5-tips-to-keep-customers-on-your-ecommerce-store

5 نکته برای نگه داشتن مشتریان در فروشگاه اینترنتی شما

نگه داشتن بازدیدکنندگان در فروشگاه الکترونیکی شما کاری ست که به مهارت نیاز دارد. اگر متوجه شده اید که افراد بدون آنکه هیچ ارتباطی برقرار کنند از فروشگاه الکترونیکی شما می گذرند، زمان آن فرا رسیده است که تغییراتی ایجاد کنید. بهتر است اهداف خود را در مورد بازدیدکنندگان محدود کنید. به عنوان مثال آیا شما کسب و کاری هستید که تلاش می کنید فروش بیشتری داشته باشید؟ آیا وبلاگ نویسی هستید که برای جذب مخاطبان بیشتر تلاش میکنید؟ آیا سعی در افزایش آگاهی در مورد علت و هدف ایجاد پشتیبانی و توسعه ی تعاملات دارید؟

هر هدفی که دارید، شناخت آن هدف اولین قدم در تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطبان فعال در سایت شماست. البته که ساخت سایتی که به صورت کارامد نتایج مورد نظر شما را به دست دهد کار سختی خواهد بود. در اینجا سعی داریم افزونه هایی را به عنوان راه حل به شما معرفی کنیم که بسیار ساده پیاده سازی می شوند، کار شما را راحت تر می کنند و تجربه ی بهتری به مشتریان شما می دهند.

اگر می خواهید فروشگاه آنلاین خود را رشد دهید باید صفحه ی محصول شما بتواند برای مشریان جذابیت ایجاد کند. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا موفق شوید! در اینجا پنج توصیه به منظور نگه داشتن مشتریان در فروشگاه الکترونیکی شما آمده است.

  • مطمئن شوید که هدایت و راهبری در سایت شما به درستی انجام می شود.

من گم شده ام. چه راهی در سایت شما برای هدایت من پیش بینی شده است؟ ظاهر سایت شما تا چه اندازه گویا است؟ آیا کاربران می توانند بدون آنکه گیج شوند محتوا و محصولات را در سایت شما بیابند؟ یک راه خوب برای اینکه جواب این سوالات را بیابید این است که همانند یک بازدید کننده یا مشتری در سایت خود بچرخید. از مواردی به خوبی کار می کنند و مواردی که نیاز به تنظیم مجدد دارند یادداشت بردارید. یک گزینه بسیار عالی دیگر این است که به سایت رقبای موفق مراجعه کنید و نکاتی را که آن ها پیاده سازی کرده اند و شما در سایتتان ندارید یادداشت نمایید. شاید آن ها رویکرد مینیمال بیشتری برای طراحی سایتشان داشته باشند.

FAQ (بخش پرسش های متداول سایت) یک ابزار فوق العاده برای رفع ابهام و افزایش وضوح است. FAQ به شما امکان می دهد تا به پرسش های متدوالی که در حال حاضر برای بازدیدکنندگان شما وجود دارد پاسخ دهید. هم چنین می تواند محصولات، برندها و اطلاعات پشتیبانی را به منظور کسب اطمینان از دسترس پذیری آن ها، شامل شود.

حتی می توانید یک قدم جلوتر بروید بازدیدکنندگان خود را به صفحات، محتوا و محصولات مرتبط هدایت نمایید. “پرسش های متداول” هم چنین یک فرصت فوق العاده برای برجسته کردن سیاست ها و به اشتراک گذاری دیدگاه ها در مورد محصولات فروشگاه الکترونیکی شماست. آیا تمام محصولات شما عادلانه و پایدار هستند؟ آنها را برجسته تر نشان دهید. اگر می خواهید بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید، باید مطمئن شوید که تجربه های کاربری آن ها بهبود می بخشید.

  • برای نگه داشتن بازدید کنندگان در فروشگاه الکترونیکی، باید در آن ها حس “ضرورت” ایجاد کنید.

فقط 5 دقیقه ی دیگر برای بهره مندی از 50 درصد تخفیف زمان دارید!

آیا حس می کنید که کسی از سبدهای خرید شما استفاده نمی کند؟ آیا مشتریان دم در سایت شما می ایستند و بدون آنکه چیزی بخرند به راه خود ادامه می دهند؟! شاید آن ها محصولات و خدمات شما را نگاهی می اندازند ولی در نهایت هیچ اقدامی انجام نمی دهند. ایجاد حس ضرورت یک راه بسیارمناسب برای مبارزه با چنین شرایطی است. روانشناسان رفتاری متوجه شدند که ایجاد حس ضرورت باعث می شود مردم به سرعت عمل کنند و روال قالب تفکری آن ها می شکند. قرار دادن مهلت برای خرید یا شرکت در فعالیت های سایت، مردم را به بروز عکس العمل زود هنگام وادار می کند.

تایمرهای شمارش معکوس ابزارهای عالی ای برای ایجاد حس ضرورت در مشتریان است. تنها یک کلیک بر روی دکمه ی آن ها کافی است تا خرید یا اقدامی در سایت شما انجام شود. مثلا در صورتی که مشتریان در مدت 30 ثانیه کلیک کنند خریدشان انجام می شود، در غیر اینصورت آن را از دست می دهند! هم چنین می توانید تعداد افرادی که مشارکت می کنند، تعداد خریدها، تعداد اجناس فروخته شده و … را نمایش دهید. از مزیت این گزینه ها برای هیجان زده کردن مشتریان خود بهره ببرید.

  • بازخوردهای بازدیدکنندگان سایت خود را جمع آوری کنید.

راه دیگر برای نگه داشتن بازدید کنندگان در سایت شما این است که نقطه ای را به عنوان محل جمع آوری بازخورد مشتریان تعیین کنید. این کار به شما کمک می کندکه بفهمید سایت شما در چه جاهایی می تواند پیشرفت کند و در چه چیزهای نیاز به بهبود دارد. قطعا از اینکه با چه سرعتی بازخوردها را دریافت می کنید و تعاملاتتان بهبود می یابد تعجب خواهید کرد.

برای رسیدن به این هدف، نظرسنجی ابزار بسیار خوبی است. می توانید یک نظرسنجی پایانی را در محلی که فرد در حال ترک سایت شماست یا در پایان فرآیند خرید، قرار دهید. این نظرسنجی می تواند سوالی در مورد تجربه ی خرید کاربر در سایت شما باشد. اگر شما یک بلاگ دارید، حتما یک نظرسنجی در قسمت پایان مقالات قرار دهید که افراد بتوانند نظر خود را در مورد محتوا به اشتراک بگذارند.

بازخوردهای بازدیدکنندگان می تواند یک منبع بسیار ارزشمند برای فروشگاه الکترونیکی شما باشد. آیا می دانستید که 70 درصد مردم به کار خود با شرکت هایی که ارزشی برای مشتریان خود قائل نیستند پایان می دهند؟ با نظرسنجی از بازدیدکنندگان سایتتان به آن ها اجازه می دهید بدانند که برای شما ارزشمند هستند.

  • برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در فروشگاه الکترونیکی برای آن ها انگیزه ایجاد کنید.

کسی هست که یک انگیزه ی خوب را دوست نداشته باشد؟ از قدرت انگیزه ها غافل نشوید! ممکن است به طور معمول در نظرسنجی ها شرکت نکنیم، اما اگر به ازای مشارکت از 50 درصد تخفیف برخوردار شویم، چرا که نه؟ در مورد آنچه سایت شما ارائه می دهد و آنچه که بر خرید و مشارکت کاربران شما تاثیرگذار است به خوبی فکر کنید.

به عنوان مثال اگر من یک وبلاگ نویس در زمینه  بررسی بازی های ویدئویی باشم، انگیزه من برای افزایش تعداد مشترکین ممکن است به این صورت باشد: “به پنج نفر از کسانی که تا قبل از ساعت 12 شب  در زیر این مقاله پیام بگذارند، به قید قرعه نسخه ای از  Vampire Bunny Revenge IV  تعلق خواهد گرفت. بی صبرانه منتظرم نظر شما را در مورد این پست بدانم و پنج نفر برنده ی خوشبخت امشب را انتخاب کنم. به یاد داشته باشید که زمان به سرعت در حال گذر است!

پاپ آپ ها (pop up) برای به اشتراک گذاشتن انگیزه ها با بازدیدکنندگان بسیار عالی هستند. دقیقا همان لحظه ای که به سایت شما وارد می شوند می توانید برای اولین خرید به آن ها تخفیف بدهید. برای اینکه سبدهای خرید سایت شما خالی نماند، پاپ آپی ایجاد کنید که روی اقلام موجود در سبد خرید به آن ها تخفیف دهد. به عنوان مثال این متن می تواند مناسب باشد: “به نظر می رسد که چیزی را در سبد خریدتان فراموش کرده اید، ما نمی خواهیم شما این جنس فوق العاده را از دست بدهید، پس برای آن خرید به شما 10 درصد تخفیف می دهیم.”

در زمان های مختلف پاپ آپ ها با متن های مختلف را امتحان کنید تا بدانید که کدام یک بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد. انگیزه دادن به بازدیدکنندگان روش جذابی برای نگه داشتن آن ها در سایت شماست.

  • سایت خود را به یک تجربه ی تصویری جذاب تبدیل کنید.

چرا دستکش هایم را نپوشیده ام؟

اگر می خواهید بازدیدکنندگان را در فروشگاه الکترونیکی خود نگه دارید، باید قدرت نوآوری و خلاقیت آنها را مورد هدف قرار دهید. تصاویر یکی از تاثیرگذارترین روش ها برقراری ارتباط بی کلام هستند. آن ها می توانند به صورت موثر کیفیت، داستان موضوع، عمق مطلب، احساسات، دیدگاه و نام تجاری را انتقال دهند. از قدرت تصاویر برای تبدیل کردن وبسایتتان به بهشتی از تصاویر مورد علاقه ی بازدیدکنندگان بهره ببرید. سرمایه گذاری روی تصاویر باکیفیت، که به بهترین شکل آنچه را می خواهید منتقل کنند، بسیار ارزشمند خواهد بود.

گالری تصاویر و افزونه های نمایش اسلاید برای قرار دادن تصاویر مورد نظرتان در معرض دید، فوق العاده هستند. شما می توانید آن ها را شخصی سازی نموده و به زیبایی با سایت خود ترکیب نمایید. می توانید از آن ها برای انتقال مفاهیم تصویری و در راستای موضوع اصلی سایت استفاده نمایید. از امتحان و ترکیب عکس های مختلف به منظور یافتن بهترین حالت ممکن بهره ببرید.

بازدیدکنندگان سایت خود را همیشه در نقطه ی مرکزی برنامه ریزی هایتان در نظر بگیرید. هر توسعه یا به روز رسانی باید با در نظر گرفتن آن ها انجام شود. با اولویت دادن به تجربه های کاربرهای سایت، شانس بیشتری برای نگه داشتن آن ها و برقراری ارتباط با آن ها خواهید داشت و می توانید تجربه ای برای آن ها بسازید که به این زودی آن را فراموش نکنند.

در نهایت با به کارگیری نکات بالا می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را برای مدت زمان طولانی تری در سایتتان نگه دارید و به راحتی فروش خود را بیشتر کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به بحث ملحق شوید؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

پاسخ دهید