پیشنهاد ویژه

همه فن حریف بودن بسیار عالی است اما مسلط بودن و داشتن تجربه در یک حرفه، بسیار بهتر است. هنگامی که مهارت های فردی تان را لیست می کنید، کار در یک عرصه را به صورت عمیق آغاز می کنید و یک پیشرفت رقابتی در کیفیت و یک رشد صعودی را خواهید داشت.
از جایی که در حیطه ای که فعالیت می کنیم، بخش های خاص و گوناگونی وجود دارد، مشتریان در بین شما و متخصصین جنرال چند کاره، به دنبال متخصصین حرفه ای و با سابقه هستند و در نتیجه شما را انتخاب خواهند کرد.

امیدواریم که مطالعه این مطلب نیز مثمر به ثمر بوده باشد. موفق باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *